Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet vk 9***

23.02.2009 |

Listaa ja linkkiä viime viikon pinoon...

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä ?

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisi olla viimeisin lista, toivottavasti! :)

pikkuäiti: täällä ollaan ainakin vielä kasassa, (toivottavasti muuallakin! :) tosin mä todella toivon että kahden viikon päästä olen jo "tositoimissa".. huoh...Meinasi muuten pukata kylmää hikeä kun lauantaina meinasi mennä ummetuksen puolelle(sori, taas näitä juttuja.. :). Siinä äheltäessä mietin et jummi, onko se muksu jo nyt tulossa kun oikeasti tuntui että (näin nätisti sanottuna..) takamus repeää.. Tähän asti olen ihan iisisti odotellut synnytystä mutta nyt tuli mukava muistutus et hei, kyllähän toi taitaa jossain tuntuakin...

Helmielina: voi että :D Ei voi olla totta!! On siinä varmasti kotiväellä ollut ihmetystä!! :)) Kaikki sympatiat!!

Prinsessat2: Tsemppiä! Kuulostaa niin tutulta-nyt vielä kun sitkeä flunssa päällä niin voimat on entistä enemmän kortilla. Tuntuu etten kohta viitsi enää edes vastata kenenkään kyselyyn voinnista kun se on aina se sama-väsyttää.. Mutta onneksi jostain tulee sitten aina se enrgiapiikki ja noi pienet, iloiset touhuajat piristävät varmasti :)

Täällä ruvettiin myös eilen touhuamaan jotain tuon vauvakamaryökkiön paikalleen saamiseksi. Nyt on junnulle tuotu vaatekaappi ylhäältä ja lipasto(missä hänen vaatteet ennen oli)odottaa vauvan vaatteita. Lakanat eroteltu ja etsitty mitkä vaavin kokoa jne. nyt vaan pesuun ja paikoilleen.. :)

Mulla alkoi tänään muuten ihan virallisesti äippäloma. Tosin oon jo syksystä asti ollut saikulla että eroaakohan tuo nyt kovasti..

Tsemppiä puurtajille viimeisiin työpäiviin/-viikkoihin!

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jo-hanna ja Lupu 35 tasan

Vierailija
2/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tämä lomailu on sitten nannaa =) Kello on jo puoli ysi enkä ole saanut vielä edes vaatteita puettua päälle..... Kaveri on tulossa aamupäivällä käymään, kai mun täytyy tästä ryhdistäytyä ja imuroida edes koirankarvat nurkista.

Näin eilen anoppia pitkästä aikaan (noin pariin kolmeen viikkoon) ja se sanoi heti että mun mahani on jo laskeutunut. On kyllä tuntunut jotenkin erilaiselta, painaa niin pirusti tuonne pimpuraan kun vähänkin kävelee. Eiköhän se tiedä sitä ettei tässä enää kuukauden päiviä kärvistellä. Kun ei nyt ihan vielä parin viikon sisällä tulisi kun on noita kouluhommia ja olen luvannut kahden viikon päästä lähteä tytön ja äitini kanssa äiti-tytär-isoäiti- leirille... Huomenna on äitipoli, jänskättää onko kohdunsuulla tapahtunut jotain kun aika napakasti supistelee etenkin iltaisin...

Nyt on kyllä tosissaan alettava katselemaan niitä vauvanvaatteita ja pestävä ja mankeloitava kaikki lakanat ja harsoliinat, jotka ovat tunkkaisena kaapissa lojuneet useamman vuoden. Viikonloppuna olin äitini kanssa kaupoilla ja meinasin jo ostella kaikkia tuttipulloja ja vaippoja mutta äitee toppuutteli että älä nyt vielä osta, hän sitten vaikka ostaa kaikki sillä aikaa kun mä olen sairaalassa. Mikäs siinä jos tahtoo, kaikki mikä ei ole omasta opiskelijabudjetista pois on plussaa=)

Katselin tuota meidän listaa, meitä onkin melkoinen määrä siinä huhtikuun ekalla viikolla! Jännä nähdä, kuka lähtee ekana=) Sovitaanko niin että jos ei ihan tulipalo kiire tule lähteä niin käydään täällä huikkaamassa kun lähtö tulee, niin saavat muut myötäjännätä mukana! ?

lomaterveisin Helmielina ja Neposka 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä inhoan tätä suun kautta hengittelyä kun on nenä niin tukossa..pöh!

