Hehkutko odotusajan kauneutta? Minä en!
Olen siis raskaana ja tuntuu, että olen menettänyt viimeisetkin kauneuteni rippeet.
Alussa ajattelin, että kunhan kehoni tottuu hormoneihin, niin kyllä se hehkukin sieltä löytyy. Mutta eipä löytynyt.
Ihoni, joka on aina ollut virheetön, tuli täyteen finnejä, hiukseni ovat kuiva pehko ja päänahka täynnä hilsettä. Olen lihonut varsinkin reisistä ja lantiosta. Painoa tuli yli kymmenen kiloa jo siinä vaiheessa kun maha ei edes vielä näkynyt.
Alkuraskaus varsinkin oli henkisesti uskomattoman kamalaa aikaa. Olin ihan varma, etten selviä raskauden loppuun saakka sekoamatta täysin. Olin koko ajan vihainen tai ahdistunut. Itkukohtausten sijaan sain hirveitä hormoniraivareita. Miesparkani on ollut helisemässä kanssani.
Nyt menossa rv 24. Alun kauheus on vähän helpottanut. Lapsi on todella toivottu ja tiedän kyllä, että pääasia on lapsen hyvinvointi. Välillä vaan on rankkaa ja tylsää olla raskaana.
Kommentit (2)
Ekan kohdalla en, toisen kyllä. Erilaiset raskaudet, ja ensimmäisessä sainkin yli tuplasti kiloja. Turvotus erityisesti aiheutti itseinhoa. toisen kohdalla oli hehkua olemuksessa ja tunteissa, mieskin sanonut! Vaikutti positiivisesti parisuhteeseenkin.
esikoisen kanssa olin kyllä aika kauhea, hormoonit mylläs ja naama oli kuin öljytynnyri :p. painoakin tuli n.25kg.. hiukset kyllä kiilsi ja oli kauniit.. toisen kanssa sitten olin hormonaalisesti ihan ok, iho oli parempi ja energiaa oli enemmän. kilojakaan ei tullut läheskään yhtä paljon. voi sanoa että ajoittain tunsin silloin hehkuvani:).
en tiiä onko vauvan sukupuolella sitten jotakin merkitystä, esikoinen on poika ja kuopus tyttö.