Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antavatko vanhempanne sinulle tai miehellesi rahaa?

Vierailija
23.02.2009 |

Meillä on ollut tosi tiukka taloudellinen tilanne jo vuosia. Kun siitä jollekin uskoutuu, kysytään ensimmäisenä aina, eikö vanhemmat voisi auttaa? Itse en kehtaisi kysyä, ja tiedän kyllä, ettei mitään saataisikaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siunaillaan ja ihmetellään toisten rahan käyttöä ja sivulauseessa kehutaan, miten säästäväisiä itse ollaan. Hyvä kai sitä on ostella merkkivaatteita, matkustella ja maksaa asuntovelkaa, kun vanhemmat sponssaa.

Vierailija
2/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelevat sitä sillä että eivät tiedä mitä rahoillaan tekisivät.

Ovat varakkaita eikä mekään mitään köyhiä olla :)

Tarvetta avustuksille meillä ei ole mutta vanhukset saavat kokea antamisen iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan saanut juuri mitään omilta vanhemmiltani. Onhan se sinänsä tehnyt elämästä hankalampaa että kaikki on pitänyt ostaa itse. Ajokorttiakin varten nostin pankkilainan ja maksoin takaisin kesälomarahoista. Lukion kirjat kustansin itse jne.

Isä on joskus toooosi harvoin antanut jonkun pikkurahan, muistaakseni kun mulla oli eka äitienpäivä:). Mutta ovat niin köyhiä että tarvitsevat kai lähinnä meiltä avustusta... Omaa syytään ovat köyhiä, eivät ole osanneet käyttää rahaa oikein ja äiti on halunnut olla kotona.

Joulu- ja synttärilahjoja emme saa. Lapsille voivat ostaa tyyliin taskulampun.

Miehen vanhemmat ovat auttaneet enemmän. Joululahjoja ostavat ihan kunnolla, sama koskee synttärilahjoja. Rahaa eivät tosin anna juuri koskaan.

Omillamme siis pärjäillään miten pärjäillään!

Vierailija
4/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat asuvat ulkomailla ja lähettävät silloin tällöin paketteja meille ja laittavat aina mukaan 20-50e, että päästäisiin täällä Suomessakin edes joskus ulos syömään tms. He ovat perusduunareita mutta nipistävät pienestäänkin meille.

Omat vanhempani tilaavat meille esim. lehden ja isäni hoitaa (ja maksaa) auton huollot ja renkaat tms. Jos olisi tiukka paikka, voisin aina pyytää heitä auttamaan.

Vierailija
5/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein joudutaan maksamaan isäni puhelin laskua tai sähkölaskua ja välillä käyn kaupsta hakeen kappakassillisen ruokaa kun menen käymään. Äitini on kuollut ja isäni on alkoholisti, jolla kaikki rahat menee kurkusta alas. Välillä joudutaan jeesaan ettei mene kämppä alta.

Onneksi mieheni vanhemmat antavat lapsille usein koiran ulkoiluttamispalkkaa 50€ jne. synttäreinä ja muulloinkin saavat ihan merkittäviä summia. Meille aikuisille harvoin antavat suoraan rahaa vaan sitten ostavat esim. televison tms. mitä kulloinkin tarvitaan. He kyllä varmaankin auttaisivat jos tiukka paikka tulisi, vielä ei ole ollut sellaista tilannetta.

Vierailija
6/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, vaikka omatkin tulot on yhteensä jotain 3500 nettona kuussa, ei nyt hääppöiset mutta pärjätään hyvin ja saadaan taloa ja autoja maksettua.

Ei niinkään saada rahaa, mutta tavaroita, eli kun on tullut lapsia, on saatu uudet Emmaljungat, syöttötuolit, pinnasängyt, sängyt, paljon uusia vaatteita. varmaan jotain 1500 eurolla per muksu on tullut tavaraa, ovat halunneet ostaa.

Mutta ei suoranaisesti rahaa olla saatu, eikä esim mitään perintöjä ole tulossa.

Vierailija
7/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan vakituisessa työssä, mutta pienipalkkaisia. Molempien vanhemmat myös ihan perusduunareita, kuitenkin talot, mökit, autot ym maksettu joten on varaa antaa muutamia satasia vuodessa. Koskaan en ole rahaa pyytänyt. Omat vanhempani lähinnä ostavat tavarana ja sitten juhlapäivinä antavat 100-1000 euroa. Miehen vanhemmat antavat säännöllisesti 100e kuussa plus sitten juhlapäivinä erikseen. Meillä on kolme lasta.