Viime yönä näin synnytysunia, johtui varmaan siitä kun päivällä koottiin lasten kanssa vauvalle pinnasänky. Vaatimaton 6610g painoinen möhkylä sitten lopulta unessa syntyi:D Näytti siellä muiden vastasyntyneiden seassa siltä että olisi hotkaissut yhden niistä suihinsa:D Toivokaamme vähän kevyempää todellisuutta..:)

Meillä ois vajaan kolmen viikon päästä kuopuksen 2-vuotissynttärit ja siinä edellisenä päivänä paikallisen lastenvaateliikkeen järjestämä lasten tapahtuma, johon just hankin liput. Sen jälkeen vois sitten synnyttää, tai mielellään sitä ennenkin:) Ehkä just näillä järjestelyillä varmistan sen että vauva syntyy ajoissa;)

Jep mutta mukavaa alkanutta viikkoa vaan kaikille!

Aaku rv 34+3

Vierailija
4/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei olla täälläkään vielä jakauduttu. Vaikka toiveita pikaiseen mahan häviämiseen on jo ilmassa... jos nyt muutaman viikon vielä jaksais. Koitetaan tulla sit ilmoittelemaan jos alkaa tulla lähdön oireita! Mulla on ainakin suunnitelmissa kärvistellä kotona mahd pitkään ni eiköhän siinä yhen pikaviestin ehi kirjottaa. Jos vaan muistaa!

Harmi kun tässä kirjoittaess ei nää kun yhden viestin ni ei lahopää muista mitä kaikkea pitikään kommentoida... Makkarihommista joku kirjoitti.. Täälläkin himot menee aika ristiin. Miestä ei haluta ja mua kyllä! Oon ottanu jo pari kertaa nokkiini, vaikka ei sais, kun ei saa edes vähän kopeloida! Se kait pelkää että vauva syntyy pökkimisestä...

Oon tässä mietiskelly miten te joilla on paljon muita lapsia jaksatte!? Mä oon ihan raato aina viikonlopun jälkeen kun on pitäny hoivata tota miehen 6-v poikaa kaks päivää putkeen. Näin arkisin se on onneksi tarhassa ni ei tarvii kun illat jaksaa... Kesällä se ei varmaan mee enää tarhaankaan ja en tiiä miten sit pääkoppa kestää. Se on meinaan aikas huomionkipeä tapaus...

Kukaan ei oo koskaan kertonu mulle että tää loppu raskaus voi olla näin kipeetä aikaa! Enää ei oo onneksi selkä kipee kun ei tarvii töissä kumarrella mut nyt sit juilii etupuolta!! Kertokaas kokeneemmat johtuuko se kohdunsuun avautumisesta vai mistä kun nipistää tositosi kovaa tuonne alapäähän kun vauva puskee päätä alas ja välillä vähän muutenkin? Meidän likka on jo tosi alhaalla ja sormella kokeilin tänään ni pää tuntuu jo tosi hyvin! Sit mulla vihloo nivusia ja alavatsaa. Enemmän iltaisin ja jos on käyny lenkillä. Painaako se vauvan pää jotain hermoja tms kun lihakset ei oo kipeet vaan jotenkin lonkkanivelet? Varmaan liitoskipuja?

Huusin eilen huutonetistä Brion yhdistelmävaunut! Toivottavasti kukaan ei korota tarjousta ni saan ne 200eurolla :) Sit onkin jo kaikki vauvakamat kasassa! Vaunuja pitää säilyttää tuolla kellarissa ni voin sit käydä salaa hypistelemässä ja työntelemässä niitä :D

Koittakaahan jaksaa mammat! Vielä muutama viikko ni saadaan nyytit syliin! Ihanaa!!

Terv.

Sirppu 34+4 ja Itu

5/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka varsinainen lomapäivä tänään! Nukuin jopa puol kasiin asti! viikonloppuna tuli herättyä ennen kuutta jne ja ollut karmiat väsyt päällä.

Pikkasen olen pessyt vauvan vaatteita ja järkkäillyt kaappiin, pinnis on kuosissa meidän makkarissa ja äippäloota on pedattu pinnikseen:)

onhan tässä tietty vielä aikaa kun edustan tuota häntäpäätä LA suhteen ..kiva kun te jotkut todellakin ootte jo viikoilla 34+ jne! vähän kade olen:)

omaa vaatekaappia tuli kans aamun aikana siivottua ja ai että mä odotan sitä että pääseen taas käyttämään omia normivaatteita sitten joskus!

kohta pitää lähteä vähän liikenteeseen, ettei koko päivä mene yöpaidassa kotosalla:D tosin eipä siinä mitään vikaa ole:)

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!

t iza 30+5

Vierailija
6/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikon nauttimassa mökillä raittiista ilmasta ja upeasta maisemasta, joten olipahan urakkaa lukea viime viikon pinoa pois ja muka vielä tässä vaiheessa muistaa mitä siellä oli laiteltu... todellisuudessa ei muista mistä on kirjoteltu.

Kaikki tuntuu ahkeroineen ja pesseen vauvanvaatteita jo valmiiks, meillä kun tuntuu et mikään mitä suunnittelin tekeväni äitiyslomalla en varmaan kerkeä tai kohta enää jaksakaan. Musta on kans tuntunu ihan kun toi maha ois menny alemmas, mutta tiedä sitten, iso se on kuitenkin ja monesti tiellä.

Neuvola ois keskiviikkona, hiukka jännittää että paljonko sitä painoa on nyt tullu, vaikka oon yrittäny hillitä herkuttelua. Mutta en laita liikaa painoarvoa sen painon perään vouhkaamiselle, ittepä sitte kiroilen kun ne kilot ei häviäkään toivomalla.

Toivottavasti verticia ei oo laittanu sille yhdelle viestille mitään merkitystä... koska täällä kaipaillaan kuitenkin ahkeraa kirjottelijaa.

No nyt ei oikein juttu luista, mutta eiköhän tässä viikon aikana rupee tulee enemmän jutun juurta, ainakin voin tulla kiroileen sitte sen neuvolan jälkeen. Miten niin jo vakuuttunu että saarna sieltä seuraa kuitenkin?

Hyvää alkanutta viikkoa!

Satuilija ja mötkö rv 33+6 ( piti käydä lunttaa)

Vierailija
7/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep täälläkin valmistaudutaan lähtemään itikseen kun pitäis hoitaa pari juttuu vielä alta... etteivät jää roikkumaan....

Kylläpä harmittaa kun tuli tuo äippäraha päätös.. ei jääny paljosta kiinni etteivät olisi ottaneet viimisen 6kk ajalta... tein mä siitä valitulsen muttei se menny läpi... vit******* no täytyy vain oppia elämään paljon pienemmällä......

oisko se ollu tsili joka kyseli siit olenko haikaranpesässä valmennuksessa... no toista kertaa synnyttäneille ei "kuulu" toi itse valmennus hässäkkä... mutta jooo kätilökeskustelu on käyty...

viime viikon torstaina ylim.lääkäri ja neuvola ja sieltä lyhyt loppuun veto

elikkäs oho 4kiloa noussu paino 3vko? ei kyllä näy missään eikä tunnu joten en sillä jaksa päätäni vaivata...:)paineet 102/60 hemppaa ei mitattu... ja sf-mitta 29

Ylimääränen lääkäri oli sen takii että toinen th millä kävin aikasemmin epäili että vois olla kohdunpohjan laskeuma... no ei onneksi ollu mitään sellaista mutta oli jo aivan alhaalla ja paikat pehmenny.... mutta parin viikon päästä se "oikea" lääkäri sitten :)

olenko aivan hullu jos haluan vaihtaa tässä vaiheessa neuvolatätiä? me vaan ei tulla ns.toimeen tai oikeestaan nykyinen vaan on jotenkin niin... sinänsä on ollut vaan 6käyntiä joista 2 hänelle joten? viimeksi kun olin tammikuussa tavallisella neuvola käynnillä niin oli yksi toinen täti hän oli ihan erillainen ja hän itse asiassa ehdotti että jos haluan vaihtaa niin voidaan vaihtaa... (kerroin siis tästä nyk.neuvola tädin käytännöistä... )

no nytten tulee jo kiire palailen myöhemmin:)

mikumamma ja pikkuhippunen tasan 34vko

Vierailija
8/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateista päivää vain täältäkin.. pesukone jauhaa tuolla vaaville vaatteita.. eilisen illan ja tämän aamun lajittelin noita ja paljon meni UFF kierrätykseen ja osan sitten pesin. Meille kun on kahden pojan jälkeen tulossa ilmeisimmin tyttö niin kyllä taas turhamaisuus minussa heräsi eikä nuo vaaleansinivoittoiset oikein iskeneet. Pinnis täytyis kaverilta lainata kun eo ole saanut aikaseksi tuota 1,5 veetä totuttaa isson sänkyyn vielä.

