Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaikilla varattu raha hautajaiskuluihinne? Eli siis menettekö hautaan

Vierailija
23.02.2009 |

omillanne?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä noin 300 000 eurosta liikene arkun ja kahvittelun verran.

Vierailija
2/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäski sekä työnantajani ja ammattiyhdistykseni maksavat hautajaisavustusta, jos kuolen työikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta aina jokaisella pitäs se henkicakuutus olla. Itsellä on, ja siitä saa jonku 7 toonia, kyllä sillä saa hautajaiset vaikkei vielä omaisuutta ole kertybyt. Toiv.elän pitkään ja saadaan talo maksettua. Veljeni kuoli pari vuotta sitten, sillä ei ollu omaisuutta, ei vakuutuksia tms. Maksettin hänen viimisestä palkasta hautauskulut, arkku jne. Riitti juuri ja juuri, pienet nätit hautajaiset saatiin, rahaa meni n.1500 e.

Vanhemmillanai kummallakaan ei ole henkivakuutusta, ei omaisuutta, että jos kuolevat niin meikäjoutuu sit ottaa lainaa jörjestääkseen hautajaiset, että kiva. Nyt kun ainut lapsikin olen niin yksin jää maksettavaksi.

Vierailija
4/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautajaisia eikä hautakiviä. Mä en halua muistomerkkejä enkä parkujaisia.

Vierailija
5/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarviiko hautaa ollenkaan? Eikös tuhkat saa heittää vaikka metsään?

Vierailija
6/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mitä tahansa voi sattua milloin tahansa. Ei sillä, että siinä sitten hautarahat auttaisi...

Vierailija
7/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistä rahoista ne hautajaisetkin sitten maksettaisiin. Onneksi hautapaikka on jo, joten kulut tulisivat vain arkusta, uurnasta, kuljetuksista, tuhkauksesta, kukista ja saattoväen kahvitilaisuudesta. Olen 32v ja hyvin on asiat mietittynä nyt jo!

Vierailija
8/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tuhkaa laittaa muuhun kuin siihen uurnaan. Ja jos haluaa tuhkaukseen, tuhkaus pitää tehdä kuitenkin arkussa joka sekin maksaa.

Vierailija
9/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä rahoista vaikka. Eihän hautajaisten kalliit tarvitse olla, itse haluaisin kappeliin vain 6 läheisintä ihmistä, en ketään muuta. Ei mitään muistotilaisuuksia.

Vierailija
10/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mää jollain kalliilla arkulla teen kun oon kuollut? Olen sanonut veljelleni jo että kattokaa jotain lautoja kokoon ja sinne vaan.

Kahvit on hyvä keittää.

Ja mitä mää henkivakuutuksella teen? En mitään, mun pitäs ensin kuolla ja sitten en rahaa enää tarvii.

Vierailija
11/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähinnä sitä varten jos haluat jättää avustusta sun jälkees jääville, esim. puolisolle, lapsille..Mutta jos haluat olla itsekäs niin go for it!

Vierailija
12/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tuhkaa laittaa muuhun kuin siihen uurnaan. Ja jos haluaa tuhkaukseen, tuhkaus pitää tehdä kuitenkin arkussa joka sekin maksaa.

Esim. hautausmailla on paikkoja johon tuhkan saa sirotella.

Vierailija
13/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peitettynä siunaustilasiuudessa. Ei kai kukaan osta tuhkattavalle parin tonnin tammiarkkua.

Vierailija
14/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mää jollain kalliilla arkulla teen kun oon kuollut? Olen sanonut veljelleni jo että kattokaa jotain lautoja kokoon ja sinne vaan.

Kahvit on hyvä keittää.

Ja mitä mää henkivakuutuksella teen? En mitään, mun pitäs ensin kuolla ja sitten en rahaa enää tarvii.

Kukas sitä rahaa kuoltuaan itse tarvitseekaan, mutta mies kyllä kipeästi tarvitsee jos jää ison asuntolainan yksinmaksajaksi ja kahden lapsen yksinhuoltajaksi.

Vierailija
15/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kaipaa isoja hautajaisia, halvin vaihtoehto kelpaisi minulle. Toivon kyllä tuhkausta, se mihin tuhka ripotellaan/haudataan on ihan sama.

Vierailija
16/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiveet ylhäällä hautajaisia varten. Eli tuhkaus ja tuhkat ripotellaan haustausmaalle sille merkitylle paikalle. Missään nimessä en halua hautaa, missä minua käydään itkemässä. Ei hautajaisia, ei muistotilaisuutta. Minun hautajaisissa ei lohileipää mussuteta kun kiellän kokonaan hautajaiset.

Jokaisen pitäisi tehdä suunnitelma valmiiksi ja jos haluaa kalliit hautajaiset niin arkkuraha on silloin säästössä isompi.

Vierailija
17/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on todennäköistä että sitä kuolee Suomessa,

ettei käy niin kuin ulkomailla...se mitä oli Iltalehden uutisissa tänään.

Vierailija
18/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se nyt ihan normaalia että perikunta joutuu ottamaan lainaa perintöveroa ja hautajaiskustannuksia varten, jos toinen vanhempi on edelleen elossa. Kuka sitä nyt leskeä asunnostaan haluaisi häätää.

Lainalla tämän asian olen itse hoitanut, uskoisin että omatkin lapseni pystyvät samaan jos jostain syystä olisin siinä vaiheessa täysin rahaton.

Vierailija
19/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiveet ylhäällä hautajaisia varten. Eli tuhkaus ja tuhkat ripotellaan haustausmaalle sille merkitylle paikalle. Missään nimessä en halua hautaa, missä minua käydään itkemässä. Ei hautajaisia, ei muistotilaisuutta. Minun hautajaisissa ei lohileipää mussuteta kun kiellän kokonaan hautajaiset.

Jokaisen pitäisi tehdä suunnitelma valmiiksi ja jos haluaa kalliit hautajaiset niin arkkuraha on silloin säästössä isompi.

Luulisi sen auttavan omaisia, jos on joku paikka, jossa saa käydä sinua muistelemassa. Mitä merkitystä sillä kuolleelle enää on.

Vierailija
20/32 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ihmisten kyttäys, käykö puoliso ja lapset tarpeeksi haudalla.

Toiseksi en halua, että lapset käyvät haudalla suremassa. Haluan, että he muistavat minut elämässään sellaisena kuin olin.

Minusta ajatus haudalle vaeltavista omaisista on korni ja kamala. Ei se kuollut enää siellä haudassa ole. Puhdasta rahastusta kivineen ja kalliine arkkuineen.

Ihminen on jo siinä vaiheessa tuulten mukana vapaana kaikista vaivoistaan.

Luulisi sen auttavan omaisia, jos on joku paikka, jossa saa käydä sinua muistelemassa. Mitä merkitystä sillä kuolleelle enää on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi