Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
241/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]Vähän omituista että jotkut lakkaavat tavallaan itse elämästä ja elävät vain lastensa kautta. Vaikka hienoa varmasti sekin ja jokainen tyylillään. Mutta on se nyt kummallista sanoa toisia lapsiksi jos nauttii elämän kivoista asioista ilman lapsia, ihan itse. On täysin sallittua nimittäin aikuisen saada iloa myös vaikka elämään ei lapsia kuuluisikaan. Entäs ne jotka ei lapsia voi edes saada? Kyllä ne huvipuistot, pulkkamäet, luistelu, askartelu jne. ovat ihan aikuistenkin juttuja siinä missä lastenkin ja täysin ok ilman lapsia. Elämästä on hyvä osata nauttia vaikka ei tarvitsisikaan tehdä sitä toisten kautta. Toiset ilmeisesti osaavat pitää hauskaa vain lasten kanssa ja toiset ihan itsekin, kukin tyylillään. [/quote] Hassua, että lapsettomat kuvittelevat oman elämän loppuvan heti siihen, kun saa lapsia. Ihan kun se oma elämä pitäisi unohtaa kokonaan. Huoh.

[/quote] 

No ilmeisesti kun hauskaa ei voi olla ilman lapsia minkään asian tekeminen? Kyllä aika moni näyttää sen oman elämän unohtavan, kaipa se unohtuukin jos kaikki on kerran hauskempaa lasten kanssa. On sekin hassua, että toiset äidit täällä kirjoittavat miten lapsettomat ovat lapsellisia jos nauttivat elämässään asioista ilman lapsia. Onhan sekin ennenkuulumatonta että ihminen voi nauttia asioista enemmän ilman lapsia, saati aikuisena mennä jopa huvipuistoon...

Vierailija
242/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:13"]

Sitä on varmaan lapsettoman mahdoton käsittää, mutta on niin käsittämättömän ihanaa, kun se oma ihana lapsi kokee nuo luettelemasi asiat

[/quote]

Ei tätä ole mahdoton käsittää: nautit vanhemmuudesta, nautit oman lapsesi seurasta. Sen sijaan joidenkin vanhempien tuntuu olevan mahdoton käsittää, ettei osalle naisista ei ole olemassa edes hypoteettisesti mitään "ihanaa omaa lasta". Jos joku saattaisi minut väkisin raskaaksi, pakottaisi minut kantamaan sisäyhdeksän kuukautta lasta, pakottaisi käymään läpi synnytyksen ja alistaisi hoitamaan lasta, "ihana" ei olisi välttämättä ensimmäinen adjektiivi, jolla kuvaisin tätä lasta ja hänen kokemuksiaan. Tuo on nimittäin ainoa tapa, jolla voisin tulla äidiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)

[/quote]

Niinkuin mitä?

Mun upeaa nukkekotiani ei lapset sotke!

Mun vanhoihin ja hartaudella kerättyihin leegoihin ei lapset koske!                                            

Pulkkamäessä, huvipuistossa, metsässä, merellä, hevostalleilla on hauskempaa ilman lapsia!

Lapset ei osaa mitään kivaa, esim. hienojen majojen ja hiekka- tai lumilinnojen rakentamista, saviastioiden tekoa, tosi komean lumiukon luomista, joulukuusta ne eivät osaa koristella kauniisti ja leipominen niiden kanssa on yhtä tuskaa.

[/quote]

Sinähän olet itse lapsi!

Vierailija
244/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :) [/quote] Ja lapselliset todistelemalla (hampaita kiristellen) kuin ihanaa elämä lasten kanssa AINA on.

[/quote]

Onko elämä ilman lapsia AINA ihanaa??? 
[/quote]
Ei. Vaikka av:lla hyvin usein äidit vetoavatkin siihen kuinka helppoa ja ihanaa laiskottelua se velojen elämä on. Me kun ei koskaan tehdä mitään järkevää ja hyödyllistä, ajatellaan vaan itseämme ja otetaan rennosti.
Ohis

Vierailija
245/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ilman lapsia ei ole aina ihanaa. Mutta se on valtavasti ihanampaa kuin se olisi, jos minulla olisi lapsia.