Vierailija
8/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille rahaa synttäreinä. Mutta ei nyt rahaa tarvitakaan. Paremmin tienataan kuin vanhempamme, vaikkei noillakaan tiukkaa ole.

Vierailija
9/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu useampia tonneja (korvamerkittynä esim. häihin, kämppään) ja otettu myös lainaa (remppaan), lähinnä mun äidiltä, mutta myös miehen vanhemmilta. Mun isältä saan kaikki lahjat rahana ja käteistä silloin tällöin, n. 1000 vuodessa.

Otan ihan iloisin mielin vastaan, vaikka ei välttämättä tarvita. Mutta ei ne siellä tilillä makuuttamalla ainakaan ketään ilahduta. Ja mun isä tuhlaa kaiken, minkä saa, just kolehteihin ja muihin auttamisjuttuihin.

Toisaalta taas mä autan mun vanhempia kaikessa, missä tarvitsevat. Esim. olen rempannut molempien kämpät, tarjonnut autokyytejä, auttanut isojen ostosten tekemisessä ja toiminut atk-tukena. Mutta toki sen tekisin ilman rahaakin.

Keskituloisia ollaan kaikki.

Vierailija
10/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelemme vanhemmillemme matkoja ja joskus vaatteita tms. mitä nyt eteen sattuu. Teemme tämän sillä, että he ovat aikanaan luopuneet omastaan kerta toisensa jälkeen, ettei meiltä lapsilta olisi puuttunut mitään.

Sain äidiltäni viime vuonna 50 euroa nimpparirahaa, mikä lähinnä nauratti. Olen aina maksanut omat laskuni itse.

Vierailija
11/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilo auttaa avun tarvitsijaa.

Vierailija
12/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylään tulevat ruokakassin kanssa, ostavat lapsille isompia ja pienenmpiä juttuja, minäkin saatan saada jotain "ilman syytä". Rahaa saa takuulla lainaksi jos pyytää, pyytämättäkin saadaan joskus jotain. Vanhempani ovat hyvin avokätisiä. Ihan omasta tahdostaan. Joskus koitin taistella vastaan mutta turhaan.

Vierailija
13/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on miehen kanssa taisteltava irti jokainen perkuleen sentti itse!! Yrittäjiä kun vielä ollaan niin jos olemme sairaita niin tuloja ei ole. Eikä ole ketään joka ostaisi esim. ruokakasseja tai lapselle haalarin.

Joskus oon katkera vaikka tiedän ettei kannata olla:(.

t. tilillä 100 euroa laskujen jälkeen.

Vierailija
14/44 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kummallakin hyvätuloiset vanhemmat, tiednää noin 3 kertaa enemmän kuin me, antavat ihan pyytämättä eikä ole heiltä mitään pois. Sanovat, että mieluummin antavat nyt rahaa kun meillä on sitä vähemmän kuin vasta perintönä kun ei enää ole niins uurta tarvetta.

Vierailija
15/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti antaisivat tai ainakin lainaisivat 0% korolla, jos olisi tosi tarve. Riippuu kai myös siitä, mihin pyydettäisiin.

Vierailija
16/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti antaa sille aina joululahjaksi 100 euroa, jolla meillä on tapana käydä ravintolassa syömässä vähän pitemmän kaavan mukaan.

Muuta taloudellista apua kumpikaan ei ole saanut sen jälkeen kun olimme lapsia ja asuimme vanhempiemme kotona.

Vierailija
17/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat antaa aina välillä pienen summan tai ostavat jotain. Lainaksi olemme myös saaneet, joka on tarkoitus maksaa pois, kun menen takaisin töihin.

Vierailija
18/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmat takuulla antaisivat, jos mentäisiin hädässä kysymään. ei ole ollut sitä hätää vielä.

Vierailija
19/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin antaisivat varmasti, jos pyydettäisiin tai tarvittaisiin.

Vaan kun ei tarvita, niin ei myöskään pyydetä. =)

Vierailija
20/44 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yrittäpäs antaa rahasumma takaisin.. kun eivät ota vaikka väkisillä antaa.