"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."
Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?
t. lasten hankintaa harkitseva
Kommentit (292)
Tuli muuten tässä mieleen, että herään aamuisin siihen kun tyttäreni silittää hellästi poskeani. Joka aamu. Ja pakko myöntää että se on kivempaa, ihanempaa kuin se että mies korisee vieressä aamulla ja herään siihen.
Tykkään myös tavaroiden järkkäämisestä paikoilleen enemmän lasten kanssa kuin yksin tai miehen kanssa, paljon nopeampaa ja se innostus mikä lapsista huokuu on tosi ihailtavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]Vähän omituista että jotkut lakkaavat tavallaan itse elämästä ja elävät vain lastensa kautta. Vaikka hienoa varmasti sekin ja jokainen tyylillään. Mutta on se nyt kummallista sanoa toisia lapsiksi jos nauttii elämän kivoista asioista ilman lapsia, ihan itse. On täysin sallittua nimittäin aikuisen saada iloa myös vaikka elämään ei lapsia kuuluisikaan. Entäs ne jotka ei lapsia voi edes saada? Kyllä ne huvipuistot, pulkkamäet, luistelu, askartelu jne. ovat ihan aikuistenkin juttuja siinä missä lastenkin ja täysin ok ilman lapsia. Elämästä on hyvä osata nauttia vaikka ei tarvitsisikaan tehdä sitä toisten kautta. Toiset ilmeisesti osaavat pitää hauskaa vain lasten kanssa ja toiset ihan itsekin, kukin tyylillään.
[/quote]
Hassua, että lapsettomat kuvittelevat oman elämän loppuvan heti siihen, kun saa lapsia. Ihan kun se oma elämä pitäisi unohtaa kokonaan. Huoh.
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tyypillistä velapropagandaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:13"]
Oletteko tosissanne? Huvipuistot hauskempia ilman lapsia?
[/quote]
Minua ihmetyttää, miten huvipuistot voivat olla jonkun mielestä hauskempia lasten kanssa. Kun olet ilman lapsia liikkeellä, voit valita itseäsi miellyttävät laitteet, liikkua omaan tahtiin, viipyä niin kauan tai vähän aikaa kuin haluat ja skipata kaikki kitinät, ruokkimiset, pissatukset, vahtimiset, itkupotkuraivarit, teinimurjotukset, katoamistemput ja muun hauskanpidosta pois olevat velvoitteet ja vastoinkäymiset. Silloin saa keskittyä oleelliseen!
[/quote]
No, ehkä mun mielestä huvipuistot ei ole niin ihmeellisiä, että jaksaisin itekseni sellaiseen mennä. Menen mielummin jonnekin muualle yksin/kavereiden kanssa.
[/quote]
Niin lasten kuin aikuistenkin kanssa me jakaannutaan porukoihin sen mukaan, mihin laitteisiin halutaan mennä. Hauskuus tulee juuri yhteisestä kokemuksesta - ankeeta ois hengata huvipuistossa yksin. Mitään noita muita meille ei oo ikinä tapahtunut huvipuistossa, lapset käy kyllä vessassa ihan itse ja syö itse. OLEELLISTA elämässä on minusta toiset ihmiset - perhe, muu lähipiiri & ystävät. Ilman heitä elämä olisi aika tyhjää. Toisaalta en usko, että monikaan ennen lapsen saamista, miten valtavasti onni voi lisääntyä, vaikka jostain kenties "joutuu luopumaan".
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]
Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote] oletko tätä mieltä myös silloin kun olet vanhus?
[/quote]
Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tota argumenttia. Kyllä voin ihan rehellisesti sanoa näin omasta tahdosta lapsettomana, että mua huolettaa vanhuuteni. Kuka hoitaa jne. Mutta en mä voi lapsia vaan sen takia tehdä, että mulla olisi joku hoitamassa mua kun se lapsi vaatii aika paljon ja minusta ei olisi äidiksi. Onhan se nyt lastakin kohtaan väärin hankkia se vain vanhuudenturvaksi!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] Tää kertoo vaan siitä, että olet itsekin vielä aika lapsi. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti vaan. On kuitenkin niin, että on ihmisiä (todennäköisesti suuri osa, koska niin moni lapsia hankkii) jotka nauttivat tekemisestä lapsiensa kanssa jopa enemmän, kuin ilman. Kertoo jotain esimerkiksi tuo huvipuisto. Tykkään kyllä laitteista, mutta kun menen lasteni kanssa ja näen sen riemun heidän kasvoillaan... ei sitä pysty selittämään :) Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta. Lapsi ansaitsee tuntea itsensä ihanaksi ja ainutlaatuiseksi. [/quote] Aika surullista, jos sinusta nuo mainitut asiat ovat jotenkin ristiriidassa aikuisuuden kanssa. Kyllä ainakin minun aikuisuuteeni mahtuu paljon leikillisyyttä, mielikuvitusta, ihmettelyä ja hulluttelua kaiken vastuullisen työnteon ja velvoitteiden lisäksi. [/quote] Voi kuule, voit uskoa, että leikkisyys, hulluttelu, mielikuvitus ja ihmettely on vakiovarustus äideillä. Tai tulisi olla. Aikuiselta kuitenkin tulisi jo puuttua sellainen lapsuuten kuuluva itsekkyys. Aikuisen empatiakyky mahdollistaa esimerkiksi sen, että muiden, etenkin omien lapsien riemu tuntuu kuin omalta. Jos ihminen on vielä siinä pisteessä itsensä kanssa, että minä minä minä ja minun riemuni ja minun huvini, minun matkani, niin lapseton elämä ei tosiaankaan ole virhe. Lapsen kasvatus vaatii vastuullisuutta.
[/quote]
Miten vastuullisuus on ristiriidassa sen kanssa, että tekee asioita mieluummin yksin tai aikuisseurassa kuin lasten kanssa? Miksi ihminen, jolla on tällainen mieltymys, ei sinusta voi olla empaattinen?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
Mitäs varten äidit sitten täällä ovat eikä siellä lastensa luona?
[/quote]
Lapset nukkuvat tähän aikaan, mutta ethän sinä lapsettomana sitä voikaan tietää.
[/quote]
Jopa minä lapsettomana tiedän että sinun väitteesi "lapset nukkuvat tähän aikaan" ei pidä paikkaansa. Kun ei kaikki nuku, valitettavasti meidän naapurissa ainakaan.
[/quote]
Ehkä sellaisten vanhempien lapset eivät, jotka toivoisivat olevansa lapsettomia eivätkä välitä.
[/quote]
Tuo lapsi oli heille kyllä hartaasti toivottu ja odotettu. Valitettavasti korvatulehdus tuli taas kerran ihan toivomatta.
[/quote]
Huutava lapsi naapurissa. Siinä taas lapsettomille hyvä syy miksi ei hanki koskaan lapsia. Eihän ne lapset mitään muuta tee.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:00"]
Minä tykkään tosi monista asioista enemmän tai vähintään yhtä paljon lasten kanssa kuin ilman lapsia. Meillä on 7- ja 8-vuotiaat lapset ja heidän kanssaan on esim. tosi mukavaa reissata. Ennen lapsia ehdittiin miehen kanssa olla yhdessä kymmenen vuotta ja matkusteltiin ja tehtiin kaikenlaista. Se oli hauskaa silloin, mutta nyt me nautitaan asioista lasten kanssa. Jotenkin sitä katsoo asioita taas ihan uusin silmin, kun lapset ihmettelevät ja ihastelevat sellaisiakin asioita, joita ei itse tule edes huomanneeksi. Pienempien lasten kanssa on haastavampaa, mutta meidän lapset ovat jo sen ikäisiä että moni asia olisi vain paljon tylsempää ilman heitä. Me harrastetaan ja tehdään isompia ja pienempiä retkiä sekä reissuja yhdessä ja on mukavaa seurata lasten iloa ja toisaalta keskustella, opettaa ja näyttää asioita, jotka meille vanhemmille ovat jo tuttuja, mutta joista lapset saavat uutuuden riemua ja ihmetystä.
[/quote]
Tämä. Ja oikeesti sen jälkeen kun oli miehen kanssa reissannut ympäri palloa kymmenen vuotta, vetänyt riittävästi niitä päiväkännejä ja kännejä yleensäkin, tehnyt talon ja ostanut autot, kieppunut huvipuistoissa aikuisten kesken, festaroinut ja rellestänyt sydämensä kyllyydestä, niin kyllä, olin siihen jo kyllästynyt. Se oli sitä samaa, mitä viimeiset 15 vuotta elämässä. Kun sitten saimme esikoisen, niin silloin jotenkin kolahti tajuntaan, että nyt tulee ihan uusi vaihe elämässä ja kaikki sen mukana tulevat muutokset. Mitä kaikkea uutta ja kivaa voisimmekaan tehdä perheenä! Arki menee nykyisin lasten ehdoilla, mutta saahan ne lapset hoitoon silloin, kun tekee itse mieli tuulettua. Ei se matkustus, illanvietot ja seuraelämä lasten saantiin täydy loppua. Ja kyllähän nyt esimerkiksi joulu ja muut juhlapyhät on paljon mielekkäämpiä ja hauskempia lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
[/quote]
Lapset nukkuvat tähän aikaan, mutta ethän sinä lapsettomana sitä voikaan tietää.
[/quote]
Jopa minä lapsettomana tiedän että sinun väitteesi "lapset nukkuvat tähän aikaan" ei pidä paikkaansa. Kun ei kaikki nuku, valitettavasti meidän naapurissa ainakaan.
[/quote]
Ehkä sellaisten vanhempien lapset eivät, jotka toivoisivat olevansa lapsettomia eivätkä välitä.
[/quote]
Tuo lapsi oli heille kyllä hartaasti toivottu ja odotettu. Valitettavasti korvatulehdus tuli taas kerran ihan toivomatta.
[/quote]
Huutava lapsi naapurissa. Siinä taas lapsettomille hyvä syy miksi ei hanki koskaan lapsia. Eihän ne lapset mitään muuta tee.
[/quote]
Tuleeko tää tahallaa väärin ymmärtäminen jostain? Kuka on sanonut ettei lapset muuta tee kuin huutaa? Kuka on valittanut huutavasta lapsesta naapurissa? Se oli toteamus.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:00"]
Minä tykkään tosi monista asioista enemmän tai vähintään yhtä paljon lasten kanssa kuin ilman lapsia. Meillä on 7- ja 8-vuotiaat lapset ja heidän kanssaan on esim. tosi mukavaa reissata. Ennen lapsia ehdittiin miehen kanssa olla yhdessä kymmenen vuotta ja matkusteltiin ja tehtiin kaikenlaista. Se oli hauskaa silloin, mutta nyt me nautitaan asioista lasten kanssa. Jotenkin sitä katsoo asioita taas ihan uusin silmin, kun lapset ihmettelevät ja ihastelevat sellaisiakin asioita, joita ei itse tule edes huomanneeksi. Pienempien lasten kanssa on haastavampaa, mutta meidän lapset ovat jo sen ikäisiä että moni asia olisi vain paljon tylsempää ilman heitä. Me harrastetaan ja tehdään isompia ja pienempiä retkiä sekä reissuja yhdessä ja on mukavaa seurata lasten iloa ja toisaalta keskustella, opettaa ja näyttää asioita, jotka meille vanhemmille ovat jo tuttuja, mutta joista lapset saavat uutuuden riemua ja ihmetystä.
[/quote]
Tämä. Ja oikeesti sen jälkeen kun oli miehen kanssa reissannut ympäri palloa kymmenen vuotta, vetänyt riittävästi niitä päiväkännejä ja kännejä yleensäkin, tehnyt talon ja ostanut autot, kieppunut huvipuistoissa aikuisten kesken, festaroinut ja rellestänyt sydämensä kyllyydestä, niin kyllä, olin siihen jo kyllästynyt. Se oli sitä samaa, mitä viimeiset 15 vuotta elämässä. Kun sitten saimme esikoisen, niin silloin jotenkin kolahti tajuntaan, että nyt tulee ihan uusi vaihe elämässä ja kaikki sen mukana tulevat muutokset. Mitä kaikkea uutta ja kivaa voisimmekaan tehdä perheenä! Arki menee nykyisin lasten ehdoilla, mutta saahan ne lapset hoitoon silloin, kun tekee itse mieli tuulettua. Ei se matkustus, illanvietot ja seuraelämä lasten saantiin täydy loppua. Ja kyllähän nyt esimerkiksi joulu ja muut juhlapyhät on paljon mielekkäämpiä ja hauskempia lasten kanssa.
[/quote]
Toivottavasti et hankkinut lapsia, ksa kuvittelit lisääntymisen olevan ainoa keino saada elämäänsä uutta sisältöä. Jos minulle tulee sellainen olo, että nykyisiin kuvioihin täytyy saada täydellinen muutos, otan ja lähden kiertämään maailmaa. Tuollainen liike olisi käytännössä mahdoton, jos minulla olisi lapsia. Tai jos vähempi riittää, sitten opiskelen uuden ammatin tai omistaudun uudelle harrastukselle. Elämä on aika lailla sellaista, millaiseksi sen itse muokkaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]
Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote]
Sitä on varmaan lapsettoman mahdoton käsittää, mutta on niin käsittämättömän ihanaa, kun se oma ihana lapsi kokee nuo luettelemasi asiat, ja itsellä on etuoikeus olla mukana todistamassa sitä riemua ja iloa, mitä lapsi saa tuollaisista asioista ehkä ensimmäistä kertaa elämässään. Jonkun random tenavan touhut puistossa ovat aika yhdentekeviä, mutta biologia on hoitanut sen, että oman lapsen tekeminä suurin osa vanhemmista kokee aika voimakkaita liikutuksen tunteita ja riemua kokiessaan yhdessä lapsensa kanssa erilaisia elämyksiä.
Samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että lasten kanssa kaikki on aina paljon rasittavampaa, mitä olettaisi. Ja omat tarpeet saa aina laittaa sivuun, ja jaksaa olla niitä pieniä vaativia ihmisiä varten.
Rakastan omiani ja minulla on usein heidän kanssaan todella hauskaa, ja sekin on hauskaa että kokee halua tuottaa jotain hauskaa toiselle. Mutta rankkaa tämä on, enkä ole niin pyyteetön ihminen, ettei tämä pikkulapsivaihe kävisi voimille.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]Vähän omituista että jotkut lakkaavat tavallaan itse elämästä ja elävät vain lastensa kautta. Vaikka hienoa varmasti sekin ja jokainen tyylillään. Mutta on se nyt kummallista sanoa toisia lapsiksi jos nauttii elämän kivoista asioista ilman lapsia, ihan itse. On täysin sallittua nimittäin aikuisen saada iloa myös vaikka elämään ei lapsia kuuluisikaan. Entäs ne jotka ei lapsia voi edes saada? Kyllä ne huvipuistot, pulkkamäet, luistelu, askartelu jne. ovat ihan aikuistenkin juttuja siinä missä lastenkin ja täysin ok ilman lapsia. Elämästä on hyvä osata nauttia vaikka ei tarvitsisikaan tehdä sitä toisten kautta. Toiset ilmeisesti osaavat pitää hauskaa vain lasten kanssa ja toiset ihan itsekin, kukin tyylillään. [/quote] Hassua, että lapsettomat kuvittelevat oman elämän loppuvan heti siihen, kun saa lapsia. Ihan kun se oma elämä pitäisi unohtaa kokonaan. Huoh.
[/quote]
Naulan kantaan. Samoin huvittavat nämä "pitää vaihtaa vaippaa ja pissattaa ja syöttää jne. jne." Jos lapsia ei aivan kymmentä ole, niin kyllä se pissattamisen ja syöttämisen aika on aika lyhyt. Niin lyhyt, että tällainen kahden 10+-ikäisen äiti jo kaivaten muistelee niitä pieniä, pehmoisia sormia ja kahta taaperoa, jotka tillottivat vessassa vierekkäin. Ihania kyllä ovat yhä, eri tavalla vaan ja ajankulu muistuttaa, että en saa heitä luonani ikuisesti pitää. Pientä on kaiken heiltä saamiani rinnalla heidän aihetuttamansa "vaiva" (=tuntuu täysin absurdilta koko ajatus).
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:15"]
37, et kyllä kuulosta järin onnelliselta nytkään ;) Hyvä tietysti, jos lasten kanssa olet onnellisempi. Pelottaa ajatellakin, miltä kuulostaisit ilman lapsia...
[/quote]
Kyllä minä olen onnellinen, minä vaan harrastan normaaleja asioita ja elän tavallista elämää, enkä mitään pidennettyä lapsuutta. Varmasti ilman lapsia olisin masentunut niin pahasti että en olisi jaksanut nousta sängystä, en varmaan olisi enää tässä. En ole koskaan tykännyt viinasta, urheilusta tai korkeista paikoista. Nautin puutarhanhoidosta, lukemisesta, käsillä tekemisestä ja yhdistystoiminnasta, tykkään olla vaikuttamassa yhteiskunnallisiin asioihin ym. Lapset eivät ole koskaan estäneet minua tekemästä mitään, elän juuri sellaista elämää mitä haluan, työttömyys ja ex-mies ovat olleet stressiä aiheuttavia asioita, ja niihin ei lapset liity muulla tavalla kuin sillä, että lapset ovat kannustaneet jaksamaan vastoinkäymisistä huolimatta.
37
Tykkäät tehdä paljon ns. "lasten juttuja" mutta aikuisten standardeilla, kiinnostavaa! Osaatko itse arvioida miksi sulla on niin paljon perinteisesti lasten juttuina pidettyjä harrastuksia? Minkä ikäinen olet?
Harvoin näkee aikuisia pulkkamäessä ilman lapsiseuraa; miten suhun suhtaudutaan siellä? Miltä susta tuntuu kun melkein kaikki muut mäenlaskijat ovat niitä rasittavia lapsia?
Tarpeeksi vanha korkeakouluun ja laskemaan muiden teekkarien kanssa pulkkamäessä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"] Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan. [/quote] Täysin samaa mieltä. Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI? Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO. Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ. Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN. Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ. En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. [/quote] [/quote] :::D mitä vauhkoat? Esitetyt mielipiteet olivat kirjoittajan omia, älä ota niistä itseesi. Se on vähän...... lapsellista ;)
[/quote]
En minä mitään vaukoakaan, vaan kyseenalaistan näitä "mahtavia" asioita joita muka pitäisi tehdä ilman lapsia...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:42"]
Harvoin näkee aikuisia pulkkamäessä ilman lapsiseuraa; miten suhun suhtaudutaan siellä? Miltä susta tuntuu kun melkein kaikki muut mäenlaskijat ovat niitä rasittavia lapsia?
[/quote]
Tämän kirjoittaja ei selvästikään asu opiskelijakaupungissa. Haalariväkeä (sitä isompaa) näkyy ainakn täällä rinteillä paikoin enemmän kuin lapsia.
[/quote]
Joo, haalareissa minäkin edellisen kerran pulkkailin ennen lapsia. Sen jälkeen ehti olla kymmenen lapsetonta ja pulkkamäetöntä vuotta siinä välissä, mutta ehkä joku uraohjus kiitää suoraan duunista pulkkamäkeen ja sieltä hotjoogaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"] Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan. [/quote] Täysin samaa mieltä. Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI? Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO. Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ. Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN. Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ. En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. [/quote] [/quote] :::D mitä vauhkoat? Esitetyt mielipiteet olivat kirjoittajan omia, älä ota niistä itseesi. Se on vähän...... lapsellista ;)
[/quote]
En minä mitään vaukoakaan, vaan kyseenalaistan näitä "mahtavia" asioita joita muka pitäisi tehdä ilman lapsia...
[/quote]
Et vauhkoa? MIKSI SITTEN KIRJOITTAA KAIKEN ISOLLA? NETISSÄ SE TARKOITTAA HUUTAMISTA.
T.OHIS
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:15"]
Tykkäät tehdä paljon ns. "lasten juttuja" mutta aikuisten standardeilla, kiinnostavaa! Osaatko itse arvioida miksi sulla on niin paljon perinteisesti lasten juttuina pidettyjä harrastuksia? Minkä ikäinen olet?
Tarpeeksi vanha korkeakouluun ja laskemaan muiden teekkarien kanssa pulkkamäessä.
[/quote]
Hei jos te mesoajat olettekin vielä opiskelijoita, niin eläkää nyt rauhassa sitä pitkitettyä nuoruuttanne älkääkä vaivatko päätänne aikuisten asioilla. Oikeasti. Niin minäkin tein, ja hyvin ehdin tekaista ne lapsetkin sitten, kun oli jo maisterin paperit taskussa ja aika monta vuotta työelämää takana. Eikä enää olisi tullut mieleen lähteä haalaripelleksi itseään 10 vuotta nuorempien mukaan laskiaisena. Nyt on taas hauskaa muksujen kanssa mäessä ja voi vähän muistella sitä nuoruutta samalla ;)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :) [/quote] Ja lapselliset todistelemalla (hampaita kiristellen) kuin ihanaa elämä lasten kanssa AINA on.
[/quote]
Onko elämä ilman lapsia AINA ihanaa???
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]