Kyllä täälläkin alkaa tukala olo olla ja alkaa olla todella haastavaa tuo pulkkamäessä olo saati sitten ne nousut mäen laelle.. huh huh. En kyllä siltikään toivo vielä synnyttämään lähtöä.. esikko kun syntyi rv 37 ja pientä ongelmaa oli aluksi verensokereiden ja keltaisuuden vuoksi.. ei ollut hän vielä silloin valmis maailmaan joten älkää nyt hyvänen aika toivoko vielä sitä vähäisemmillä viikoilla synnytyksiä..

Verticiaa minäkin huhuilen.. tule rinkiin vain.. Juttujasi on kovin kiva lukea vaikkakin monesti olen provosoitunut niistä ja harmitellut itsekin miten sinulta menee ohi koko ihana esikoisen odotus kun murehdit ja näet asiat turhan synkkinä.. Kuitenkin joka kerta näille sivuille eksyessäni etsin ekana sinun viestisi ja harmittelen kun ei niitä nyt ole..

Päiväunille käy nyt mamman tie... yläkerta koisaa myös.. t. orvokki rv 34+1

Vierailija
9/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin viikko on sitten aloitettu neuvolas käynnillä...

Kaikki oli ok, HB oli noussut muutaman pykälän viime kerrasta nyt oli 128, RR oli hyvä (en muista lukemaa) ja pissa puhdas.

Juttelin terveydenhoitajan kanssa kun mua on alkanut aivan järkyttävästi pelottamaan synnytys, vaikka kaksi synnytystä onkin takana. Olen ollut aina synnytyksissä leikkausvalmiudessa kun vauvelien syd.äänet on heikentynyt pahasti. Ehkä tämäkin vaikuttaa pelkoon ja onhan se aina uusi kokemus ja eilainen!!Mutta ehkä pääsen käymään äippäpolilla keskustelemassa asiasta vielä!!Ja eipä siinä muu auta, pakkohan sieltä masusta jotenkin on ulos tultava!

Viik.lop oli aivan ihmeellistä limaista vuotoakin ja pahaaoloa, mutta se kuulemma on normaalia.

Vauvelin vaatteet on pesty ja laitettu kaappiin (silittämään en rupea)paitsi lakanat silitetään. Muuten kaikki on valmista, vain sänky vielä kokoamatta!

Olotila on välillä tooosii ikävä, alapää on kipeä sekä lonkat puutuu ja kipeytyy... Yöt vaihtelevia, saa kylkeä kääntää jatkuvasti!!

Tänään olen yrittänyt reipas olla ja sain siivottua talon ja pesin oikein lattiatkin kunnolla!!ja vielä leivoin piirakan!!

Nyt lähdenkin päiväkaffin keittoon ja maistelemaan leipomuksia!!

kolmonen3+ 33+6

Vierailija
10/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kait vaan että aika menis nopeemmin kun olo on niin tukala ja kipeä välillä! Kauheasti tekis mieli tehdä juttuja mut kun kaikki liikkuminen sattuu jonnekin ja istuessa tai maatessa sit paikat puutuu... Kunhan ei ihan kauheesti menis yli lasketun ajan!

Sailori kirjoitteli viime viikon ketjuun siitä vauvan pään tuntemisesta. Voiko se sit oikeesti olla vauvan pää jonka tunnen sormella? Joku ylimääräinen kova möykky tuolla alakerrassa ainakin on... Pitää kysellä terkkarilta keskiviikkona... Perjantaiaamuna on sit sokerirasitus! Toivottavasti ei tuu paha olo! Mulla meinaa normaalistikin tulla oksu jos syön jotain tosi sokerista tyhjään mahaan.

Sit takas touhuumaan... :)

Vierailija
11/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi sitten vihdoin äippäloma! En tosin tunne itseäni vielä äipäksi, mutta eiköhän sekin tunne ehdi tulla. Muutaman muun kirjoittelijan lisäksi mulla sellanen olo, että sais jo vauveli pikkuhiljaa tulla, kun tässä on ehditty olemaan saikulla jo tovi. No jos tyyppi nyt ainakin pari viikoa vielä pysyisi masussa kuitenkin. Vaatteet on jo viikattu ja äitiyspakkaus tyhjätty viikkoja sitten, mutta sitten maisemoin työpaikalta tyhjennetyt tavarani siihen laatikkoon. Nyt pitäisi siis vielä joko kasata pinnis tai tyhjätä tuo boksi... Vaunuja odotellaan vielä.

