Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonpa täällä, etten menetä ystäviäni:

Vierailija
09.12.2008 |

mutta mistä tiedät, että kaverisi ovat hedelmällisiä, jos heillä ei kerran ole lapsia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on sairasta, ettei yli kolmikymppiset hedelmälliset ihmiset hanki lapsia vaan koiria (kaveriporukassa jo noin 5 pariskuntaa). Sitten pistetään se elukka syyksi, ettei voi v...u tehdä elämässään mitään, kun on se typerä elukka siellä kotona. Ja 45-vuotiaina tullaan itkemään, kun ollaan hedelmättömiä, eikä niitä lapsia tuu, kun meille nyt sopisi. Yks v...n pälli juristi ilveili meidän eteisessä esikoiseni synnyttyä, että nyt ette taida paljon matkustella enää, mutta itse tulin just italiasta. No mepä ollaan lapsen kanssa tehty jo useampi ulkomaanmatka, mutta tää pälli ei voi nykyään jäädä edes viikonlopuksi mökille, kun sillä on joku raihnanen rakki ja kultakaloja. Eikä kenenkään lapset ole saaneet mun pihaani sellaiseen kuntoon, kun yhden Ulisijan ruma ja tyhmä kultaisen noutajan pentu. Samoin on muillakin. KYllä v....taa jo valmiiksi niiden puolesta, kun elukoiden takia tuhlaavat nuoruutensa. Juhlisivat ja matkustaisivat edes sitten.

Huh-huh kyllä helpotti ja kiitos.

Vierailija
2/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta mahdolliselta...

Ja sitä paitsi ollaan juteltu asiasta. Ihmiset sanoo, että elämäntilanteeseen ei sovi vielä lapset, kun on niin paljon kaikkea ja ne ELUKATKIN!!

T: ap

mulla menee hermo, en ollu vielä valmis puhumaan tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollu noita koiria ja en tehnyt lapsia, ennenku sitten ku tää lapsonen suostu maailmaan tulemaan, olen järisyttävän kolkytkasi, kauheeta et jos niinku joku mun ystis (jolla ei vittu oo ees ollu kultakaloja tai sitten on ollu niitä oikein paljon) aattelee musta noin, sit ei voi sanoo ku että sorppa, tää on mun elämä, ei sun

Vierailija
4/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi sinulla on ystävinäsi v...n pällejä, mikset hanki ystäviä joista pidät?

Vierailija
5/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä pari joka sanoi kaikillle etteivät vielä halua lapsia, vaikka oikeesti yrittivät koko ajan, ei vaan halunneet kaikille selitellä asiaa, kun lasta vaan ei kuulunut. nyt heillä tosin onneksi on vauva :)

toinen ystäväpari, heillä kaksi koiraa, miehellä vauvakuumetta, nainen ei vielä aikoihin valmis. ovat hieman molemmin puolin 30v. tämä heidän valintansa. toivottavasti eivät kadu jos eivät lapsia koskaan "tee". mitäs se multa on pois.

minä olen äiti ja onnellinen sellainen olenkin, jotkut haluaa elämältä muuta, suotakoon se heille. mielihän voi aina muuttua ja jos se muuttuu toivottavasti ei ole liian myöhäistä. eiköhän kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat parit ota tietoisen riskin siinä, eiköhän kaikki tiedä että aika loppuu joskus kesken.

Vierailija
6/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mäkin sanon, etten halua lapsia, vaikka oikeesti ei saatu niitä, kun en halunnut kaikenmaailman pälleille selitellä hoitohommia. Mutta ehkä teidän kavereilla on asiat ihan toisin ja ne tosiaan haluavat mielummin eläimiä kuin lapsia.

Vierailija
7/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuus on nykyään kovin lyhyt ja nuoruus kestää ikuisesti. Sitten kun ne nuoret päällä nelikymppisinä oikeasti gynekologiensa muistuttamina huomaavat, että lapsiakin saisi tulla, on jo liian myöhäistä.

Vierailija
8/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan ihmiset ei ymmärrä sitä.

että luullaan, että kaiken pitää olla valmista ja yksi ihminen pystyy ja ehtii vaikka mihin.

en halua hyökätä niitä vastaan, jotka eivät oikeasti voi saada lapsia, mutta ystävistäni tiedän ja olen varma.

