Huhtimasut viikolla 34
Ajattelin aloittaa uuden pinon, kun tuo vanha näytti olevan jo tosi pitkä.
Hienoa, että meitä on jo näin paljon. Jotkut olivat jo ultraankin kerinneet, oli varmasti upeaa nähdä pienen sydämen syke.
ON: Pahoinvointi ja väsymys jatkuvat edelleen ja ruokailutottumukset on mennyt todellakin uusiksi. Ruuanlaitto yököttää, joskin pakko sitäkin on tehdä, jotta perhe saa ruokaa. Myös tiskaaminen on yökötyslistalla. Syödä pitäisi vähän väliä, jotta yökötys ei alkaisi, vaan aina sekään ei auta, kun välillä pahoinvointi iskee heti ruuan päälle. Paras aika syödä on illalla myöhään ennen nukkumaan menoa, jotta aamulla ei heti tarvitse ekana juosta vessaan. Aamulla taas ruoka ei maistu, joten töissä tulee aamupäivällä naposteltua kaikenlaista (mm karkkia), jotta pahoinvointi ei alkaisi. Tämä epäsäännöllinen ja epäterveellinen ruokailu näkyy tietysti myös vaa' assa, sillä painoa on tullut jo 5 kg. Joten vaikka alkuun luulin, että pahoinvointi estää lihomisen, niin mun tapauksessani on käynyt päinvastoin. Yksi syy painonnousuun on varmasti myös se, että väsymykseltäni en jaksa enää käydä lenkillä ja töihinkin tulee mentyä autolla, kun ennen kuljin pyörällä (10km siivu). Mahakin on kasvanut (todennäköisesti rasvasta) jo niin paljon, että houkutus ottaa kaapista äitiyshousut käyttöön on suuri.
Äh tämä oli taas pelkkää valitusta, mutta pakko valittaa täällä kun kotona ja töissä pitää esittää reipasta, eikä siellä ole ketään kelle valittaa :)
Huomenna eka neuvola, pitääkin muistaa ottaa esiin esikoisen äitiyskortti, pitiköhän mukaan ottaa myös se synnäriltä saatu synntyskertomus? Vähän jännittää mitähän neuvolassa sanotaan näistä mun nyt jo kertyneistä kiloista.
Kirjoittelemisiin joikkuli + masuasukki rv9+4
Kommentit (34)
Yritin epätoivoisesti listautua huhtikuisiin, mutta koska oli niin takkuista, jätin koko homman sikseen ja ajattelin kirjoitella ensin tänne.
Ekaa kertaa tänne kirjoittelen, plussan sain tietää viikko sitten. Laskettu aika on 23.4, eli viikkoja 5+4, eli tosi alussa ollaan. Raskausoireita ei ole vielä liiemmälti ilmaantunut ja toivottavasti säästyisin niiltä tällä kertaa... Iltaisin on ollut tosin pientä palelua ja hieman kuumeinen olo. Yksi lapsi on ennestään ja myös yksi keskenmeno takana.
Kertokaa useamman lapsen synnyttäneet, ovatko raskaudet teillä olleet aina toistensa kaltaisia (raskausoireet, mieliala, painonnousu ym.) vai vaihdelleet kovastikin toisistaan? En mitenkään tahdo muistaa missä vaiheessa edellinen raskaus alkoin näkyä ja sitä tässä olen myös yrittänyt otsa kurtussa pähkäillä.
Hauskat viikonloput kaikille! Tästä eteenpäin liityn joukkoonne!
sain esikoisen vasta nukkumaan, raukka on ihan nuhanen ja kuumeinen.. mitään tiputtelua ei ole enää ollut, eikä siihen ultraankaan tullut mentyä mutta eka neuvola oli tiistaina. viikkoja olisi sitten 7+5.
ei vieläkään huonovointisuutta, eilen illalla tosin kurja migreeni ja siitä johtuva paha olo mutta tänään jatketaan pelkällä väsymyksellä taas eteenpäin. eli yllättävän hyvä vointi ja muutenkin onnellinen olo.
painoa ei ole tullut lisää yhtään mutta turvottaa ihan sikana. ei kyllä muistaakseni ollut esikoisen odotusaikana vastaavaa ongelmaa =)
kamala kun kello on paljon..
marie rv 7+5
Täällä sitä kirjoitellaan todella järkevään aikaan... Klo on 05.10 ja väsyttää aivan hurjasti. Olen siis yövuorossa töissä, joten pakko jaksaa sinnitellä hereillä.