Vierailija
246/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] Tää kertoo vaan siitä, että olet itsekin vielä aika lapsi. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti vaan. On kuitenkin niin, että on ihmisiä (todennäköisesti suuri osa, koska niin moni lapsia hankkii) jotka nauttivat tekemisestä lapsiensa kanssa jopa enemmän, kuin ilman. Kertoo jotain esimerkiksi tuo huvipuisto. Tykkään kyllä laitteista, mutta kun menen lasteni kanssa ja näen sen riemun heidän kasvoillaan... ei sitä pysty selittämään :) Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta. Lapsi ansaitsee tuntea itsensä ihanaksi ja ainutlaatuiseksi. [/quote] Aika surullista, jos sinusta nuo mainitut asiat ovat jotenkin ristiriidassa aikuisuuden kanssa. Kyllä ainakin minun aikuisuuteeni mahtuu paljon leikillisyyttä, mielikuvitusta, ihmettelyä ja hulluttelua kaiken vastuullisen työnteon ja velvoitteiden lisäksi. [/quote] Voi kuule, voit uskoa, että leikkisyys, hulluttelu, mielikuvitus ja ihmettely on vakiovarustus äideillä. Tai tulisi olla. Aikuiselta kuitenkin tulisi jo puuttua sellainen lapsuuten kuuluva itsekkyys. Aikuisen empatiakyky mahdollistaa esimerkiksi sen, että muiden, etenkin omien lapsien riemu tuntuu kuin omalta. Jos ihminen on vielä siinä pisteessä itsensä kanssa, että minä minä minä ja minun riemuni ja minun huvini, minun matkani, niin lapseton elämä ei tosiaankaan ole virhe. Lapsen kasvatus vaatii vastuullisuutta.

[/quote]

Miten vastuullisuus on ristiriidassa sen kanssa, että tekee asioita mieluummin yksin tai aikuisseurassa kuin lasten kanssa? Miksi ihminen, jolla on tällainen mieltymys, ei sinusta voi olla empaattinen?

[/quote]

Tämä jäi harmillisen epäselväksi.

Vierailija
247/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] Tää kertoo vaan siitä, että olet itsekin vielä aika lapsi. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti vaan. On kuitenkin niin, että on ihmisiä (todennäköisesti suuri osa, koska niin moni lapsia hankkii) jotka nauttivat tekemisestä lapsiensa kanssa jopa enemmän, kuin ilman. Kertoo jotain esimerkiksi tuo huvipuisto. Tykkään kyllä laitteista, mutta kun menen lasteni kanssa ja näen sen riemun heidän kasvoillaan... ei sitä pysty selittämään :) Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta. Lapsi ansaitsee tuntea itsensä ihanaksi ja ainutlaatuiseksi. [/quote] Aika surullista, jos sinusta nuo mainitut asiat ovat jotenkin ristiriidassa aikuisuuden kanssa. Kyllä ainakin minun aikuisuuteeni mahtuu paljon leikillisyyttä, mielikuvitusta, ihmettelyä ja hulluttelua kaiken vastuullisen työnteon ja velvoitteiden lisäksi. [/quote] Voi kuule, voit uskoa, että leikkisyys, hulluttelu, mielikuvitus ja ihmettely on vakiovarustus äideillä. Tai tulisi olla. Aikuiselta kuitenkin tulisi jo puuttua sellainen lapsuuten kuuluva itsekkyys. Aikuisen empatiakyky mahdollistaa esimerkiksi sen, että muiden, etenkin omien lapsien riemu tuntuu kuin omalta. Jos ihminen on vielä siinä pisteessä itsensä kanssa, että minä minä minä ja minun riemuni ja minun huvini, minun matkani, niin lapseton elämä ei tosiaankaan ole virhe. Lapsen kasvatus vaatii vastuullisuutta.

[/quote]

Miten vastuullisuus on ristiriidassa sen kanssa, että tekee asioita mieluummin yksin tai aikuisseurassa kuin lasten kanssa? Miksi ihminen, jolla on tällainen mieltymys, ei sinusta voi olla empaattinen?

[/quote]

[/quote]
Sillä ei taida olla vastausta :)

Vierailija
248/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miltä susta tuntuu, ap. Sen mukaan teet sitten ratkaisusi. Jotkut päättävät olla tekemättä yhtäkään, ja jotkut jopa kolmekin lasta - ja ne teot kertovat kunkin henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Vierailija
249/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]

Vähän omituista että jotkut lakkaavat tavallaan itse elämästä ja elävät vain lastensa kautta. Vaikka hienoa varmasti sekin ja jokainen tyylillään. Mutta on se nyt kummallista sanoa toisia lapsiksi jos nauttii elämän kivoista asioista ilman lapsia, ihan itse. On täysin sallittua nimittäin aikuisen saada iloa myös vaikka elämään ei lapsia kuuluisikaan. Entäs ne jotka ei lapsia voi edes saada? Kyllä ne huvipuistot, pulkkamäet, luistelu, askartelu jne. ovat ihan aikuistenkin juttuja siinä missä lastenkin ja täysin ok ilman lapsia. Elämästä on hyvä osata nauttia vaikka ei tarvitsisikaan tehdä sitä toisten kautta. Toiset ilmeisesti osaavat pitää hauskaa vain lasten kanssa ja toiset ihan itsekin, kukin tyylillään.

[/quote]

Miksi pitäisi olla joko tai? Kyllä minä olen aina osannut nauttia aikuisten jutuista ilman lapsia, ja lasten kanssa lasten jutuista. Lasten juttuja ei olisi mitään järkeä tehdä yksin. Kun minä askartelen jotain, niin minä teen aikuisten askarteluja, ja kun askartelen lasten kanssa, niin lapset askartelee lapsille sopivia juttuja ja minä avustan vaikeimmissa kohdissa. Ne askartelut on ihan eri asioita.

Näissä keskusteluissa unohdetaan aina se että lapsia ei välttämättä ole montaa, on yksi tai kaksi, ja pikkulapsiaika menee nopeasti ohi. Ei yhden lapsen kanssa eläminen niin paljon eroa ilman lasta elämisestä sen jälkeen kun lapsi oppii itse pukemaan, syömään ja peseytymään. Mulla on esikoinen 20v. ja hän on asunut omillaan jo muutaman vuoden, ei rajoita mun elämää yhtään, voin mennä pulkkamäkeen jos haluan ilman häntä, hän kun on Genevessä heinäkuuhun asti...

Vierailija
250/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat suoraan sanoneet pitävänsä lasten seurasta enemmän kuin aikuisten. Ja kuitenkin me, jotka pidämme enemmän aikuisten seurasta, olemme lapsellisia? Logiikka?

Vierailija
251/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta pikkulapsiaika ei mene nopeasti ohi. Tai kai jonkun mielestä kolmen vuoden vankeustuomiokin menee nopeasti ohi. Tai komennus Muukalaislegioonassa.

Vierailija
252/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:26"]Elämäni ilman lapsia ei ole aina ihanaa. Mutta se on valtavasti ihanampaa kuin se olisi, jos minulla olisi lapsia.
[/quote]
Noin minäkin luulin.

Ns. yllätysraskauden seurauksena syntynyt esikoinen kuitenkin muutti maailmani. Nyt lapsia on jo kolme (enempää ei tule ikäni takia).

En väitä, että jokaiselle kävisi näin, mutta OMALLA kohdallani äitiys oli jotain aivan muuta kuin mitä olin kuvitellut/pelännyt. Sitä en tietenkään voinut tietää etukäteen. Omat lapset ovat jotain ihan muuta kuin jotkut geneeriset "ärsyttävät ipanat". Sitä paitsi, lapsista tulee aivan mainioita tyyppejä, kun heidät sellaisiksi kasvattaa. Vaatii toki vähän vaivannäköäkin, sitä en kiistä.

t. Kolmen koululaisen äiti, ex-vela

Vierailija
253/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Tästä ketjusta saa sen kuvan, että lapsia hankkineet ovat ikäviä ja kuivakoita ihmisiä. Ehkä sen vuoksi tarvitsevat sitä lasta kun eivät tosiaan osaa iloita mistään vaan nauttivat ainoastaan seuratessaan toisen (heidän vallassaan täysin olevan) ihmisen reaktioita.

Siis minä lapseton yli kolmekymppinen kyllä lenkillä yli nelikymppisen mieheni kanssa tutkin luontoa. Yritämme tunnistaa lintuja, joskus on kiva pysähtyä tutkiskelemaan jonkun kasvin ihmeellisen hienoa rakennetta, joskus on kiva lähteä rämpimään metsään tai kiivetä kallion laelle katsomana kuinka kauas sieltä näkyy tai joskus juosta jonkun muistolaatan tai patsaan luo lukemaan mistä tässä nyt onkaan kyse. Huvipuistossa on kivaa, samoin on vaikkapa laiturilta tehdyt vesihypyt, sukeltelu, rannan kivien ja simpukankuorien tutkiminen...Mieluummin ratsastan itse hiukset hulmuten (no joo, oikeasti tukka on aina kiinni) kuin hytisen kentän laidalla katsomassa kun kersani virnuilee ponin selässä ja takoo sitä kantapäillään kipeästi kylkiin. Mieluummin leikin koirani kanssa ja juoksen sen kanssa "kilpaa" ja rakennan ja hypin esteitä sen kanssa kuin katselisin keittiön ikkunasta kun lapsi tekee samaa.

Lastenleffoja en katso, koska ne ovat yleensä varsin seksistisiä ja typeriä enkä leivo ja oulunkin olen yleensä töissä, jotta lapselliset pääsevät harrastamaan sitä oikeaoppista Jeesuksen syntymäjuhlan viettoa..

Mutta oikeasti, onko teidän lapsia hankkineiden elämä noin karua ja tylsää kuin kuvaatte?? Kuljette suu tiukkana viivana ettekä koskaan pysähdy vaikka seuraamaan kimalaisen lentoa? Ja parisuhdekin niin huonossa jamassa ettette keksi vaikka lähteä juoksulenkille kaatosateeseen tai Korkeasaareen ihmettelemään kuinka upeita eläimiä maailmaan mahtuukaan, vaan nökötätte kotona toisiinne v*ttuuntuneina? Kamalaa!

Vierailija
254/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:17"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"] Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan. [/quote] Täysin samaa mieltä. Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI? Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO. Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ. Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN. Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ. En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. [/quote] [/quote] :::D mitä vauhkoat? Esitetyt mielipiteet olivat kirjoittajan omia, älä ota niistä itseesi. Se on vähän...... lapsellista ;) [/quote] En minä mitään vaukoakaan, vaan kyseenalaistan näitä "mahtavia" asioita joita muka pitäisi tehdä ilman lapsia... [/quote] Et vauhkoa? MIKSI SITTEN KIRJOITTAA KAIKEN ISOLLA? NETISSÄ SE TARKOITTAA HUUTAMISTA. T.OHIS

[/quote]

Siksi koska muuten mun kirjoittamat eivät erottuisi alkuperäisestä tekstistä... Ei se aina tarkoita huutamista, miksi huutaisin kaikki asiat? Ymmärrätkö että se on vain korostus, kuten vaikka alleviivaus tai lihavointi?