Mutta en muuta mielipidettäni siitä, että eläin on HUONO syy sanoutua irti elämästä, sitä ei voi ikinä, ikinä verrata ihmiseen. enkä ikinä enää suostu kuuntelemaan sitä valitusta, mitä tähän mennessä olen kuunnellut, että tekisimme sitä, tätä ja tota, mutta kun on noi eläimet.

siitä oli kysymys.

tai ehkä vaan salaa kaipaan, että kaveritkin aikuistuis jo vähitellen, mutta tuntuu, että ne pakenee elämää työhönsä, eläimiinsä ja maratoonin juoksuun.

Vierailija
9/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsia nykyään saada. Eli voi hyvin olla, että sattuu yhdelle ihmiselle useita kavereita/tuttuja jotka eivät saa lasta vaikka haluaisivat.

Itsekin olen sanonut aikoinaan etten halua vielä vaikka todellisuudessa lasta yritimme kauan.

Nyt uusi suhde ja ihana 1 v. vauva näin vanhana 39 v.

Vierailija
10/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken saa, jos haluaa. Eikä mikään näistä rajoita elämää, miksi pitää tehdä asioista noin hankalia?

Mitäs, jos ne sinun v...n pällikaverisi ovat sinun lapsesi nähtyään ajatelleet, etteivät tuollaisia kammotuksia vahingossakaan riesoikseen huoli?

Vierailija
11/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä vaan salaa kaipaan, että kaveritkin aikuistuis jo vähitellen, mutta tuntuu, että ne pakenee elämää työhönsä, eläimiinsä ja maratoonin juoksuun.

Selitätkö, mitä elämästä pakenemista on, jos ihminen kantaa vastuuntuntoisesti huolta hankituista lemmikeistään, on kiinnostunut työstään, eikä ilmeisesti lintsaile sieltä tai sitoutuu niinkin vaativan lajin, kuin maraton-juoksun harjoitteluun?

Vierailija
12/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan sen takia jossei ne lapsia tahdo ja tykkäävät eläimistä.

Koko aloittajan asenne on naurettavaa yleistystä viiden tuttavaperheensä vuoksi.

Samanlailla jos tahtoo, voi matkustaa myös koiran kanssa ja mikä estää yrittämästä sitä perheenlisäystä vuoden parin päästä vaikka se koira kotona jo onkin?

Vierailija
13/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aina vertaa omaa koiraansa pieneen lapseen. Kuulemma siitä on enemmän vaivaa kuin mun kahdesta pienestä lapsesta. Tosin tiedän tämän naisen haluavan lapsia, mutta hänen miehensä ei vielä halua. Luulen että kaveri vaan sanoo noin, kun sitä saattaa vähän harmittaa se miehen haluttomuus saada lapsia. Se valittaminen johtuu mun mielestä siitä, että tuo nainen haluaa korostaa olevansa tarpeellinen ja "hyvä" vaikkei vielä lapsia ole saanutkaan. Kai se luulee, että mä tuomiten, mene ja tiedä.

Vierailija
14/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnekään jossa kaverin pennut on mukana.

Vierailija
15/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä pari joka sanoi kaikillle etteivät vielä halua lapsia, vaikka oikeesti yrittivät koko ajan, ei vaan halunneet kaikille selitellä asiaa, kun lasta vaan ei kuulunut. nyt heillä tosin onneksi on vauva :)

toinen ystäväpari, heillä kaksi koiraa, miehellä vauvakuumetta, nainen ei vielä aikoihin valmis. ovat hieman molemmin puolin 30v. tämä heidän valintansa. toivottavasti eivät kadu jos eivät lapsia koskaan "tee". mitäs se multa on pois.

minä olen äiti ja onnellinen sellainen olenkin, jotkut haluaa elämältä muuta, suotakoon se heille. mielihän voi aina muuttua ja jos se muuttuu toivottavasti ei ole liian myöhäistä. eiköhän kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat parit ota tietoisen riskin siinä, eiköhän kaikki tiedä että aika loppuu joskus kesken.

vielä moneen kertaan tehdä lapsia. Kaikki kun eivät halua olla mitään teiniäiteiä.

