Rintaani on ilmestynyt n. 1cm kokoinen kipeä kyhmy. Huomasin sen yöllä, kun
vaihdoin asentoa. Nyt koko päivän rinnan sivu on ollut aristava. Pitäisikö huolestua? (Tilasin jo ajan gynelle.)
Kommentit (15)
Minulla oli kerran tuollainen, ja olikin tulehtunut karvatuppi.
Itselläni oli sellainen imetysaikana viime talvena. Meni ohi omahoidolla.
Oletko raskaana/imetätkö/tuottavatko rintasi maitoa muusta syystä/oletko kolhinut rintasi johonkin?
Ymmärtääkseni rintasyöpä kehittyy hyvin hitaasti ja ainakin tuntemallani rintasyöpäpotilaalla kipua oli vain ajoittain ja sekin ihan siedettävää.
.. tuollaisen rinnasta ja luulin pahinta. Raskaanahan minä sitten olinkin. Toivottavasti kaikki selviää parhain päin!
Yleensä aina rintasyöpään viittaavat kyhmyt eivät ole kipeitä. Ja joku lääkäri joskus jossain lehdessä kirjoittikin, että "syöpä ei ole kipeä". Eli koita olla murehtimatta, vaikka toki sitä miettii kaikkea mahdollista.
suurentunut imusolmuke tai joku sellainen, toivottavasti vaaratonta..
ekaa kertaa nyt itse kirjoitin. Vähän jännitin kuinka täällä teilataan mutta kiitos tsempistä. Ensi viikolla on lääkäriaika. t.ap
siis kävin lokakuussa 07 mammografiassa joka oli "puhdas". toukokuussa 08 todettiin syöpä. Oli ollut muutaman kuukauden kipua rinnassa ja sitten yhtäkkiä siinä oli patti. leikattiin kesäkuun alussa ja syksyllä sytot. Nyt pitäisi olla tauti voitettu. Hyvä kun menet tutkimuksiin.
eiköhän rintasyöpä kehity aika pitkällä ajalla..olisit varmaan sen huomannut jo aiemmin
MITEN rintasyövän voi todeta aiemmin.? Aivan järjetön lause!
Rintasyöpä voi kehittyä todella nopeasti. Menet nopeasti tutkimuksiin ja toivottavasti kaikki on ok.
Oma rintasyöpäni todettiin vaikka vuotta aiemmin olin ollut syövätön.
Olin käynyt vuotta aiemmin mammografiassa mutta vuosi sen jälkeen minulta löytyi rinnasta iso syöpäkasvain, joka oli levinnyt myös kainaloon.
Älkää olko naiveja.
Syöpä voi tulla kenelle ja minkä ikäiselle vain.
Asia selviää siellä.
Koeta suhtautua enen lääkäriä rauhallisesti asiaan!
Onko se kyhmy ihan ihon pinnassa kiinni, vähän niinkuin ihon alla olisi kova iso herne? Onko ihossa sen kohdalla väri muuttunut?
Kyseessä voi olla myöskin kysta. Minulla tuollainen tuli ihan yhtäkkiä oikean rinnan sivuun joku vuosi sitten. Ainakin minulla se oli ihan ihon alla ja iho muuttui siitä kohtaa punaiseksi.
Kysta on ainakin ihan vaaraton.
voit menn´ä suoraan mammgrafiaan ilman lähetettä. Ei se gyne käytännössä voi muuta tehdä kuin kirjoittaa sulle lähetteen mammografiaan. Eli käytännössä haaskaat vain aikaa. Marssi heti ma-aamuna mammografiaan.
kerran jopa puhkesi itsekseen ja kaksi kertaa on punkteerattu ja kaikilla kerroilla antibioottikuuri.
Josko sinullakin olisi samanlainen, kipeää teki ja muuttui nopeasti ärhäkän näköiseksi tyyliin paise.
voit menn´ä suoraan mammgrafiaan ilman lähetettä. Ei se gyne käytännössä voi muuta tehdä kuin kirjoittaa sulle lähetteen mammografiaan. Eli käytännössä haaskaat vain aikaa. Marssi heti ma-aamuna mammografiaan.
Mies sen huomasi kesken seksin tiimellyksen. Rinta ultrattiin (ei tehty mammografiaa kun olen vasta 30v, ultralla näkyy paremmin) ja siellä oli 1,4cm kokoinen patti. Otettiin ohutneulanäyte ja se oli/on hyvälaatuinen sidekudoskasvain fibroadenooma. Sille ei tehdä mitään ja siellä se tuntuu rinnassa edelleenkin. Välillä mietin, että mitenkähän saisin lääkärin poistamaan sen kunnallisella puolella kun se kuitenkin vaivaa mieltä..
mun paras kaveri sai rintasyövän. Ja sanoi, että se kyhmy ei koskaan sattunut yhtään.