Semmonen tuli mieleen, että pitäisi kai ostaa paketti vaippoja valmiiksi, vaikka tarkoitus on kokeilla kestoilua. Mut ihan alkuun ja ainakin öisin tarvitaan kertiksiä. Kertokaapa konkarit mitä sieltä kaupasta pitäisi ostaa, jotain missä lukee newborn? Onko merkeissä eroja?

Muuten olo on ok, tosi väsy jatkuvasti. Öisin en saa nukuttua ja päikkäröin päivät. Suppareita ei tuu enää pahasti, vaikkei ne enää niin haittaiskaan. Mitään ihmeempää en kuitenkaan jaksa ja liikkuminen on hankalaa (imurointi ulkoistettu miehelle jo aikoja sitten, heh). Välillä tulee menkkamaisia kipuja, muttei supparin kanssa samaan aikaan. Katselen lähinnä kaunista talvisäätä ikkunasta. Vähän kyllä on kevättä ilmassa, eikös? Tulis jo äkkiä kevät!

Joo Mikumamma tajusinkin että et olekaan ensikertalaisia... =) Mä olen vieläkin tosi tohkeissani siitä Haikaranpesästä, sillä se vaikutti just meille sopivalta paikalta ja henkilökunta ihanalta! Lauantaina käytiin kätilötapaamisessa. Pari asiaa alkoi kuitenkin pelottamaan kun ollaan ruuhka-aikaan liikkeellä: ettei saada perhehuonetta tai pahempi, että olisi sulku päällä. Lauantaina nimittäin oli Kättärin normaaliosastolla sulku, Haikaranpesässä kyllä tilaa. Oon jo mielessäni pohtinut jonnekin Porvooseen lähtemistä mieluummin kuin Naistenklinikalle tai Jorviin, mutta ehkä niin pitkälle ei tarvis pläänejä tehdä. Jos Öttiäinen pysyisi masussa sen verran, että noi maaliskuun ruuhkat olis ohi. Huhtikuu ei taida onneksi olla niin ruuhkainen...?

Mikumammalle vielä, vaihda ihmeessä neuvolatätiä jos siltä tuntuu, varsinkin jos jatkat saman terkan kanssa sitten kun lapsi on syhtynyt. Mä sain vaihdettua ihanan tädin (tosi täti kun on about saman ikäinen ;) ) ja oon sästynyt monelta itkulta ja korkeilta verenpaineilta kun tähän ihmiseen voi luottaa!

Joo just kävin neuvolassa ja terkan kokoarvio käsikopelolla Öttiäisestä oli, ettei mikään ihan pieni, muttei mikään tosi suurikaan...Sf-mitta on nyt noussut normiviivan päälle. Hieman mietityttää että miten lapsi mahtaa tuolta ulos mahtua, kun tuntuu että toi aukko lantion luissa ei kovin iso ole. Lääkäriin pääsen vasta rv 37, tuskin tässä enää mitään ultralla mitataan. Kai se sieltä jotenkin ulos saadaan, vaikka vähän pelottaa. Onko muilla samanlaista pelkoa?

Sirppu kirjoitti et tuntee vauvan pään sormella, täällä sama homma, oon tuntenut jo useamman kuukauden. Semmoinen tasainen kova möykky, ei voi olla pyllykään (joka pyörii selvästi tuossa ylävatsalla....) Välillä Öttis on kiskaissut päätä ylemmäksi, kuten seksin jälkeen, heh. Nyt alkaa jo olla ahdasta. Joku sanoi et pään paikan pystyy tietämään siitä missä hikka tuntuu ja niinhän se on, hikka tulee vasemmasta nivusesta. Jos ei halua ropeloida ;)

Verticiaa olen minäkin kaivannut, jospa olisivat olleet kunnon häämatkalla?

Mukavaa viikon alkua ja hyviä vointeja kaikille!

t.Tsili & Öttiäinen nyt jo 35+0!

Vierailija
12/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en minäkään näillä viikoilla vielä synnytystä toivoisi, 37+ ja siitä eteenpäin kylläkin. Isoa vauvaa kun pukkaa niin jopa lääkäri sanoi, että enemmän kuin toivottavaa on parin-kolmen viikon ennenaikaisuus. Eipähän pääsisi kasvamaan huimiin mittoihn.

Siis sisäkautta sormellako noita päitä tunnustelette? En kyllä menisi ronklaamaan omin sormin kun ei tuota "sisätutkimusta" suosita muutenkaan liian tiuhaan, paikkoja kypsyttää aina kun siellä kaivelee. Henkilökohtaisesti jätän asian ammattilaisille;)

No joo, mutta vointeja vaan jokaiselle, pitää tässä viikon mittaan palailla.

Aaku

Vierailija
13/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se kauan odotettu lääkärineuvola. Ikäväkseni en saanut ihan parhaita mahdollisia uutisia. Vauva on edelleen poikittain, mutta mahtuu vielä kääntymään, kun viikkoja kuitenkin vasta se 30+. Mut sit tuli se pieni "pommi". Ihmettelin, kun se lääkäri ultras sydäntä niin kauan. Hetkenpäästä kysyi et oonko käynyt muissa ultrissa ja onko niissä kaikki ollut hyvin? No, olihan niissä. Nyt kuitenkin huomattiin lisälyönti sydämessä ja näin sen itsekin varsin hyvin. Sydän siis löi epätasaisesti, välillä oli pidempi tauko ja sitten tuli pari nopeaa lyöntiä. Siinä vaiheessa kun lääkäri sanoi et tätä pitää tutkia vähän tarkemmin tuolla äitiyspoliklinikalla, niin huolestuin toden teolla. Ja eihän siitä kyynelvirrasta tullut sitten loppua, kyllähän te tiedätte.... Ystävällinen naislääkäri kyllä yritti mua lohdutella ja sanoa, et ei se välttämättä oo mitään vakavaa. Ei auttanut :( Iltapäivä onkin sitten mennyt itkiessä eikä loppua näytä tulevan. Mieli on niin herkällä....

Jos jollakulla teistä on kokemusta tällaisesta, niin laittakaa viestiä! Ois kiva kuulla kokemuksia.

Nyt ei pysty muuta...

Lumikide ja Emmi 30+5 huolestuneena

Vierailija
14/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella kuinka paljon sinua juuri nyt huolestuttaa. Itsellä ei ole suoranaisesti juuri tästä kokemusta, mutta ensinnäkin on mielestäni hienoa, että mahdollinen ongelma huomattiin nyt. Sydäntä voidaan tutkia nyt lisää kun pikkuinen on vielä masussa turvassa ja mahdollisiin ongelmiin syntymän jälkeen voidaan varautua jo nyt.

Kaikki sydämen lyöntien epätavallisuudet eivät myöskään ole vaarallisia. Miehelläni on ollut lapsesta saakka 'laiska' sydän ja jos reilu 40 vuotta sitten olisi tutkittu yhtä tarkkaan kuin nykyisin niin varmaan se olisi huomattu jo raskausaikana. Miehelläni siis levossa sydän välillä jättää yhden sykkeen väliin. Asiaa on tutkittu moneen otteeseen ja todettu että koska hän ei itse huomaa puuttuvaa sykettä (useinhan rytmihäiriö tuntuu pahalta) ja koska rytmi on aivan normaali rasituksessa, mitään aihetta huoleen ei itse asiassa ole. Eli vaikka jotain vikaa sitten lopulta olisikin, niin se ei välttämättä koskaan tule haittaamaan lapsen elämää. Koeta olla positiivisella asenteella!

Vierailija
15/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumikide - minäkin olen samaa mieltä kuin juliaana, että on hyvä, että ongelmat havaittaan noin varhaisessa vaiheessa, ihan jo synnytystä ajatellen, osataan varustautua asiaan. Olen kuullut joskus, että jollakulla on sydämen lyönneissä noita sivuääniä, ja eivät ole kait kovin vaarallisia, mutta sekin hyvä muistaa, että lääketiede on edistynyt myös siinä mielessä, että aika pahojakin juttuja saadaan korjattua leikkauksilla. Toivon tietysti, että pääsette pelkällä säikähdyksellä. Täällä jännitetään myös vauvan asentoa. Lääkäri-neuvola ensiviikolla jos silloin selviää.

Minulla huomenna edessä viimeinen työpäivä. Jo vain tulee loma tarpeeseen. Onneksi poikakin nukkui tänään päiväunet työpäiväni jälkeen ja isäntäkin oli kömpinyt yhteisille päikkäreille, joten täällä on levännyttä porukkaa.

Meillä on yksi suosikki vaippamerkki ylitse muiden noissa kertakäyttöisissä, niissä on eroja. En tiedä voiko mainostaa? Nämä vaippa-asiatkin tietysti voi olla vähän makuasioita, millaisesta kiinnityksestä ja imukyvystä ja hinnasta jne.vaipoissa pitää. Kokeiltiin pojan kanssa aikoinaan varmaan kaikkia kaupan olevia, mutta päädyttiin raukat liberoon koska se pysyi parhaiten pojan päällä ja sänky kuivana. Jotkut vuoti sivusta, toiset täytty jo yhdestä pissistä. Tämä ei ole siis maksettu mainos. (tosin voin laittaa tilinumeroni liberolle...) Tähän iskee nyt tekstin tarkastaja ja poistaa kait koko jutun. Voikaahan paksusti vielä!

t.pikkuäiti rv34+4

Vierailija
16/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kurjan Lumikiteelle lykkäsi :( Paljon halauksia ja jaksamista. Toivottavasti vain harmiton säikähdys!!! Onko sulla milloin seuraava aika? Kovasti jaksamista sen odotteluun!

Myös täällä toivotaan niitä 37+ viikkoja mutta ei todellakaan olisi mukava sitä 7 viikkoa enää kärvistellä. Ihana olisi päästä aloittamaan arki uuden perheenjäsenen voimin muutaman viikon päästä, toivottavasti paremmassa kondiksessa! :)

Orvokki: Myös täällä parin prinssin jatkoksi neitiä lupailtu. Pakkailin just kummipojalle herrojen vanhoja releitä niin kovin ovat kaikki "äijäjuttuja", mustaa, pääkalloja, ralliautoja, jne...

Nyt sitten taas nämä pienen tulokkaan(entiset meidän vaavijutut ehtivät jo lähteä myyntiin) vaatepuolet ym. on pinkkiä ym. tyttöjuttua.. Se siintä ns. sukupuoliroolittamisen välttämisestä :) mä myönnän että oon ihan hörähtänyt näihin...

Jos nyt kävisikin niin hauskat että masusta prinssi putkahtaisi niin ööh... voivat pojatkin punaisissa kulkea? :D

tsili: hurjastihan noita vaippamerkkejä tuntuu olevan. Aika makukysymys tuntuu olevan ja mikä sopii millekin vaippapepulle. ihan niitä pieniä(oisko 2-5kg) paketillinen niin näkee vähän ja pääsee alkuun tai vaikka hätävaroiksi niin varmaan rauhoittaa mieltä?

Meillä taas tuo pampers toiminut molempien kanssa mutta kuten pikkuäidin kirjoituksesta näkee niin toisilla se on toinen(tai joku muu) merkki mikä toimii :)

Terkuin

Jo-hanna ja Lupu 35 tasan

Vierailija
17/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikide - valitettavasti mullakaan ei tietoa -kokemusta sydämestä. Toivottavasti saat pian valaistusta asiaan ja kaikki olis mahdollisimman hyvin.

Kauhee tilanne, jaksamista sulle ja voimahalit, niitä lähettää varmasti koko porukka sulle.

----

Nyt uskallan avata sanaisen tästä aiheesta minäkin .

Mielestäni edellisviikkoinen "ulkopuolisen" kommetti meidän ketjussa Verticialle oli erittäin huono veto. ("ulkopuolinen" koska ei oo ainakaan meidän la-listalla mielestäni)

Tänne saa ja pitää voida mun mielestä kirjoittaa kaikista tunteista ja ajatuksista. Sitahän varten tämä koko ketju on. Vaikka kirjoittais vittusaatanaa koko ruudun täyteen. Ja omaa napaa niinpalku ikänä vaan jaksaa.

Mun mielestä meidän tehtävä on tukea toisiamme ja vaihtaa ajatuksia. Ja mitä mä oon tätä seurannut (ihan alusta asti) on Vericia ollut aina huolissaan muista ja tukenut ja kertonut omia juttujaan omalla tyylillään.

Toivon tosiaan että Verticia on vaan lomaillut ja saamme kuulla hänestä mahdollisimman pian...

