Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kovasti miksi ihmiset maksavat esim. Aurinkomatkojen kiskurihintoja

Vierailija
27.02.2009 |

Katselin tässä juuri talven hinnastoa ja tein muutamia laskelmia

Miami Beach 2 vk marraskuussa 4-henkiseltä perheeltä 5850 euroa

Pienen nettisurffailun jälkeen löysin täysin samaan hotellliin samaan aikaan 4-henkiselle perheelle 2 vk matkan (lennot ja hotelli) hintaan 3660 €

Kyllä omatoimisuus kannattaa! Tuossakin säästää jo matkan käyttörahat kun menee omatoimisesti eikä kalliilla valmismatkalla.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai edullinen linja-automatka. Linja-autolla kestää noin 10-12 tuntia Välimeren etelärannikolle mutta autoissa on kaikki mukavuudet, mukavat penkit ja turvavyöt, WC:t, videot, radiot, ruoat kuuluvat hintaan, autoemäntä palveluineen

Mun mies meinasi että oltaisiin menty turkkiin niin, että oltaisiin ostettu erikseen lento ja hotelli, mutta kun hän katsoi kohdetta ebookersista niin meinasi pyörtyä pelkkien lentojen hinnoista. Alin hinta valmismatkalla oli n. 500e/vko/henki, lennot oli jotain pari tonnia/hlö menopaluu.

Vierailija
2/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, kun se hinta ei ole mulle mikään juttu, mulle on yksi lysti maksaako joku matka 1000e enemmän vai vähemmän. Mä arvostan helppoutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lentokentällä odotat vielä että kaikki viimeisimmätkin saavat laukkunsa ja löytävät oikeaan bussiin. Omatoimisesti olisit jo hotellissa tai ainakin matkalla hoteliin.

Vaihtoehtoisesti voit olla eksyksissä etkä vielä illallakaan ole hotellilla...

Vierailija
4/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä omatoimijutuissa itselleni tulee vastaan maksu- ja peruutusehdot, jotka vähän arveluttavat. Jos itse varaan suoraan hotellin ja lennot, niin jotenkin kuitenkin mietityttää, jos pitääkin jostain syystä perua tai tehdä muutoksia varaukseen, niin miten onnistuu. Noista lennoista ainakaan niistä edullisimmmista ei saa rahoja takaisin.

Vierailija
5/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mulle kaikista helpoimpaa. Mä en jaksa etsiskellä mitään eri reittejä ja arpoa hotellien välillä jne. Viisihenkinen perhe on mukavin kuljettaa pakettimatkalle, mieluiten all inclusive sisältyy matkaan. Mä haluan valmiit lennot, kuljetuksen kentältä hotelliin ja takaisin ja oppaan, jos on sille tarve. Harvemmin on ollut, poislukien eräs sairaskohtaus Venezuelassa, kun paikalliset eivät osanneet englantia ja opas sitten pystyi asian heidän kanssaan selvittämään. Hotellit valkataan myös siten, että siellä on sali, tai ainakin jossain lähettyvillä.

Meillä pakettimatkaa ei tarkoita pelkästään hotellilla oleskelua tai jotain oppaan perässä kulkemista. Me vuokrataan yleensä fillarit ja kuntoillaan ja tutkitaan lähialueita. Retket vuokrataan yleensä paikallisilta suoraan. Mulle on sinänsä ihan sama istuuuko naapuripöydässä Reino Takahikiältä vai Igor itänaapurista, mun loma ei mene pilalle muista turisteista.

Ja kyllähän se lento lähtee silloin kun lähtee, eipä siihen ole tähän mennessä itse pystynyt kovin paljon vaikuttamaan :)Hauskaa, jos jonkun mielestä on kiva matkata omatoimisesti, jos kokee siitä saavansa jotain ylemmyyden tunnetta tai kuvitella olevansa vieraassa maassa jotain muuta kuin turisti :)

Vierailija
6/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä omatoimijutuissa itselleni tulee vastaan maksu- ja peruutusehdot, jotka vähän arveluttavat. Jos itse varaan suoraan hotellin ja lennot, niin jotenkin kuitenkin mietityttää, jos pitääkin jostain syystä perua tai tehdä muutoksia varaukseen, niin miten onnistuu. Noista lennoista ainakaan niistä edullisimmmista ei saa rahoja takaisin.

Vierailija
7/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää määränpää.

Halvin lento Bangkokiin Seatilta, Finnairin koneella.

Vierailija
8/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teen rantaloman Eurooppaan, niin teen sen sellaiseen paikkaan, mihin ei Suomesta tehdä pakettimatkoja. Kerran olin Kreikassa tällaisella pakettilomalla ja se kerta riitti=) Sitten taas kaupunkilomilla ne pakettikohteet on tullut käytyä, mutta jossain Lontoon vilinässä ne suomalaiset turistit ei niin hyökkää silmille, kuin Rodoksella:D

Tosin jos olisin lähdössä esimerkiksi Aruballe makaamaan rannalla, ottaisin varmaan Tjäreborgilta matkan. Lähinnä sen takia, että lennot olisivat mahollisimman suorat kohtuulliseen hintaan. Sen sijaan Eurooppa, Aasia ja P-Amerikka on niin tuttua huttua, että sinne reissaan omatoimisesti. Ja juuri niihin mihin ei aurinkomatkat tai tjäre mene=)

Itse tosin välttelen noita pakettimatkoja siksi, että olen mukavuudenhaluinen, enkä tykkää hotelleista enkä varsinkaan muiden suomalaisturistien seurasta.

Siksi olemme viime vuosina matkailleet omatoimisesti niin, että vuokraamme asunnon ja ostamme erikseen lennot. Ei se todellakaan vie kamalasti aikaa järjestää noita, netissähän se sujuu! Ja hinta on selvästi alle pakettihintojen ja LAATU jotain ihan muuta... auton vuokrineen loma tulee vieläkin hiukan halvemmaksi, mutta käytössä siis auto koko loman ajan, oma talo (viimeksikin kolmen makuuhuoneen talo, jossa kaikki mukavuudet plus sauna ja poreamme, hinta alle 500 euroa viikolta).

Vierailija
9/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan aina 5 tähden hotelli, niissä ei kyllä paljon suomalaisiin törmää. Viimeksikin kun oltiin Rodoksella (Rodos Palladium) niin hotellissa en kertaakaan törmännyt yhteenkään suomalaiseen koko kahden viikon aikana.

Vierailija
10/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tajua ihmisiä, joilla on aikaa ja halua surffaillla netissä, ja tutkia kaikenmaailman eri vaihtoehtoja. Pitää miettiä lennot, ja hotellit sun muut. Sen takia että säästää vähän rahaa??! En kyllä ymmärrä. Mulle se helppous on kaikista tärkeintä, sama se, vaikka maksaa sitten enemmän. Olen valmis maksamaan siitä, että ei tarvitse surffailla netissä miettimässä vaihtoehtoja.

se on tosi helppoa! Tai sitten oot niitä, jotka on käyneet Kanarialla ja Kreikan saaristossa turistirysissä puhumassa suomea ja juomassa kultakatriinaa ja on muka niin matkailleet=)

Vierailija
11/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tajua ihmisiä, joilla on aikaa ja halua surffaillla netissä, ja tutkia kaikenmaailman eri vaihtoehtoja. Pitää miettiä lennot, ja hotellit sun muut. Sen takia että säästää vähän rahaa??! En kyllä ymmärrä. Mulle se helppous on kaikista tärkeintä, sama se, vaikka maksaa sitten enemmän. Olen valmis maksamaan siitä, että ei tarvitse surffailla netissä miettimässä vaihtoehtoja.

se on tosi helppoa! Tai sitten oot niitä, jotka on käyneet Kanarialla ja Kreikan saaristossa turistirysissä puhumassa suomea ja juomassa kultakatriinaa ja on muka niin matkailleet=)

Miksi ihmeessä alkaisin miettimään esim. Mauritiuksen matkalla sitä, että miten ensin pääsen vaikkapa Pariisiin, ja monta tuntia siellä Pariisissa pitää olla, että pääsee sitten jatkolennolle Mauritiukselle? Miksi ihmeessä, sen takia, että saisin matkan 1000e halvemmalla???? Nope, niin köyhä en ole.

Vierailija
12/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, lisämaksullisen. Eikö tässä siitä hintaerosta juuri ollut kysymys.

Lentoihin voi ostaa lisämaksullisen peruutusturvan

Vierailija
13/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä alkaisin miettimään esim. Mauritiuksen matkalla sitä, että miten ensin pääsen vaikkapa Pariisiin, ja monta tuntia siellä Pariisissa pitää olla, että pääsee sitten jatkolennolle Mauritiukselle? Miksi ihmeessä, sen takia, että saisin matkan 1000e halvemmalla???? Nope, niin köyhä en ole.

Vierailija
14/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi, luuletteko te että valmismatkoista saa rahansa noin vain takaisin? Samat säännöt koskevat valmismatkoja JA omatoimisesti varattuja hotelleja ja lentoja. Eli esimerkiksi matkan peruuttamiseen tietyn ajan kuluttua tarvitsee lääkärintodistuksen, jotta rahaa saisi takaisin. Ei se ole ihan niin selkeää=)

Vierailija
15/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi, luuletteko te että valmismatkoista saa rahansa noin vain takaisin? Samat säännöt koskevat valmismatkoja JA omatoimisesti varattuja hotelleja ja lentoja. Eli esimerkiksi matkan peruuttamiseen tietyn ajan kuluttua tarvitsee lääkärintodistuksen, jotta rahaa saisi takaisin. Ei se ole ihan niin selkeää=)

Vierailija
16/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin toimistoilla peruutusturvan kautta voi lennon peruuttaa jopa muutamaa tuntia ennen lähtöä ilman lääkärintodistusta ja silloinkin saa rahoista vielä puolet pois.

Vierailija
17/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet mieluummin esim. Finnmatkojen lennolla joka on ahdas ja pitkä kuin että menisit omatoimisesti reittilennolla (tilavampi, ilmaiset juomat, oma TV-ruutu jokaiselle) Koneenvaihdossa saat olla ihan lentokentällä vaikka shoppailemassa eikä tarvitse istua Al Ainissa kuumassa koneessa tuntia.

Vierailija
18/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. siinä pääsi lasten kanssa perille suoralla lennolla noin kuusi tuntia. Ominpäin varattuna olisi pitänyt mennä kolmella eri lennolla.

2. pakettimatka tuli maksamaan noin 2/3 omatoimimatkan hinnasta

Vierailija
19/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa tuli nelihenkiselle perheelle 1000 eur vähemmän kuin valmismatkoilla tulisi. Hotelli on hyvällä paikalla ja kuuluu hyvään ketjuun, lentokenttäbussi kulkee melkein vierestä (taksillakin pääsee tietenkin eikä paljoa maksa se n. 5 km matka).

Juu, ja yksi välilasku toki on, Wienissä. Mitään muuta oleellista eroa ei sitten olekaan.

Vierailija
20/81 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää Pariisissa olla kun kone järjestää kaiken. Ja jos myöhästyt sitten toiselta lennolta niin pääset seuraavalle kun kaikki lennot on samassa lipussa. Katselin Finnmatkojen Mauritiuksen hintoja ja etsin ihan huvin vuoksi täysin samaan hotelliin ja samalle ajalle omatoimisen matkan niin jo 4-henkisen perheen matka oli 3000 € halvempi! 3000 € on aika iso raha eli kyllä jo tuollaisessa tapauksessa kannattaa mennä omatoimisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan