¤¤¤ Helmien vk 50 ¤¤¤
Täällä menee loistavasti, eli kasassa ollaan, eilen ylittyi maaginen raja rv31+1, siis mentiin ainakin pidemmälle kuin kakkosen kanssa aikanaan. Melkoiset kutinat olen nyt onnistunut itselleni kehittämään ja tässä odottelenkin, että aika hieman kuluisi niin lähden sitten käymään labrassa maksa- ja sappikokeissa. Turhaahan tuo varmaan on, atoopikko kutisee aina. Mutta saanpahan taas kerran mielenrauhan, kun käyn otattamassa kokeet.
Nyt pitää alkaa ipanoita herättelemään kohtapuolin, palailen taas joskus.
Katjalah&nelonen rv31+2
Kommentit (11)
Ja sitten taas ihana langaton lähiverkko otti ja blokkasi itsensä ulos netistä ja oli taas käytävä naapurirakennuksessa buuttaamassa modeemi. Jospa nyt kuitenkin jätän areenan auki muille ennen kuin itse valloitan koko tilan....
Kiva että kaikki on vielä yhtenä kappaleena =) Täälläkään ei mitään uutta, arki menee samaa rataa, tuntuu ettei viitsi kirjoitellakaan tänne kun mitään ei tapahdu, vaikka kai se on parempi ettei mitään tapahdukaan vielä...
Kaikki on meillä jo valmiina vauvaa varten, toisin kuin esikoisen aikana, hyvä että olin laskettuna aikana saanut vaatteet kuntoon! Nyt on aikaa laittaa kun on kotona... Nukkumisjärjestelyissä on meillä vähän ongelmia tiedossa kun esikoinen nukkuu vielä meidän sängyssä, missähän vauva sitten nukkuu jos ei nuku pinnasängyssä? Jostain luin että parisängyn viereen voisi laittaa tavallisen sängyn niin kaikki mahtuisi nukkumaan samassa sängyssä, toimisikohan meillä. Ei millään viitsisi nukuttaa esikoista omassa sängyssä kun siellä hän herää monta kertaa yössä ja pitää mennä uudestaan nukuttamaan, meidän vieressä ei yleensä herää kertaakaan.
Vauva tuntuu olevan yhä (onneksi) oikein päin, potkii kylkiluihin ja painaa päätä virtsarakkoon välillä niin että meinaa pissat tulla housuun =) Nyt olen huomannut ettei enää jaksa kävellä samaa tahtia kuin ennnen, hengästyy heti kun lähtee liikkeelle.
Pitäisi alkaa leipomaan joulupullia, meillä on ihan uusi yleiskone ja tuntuu jotenkin ylivoimaiselta alkaa lukea niitä käyttöohjeita, vaikka kai se on sillä helpompi taikina sitten tehdä kuin käsin... Meille on tulossa aattona koko miehen lähisuku kahville kun ensin ollaan syöty miehen vanhempien luona. Vähän pelottaa että miten osaan laittaa niin monelle =)
Mukavaa viikkoa kaikille!
-helena rv.31+5
Tuntuu kyllä todella pitkästyttävältä, vaikka joulussa on tekemistä (Kunhan siitä ohi mennään niin olemmehan jo voiton puolella tavallaan). Lahjat on lähes kaikki paketoitu ja piparit jo kertaalleen leivottu. Jouluruokaa en ala syömään ennen jouluaattoa, sitä kun sitten vedetään se 5 päivää vähintään eikä sitten liikuta mihinkään ähkyissä.
Vauva melskaa ihan kamalasti masussa, välillä ihan ihmetyttää kun en esikoisen odotuksesta tällaista muista?!
Joku taisi mainita kohdallani sokerit kun minua janottaa kamalasti, on kunnossa! Eilen neuvolassa kaikki oli niin kuin pitää ja vauvan tila RT (jihuu!)Seuraava aika joulun jälkeen ja sitten muistaakseni jo synnytystapa-arvio! en ole aiemmin ollut sellaisessa joten kiinnostaa nyt mennä!
