GALLUP: Työssäkäyvät! Paljonko sinulle kertyy sairaspoissaoloja keskimäärin/kk?
Kommentit (31)
Paljonko tulee lapsista? Montako lasta ja minkäikäisiä? Työnantajan suhtautuminen?
lapsista talvikuukausina yleensä 1-5 päivää. Työnantaja ei ole mitään sanonut aiheesta.
Olen ollut tänä vuonna sairauden vuoksi poissa töistä 3 pv. Lapset ovat 8 ja 6, mutta heidän takiaan en ole ollut päivääkään. Oliskohan molemmat olleet yhden kerran sairaana, mutta sillion isoäiti tuli hoitamaan, kun en voinut itse olla poissa.
En ole siis säännöllisesti joka kuukausi kipeä. Syys-lokakuussa paukahti selkä ja olin 6 viikkoa saikulla, marraskuussa olin yhden päivän, kesällä en ollut päivääkään sairaana.
Lapsi on sairastanut viimeksi joskus viime keväänä. Muutenkin lapsi on todella vähän kipeä, viime vuonna taidettiin olla miehen kanssa yhteensä 8-10 päivää pois töistä lapsen sairauden takia. Lapsi 4-vuotias.
Työnantaja suhtautuu niinkuin työnantajan kuuluu suhtautua. 3 päivää voi olla "omalla ilmoituksella" pois ja sitten pitää olla sairauslomatodistus. Lapsen sairastuttua saa olla kolme päivää hoitamassa palkallisena ja sitten menee palkattomaksi.
Lapsen vuoksi talvikuukausina ehkä päivä tai kaksi kuukaudessa. Tänä syksynä / talvena olen ollut nyt lapsen sairauden vuoksi poissa vain päivän (mies ja mummu muut), huomenna tulee toinen. Läppäri mukana kuitenkin, eli töitä teen minkä pystyn.
Työnantajalle se on ok.
Tänä syksynä olen ollut kaksi päivää lokakuussa tytön (4v) takia pois töistä. Tyttö oli flunssassa. Itse olen vetänyt buranaa, vaikka olen ollut kipeä ja äänikin oli pois, mutta raakuin vaan töissä (olen opettaja).
lapset ovat olleet siraana noin smaan verran/ vuosi yht
Lasten sairauksien takia olen poissa muutaman päivän kuukaudessa. Kolme lasta, joista kahdella on mm. astma, allergioita (jotka lisäävät infektioherkyyttä). Mies ja isovanhemmatkin hoitaa, mutta silti tuon verran tulee nyt kun lapset on pieniä.
Eihän työnantaja ole tuohon mitään voinut sanoa. Työkaverit joskus on vähän näreitä, kun joutuvat minunkin työt tekemään, toisaalta ymmärtävät ettei tuolle mitään voi.
Omia poissaoloja sairauden vuoksi:
- vuonna 2006 15,5 päivää
- vuonna 2007 1 päivä
- vuonna 2008 2 päivää
Lapset 4 ja 8 v nyt. Vuonna 2006 olin yhden päivän poissa lapsen sairauden vuoksi, vuonna 2007 kaksi päivää ja vuonna 2008 puolikkaan päivän.
Totuudenmukaisen kuvan antamiseksi täytynee todeta että meillä isä on kotona lasten kanssa....
Ja kaikki omia. Lapsille on aina hoitajat sairaanakin.
Ja kaikki omia. Lapsille on aina hoitajat sairaanakin.
Itse en voisi kuvitellakaan että joku vieras/muu hoitaisi omaa lastani kun hän on kipeä ja tarvitsee äitiään kipeästi.
Tänä vuonna sairaspoissaoloja minulle on kertynyt nyt tähän mennessä 5kk 2vk ja jos huominen vielä otetaan mukaan lukuihin, niin yksi päivä päälle. Nämä ovat kaikki minun sairauksistani. Lasten vuoksi en ole joutunut olemaan päivääkään pois. Meillä anoppi huolehtii lapsista jos ovat kipeitä.
Työnantaja ei kylläkään hyvällä ole katsonut poissaolojani. Mutta muutama napakka sana ja muistutus työntekijän oikeuksista, niin ovat poikkipuoliset sanat loppuneet.
niiden vuoksi. Mulla oli kevaalla 4 perakkaista infektiota keuhkoissa ja niihen 4 antibioottikuuria ja steroidit joilla sitten viimein paranin. Ongelma on etta teen 2 yovuoroa/ per viikko (24h/vko) ja menin tuohon ensimmaiseen vuoroon, mutta siaras kun olin, en kyennyt seuraavana yona menemaan toihin! Kesalla meilla oli koko perheella oksennus-ja ripulitauti, en mennyt toihin, ja nyt syksylla mulla oli taas uusi infektio keuhkoissa, ja olin tosi huonona.
Sain ensimmaisella kerralla vain laksytyksen, toisella kerralla sain suullisen varoituksen ja seuraavalla kerralla on sitten kirjallinen varoitus ja sitten onkin viimeinen varoitus ja kiitos nakemiin...
Eli jos nyt tuosta viime puhuttulusta 6kk ajalla olen 2 pv sairaana niin saan kirjallisen varoituksen. 2 viikkoa sitten menin toihin +38C kuumeessa koska EN SAA OLLA sairaana!!
Ainut mista ei rankaista on jos lapsien vuoksi joutuu ottaa vapaapaivan. Mutta itse ei saa sairastaa kuin vapaapaivina.
Kayttavat toissa Bradfor factor scoring systeemia. Ihan perseesta koko juttu!
En asu Suomessa.
ja ollut hoidossa 7 kuukautta ja tuona aikana olen ollut lapsen sairauden vuoksi töistä pois päivän. On tosin hoitopaikkansa ainut lapsi, on mummolassa. Ehkä sairastelisi enemmän jos olisi pph:lla tai päiväkodissa. Nyt pysynyt terveenä (ja tuo yksi sairastelu tuli rokotuksen jälkitautina, muuta ei ole ollut).
eli ei tule kuin laskennallisesti ehkä tunti per kuukausi saikkua.
En ollut lapsenakaan juuri sairas. Jotkut rokot ja oksennustaudit sairastin. Mulla on monelta vuodelta koulutodistus, jossa on poissaolopäiviä pyöreä 0. Samoi on muuten sisaruksillani. En muista, että vanhempanikaan olisivat kummemmin sairastelleet. Isä poti joskus migreeniä ja lepuutti itseään sen takia kotona.
Hyvä käsihygienia säästää mielestäni monelta pöpöltä. En karttele myöskään flunssaisia työkavereita, kun tiedän, etten saa niiden kuumetta (ellei sitten joskus ole virusperäinen tauti).
Lapset 17, 15, 11 ja 4. Tehdään vuoroviikoin töitä miehen kanssa.
Jo raskausaikoina olen ollut viikkotolkulla pois.
Alle 2v ikäeroa, ja sen jälkeen kun menin töihin takaisin 1,5 vuotta sitten, on sairauspoissaoloja kertynyt kahden lapsen vanhempana, jolla mies on myös töissä ja matkustaa paljon, jotakuinkin 1viikko per kuukausi + omat sairaspoissaolot päälle! Kesäkuukaudet meni sentään ilman sairaspoissaoloja.
Pohjat nyt, kohta kuukausi kotona kun vuoronperää lapset sairastaa ja vaikka yritän vuorottaa miehen kanssa, en ehdi olla kuin päivän viikossa töissä, kun saan itsekin samat taudit ja vastustuskyky heikennyt niin että saan kaikki mahdolliset lisäpöpöt töistä kiertoon. :(
Eli 50 pv / vuodessa...
lasten ( 3/6v) en viel päivääkään.
Työnantaja suhtautuu ihan ok, ei voi muutenkaan,näin sanoi itsekkin kun kiittelin suhtautumista oman pitkän saikun takia.
itse sairastan tosi harvoin. Tosin nyt olen "hankkinut" taipuksen sairastua lasten vanavedessä oksutautiin. Ehkä kaksi pvä/ kk olisi hyvä arvio ja yleensä olen poissa lasten vuoksi. Yritetään vuorotella miehen kanssa ja lasten toipilaspäivät hoitaa yleensä naapurissa asuva mummi.
Lapsetkin on aika terveitä yleensä tai sairastavat loma-aikoina niin kuin kunnon työläisen lapset tekee...