Vierailija
255/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:26"]Elämäni ilman lapsia ei ole aina ihanaa. Mutta se on valtavasti ihanampaa kuin se olisi, jos minulla olisi lapsia. [/quote] Noin minäkin luulin. Ns. yllätysraskauden seurauksena syntynyt esikoinen kuitenkin muutti maailmani. Nyt lapsia on jo kolme (enempää ei tule ikäni takia). En väitä, että jokaiselle kävisi näin, mutta OMALLA kohdallani äitiys oli jotain aivan muuta kuin mitä olin kuvitellut/pelännyt. Sitä en tietenkään voinut tietää etukäteen. Omat lapset ovat jotain ihan muuta kuin jotkut geneeriset "ärsyttävät ipanat". Sitä paitsi, lapsista tulee aivan mainioita tyyppejä, kun heidät sellaisiksi kasvattaa. Vaatii toki vähän vaivannäköäkin, sitä en kiistä. t. Kolmen koululaisen äiti, ex-vela

[/quote]

En tiedä, miksi ajattelet kokemuksesi olevan relevantti. Olet kuitenkin lapsia halunnut, kun olet kerran jättänyt raskauden keskeyttämättä ja vielä pitänyt lapsen synnytyksen jälkeen. Ei noin toimi kukaan, joka oikeasti uskoo elämänsä menevän oleellisesti huonompaan suuntaan lapsen saamisen myötä.

Vierailija
256/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"] Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan. [/quote] Täysin samaa mieltä. Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia.  En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) [/quote] Ja sängyn petaaminen ja petivaatteiden vaihto ilman lasta (jos sellainen ihme joskus käy) = luksusta. ;-)

[/quote]

Eipä kun se just on kivaa, kun pienestä lapsesta se on niin järjettömän hauskaa jäädä niiden laskeutuvien lakanoiden alle :) Isommat lapset sitten pysyykin poissa jaloista ja saa "luksustella" ihan rauhassa.

Vierailija
257/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta pikkulapsiaika ei mene nopeasti ohi. Tai kai jonkun mielestä kolmen vuoden vankeustuomiokin menee nopeasti ohi. Tai komennus Muukalaislegioonassa.

[/quote]

Kuule kyllä se menee, oikeesti. 

Vierailija
258/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:43"]

[/quote]

Kuule kyllä se menee, oikeesti. 

[/quote]

Ehkä sinun mielestäsi.

Vierailija
259/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 147 lisää...

Koska ilmeisesti kaikkia paitsi näitä viivasuisia äitejä pidetään lapsina, niin todettakon nyt vielä se, että olen tosiaan yli 30v, teen vaativaa asiantuntijatyötä, taskussa lisensiaatin paperit ja eiköhän se väitöskirjakin tule muutaman vuoden sisään ajankohtaiseksi. Asun omistusasunnossa, maksan laskuni, lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen, luen (aikuisten) kirjoja jne.

Vierailija
260/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Ajattelin jo hetken, etten vastaa, koska rakentelet olkiukkoja tai olet yksinkertaisesti sisälukutaidoton.
Jos ihmiselle on oma riemu, oma etu, omat mieltymykset ja minä, minä itse, minun tekemiset ykkösasemassa, on tärkeää, ettei hän hanki lapsia. Näin sanoin. Vanhempana olo vaatii kykyä ottaa vastuu TOISESTA IHMISESTÄ. Jos ihminen sanoo (kuten tässä keskustelussa velat perustelleet ), että lapset ovat rasittavia, lapsen tarpeiden tyydyttäminen on rasittavaa, lapset ovat tylsiä jne) niin sellaiselta ihmiseltä puuttuu empatia siltä osa-alueelta. Joillekin se kypsyy, toisille ei. Sanon vielä kerran, lue nyt tarkasti tämä viimeinen lause, jottei enää tarvitse itseään nolata: Jos sinusta tuntuu, että omat mieltymyksesi on huolehtia ennen kaikkea omasta navastasi ja haluat ennen kaikkea, että sinulla on hauskaa ja sinulle juttelevat vain aikuiset, etkä tämän vuoksi kykene ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä niin ÄLÄ HANKI LAPSIA.
Me lapselliset oikein toivomme sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä