Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö osa-aikatyön palkasta enemmän käteen kuin jos eläisi kelan tuilla?

Vierailija
08.02.2024 |

Jos palkka on esim 1500e

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millaisia maksuja sinulta menee ja mitä tukia saat nyt niiden maksamiseen.

Vierailija
2/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää vielä nyt, kun bruttopalkka on 1300 euroa ( eikä ole liiton rahaa)

Mutta hallituksen uudistusten jälkeen jää juurikin se työssä käymisen ilo ( tai tärkeys)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä millaisia maksuja sinulta menee ja mitä tukia saat nyt niiden maksamiseen.

Sähkö, kotivakuutus, ei lääkkeitä. Ja kuljen pyörällä

Vierailija
4/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä kuinka paljon kuluja sulla on kuussa. Mun nettopalkka osa-aikaisesta myyjän työstä on 1100-1400 lisistä riippuen, ja tulen ihan ok toimeen koska asumismenot on vain 500€/kk ja pystyn kulkemaan työmatkat kävellen joten ei ole autoa. Asun yksin. 

Vierailija
5/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja maksaa sulle palkan (ei valtion tuella työllistettävä) on parempi pysyä työssä. Elämälle tulee jokin rytmitys, sos suhteet, itsetunnon kohentuminen, mahd terveyspalvelut. 

Jonkun aikaa menee pienemmällä palkalla, ei kuitenkaan eläkepviin saakka. Eläkekertymä olematon. 

Ei ole palkitsevaa anoa kk kelan tukia, mut itse tiedät parhaiten.

Vierailija
6/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja maksaa sulle palkan (ei valtion tuella työllistettävä) on parempi pysyä työssä. Elämälle tulee jokin rytmitys, sos suhteet, itsetunnon kohentuminen, mahd terveyspalvelut. 

Jonkun aikaa menee pienemmällä palkalla, ei kuitenkaan eläkepviin saakka. Eläkekertymä olematon. 

Kun olin työttömänä niin elämässäni oli parempi rytmitys kuin työelämässä ollessa. Sain kuntoilla säännöllisesti ja päättää itse päivän ohjelman joten sinällään työtön pystyy nauttimaan elämästään paremmin kuin työssä oleva. Ainoa motiivi työlle on raha jolla ihminen myy aikaansa työnantajalle. Eli sinällään se kuinka paljon arvostaa omaa aikaansa ja tarvitseeko elämäänsä luksusta määrittää sen millaista työtä kannattaa tai haluaa tehdä.

Vierailija
7/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että itselläni raja kulkee siinä 2000€ tuntumassa. Työstä saatavan korvauksen tulee olla sellainen että se motivoi jotenkin ja kattaa reilusti ne kulut joita työn tekemisestä aiheutuu. En pidä ihmisten jakamisesta työntekijöihin ja työnantajiin koska kumpikin myy jotain. Työntekijä myy aikaansa korvausta ja työpanosta vastaan, työnantaja haluaa ostaa sen saadakseen näillä itselleen rahallista hyötyä. Eli siis kumpikin tekee kauppaa hyötyäkseen mahdollisimman paljon toisesta. Jos työntekijästä tuntuu että hän antaa suuremman panoksen kuin rahallinen korvaus on ja työnantaja käyttää häntä hyväkseen ajaudutaan ikävään tilanteeseen.

Vierailija
8/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin työttömänä niin elämässäni oli parempi rytmitys kuin työelämässä ollessa. Sain kuntoilla säännöllisesti ja päättää itse päivän ohjelman joten sinällään työtön pystyy nauttimaan elämästään paremmin kuin työssä oleva. Ainoa motiivi työlle on raha jolla ihminen myy aikaansa työnantajalle. Eli sinällään se kuinka paljon arvostaa omaa aikaansa ja tarvitseeko elämäänsä luksusta määrittää sen millaista työtä kannattaa tai haluaa tehdä.

Näinpä. Miksi aina kuvitellaan että työttömillä olisi elämänhallinta ongelmia, unirytmi sekaisin ja päihdeongelmia? Monet työttömät elää hyvinkin rytmitettyä elämää johon kuuluu runsaasti sosiaalisia suhteita. Toki työssäkäyvä saa yleensä (mutta ei aina) enemmän rahaa mitä työtön, ja jos saa työterveyshuollon, niin lääkäriin pääsee nopeammin. Mutta ei työssäkäynnistä muuten ole välttämättä mitään muita hyötyjä. Päinvastoin työssäkäynti voi heikentää hyvinvointia koska voi tulla niin paljon esim stressiä tai vuorotyössä uniongelmia.

Vierailija
9/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähän nyt toki.

Vierailija
10/10 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Esim. Pk-seudulla yksiöt ovat niin kalliita, että eipä juuri.