Helena: Mulla ei kyllä ole vielä mikään varsin valmiina, kehto odottaa kasaamista, vaatteet pesua ja muukin tavara vaipat yms. vielä kaupassa... :) Ajattelin jättää kaiken tammikuulle, kun tässä on nyt tätä ohjelmaa jo ihan riittämiin ennen joulua. Meilläkin esikoinen siirtynyt jostain kumman syystä viereeni nukkumaan, siitä sitten vien hänet nukkuvana omaan sänkyynsä ja aamulla taapertaa taas meidän sänkyyn... Minä ajattelin laittaa vauvan kehdon meidän sängyn viereen, katsotaan kuinka menee käytännössä.. (Esikoinen nukkui imetyksen ajan vieressäni, oli niin paljon helpompaa kun ei tarvinnut nousta tai nostella vauvaa yöllä) Mäkin olen syöttänyt sukua jo useamman joulun, hyvin se menee!
Oikeastaan paljon asiaa ei ollut, hauskaa joulunodotusta ja odotusta muutenkin kaikille, onneksi kaikilla vielä nyytit kyydissä?!!
t. tiia rv 31+1
Enää kymmenen viikkoa!! Alkaa vähitellen tajuta, että vauva on tulossa ja työt loppuu kohta. Jee!
Mies jo sanoi että eniten vauvassa pelottaa se kakkavaippojen vaihto. Itse olin jo ihan unohtanut sen rumban.. Ja pelkään vaan, että oon niin väsynyt imetyksestä ja yöheräämisistä keväällä, että en jaksa hoitaa kunnolla vanhempia sisaruksia.
Mutta käytetään sitten taas isovanhempia hoitoapuna kuten ennenkin niin eiköhän se siitä!
Tiistaina oli viimein neuvolalääkäri. Kaikki kunnossa; kohdunsuu hyvin kiinni ja 3cm jäljellä, joten ei tullut seksikieltoa ;) Eipä siellä paljon muuta sitten selvinnytkään, kaikki on normaalisti.
Vauva potkii mukavan lujaa ja usein, ei pääse kovin pitkäksi aikaa unohtumaan enää etten istuskele tässä yksin.. :) Alkaa jo jännittää että millainen vauveli täällä mahassa myllertääkään! :)
Ja joulukin on ihan kohta! Ei oo vielä ostettu kaikkia lahjoja (omille vanhemmille on tosi vaikea keksiä mitään!) ja jätän pakkaamisen tahallaan viimeisiin päiviin ennen joulua niin saa kunnolla fiilistellä :)
Joku kysyi viime viikolla että miten aiemmat lapset on syntyneet. Meillä tuli
esikoinen 40+1 (lapsivedet meni, mutta ei kunnolla vaan vauva oli ilmeisesti raapaissut reiän jonnekin ylemmäs, joten synnytys käynnistettiin), seuraava syntyi 40+0, joten nyt odotan että olis taas täsmällinen vauva. :)
Ei muuten välttämättä kannata sitä itkuhälytintä hankkia etukäteen: meidän esikoinen oli niin hyväntuulinen ja hyväuninen, ettei oltais sellaisella kapineella tehty mitään!
Hyvää viikon jatkoa kaikille ja toivotaan että tulis taas lunta!
Täällä kaikki ok, hb oli tosin vaan 105, joten rautaa popsitaan. Ei ollu tapahtunu kohdunsuulla suuria muutoksia, mitä nyt kaula vähän lyhentyny. Eli ne kipeät supistukset ei oo tehneet juuri mitään. Tämä siis aikoo varmaan möllötellä mahassa viimeseen asti... Lääkäri kuitenki tahto, että meen ensviikolla uudestaan, muuten tulee joulun takia aivan liian pitkä tauko. Vielä ois himppu reilu seitsemän viikkoa jäljellä ja jos tammikuussa näyttää että kasvaa liian isoksi, niin sitte käynnistellään. Nyt sf oli 33cm tosin siihen nyt jää tota läskiä väkisellä väliin.
Minä en ole laittanu mitään valmiiksi vauvaa varten. Hoitopöytä on vielä äitin luona ja pinnasänkyä tarttee vähän korjata, osat on jo siskon miehellä valmiina, mutta ne pitäs vielä tänne saaha. Esikoinen aikoinaan pomppi sängyssä turhan kovasti... Niin ja se patja on ostamatta, no joo, enköhän tästäkin saa kohta paniikin aikaseksi ;o)
Vaan tänne ei sen suurempia, osa lahjoista vielä ostamatta ja se jo vähän ressaa. Taidan tekasta tänään piparitaikinan, että saa etes ne leivottua.
Jaksamista kaikille!!
Sittis, rv 32+4
Eli mä luovutin töiden teon ja jäin suosiolla saikulle äippäloman alkuun asti kun alkoi tuo vuorotyö olemaan turhan rankkaa nosteluineen ja kanteluineen. Hieman on ontto olo, että mitäs nyt?!?
Muuten neuvolassa kaikki ok, kohdunsuullakin kaikki hyvin. Hb oli edelleen raudan syönnistä huolimatta alhainen ja painoa ei ollut viime kerran jälkeen tullut yhtään, mikä selittynee sillä, että kärsin tuossa pari päivää vatsataudista, joten syöminen jäi aika vähälle.
Vauvaa varten en ole tehnyt vielä yhtään mitään valmisteluja. Ajattelin että eletään ensin tämä joulu ohi ja jos sitten tammikuussa alkaisi valmistautumaan vauvan tuloon.
Voikaahan hyvin kaikki helmet!
Miina rv 31+5
Aamulla oltiin neuvolassa, kaikki oli normaalisti, hb oli noussut 105 mutta eipä siinäkään hurraamista ole... Masu kasvaa keskikäyrällä, painoa on viikossa tullut yli 700g mitä en kyllä ihmettele tällä suklaan mässäämisellä =) Tein kyllä aikamoisen päätöksen tänään etten söisi suklaata ennen joulua enää, on tullut popsittua liian monta lahjaksi tarkoitettua konvehtirasiaa... Saa nähdä miten päätös pitää =) Vauveli oli vielä oikein päin ja pyöri kovasti kun kuunneltiin sydänääniä. Esikoinen on aina ihan ihmeissään kun alkaa kuulua vauvan sydänäänet!
Aloin kutoa vauvalle sellaisia huopatöppösiä siitä huopanen-langasta, se on aika jännää lankaa kun ensin kudotaan hervottoman isot töppöset ja sitten pesukoneessa huovutetaan ne niin niistä tulee tiiviit ja lämpöiset! Jos aikaa jää niin ajattelin kutoa myös villavaippahousut, tekisi mieli tehdä kaikkia käsitöitä mutta aika ei tunnu riittävän kaikkeen mitä haluaisi.
Täällä on taas vähän lunta! Pysyisipä edes hetken niin olisi valoisampaa.
Joku (anteeksi en muista kuka) oli jäänyt sairaslomalle, on se varmaan viisasta jäädä raskaasta työstä ajoissa pois. Itsellä tuntuu ettei jaksaisi enää olla töissä mitenkään =)
Hyviä vointeja kaikille!
-helena rv.32+0 enää 8 viikkoa jäljellä =)
Tuoreita neuvolakuulumisia...kaikki oli hyvin, verenpaine 109/80, hb 123, viimeksi 115, eli en oo turhaan popsinut lisärautaa ja kärsinyt ah, niin mukavista sivuvaikutuksista...merkki vaihtui Obsidanista Fexinin, jos hiukan helpottais vatsavaivat. Pissa puhdas, Taimi-Armukan sykkeet +140. Painoa tullut piirun alle 800 g/vko, mitään kommenttia siitä ei tullut, oon kyllä syönyt aika reippaasti herkkuja, mutta mun mielestä masu on kasvanut, muuten ei vielä oo kauhee sotanorsu olo =)
Maanantaina ylimääräseen neuvolalääkäriin sairausloma-asioissa, tää viikko on ollut onneksi lomaa. Eiköhän töiden tekeminen sitten ollut siinä tältä erää, sairaalatyöstä ei mitenkään saa kevyttä ainakaan mun työpaikalla. Pomo otti tiedon tod. näk. saikusta oikein hyvin, eivät kuulemma halua että alan töissä synnyttämään =D Kummallista...lääkäri toivottavasti tsekkaa kahdunsuun/kaulan tilanteen, viimeksi kohdunsuu oli löystynyt hiukan. Harjotussuppareita on ihan kiitettävästi kun hiukan nopeemmin kävelee tai jotain pikkusen raskaampaa puuhailee, selkä myöskin on kipee. Helpottava ajatus että ei tarvi enää mennä töihin, varsinainen sirkus aina välillä...joulusiivoukset menee myös kevyen kaavan mukaan ja koitan olla nyt muutenkin rauhallisesti. Muuten ei kummempaa, luumumehua, luumuja ja vettä niin vatsa toimii, piimää ja rennietä kun närästää...
Pikkujouluterkuin, Hannekka ja Taimi-Armas 32+0 (enää kahdeksan viikkoa...ja siisi, niin vaavi on täysi-aikanen...)
Nyt on sitten verikokeissa käyty ja tuloksetkin saatuna, ei ainakaan vielä mitään hälytttävää. Sappiarvot olivat lähempänä rajaa kuin alat-arvo, mutta normaalissa ainakin toistaiseksi. Neuvolatäti sanoi vain, että jos oikein kutinat lisääntyvät niin pitää sitten soitella sinne ja tekee uuden labralähetteen.
Muuten neuvolakäynnillä ei selvinnyt mitään kummempaa - lapsukainen on hivuttautunut yhä alemmaksi, minkä huomaankin painona alavatsalla heti, kun jalkeilla yritän olla. Paineet oli hyvät kuten kaikki muutkin arvot... Paino oli täsmälleen samassa kuin viimeksi, hyvä niin, viimeksi olikin tullut 770g viikkoa kohden - lienee ollut turvotusta silloin enemmän kuin nyt... vaikka samaan malliin tässä vielä ollaan makoiltu, kun ehdoton minimitähtäin olisi 1.1.2009 (nyt kun oma 31+1rv raja meni rikki...) Ettei sitten aikanaan tarvi TAAS olla koulutoimistossa lykkäystä anelemassa. (neuvolatäti nauroi mulle, kun aloin puhua vauvan koulunaloituksesta, mutta kun kakkosen kohdalla tuo on nyt ollut ajankohtaista...) Vatsa on löysällä ja vauva painaa alas, mutta toivotaan toivotaan ettei tule lähtöä ihan vielä. Ensi torstaina taas lääkäri, jolloin sitten saa painoarvion ja kohdunsuuntilanteen tietoon.
Kaikille vinkiksi, joita vähänkin supistelle - pistäkää ne tilanteeseen syylliset isännät joulusiivoushommiin, niin meillä...
Hannekka: Vauva muuten on täysiaikainen jo, jos syntyy rv38 (eli esim 37+1 syntynyt on täysiaikainen)... eli ei sinulla enää ole kúin 5viikkoa siihen rajapyykkiin.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja joulunalus puuhia... Muistakaa olla stressaamatta liikaa jouluvalmistelujen kanssa, ettei tule yllätystonttuja kuten meille 6v sitten... Ollapa tässä nyt rauhallisesti pötköllään, kun tuolle tontulle pitäisi pian järkätä synttäritkin, no huolehtikoon isukki siitäkin!
Katjalah&nelonen rv31+5 (niin ne päivät lisääntyy...)
Katjalah: Juu, siis tarkotus oli kirjottaa että VIISI viikkoa niin vaavi on täysiaikainen =) Tuli just tommonen typo, että merkitys mukavasti vääristyi...
Osaisinkohan?
Yritän lisätä linkin viime viikon keskusteluihin... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]