Täällä on kasassa raskausviikkoja 9. Kävin neuvolassa viime ma, jolloin oli siis 8+2. Kuunneltiin sydänääniä jonkun aikaa ja hups vain, sieltähän se syke löytyi. Vauvan sydän jumputti 172. Kuulemma tässä alussa aina vauhti päällä. Neuvolatäti hiukan kummasteli, että syke löytyi. Mutta johtunee tästä lievästi alipainoisuudestani. Mutta kaikki siis siltä osin kunnossa. Oli ihana hetki taas!
Muuten HUONO OLO. En ole oksentanut, mutta etova olo on KOKO AJAN. Aamupäivästä pahin. Mutta tulee kyllä pinnalle heti, jos unohdan syödä n. 2 tunnin välein. Jihuu... Ja ihan kauhea väsymys. Oli pari vp ja nukuin joka päivä pojan kanssa 1,5-2,5 tunnin päiväunet. Ja illalla ajoissa unille. Tosi vaikeaa kun tekee vuorotyötä tää alku-väsymys. Rinnat on kasvaneet ja kipeät. Ja minullakin on tota kummallista huimausta. Tässä yksi päivä melkein pyörryin töissä ruokapöydässsä. Musteni silmissä ja piti ottaa pöydän reunasta kiinni. Maha tuntuu turvonneelta. Viimeeksi oli samaa... Aika ajoissa huomasin, että housut ei mahdu oikein. Nyt tuntuu jo samalta. Ja itkettää ja yöllä etenkin pissattaa. Tosi kivaa kun tää yöheräily alkaa jo nyt!
Mutta, vauva tulossa ja se on pääasia. Mut pitäähän sitä nyt vähän purnata... Kun on paha olo ja kaikkea. heh. Ainiin, minullakin neuvolan mukaan laskettu aika jo 31.3, mutta tässä listassa pysyn. Viimeeksi poika syntyi rv 42+1
t.hannah81 rv9
Meinaapa tämä meidän pino valua jo tosi kauas.
Tosta huippauksesta, muakin huippaa vähän väliä, varsinkin ylös noustessa, mutta syykin löytyi ekalta neuvolakäynniltä, verenpaine oli vain 106/60, kun joskus yläpaine on ollut jopa 140, no hyvä silti että näin päin.
Nyt kun ensihuuma on jo vähän rauhoittunut tästä raskaudesta, niin vähän jo osaa muutakin ajatella kuin pelkkää omaa napaa. Varsinkin kun kaamea pahoinvointikin on jo vähän helpottanut.
Tässäpä pikaterkkuja t:joikkuli rv 9+0 tänään
missä olette käyneet alkuraskauden ultrassa? siis näin pääkaupunkiseudulla. ehdin jo kerran muuttaa mieltäni sinne menemisestä mutta nyt tuli taas verta ja haluais vähäks aikaa mielenrauhan.. mihin siis soittaa??
marie rv 8+0
Kaikki raskaudet, nyt siis viides, olleet samankaltaisia; etoaa eri asiat ja ne jäävät sitten pysyviksi etomisen kohteiksi. Vatsa näkynyt kaikkien kanssa heti ja viikolla 25 näytän ihan viimisilläni olevan, mutta sittenpä ei maha paljon kasva ja siks oon pystyny käymään stepissä ja urheilemaan ihan vika viikolle asti.
Alussa on ollut niitä sydän vatsassa tuntemuksia. Kuumetta paleltamista unettomuutta painajaisia totaaliväsymistä sykkeen yllättävää kohoamista ja ei-jaksa-tunnetta sekä itkettää tai veetuttaa eri asiat jne. Nyt tässä viimeisimmässä mulla oli myös verenpurkauma kohdussa joka on tiputellut nyt kuukauen päivät siis. Näyttää ihan vanhalle menkkaverelle, mutta sellaista ei tartte säikähtää. Tiedoksi niille joilla tippuja on. Mutta hyvä tarkastaa vaikka ylimääräisellä ultralla, ettei ole kohdunulkoinen raskaus.
Edelleenkään en ole neuvola-aikaa tilannut mutta jos aion kromosomiseurantaan osallistua ja niskapoimu-ultraan niin pitänee soitella neuvolaan.
Tärkein mitä olen oppinut näinä raskauksina, että on ihan turha kuluttaa energiaa murehtimalla mm. rahaa, äitiysrahan määrää, työtilannetta, raskauden kulkua, painon nousua, raskausarpia tai muuta ihan epäolennaista. Itse olen kokenut eron, työttömyyden , rahattomuuden, huonon suhtautumisen raskauteen työtahon puolelta ja kaikkea muuta, mutta kaikesta on selvitty. Asioilla on tapana järjestyä, (sen vaan tuppaa unohtamaan aika ajoin). Siinä ehkä paras ohje niille jotka odottavat ensimmäistään. Kaikesta selviää, kunhan ei itse aseta itselleen ja kaikelle liian kovia tavoitteita...
Uuteen viikkoon huhtihumussa elävät.
Heippa... mulla on huonoja uutisia:
keräsin voimat ja tulin ilmoittamaan teillekkin, että sain alkuraskauden keskenmenon... viikkoja ei vielä paljon ollut onneksi koossa, vaikka ottaa tämäkin koville, kun oli niin odotettu toivottu ja yritetty raskaus...
vuoto alkas ensin pienenä tiputteluna ja tietysti hädissäni soitin jo neuvolaan, sain mennä tarkistamaan tilanteen sinne, vuoto lisääntyi ja heti tuli sellanen olo että peli on menetetty...
silti jossain syvällä sydämes toivo eli, kun on lukenut juttuja että voi olla menkatkin odotuksen alussa... (pyyhkii kyyneleitä)
kävin lääkärissä eikä siellä mitään ultrassa näkynyt, toki lääkäri sanoi että viikkoja on niin vähän ettei välttämättä näkyisi vielä muutenkaan mitään. sanoi että jos oireet jatkuu niin voi käydä parin viikon päästä uudelleen. no oireet on kyllä kaikonnu kaikki ja vuoto aika runsasta ja piti vielä nähdä joku iso klönttiki pöntön pohjalle tippuvan. että eiköhän se odotus ollu siinä...
nyt pitäis vain jatkaa elämää, ja saada uutta puhtia yritykseen...
näitä on kuulemma paljon näitä alkuraskauden keskenmenoja, ja plussasinkin ajoissa (samana pvä:nä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja teinki niitä testejä odotellessani menkkoja vissiin viitisen kappaletta ja aivan alussa kolmella ovistesteilläki kokeilin)
luonto hoitaa asiat kai näin... yritän ainaki ajatella positiivisesti!!
mutta toivon sydämeni pohjasta niitä TARRASUKKIA teidän pikku masuasukeille, kaikkea hyvää teidän odotus aikaan, käyn tsekkaamas jos mut huolittais takasi tp:siin vauvakuume puolelle!
Moikka!!
-tiukuäiti-
Itsellänikin on ollut muutama vuosi sitten keskenmeno. Pahimmalta tuntui juuri se odottaminen josta ei loppujen lopuksi mitään tullutkaan. Sitten tietysti pelotti ettei koskaan tule raskaaksi tulemaankaan. Jostain muistan lukeneeni, että joka viides raskaus päätyy keskenmenoon ja yleisimpiä ovat alkuraskauden keskenmenot. Usein naiset eivät edes tiedä olleensa raskaana, kun raskaus päättyy vain muutama päivä sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Ei varmaan nyt kauheasti lohduta! Onnea yritykseen jatkossa!
Voimia tiukuäidille!!
Tiedän kokemuksesta miten km on rankkaa...
itsellä oli ennen esikoisen syntymää vuoden aikana kolme km ensimmäinen rv 6 (en edes kerinny neuvolaan soittaa mutta testin olin tehny),toinen rv 14+6 (kaikki oli hyvin siihen saakka mutta sikiö kuoli ja mun piti hänet synnyttää...sitä päivää en ikinä unohda) ja kolmas rv 8 mutta huomattiin vasta rv 10 (kävin vaan kaavinnassa ja seuraavana päivänä heti töihin kun en olevinaan tarvinnu sairaslomaa)!!Henkisesti tuo oli rankkaa (mun piti ihan käydä juttelemassa asiasta ulkopuoliselle ammattiauttajalle ja se helpotti sitä tuskaa ehkä hieman) ja ku sitten päästiin tutkimuksiin niin esikoinen ilmoitti tulostaan ihan yllätyksenä...koko raskausajan vaan pelkäsin mutta kaikista peloista ja ongelmista huolimatta tuli terve tyttö Venla joka on nyt 1v6kk :)
Nyt siis toinen tulossa ja rv 8+1 jos oikein tarkkoja ollaan eli la 15.04.2007..keskiviikkona neuvola ja syyskuun alussa ultraan (varmistetaan että kaikki on kunnossa ja laskettu-aika)!!
nytkin pelottaa et jos tulee km vaik kuinka yrittää ajatella positiivisesti mut ei niitä aikaisempia km voi millään unohtaa!!
vointi on ollu hyvä...vähän kuvotuksen tunnetta jos ei ole syönny!!
Väsyttää aivan älyttömästi ja nyt jo tuntuu ettei kaikki entiset housut mahdu päälle niin turvonnu olo on!!Kyl sitä huomaa et on raskaana ku vessassa pitää yöllä juosta ja päivällä koko ajan...on niitä muitakin oireita haju-aisti on hirveän tarkka ja jalkoihin on tullu taas levottomuutta yöllä niin ku Venlaa odottaessa sitä odotan kauhulla millon tulee suonen vetoa yms niitä muita vaivoja selkäsärystä närästykseen!!
Siinäpä sitä tuli taas tekstiä ja jatkan taas seuraavan kerran ehkäpä jo keskiviikkona kun neuvolasta tulen..!!
Jaksamista kaikille huonosta olosta kärsiville ja onnea kaikille muille tuleville huhtimammoille :)
T:Pikkanen,Venla 1v 6kk ja masuasukki rv 8+1
Moikka! Kirjoitanpa pitkästä aikaa tänne! Tähän mennessä ei ole vielä uskaltanut juuri hehkuttaa, kun mitä vaan voi näinä viikkoina sattua :( Omalla kohdalla kuitenkin ilouutisia: eka ultra oli tänään ja 26 mm kaunis reipas liikkuvainen ja sydämellinen asukki oli paikoillaan. Laskettu aika aikaistui: tähän tietoon minulle olisi tulossa " pehmeä paketti" (?) omana syntymäpäivänä 30.3. No, ainakin sen muistaa, vaikka oli se aprillipäiväkin helppo muistaa. Harvoin ne kai ihan tarkalleen laskettuna päivänä syntyvät... Ajattelin tuota äitiyspakkausasiaa. Kun en oikein tiedä, tykkäänkö siitä nykyisestä. Kuulin uutisista, että tänä vuonna on syntynyt niin paljon vauvoja, enemmän kuin viime vuonna, että saattaa tulla 60 000 vuoden loppuun mennessä. Jospa ne tämän vuoden pakkaukset ehtisivät loppua ja me saataisiin ihan uudet? No, tässäkin asiassa - toivotaan parasta.
Sitten vähän omaa napaa..
Pahoinvointia on hiukan, tosin huomattavasti vähemmän kuin esikoisesta, jolla pahoinvointi jylläsi aamusta iltaan ja mahaan koski niin paljon että välillä piti mennä selälleen ja nostaa jalat ylös (paikasta viis!!) joten tää on vielä helppoa *koputtaa puuta*.
Välillä vihlaisee mahaa kun tekee äkkinäisiä liikkeitä, mutta sehän on ihan normaalia. Turvotusta oli hiukan, mutta nyt se on laskemaan päin, tuntuu jo vaatteet mahtuvan taas väliaikaisesti päälle.
Naama kukkii, sitäkään ei muistaakseni esikoisesta ollut. Hajut eivät tee heikkoa, ainoastaan roskis ja esikoisen kakan haju vähän öklöttivät, mutta ne nyt on aika normaaleja öklöjä hajuja.
Eka neuvola on meillä vasta 11.9. Tosin epäilen että laskettu aika siirtyy varmaan viikon verran eteenpäin, sillä kuukautiskiertoni on niin pitkä.
Tutuillekaan en ole vielä kertonut, ainoastaan siskoni ja paras ystäväni tietävät. Muut saavat vielä odottaa ilouutisia, odotan sen kriittisen 12 viikon yli.
Paranevia olotiloja kaikille odottajille!
Maria 7+5
sain peruutusajan alkuraskauden ultraan keskiviikolle. huolestuttaa toi tiputtelu vieläkin, vaikka oireet on kyllä aika selvät, väsyttää sikana yhä edelleen, tänään tuli oikeesti paha olokin mikä taas on uutta. hajuaisti loistava ikävä kyllä ja turvottaakin sopivasti =)
mut käydään nyt kuitenkin varmistamassa että mukana roikutaan vielä..
kumma kun väsyttää ihan mahdottomasti ja silti tulee kukuttua näin myöhään vielä...
marie rv 8+1
Kiitokset FINEMO, -PIKKANEN-, HELINÄ_1983, MASUMME:), MARIA81, MARIE81 ja kaikille pahoitteluista ja osanotoista ja kaikesta myötätunnosta!! :' )
(uskokaa tai älkää niistä sai voimia!)
ja jotenkin on " lohduttavaa" lukea näillä sivuilla, että on muitakin jotka on kärsineet saman ja selvinny siitä!! ensikerran löysin tuon palstanki keskenmenosta täällä vauvan sivuilla. eikö tämä elämä alkaa tästä taas voittamaan pikkuhiljaa...
mietin vain tässä sellasta asiaa, ku neuvolasta sanottiin että saa heti ruveta yrittämään uutta raskautta, niin kuinka lasken seuraavan ovulaationi? tästä vuodostako kaks viikkoa? vai olisko viisainta odottaa yhdet menkat ensi? (jos mieli tästä piristyy pian niin eihän tässä malta odottaa niiiiin kauaa!!!) taidan tilata ovulaatiotestejä sellaasenki perhepakkauksen että oksat pois!!
Kuinka te ootte toiminu, jotka saman kokeneet? (eikös se laskettuaika selviä sitten kuitenkin paremmin ultrassa,jos siinä tulee epäselvyyksiä jos sattuu niin onnellisesti että heti tärppää)
Ihanaa odotusaikaa teille plussalaisille, ja toivon todella että teillä menee kaikki hyvin odotuksessa:):)
T: toivottavasti pian taas plussalainen -tiukuäiti-
Täällä on siis tänään käyty ultrassa ja sieltä löytyi viikkoja vastaava pikkuinen sintti, jolla sydän sykki hurjaa vauhtia. Oli niin ihanaa nähdä se pikkuinen ihme ja vihdoinkin saada varmistus, että masussa tosiaan on elämää.Nyt voi hiukan huokaista, vaikka onhan tässä vielä kriittistä aikaa jäljellä, mutta lääkäri sanoi, että puoli voitto, kun nähtiin alkio oikeassa paikassa ja se vastaa viikkoja ja sydämen syke näkyi. Ollaan nyt onnellisia tästä hetkestä. Oon vaan semmonen murehtija, mutta yritän nyt ottaa vähän rennommin ja iloita tästä raskaudesta.
Paha olo jatkuu täällä edelleen. Mulla oli pari päivää parempi olo ja ruokakin maistu, mutta tänään taas on ollu tosi heikko olo. Rinnat edelleen kipeenä ja naama kukkii. Mulla ei ole koskaan ollut näppyjä naamassa, mutta nyt näyttää kun olisin pahassa murrosiässä kukkivan naamani kanssa. Mutta yhtään en valita vaan oon kaikesta tyytyväinen, kun tämä kuitenkin on tosi paljon yritetty ja toivottu raskaus.
Viikonjatkoja kaikille!!
Helinä 7+2
Joo olen siis raskaana ja uusi tällä listalla. Masennuin täysin kun tuhruttelun takia menin lääkäriin jotta tulisi jotain selvyyttä.Nyt oikeasti harmittaa..Viikot on vasta 4+5 ja nyt tiedän että kohdussa on vauvan kaverina myoma..En oikein tiedä miten tästä eteenpäin odottaa 3vkoa...katsotaan..Vauva on tosi toivottu. Mullaon ennestään 4 isoa lasta ja ikää jo 40. Mutta uusi mies ja ilman lapsia ja yritystä meillä jo liki 7 vuotta...Mun vauvat on vm.-88,-89,91-94..eli täysi-ikäinen jo vanhin..