Toivottavasti en nyt pahoita kenenkään muiltä suorasukaisuudellani.

Mukavaa uutta viikkoa :)

Paik ja Lahaja muistaakseni 32+5

Vierailija
18/90 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia

Sinällään olen samaa mieltä että ns. ulkopuolisen laittama viesti ei välttämättä ole se paras vaihtoehto mutta kääntöpuolena taasen ehkä se näkökanta sieltä on suorempi ja puolueettomampi.

Nimittäin vaikka tuntui varmasti tylyltä tekstiltä oli siinä mun mielestä hyvä pointti minkä miettimiseen kannattaisi ainakin pieni tovi varata. Eikä käsittääkseni kirjoittaja sitä ilkeyttään laittanut vaan herätelläkseen mm. näkemään myös niitä positiivisia puolia.

Ja kuten joku(anteeksi hatara muistini!) tuossa aiemmin musta hyvin sanoikin jotenkin näin "monesti olen provosoitunut V:n kirjoituksista" ja se ainakin mun kohdalla pitää paikkansa.

Mutta provosoituminen-niin, onko sekään välttämättä aina huono asia? Jos saa esimerkiksi tarkastelemaan omia näkökantoja uudestaan.

Eli näin väsyneenä summa summarum, tän palstan tarkoitushan on jakaa ilot ja surut- niin, myös ne ei niin kivat fiilikset. Tässähän näitä ilmassa lentelee ihan huonon saippuaoopperan verran :)

Mä toivon myös omalta osaltani että jos syy Vertician hiljaisuuteen on kyseinen viesti niin hiljaisuus loppuu tähän.

Asioista ei tarvitse olla samaa mieltä eli ei missään määrin kannata jättää tätä mielettömän hyvää vertaistuki paikkaa(ainakin mulle!) ja hienoa ilmaisumuotoa, kirjoittamista.

Mutta se täältä, ampukaa alas jos tykkäätte(tai siis ette :)

Jo-hanna

Vierailija
19/90 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tässä lähdössä. Mietin ensimmäisenä aamulla tapausta lumikide. Ajattelin, että jos asiat olisi omalla kohdalla, itkisin varmasti samalla lailla, piti silti tulla sanomaan vielä, että älä kuitenkaan murehdi liikaa etukäteen asioita joille et voi mitään. Se että ottaa asioista selvää hankkii tietoa helpottaa. Helppohan täältä vieraan on sanoa, mutta sanon kuitenkin koeta olla mahdollisimman myönteinen. Eihän tässä oikeastaan kukaan vielä tiedä mitä edessä loppujen lopuksi on, etukäteen murehtiminenkaan ei liikaa kannata. Näin ajattelisin jos asia olisi omalla kohdalla, voisihan se hyvinkin olla.

Verticiallekin terveisiä. Kyllä ekaa lastaan odottavalla on ihan erilailla tunteet pinnassa kuin meillä "konkareilla". Ja nyt tää varsinainen konkari menee tuonne pakkaseen käynnistämään autonsa. Heippatirallaa!

Vierailija
20/90 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä oli kyllä vaikea ja itkeä tirauttelin pitkin iltaa. Yön sain onneks nukuttua ihan hyvin ja nyt on jo vähän parempi mieli. Miehen kanssa käytiin tätä asiaa eilen läpi monta tuntia ja myös hän sanoi että "älä nyt murehdi etukäteen, nyt positiivista asennetta ja voihan se olla ihan harmitonta jne". Ja oikeassa hän/te olitte, ei se nyt murehtimalla parane. Täytyy rauhassa odottaa tutkimuksia ja mennä sitten niiden tulosten mukaan. Saan kotiin kutsun tällä viikolla, todennäköisesti ensi viikolla sitten on aika sinne äitiyspolille.

Positiivisiakin asioita tässä oli. Sydämen rakenteissa ei huomattu mitään poikkeavaa, syke oli ihan hyvä 120-130 ja vauva liikkuu hyvin. Kohdunsuu oli napakka ja kiinni, lapsivettä normaali määrä ja mulla pissa, verenpaine ym ok.

Verticia: Tänne vaan takaisin kirjoittelemaan! Ei kenelläkään oo aina hyvä päivä, mutta positiivinen ajattelu kyllä auttaa...

Pikkuäidille mukavaa viimeistä työpäivää ja muille vilkutuksia! Ootte ihania!

Lumikide ja Emmi 30+6