Vierailija
16/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen käyttänyt tekosyynä jos ja kun ei ole jonkun idiootin seura kiinnostanut =). Totta helvetissä mä olen saanut aina elikkoni hoitoon tarvittaessa, vanhemmilleni, kavereilleni ja jopa hoitolaan! Aina ei vaan jaksa kaikkien seura kiinnostaa! Mietihän Ap kulta sitä ;)

Ja EN ole perheetön tai lapsetonkaan...

Vierailija
17/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan noinkin mä ajattelen.. kaveriporukassa on näitä koirallisia. Niistä puhutaan kun vauvoista, annetaan rokotukset, ostetaan jumalattoman kallista ruokaa, yritetään kasvattaa oikein hienosti.. ja samalla nämä koiralliset kasvattajat neuvoo miten lapsia pitäisi kasvattaa...

Itse olen sitä mieltä että liian vanhana tehty lapsi on ongelma myös lapselle. En voi sanoa kaikista mutta suurin osa vanhemmista äideistä ei omaa enää herkkyyttä, koska vuodet uralla ja opiskeluilla on vaikuttanut oleellisesti siihen. Ajatellaan että lapsi on vain joku nukke jota puetaan kauniisti. Kasvatusongelmia tulee kun ei kerta kaikkiaan enää 45-vuotiaana jakseta laittaa rajoja uhmaakkaalle lapselleen ja ollaan jo väsyneitä vaihdevuosistaan. (Jos siis sellaiset sattuu olemaan)

Itse olen joutunut 25-vuotiaana läpikäymään hedelmöityshoidot ja voin sanoa että ei niitä ole tarkoitettu kovinkaan iäkkäille enää. Alle 35 vuotias ne kestää mutta sen yli on jo riski ettei ne hormonit tuota enää hyviä munasoluja. Hormonihoidot ovat kyllä vanhemmalle naiselle riski, koska biologisesti oma hormonitoiminta on jo muuttunut.

Mutta anna niiden koiruutella... kyllä lapsen kanssa tosiaan paremmin voi reissata kuin koiran. Meilläkin on koira ja useissa perheissä allergisia..siinä sitten mietit että mihis sen koiran laitat. Harva varmasti on allerginen lapsille.. tosin näitäkin on ;)

Vierailija
18/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa äitiyttä perustellaan aina biologiselta kannalta ihan kuin kaikki naiset ja ihmiset ylipäätään olisivat samalla muotilla valettuja. Tosiasia on se, että toiset ovat hedelmättömiä jo 25-vuotiaana ja toiset ovat hedelmällisiä vielä 50-vuotiaaksi asti. Toiset jaksavat paremmin kuin toiset ja toiset eivät tunnu jaksavan millään. Jos toiselle äitiys on rankempaa vanhempana voi se myös olla toiselle paljon helpompaa vanhempana sekä fyysisesti, että psyykkisesti kun ihminen on tullut kypsemmäksi.

Vierailija
19/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kertoili surullisena että hänen tyttärensä tuo aina koiransa hänelle hoitoon kun lähtee jonnekin. Tätini pitää kyllä koirasta mutta ei jaksaisi sitä hoitaa ja sen ikävävinkunaa kuunnella, mutta toisaaltaa säälii tytärtään jos hän ei pääse edes risteilylle toisinaan ja siksi ei sano mitään vaan ottaa koiran.

Vierailija
20/47 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset selvästikin ovat sinun elämäsi sisältö, mutta toisilla ihmisillä voi olla muutakin elämää. Mikä pakko se kaikkien on lisääntyä?

Tottahan se on, että jotkut alkavat tekemään lapsia vasta nelikymmpisinä, eikä se enää välttämättä onnistukaan. No, sellaista se elämä vaan on, että kaikki ei aina mene niinkuin on suunnitellut.

Vauvahan on aina lupaus jostain ihmeellisestä, mutta sitten jossain vaiheessa sitä huomaa olevansa keskinkertaisen aikuisen ihmisen äiti ja niitä on maailmassa jo ennestään liikaa. Tämä ajatus on kirjallisuuslaina, mutta näin se oikeastaan menee.

Niin ja itsellä on lapsi ja hän on mielestäni edelleen ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme