KOOP taktikoi, entä sitten?
Mä en nyt ymmärrä noita lööppeihin revittyjä juttuja Koopin taktikoinnista. Siis eikö saa valita biisejään niin, että joku tietty ihmisryhmä tykkää? Eikö siinä tapauksessa kaikkien pitäis laulaa sama biisi, jolloin kaikki laulajat ja kuulijat olis samalla viivalla. Ehkä. Entäpä, kun Sarin sanoi, että ollaanko sitä nyt Idolsseissa ollenkaan, jos vanhemmat naiset tykkää ja äänestää. Mikä siis on se ihmisryhmä, joka saa Idolsseja kattoa ja äänestää?
Miten musta nyt tuntuu, että joku liiottelee? Tuomarit tai lehdistö...
Kommentit (43)
Ja väitän, että aika moni kolmekymppinenkin, varsinkin maaseudulla, kuuntelee pääasiassa iskelmää! Joskus oikein huvittaa katsoa jotain lavatansseja, jopa jotkut kaksikymppiset ihan onnessaan siellä fanittaa jotain Jari Sillanpäätä :/.
Olen 48-vuotias kahden alle kouluikäisen tuore äiti. Vuosituloni ovat noin 100 000, samoin mieheni. Me voidaan hyvin ostaakin levy tai kaksi...
Ihan selvästi sillä on palava into tuohon hommaan, se on aina liikuttavaa. Eikä se nyt mitenkään häiritsevän huonosti laula.
Hirvittävän lyhytnäköistä,jos vain jotkut teinit saisivat äänestää. Miten sitten käy kun teinit saavat tarpeekseen ja uusia idoleja pukkaa. Kyllä laulajia tarvitaan kaiken ikäisille, eikä joku tangomarkkinat ole pystynyt tuottamaan hyviä pitkään aikaan. Muutenkin homma on aika kunnianhimotonta kun ei edes mietitä ulkomaille menoa. Miten USAsta ja Ruotsistakin on tullut useita tunnettuja idols-laulajia tai ainakin 2. Miksei siis Suomestakin.
Mutta onhan se nähty, ettei sillä sijoituksella ole mitään merkitystä.
Senikäisillä ei voi olla lapsia.
Ja eikös Idols-tähdet ole tyypillisesti nytkin myyneet ekalla hyvin ja sitten huonommin. Ihan maailmanlaajuisesti.
Mutta ei se Koopista menestystarinaa levy-yhtiölle tee, jos joku ostaa levyn tai kaksi. Todellinen idoli on ihan muuta, ja sitähän tässä nyt etsitään. Kyllä varmasti Koopin eka levy tulee myymään hyvin, en epäile yhtään, muta ei hän mitään hysteriaa varmastikaan tule aikaiseksi saamaan, ellette te mummelit sitten oikein tosissaan innostu :-). Mä olen itse 38v, ja aion äänestää nyt Koopia, ihan vaan sen takia, että Anna ei voita.
tehty väärin. Alunpitäenhän se on juuri nimeltään Pop-idol, eli siinä etsitään nimenomaan pop-idolia. Suomessa, koska nimi on pelkkä idols, tätä ei aina tajuta, vaan ajatellaan, että idoli kuin idoli. Mutta tässä konseptissa kyse on juuri siitä, että etsitään uutta poptähteä, ei mitä tahansa idolia. Eikä siinä mitään, mun mielestä on sama, vaikka joku oopperalaulaja tuon voittaisi, mutta sitten pitäisi voimakkaammin tuoda tuo seikka ilmi, että onko tarkoitus etsiä poptähteä vai ylipäätään tähteä. Nyt tuntuu, että tuomarit/tuottajat/levy-yhtiöt etsivät jotain muuta mitä itse äänestäjät.
Sellaista kevyttä, harmitonta poppia tehdään aika vähän Suomessa, mielestäni. Tai ehkä sitä ei sit vaan kuule voicelta tai ylex:ltä, joita itse kuuntelen. Tyyliin Annan Abreu tai Antti Tuisku. Maailmantuskaa ja parisuhdedraamaa kaipaaville on jiput ja irinat ja jonnat ja vilkkumaat, ja sitten taas rokahtavampaakin löytyy. Ehkä aikuiselle menolle pitäisi perustaa oma kisa, jossa keski-ikäinen libido saisi riehua kunnolla ja valita Koopin tapaisia vävypoikaehdokkaita.
hiukka erilaista tyyppiä kuin nuorisoidolikisassa. Aikuisidolit ensinnäkin soittais cumuluksissa jne. pienehköille yleisöille pienillä lavoilla. Siinä vähän maltillisempikin lavakarisma voinee toimia?
niin pitkällä tähtäimellä, että äänestää sitä, jolla ajattelee olevan pisin ura? Vai äänestetäänkö sittenkin sitä, joka itseä miellyttää sillä hetkellä eniten?
Koop ei _ehkä_ ole ollut paras laulaja tai esiintyjä tai missään muussakaan paras, mutta äänestän siksi, että haluan hänen voittavan. On niin symppis tyyppi. No mutta mitenkä minunkaltaiseni äänestäjät karsittaisiin pois? Me, jotka äänestämme persoonaa emmekä niinkään pelkkää artistia. Eipä taida keinoja löytyä.
Ja turha kai siitä on nillittää, jos joku ei-paras voittaa. Se paras levyttää ja menestyy joka tapauksessa, jos on oikeasti niin ylivoimainen.
musaa nyt vaivaisesti muutenkaan myydään, kun ainakin meidän perhe lataa kaiken netistä.
Minä ainakin ostan levyjä ja jos lataan netistä niin maksan niistä latauksista. Toivottavasti tarkoitit tuota.
Tuon alkuperäisen idols-formaatin idea on todellakin popidolin etsiminen, ja se on ihan ok juttu. Mutta kannattaisihan sitä sitten laittaa toinen kisa pystyyn varttuneimmillekin, tangokisat on jo aikansa elänyt juttu, ja muutenkin, ei kaikki aikuiset mistään tangoista välitä. Silloin voittaisi kaikki, nuoret saisi oman idolinsa ja aikuiset omansa. Ja levy-yhtiötkin myhäilisi tyytyväisenä.
että olen onnellinen kun putosi. Ei purrut mun musiikkimakuun. Annalla taas on sellaisia taitoja, joita minä arvostan. Lisäksi hän vaikuttaa hyvin tasapainoiselta ja kypsältä. On huomattavasti paremmat mahdollisuudet pärjätä kovassa musamaailmassa ja julkisuudessa, kuin esim. Koivusella.
Sehän on vaan hiffannu pelin hengen ja osaa valita kappaleensa.
Hyvä pointti :D
Ja voisin imettää, jos vauvan äiti hyväksyisi ja maitoa riittäisi omallekin.
Olisivat ottaneet sen tilalle jonkun 16-vuotiaan pissiksen
Kyllähän sillä on alusta asti ollut ihan erilainen musiikkimaku. Kuka voi sanoo että Elvis ei ole Koopin idoli?
Jos ollaan tekemässä nuorisoformaattia ja sitä yritetään kääntää keski-ikäisten nostalgiaiskelmäkisaksi, niin kyllä ymmärrän että rahakirstun vartijoita harmittaa.
Jos keski-ikäiset naiset haluavat valita idolikseen puhtoisen pojan, joka nyt vain sattuu olemaan aika särmätön, hajuton ja mauton laulaja/esiintyjä, niin entä sitten? Katsovathan jotkut salkkareitakin ja lukevat seiskaa.
En ensin löytäny tuota keikkaa ja siksi kyselin tarkemmin. Kiitos selostuksesta.
Ehkäpä Koop ei todellakaan ole mikään kansanjoukkojen villitsijä. Me mummot kun vähän hankalammin villiinnytään kuin nuoremmat. Tykätään silti.
Tuota formaattia pitäis selkeästi hioa nyt jotenkin, kun niin moni on tästä Koopin 30v-mummo-fanituksesta niin näreissään. Suunnata selkeämmin nuorisolle.