Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen äiti haukkuu toisten perheiden lasten nimiä?

Vierailija
20.02.2009 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät nimet.

Vierailija
2/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla hiljaa julkisesti, puistossakin, missä niin ruoditaan. Mutta joskus ihan oikeesti vaikea sanoa mitään kaunista, kun lapsen nimi niin hirveä. Ja kai sitä sentään pitäis sanoa, kun kuulee jonkun vastakastetun nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku, jonka elämä ei pyöri kovin suurta ympyrää? Musta on oikeastaan huovittavaa, että joku mammarainen jaksaa päivitellä jotain mielestään rumaa nimeä. Mitä järkeä? Ketä kiinnostaa toisten lasten nimet?

Vierailija
4/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse henkisesti köyhä ihminen, ei tartte olettaa, että kaikki muutkin on, "ainakin mielessään"!

Mä ainakin pyrin elämään elämääni niin, että toiset saa tehdä sellaisiakin ratkaisuja omassaan, joita itse en tekisi.

Vierailija
5/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei hyväksy muunkaa laista erilaisuutta. pirkko oli hyvä nimi 50 luvulla niin sen piäisi sitten kelvata nytkin jokaiselle suomalaiselle. ei ymmärretä miksi halutaa lapsille hieman erilaisiakin nimiä.

Vierailija
6/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuttuni raskausaikanaan kysyi kommenttiani erääseen nimeen, jonka haukuin. No lapselleen hän sitten tuon nimean antoi, olin luullut hänen vitsailevan nimen suhteen.

Olen saanut kuulla asiasta ja yrittänyt paikkailla sanomisiani, mutta eihän se jälkeenpäin oikein onnistu. Tulee taas ehkä harkittua negatiivisia kommentteja paremmin.

Vierailija
7/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pääsee sen yläpuolelle, hyvä, mutta minä ainakin olen ihan tavallinen ihminen, joka ihmettelen montaa muutakin asiaa!

Muta kaikki ne asiat, jotka omasta mielestäni fiksuna ihmisenä koen jokaisen omaksi asiaksi, en sano mielipidettäni ääneen. Mutta en millään muotoa voi olla ihmettelemättä joitakin asioita mielessäni. EN kerta kaikkiaan pysty. Ja jotkut uudet nimet, jotka kuulee puistossa tai jossain, on yksi tällainen asia. Putosi ihan oikeasti leuka auki, kun yksi nainen kertoi vauvansa nimeksi tulleen Maximus ja sukunimen tiesin olevan maailman tavallisin. Silloin minusta ehkä näki, mitä mielessä vilahti, mutta sanaakaan en sanonut. En pystynyt. Anteeksi.

Vierailija
8/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha niistä on kiistellä, toinen tykkää jostain mitä toinen inhoaa, ei se siitä miksikään muutu vaikka joku kuinka ihmettelisi.. mutta se joka haluaa etenkin täällä netissä ruotia tänään iltalehden jutussa olleita veljesten nimiä, niin pistähän sitten reilun pelin kunniaksi myös omien lastesi nimet tänne julkiseen arvosteluun..

Vierailija
9/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimpia aiheita elämässä on keksiä uniikit nimet omille lapsille, ja mikään muu kuin OMA mileipide ei merkkaa mitään, MINÄ olen ain oikeassa heijastuu asenteena kaikkeen.

Vierailija
10/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei oikeasti koskaan ihmettelisi tai jopa kauhistelisi kaikkein kummallisimpia nimivalintoja, mitä on olemassa. (Tai sitten ne kummallisimpien nimien antajat tylsimpiä)

Jälkikäteen nimen haukkuminen on ihan turhaa, mutta minusta on ihan ok esim tällä palstalla kertoa kaikki negatiivisimmat mielleyhtymät jostain nimestä, jos joku kysyy mielipidettä, koska niitä ei kuitenkaan koskaan lähipiiriltään kuule.

Vierailija
11/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa vaihtelua, verrattuna siihen että joskus luokalla oli 4 Saria ja 5 Timoa.

Joskus en malta olla ihmettelemättä omituisia etunimi-sukunimi -yhdistelmiä mitä vanhemmat antavat lapsilleen. Jotkut nimet vaan on niin vaikeita ja suomalaiseen "suuhun" sopimattomia että tuntuu siltä että vanhemmat haluaa ihan tarkoituksella lapselleen hankaluuksia tai sitä erikoisuutta. Yhdessä tuttavaperheessä suositaan juuri näitä tavaushirviöitä. Kun sukunimi on erikoinen, niin pitääkö siihen etunimeksi valita vielä toinen tavattava? Ihan varmasti tietää jo etukäteen että lapsi joutuu tavaamaan nimensä joka ikinen kerta, eikä siitä nimestä pysty päättelemään esim sukupuolta.

Vierailija
12/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäni voin ehkä vähä ihmetellä jos kuulostaa ihan oudolta nimeltä.

Vierailija
13/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme me kaveripiirissäkin nimistä jutelleet ja kaikki ovat sanoneet mielipiteensä aika suoraankin. Esim. joku ei tykkää vanhoista nimistä, toinen ei yleisistä ja kolmas keksityn oloisista. Minulle on kuitenkin aivan sama mitä mieltä joku on lasteni nimistä. Minusta ne ovat kauniit ja se riittää. Mutta ap:n kysymykseen: toisten lasten nimiä arvostelevat kärkkäimmin ja rumimmin ne, jotka eivät omaa käytöstapoja ja tilannetajua; mitä tahansa saa laukaista ääneen ja jos joku siitä loukkaantuu niin oma vika.

Vierailija
14/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin herkkänahkainen, että järkyttyy syvästi, jos käy ilmi, että kaikki eivät omaa samaa nimimakua?

Ihan oikeasti, jos jossain netissä ruoditaan nimiä, niin onko se niin kamalaa? Sivistynyt ihminen ei tietenkään kommentoi päin naamaa toisten lasten nimiä, mutta ei niidenkään moukkien toimista kannata loukkaantua ja yöuniaan menettää.

Vierailija
15/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hauku muiden lasten nimiä, joskus korkeintaan ihmettelen. Enkä yöuniani menetä nimien haukkumisestakaan, mutta joskus kyllä valvon kun mietin kuinka kurjissa oloissa lapset joutuvat asumaan.

No joo, kärjistys tähän aiheeseen, mutta kyllä ne yleensä on ne samat äidit jotka eivät tajua lapsistaan huolehtia, jotka haukkuvat ja arvostelevat muita melkein asiasta kuin asiasta.

Vierailija
16/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin en laittaisi omalle lapselleni, mutta aika monia kelpuuttaisin. Joskus tulee vastaan nimi, josta en todellakaan pidä, mutta yleensä siihen kestää n. 5 minuuttia tottua. Enkä silloinkaan näe mitään tarvetta ihmetellä yhtään mitään.

Noiden nimihaukkumisketjujen rinnalle voisi aloittaa keskustelun, että kaikki jotka tykkäävät sinisestä ovat ihan idiootteja ja heidän lapsensa pitäisi ottaa huostaan ; )

Vierailija
17/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla mielipidettä ja miksi sitä ei saisi sanoa? Ei tietenkään tarvitse mennä päin naamaa mitään kommentoimaan, mutta en ymmärrä mitä pahaa on itsekseen tai vaikka netissä kummastella jotain nimeä. toiset nimet sopivat paremmin yhteen kuin toiset, toiset ovat foneettisesti ikävän kuuloisia tms., mikä tässä nyt on niin kauheaa ettei siitä sovi keskustella? Ja nimenomaan makuasioistahan sitä sopii kiistellä, mitäs muuta kiisteltävää sitä sitten jäisikään?

Vierailija
18/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvitse olla Emma Aleksi Virtasia.

ap

Vierailija
19/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitenkäs sinä nyt sitten otat itseesi siitä jos nimiä haukkuvia haukutaan? Eikös sitä saanutkaan arvostella sitä mitä itse halusi?

Vierailija
20/25 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi mieleenkään haukkua kenenkään lapsen nimeä, enkä edes mieti itsekseni saati sitten ruodi jonkun kaverin kanssa jotain nimiä... Haloo... Makuasioistahan on tunnetusti turha kiistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä