Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antavatko vanhempanne sinulle tai miehellesi rahaa?

Vierailija
23.02.2009 |

Meillä on ollut tosi tiukka taloudellinen tilanne jo vuosia. Kun siitä jollekin uskoutuu, kysytään ensimmäisenä aina, eikö vanhemmat voisi auttaa? Itse en kehtaisi kysyä, ja tiedän kyllä, ettei mitään saataisikaan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin vanhemmat elää kansaneläkkeillä ja säästöillään. Joten ei sieltä kyllä todellakaan kehdata rahaa pyytää, vaan pankkiin mennään rahantarpeessa. Mutta kyllähän me aikuiset ihan omillamme pärjätään mainiosti ja onneks vanhempammekin pärjäävät eläkkeillään vallan hyvin.

Vierailija
42/44 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäri, joulu ym. lahjaksi. ja Kyllä kehtaisin myös pyytää lainaksi, jos tilanne olisi se että tarvittaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuitenkin antaa minulle aina joulu- ja syntymäpäivälahjaksi 100-300 euroa rahaa. Sanoo aina ettei tiedä mitä ostaisi ja saan ostaa mitä tarvitsen "itselleni". Olen kotiäitinä ja rahaa ei toki liikaa ole omaan käyttöön. Uskon, että äitini haluaa korvata lapsuuttani jolloin en saanut koskaan mitään uutta, kun oli yksinhuoltaja. Isompi sisarukseni sai uutta, itse sain kaikki häneltä käytettynä ja nuorin sai taas uutta, koska "kaikki oli jo loppuun käytettyä". Välillä olen sanonut etten halua rahaa lahjaksi, kivempi olisi joku ajateltu juttu. Mutta aina on sitten paketin mukana kuori.

Vierailija
44/44 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sopineet että vanhempani antavat minulle ja lapsilleni niin paljon rahaa kuin ilman veroja pystyy antamaan. N. 3999 e kolmen vuoden välein kumpikin. Lisäksi antavat usein joululahjaksi esim. 500 e koko perheelle (+ lapsille leluja), keväällä lasten kenkiin 200 e ja synttärirahaa 50 e.

Vanhempani ovat kohtuullisen varakkaita, mutta kuitenkin ihan "taviksia" (ei siis mitään miljoonia taskussa). Olen ainoa lapsi, joten perintö on tulossa yksistään minulle. Kenenkään mielestä ei ole järkevää maksaa sitten myöhemmin isoja perintöveroja. Vanhempieni mielestä on järkevää siirtää rahaa meille nyt kun meillä on pieniä lapsia ja asuntolaina. Samalla tavalla isovanhempani aikanaan avustivat poikaansa (ainoaa lastaan) ja meidän on tarkoitus avustaa lapsiamme.

Emme tästä asiasta kerro yleensä kerro, koska hetihän se aiheuttaisi ilkeitä puheita. Pärjäisimme aivan omillammekin, mutta meillä ei ole tarvetta esittää "itsenäisiä". Nuo saadut rahat laitetaan suoraan asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin. Näin saadaan laina puolet nopeammin maksettua kuin virallinen lainanlyhennysohjelma on.

Joidenkin mielestä perinnöstä puhuminen on moukkamaista tai törkeää, mutta meillä asiasta on puhuttu ihan elämän realiteetit tuntien. Vanhemmillani on omaisuutta, sijoituksia ja varaa matkustella, eli heidän ei tarvitse tinkiä elämänlaadusta vaikka siirtävätkin vähitellen omaisuuttaan meille.