Mutta tsemppiä teille muille huhtivauvoille ja äideille.. roikun tässä taka-alallla ja mietin tulevaa...PLÄÄÄÄÄH:::
Täällä kanssa voidaan pahoin ja syöminen on todella vaikeeta. Alotan aamun mehulasillisella ennen kun nousen sängystä ylös ja se helpottaa vähän, mutta aamupalaa saan menemään alas yhden pienen leivänpalan. Makaroonilaatikkoa en pysty syömään, pelkkä haju ja näkeminen oksettaa niin paljon. Kasvissosekeitto on aika hyväksi havaittu niinkuin muutkin keitot. Mikään rasvanen ja makea ei mene alas. Ja sitten tekee mieli sipsejä ja popcornia mitä en normaalisti syö koskaan, mutta nyt kaikki oikeen suolanen maistuu hyvältä. Eipä tarvi ihmetellä jos hiukan turvottaa. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, on tainnut tippua kilon verran, mutta eiköhän asia korjaannu kun tästä alusta selvitään.
Ensi viikon tiistaina on ultra ja sitä ootan niin malttamattomana. Haluisin että päivät menis äkkiä niin pääsis kattomaan onko masussa ketään tai kuinka monta siellä on, kun raskauduin clomeilla, jotka hiukan lisää mönisikiöraskauksia ja sitten on vielä mun ja miehen suvussa kaksosia, joten mahdollisuudet on hyvät.
Selkä on edelleen kipeä, varsinkin kyljet ja yläselkä ja välillä myös ristiselkä. Huomasin kyllä, että päivittäinen kävelylenkki auttaa siihen vaivaan.
Tälläisiä tänään...hyviä vointeja kaikille!
Helinä 6+6
Ilmoittauduin huhtimasuihin jo aiemmin, mutta en ole vielä kirjoitellut.. Nyt on kuitenkin hyvä aloittaa kun on uusi pinokin :)
Mulla siis kolmas raskaus meneillään, ensimmäinen tekemällä tehty :) Esikoisesta tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, olin silloin ekassa avioliitossani joka jo silloin tuntui siltä että ei tuu mitään... No, tulihan siitä ainakin rakas lapsi, nyt jo melkein 7-vuotias reipas ekaluokkalainen poika :)
Toisen kerran tulin raskaaksi ollessani kaukosuhteessa nykyisen mieheni kanssa. Hän asui tuolloin toisella puolella maapalloa, ja kun tuli sitten käymään Suomeen, meillä oli niin kiire että ehkäisy unohtui eka kerralla kuin teineiltä konsanaan.. Olipahan hyvä syy miehelle muuttaa takaisin Suomeen kun raskaus selvisi ;) Ja onneksi kaikki on mennyt tosi hyvin, nyt viiden yhteisen vuoden jälkeen tuntuu vaan päivä päivältä siltä että nykyisen kuopukseni isä on se oikea :) Ja yhteinen poikamme täyttää siis kohta 4 vuotta.
Kolmatta lasta teki kuitenkin mieli onnea täydentämään. Olin varma, että nyt kun lähdetään tekemään vauvaa oikein kuumemittareiden, ovistikkujen ja muiden tykötarpeiden kanssa, ei niin helpolla tärppääkään. Mutta niin vaan napsahti heti kun kierukka oli otettu pois. Hyvä niin :) Nyt vaan sitten toivotaan, että kyytiläinen pysyy matkassa!
Mulla on tällä hetkellä akuuttina ongelmana se, miten saan painon (ja masun kasvun..) pidettyä kurissa. Työsuhteeni kun on katkolla syys-lokakuun vaihteessa, ja vakinaistamiselle olisi hyvät saumat - jos vaan saan pidettyä raskauden siihen saakka salassa. Esimieheni ja koko firma kun vaikuttaa tosi perhevapaa-vastaiselta :( Mulla on aiemmissa raskauksissa tullut kummassakin yli 25 kiloa (!), ja nyt teen kaikkeni ettei niin kävisi. Harmi, ettei pahoinvointikaan oikeastaan vaivaa ;) Ruoka nimittäin maistuu kuten ennekin eikä mikään muu kuin kahvi töki vastaan.
Liikun kyllä mielelläni, sekä lenkkeilyä/hiihtoa, jumppia, kuntosalia ym. että hyötyliikuntaa (9 km työmatkat pyörällä), mutta aika on melkoisen kortilla kun mieheni on todella paljon poissa kotoa työnsä takia eikä meillä asu ketään sukulaista 150 km lähempänä. Kun kuljettelee lapsia hoitoon, kouluun ja yrittää siinä lisäksi hoitaa työnsä, ei paljon jaksa muuta.. Täytyy siis vaan koittaa pitää ruokahalu kurissa ettei homma leviä käsiin heti alkumetreillä.
