Masentaa...
Itkettää ja masentaa koko elämä. Vauvan kanssa olen valvonut jo useita kuukausia ja nyt vielä sen päälle nukutaan entistä huonommin flunssan ja tukkoisen nenän vuoksi. Lisäksi mies sairastaa masennusta, joka pahassa vaiheessa ollessaan vaikeuttaa koko perheen elämää = mies nukkuu yötä päivää jne. Toisessa vaiheessa nukkuu huonosti ja valvottaa mua sen vuoksi, jos vauva antaa nukkua. Nyt mies on aloittanu uudessa työssä, mutta enpä jaksa uskoa siihenkään. On yrittäny aiemminki ja vähän aikaa menee aina hyvin. Sitten taas tulee romahdus ja koko perheen pyöritys kaatuu mun niskaan. Kaiken sopan päälle mun olisi pitänyt saada suoritettua opinnot loppuun tämän kevään aikana. Enpä saanut. Enkä tiedä onko enää voimia edes kuvitella jatkavani opintoja esim. ensi syksynä.
Mistä saisi voimia jatkaa elämää kun kaikki tuntuu niin masentavalta ja toivottomalta?
Kiitos kun sain purkautua.
essi
Kommentit (3)
Hae apua. Sun ei tarttekaan jaksaa itse. Perheneuvola, tai jos neuvolassa osattaisiin sanoa mistä apua. Saako mies jo hoitoa? Meillä kesti saada kukaan tajuamaan että todella on avun tarve, mutta kun meni perille niin lähti rattaat pyörimään.
Lääkitykselläkin on suuri merkitys masennuksen hoidossa. Fyysiset oireet tasaantuvat ja olosi tasapainottuu siten myös henkisesti. Neuvolassa ei välttämättä ole kokemusta masennuksen hoidosta ja siksi neuvot eivät auta todella masentuneelle. Nimimerkillä kokemusta on.
Saatteko mistään apua? Oletko puhunut perhetilanteestanne neuvolassa? Mitä, jos kerrot koulussa tilanteen ihan avoimesti ja pyydät jatkoaikaa? Jostakin päästä tuon vyyhdin selvittäminen pitää aloittaa, kukaan ei jaksa ikuisesti noin. Onneksi lapsi kasvaa ja pian nukutte kaikki paremmin. Saako miehesi apua masennukseen? Entä saatko sinä vertaistukea sairaanperheenjäsenen kanssa? Mielenterveysseuralla on muistaakseni ainakin joitakin tukipalveluita.