Joo, johan tuli turistua... Huomasin muuten, että huhtimasuissa on toinenkin joka synnyttää PHKS:ssa ja laskettu aika on samoihin aikoihin. Ehkä nähdään sit keväällä synnärillä, oonan_äiti ;)
Wondera 6+3
Huomenta vaan kaikki huhtimasut!
Ihan ensimmäisenä onnittelut Manuselle hyvistä uutisista! Hyvä juttu kun vuoto ei merkannut mitään huonoa ja toukkis oli kyydissä =)
Minäkin sain alkuraskauden ultran syyskuun alkuun ihan neuvolan puolesta kun sanoin edellisten menkkojen olleen niukat.. haluavat varmistaa raskauden alkamisen vaikka tiedänhän minä että ei se ole voinut kesäkuussa alkaa =) mukavahan tuo on käydä katsomassa toukkaa ultrassa maksutta niin en sitten kumonnut neuvolatädin ideaa =)
+ luonnonkihara kyselit vanhassa ketjussa viimeisenä noista masukivuista. Mulla kans aina välillä ollu noita vihlomisia, mutta ilmeisesti johtuu siitä kun kohtu kasvaa yms. Kroppa vielä totuttelee raskauteen? Mulla varsinkin nyt flussassa aivastellessa tulee ihan kunnon kramppeja masuun, mutta niin oli muistaakseni esikoisenkin kohdalla.
Nyt muuten palasi sama raskausoike kuin ensimmäisessä odotuksessa... sellainen 2.päivän " mieto krapula" =) =) Onko muilla ollut samaa?
innu rv6
[color=red]Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja etenkin Pruellalle. Toivottavasti kaikki menee parempaan suuntaan...
Pahoinvointi ei ole vielä löytänyt tietään tänne ja toivon ettei löydäkään. Esikoisesta ei ollut mitään ongelmia raskausaikana, joten elättelen toiveita että näin myös tällä kertaa...
Eilen oltiin miehen kanssa shoppailemassa ja tutkimassa mammavaatteita ja tuplavaunuja... ;) Miten niin aikaista?? No, voin perustella asiaa sillä, että meille tulee kaikki vaatteet ja tarvikkeet ulkomailta, niin täytyy tietää mitä haluaa, jotta voi välittää tiedot eteenpäin. =) Kaikkea kivaa sitä löytyikin, mutta on nämä Suomen hinnat JÄRKYTTÄVIÄ! En ikinä voisi maksaa tavallisesta perus-äitiystopista yli kolmeakymppiä... Huh...
Menen huomenna lääkärille keskustelemaan masusta ja migreenistä. Saa nähdä kuunnellaanko sydänääniä tms, kun menen yksityiselle. Haluan varmuuden varalle lääkkeet, sillä jos migreeni iskee, niin olen tipan jatkona alta aikayksikön ilman lääkitystä... Ja se taas ei välttämättä ole kovin hyvä juttu vauvaa ajatellen. =/
Jaahas, nyt kaipaa neiti huomiota. Tuli luvattua lähteä kirjastoon, niin nyt vinkuu ovella kassi kourassa... =)
~Murmutti 6+4 (toistaiseksi hyvinvoivana)[/color]
tänään onkin ollu mulla vauhtia heti aamuyöstä alkaen. heräsin kun verta alkoi lorahdella, ja mielestäni tuli aika reilustikin, mutta se sitten lakkasi hetken päästä. siinä hädissään soittelemaan päivystykseen kun tuntui tavallista voimakkaampaa kipuakin (johon siis alun perin heräsinkin). onneksi sain päivystysajan ultraan ihan kunnalliselle puolelle. kaikki oli kuten pitkikin! alkio vajaan sentin mittainen, syke näkyi ja vastasi viikkoja 6+5 (vaikka omien laskujeni mukaan pitäis olla yli 7, mutta sanoi, että tilanne muuttuu ja varmuuden saa vasta np-ultrassa)
Tänään oli myös iltapäivällä eka neuvolakäynti, ja arvelin, että verenpaine on aika korkeella, kun oon hötkyilly aamuyöstä alkaen ja muutenkin taipumusta korkeeseen, niin kappas vain, 120/70!!! mutta painoa on tullut jo reilu kaksi kiloa (suklaan syönti ja appelsiinimehun juonti ei varmasti yhtään auta asiaa... :)
mutta nyt menen päivän kerrallaan, sen verran säikäytti aamuinen juttu.
nyt pitää mennä saunaan...