Muita jotka VIHAAVAT suihkussakäyntiä? mun mielestä se on
inhottavin pakollinen toimenpide, tulee niin pirun kylmä sen jälkeen ja sieltä on inhottava tulla pois, hiukset on märät ja viluttaa
kyllä se itse suihkussa olo ok ok kun sinne saa itsensä raahattua, monet kerrat oikeesti mietin että voisinko olla tämän päivän pois töistä kun en halua mennä suihkuun eikä paskaisenakaan voi töihin mennä, aina olen kuitenkin väkisin raahannut itseni sinne suihkuun. Tosi inhottavaa =(
kesäisin on ihan ok, silloin ei tule näin kylmä ja se vilvoittaa vähäksi aikaa
Kommentit (41)
Ja sitten vielä pitäisi pelastaa maailma ja käyttää vähän lämmintä vettä eli sammuttaa suihku ja palella joka välissä...
Muissa huoneissa lämpötila 20-22, mutta kylpyhuoneessa n 25, tämä saadaan kun patteri on päällä ja ovi kiinni pari tuntia ennen suihkua, suihkun jälkeen tietysti ovi auki.
T. se vilukissa joka ihmetteli että kellarissako asutte
Tämä palelija palelee minkä tahansa suihkun jälkeen. Toki pahinta on isossa kylmässä pesuhuoneessa suihkussa käyminen, mutta ihan normaali suihkukoppisuihkukin paleltaa jälkikäteen. Asunnossamme on lämpöä 20 astetta, ihan normaali lämpö minusta.
Pienestä pitäen on tuota minun palelemistani ihmetelty. Usein syyksi sanotaan hoikkuuteni (BMI nyt 18,5 ja lapsena olin varsinainen rimpula). Poikani on samanlainen palelija ja myös hoikka. Tyttö taas ei ole moineskaan suihkusta.
Otan niin tulikuumia suihkuja, että iho hohkaa punaisena. Aloitan suihkuttelun aina kyykyssä, jolloin alun palelu ei iske päälle. Viivyn siellä myös riittävän pitkään (15-20min), eli niin kauan kunnes tulee jo jano ja läkähdyttää. Sen jälkeen sieltä on miellyttävä tulla ulos, eikä enää palella yhtään. Koko loppuillan pysyn lämpimänä.
Ennen olin samanlainen kuin te.
palelen ihan älyttömästi ja todella helposti, jopa hellesäällä kesälläkin on varjossa kylmä. Mutta suihkussa tykkään käydä, laitan aina veden tosi kuumalle niin että nahka on ihan punainen kun tulen lopulta pois. Mikään muu ei oikein näin talvella lämmitäkään tarpeeksi kuin tuollainen suihku, jonka jälkeen on lämmin olo jonkin aikaa. Hiukset on pitkät mutta käärin ne aina pyyhkeeseen ja annan olla vähän aikaa sillä lailla. Sitten vaan harjaan ja annan kuivua itsestään niin ei ole iso vaiva niistäkään
En ole ajatellutkaan, että joku inhoaa suihkussa käyntiä.
Itse suorastaan nautin siitä. Sinunkin pitää oppia nauttimaan siitä. Osta joku kiva sieni ja ihanan tuoksuinen suihkugeeli. Peset hiuksesi ihanilla shampoilla ja hoidat ne vielä hoitoaineella kuntoon. Kuorit ihosi vaikkapa kerran viikossa. Hetki olla rauhassa tai sitten hommaat suihkuradion josta kuuntelet musiikkia samalla kun jynssäät itseäsi. Kuivaat itsesi pehmeällä pyyhkeellä ja sitten puet päällesi jonkun ihanan kylpytakin, hiuksesi laitat pyyhkeen sisään ja jalkaasi laitat sitten tossut. Ei ole enää inhottavaa käydä suihkussa!! : )
En tykkää kastumisesta muutenkaan; iho menee ällön tuntuiseksi, karheaksi ja ryppyiseksi!! Suihkussa on inhottavaa ensin koskea likaiseen tukkaan ja sitten kun se on pesty ei voi enää suihkutella kuumaa päälleen tai tulee ns. rasvaletti...x(
No asenteen muuttaminen. Mäkin inhosin suihkussa käymistä. Just sitä kylmyyttä, märkiä hiuksia jne.. päätin muuttaa asennetta.
Aamuisin käyn reippaasti suihkussa enkä ajattele mitään tuntemuksia. Laulelen usein mennessäni ja pakotan itseni ajattelemaan sitä kuinka kohta on pirteä ja ihana olo. Mulla toimii ja aina vaan on helpompaa.
Siksi että naistenlehdessä lukee että vaahtokylpy tms. on oiva hemmottelukeino?
Jos ei tykkää suihkuista, ei tykkää niistä. Minä rakastan uimista ym. vedessä lillumista mutta peseytymisestä en tykkää; iho-ongelmia on runsaasti ja sen lisäksi olen kosketusarka karheanryppyiselle, märälle iholle (minua lapsena pahoinpidellyt ihminen teki sen usein suihkutilassa).
Palelu ei ole sinäänsä ongelma, kestän kyllä sen tärinän suihkun jälkeen.
Ja saunan myös. Saunassa käyn kerran vuodessa, jos sitäkään, suihkussa talvella kerran viikossa (ja heti perään ennen kuin joku intoutuu: huolehdin kyllä hygieniasta, vaikken kokosuihkua päivittäin otakaan). Kesällä tykkään käydä suihkussa, kun siellä viilenee, mutta talvella en. Meillä ei ole patteria vessassa, mutta lattialämmitys on. Silti suihkun jälkeen palelee ihan hirveästi.
Tässä muutamia vinkkejä, joiden avulla voit vältellä suihkuun menoa.
1. Osta kuivashampoota. Hiukset eivät näytä kovin hyviltä, ainakaan mikään kampaus ei onnistu ja hiuksista tulee sähkoiset, mutta ovat kyllä puhtaan näkoiset. Jossain vaiheessa alkaa kutittamaan niin, että on pakko pestä päänahka.
2. Osta tai tee pesukinnas, siis ei mikään vettä valuva sieni vaan pieni pala froteeta tai pehmeää puuvillakangasta. Kostuta kangas ja lisää suihkugeeliä, pese sillä kainalot, alapää ja jalat. Lopuksi kastellaan toinen pesukinnas, jolla pyyhit saippuan pois.
3. Kasvot voi puhdistaa kasvomaidolla ja -vedellä ja pumpulilla ilman vettä.
Mä en tykkää märästä tunteesta iholla. Useimmiten en löydä sopivaa veden lämpötilaa että tuntuisi mukavalta, se on joko liian kuumaa tai liian viileää. Peseytyminen on vaivalloista. Usein pesen hiukset erikseen, eli vaatteet päällä kumarrun ja pesen käsisuihkun avulla. Tykkään kyllä siitä puhtaasta olosta suihkun jälkeen mut se ei useinkaan riitä motivaatioksi käydä suihkussa. Joskus suihkun sijaan pesen vain alapään ja kainalot. Vaikeinta suihkussa on se kun sinne menee, sillon on sellanen hetki et lämmin vesi ei oo vielä kokonaan lämmittänyt kehoa ja joutuu vähän hytisemään.
Mä välttelen suihkua niin pitkälle kuin kykenen, pesen pesulapuilla ja jynssään tukkaa lavuaarissa jne. Tämä ongelma alkoi kun muutimme tähän asuntoon, missä suihkun veden lämpötila ei pysy vakiona. Joko se on liian kuumaa tai liian kylmää ja muuttuu sekunneissa suuntaan jos toiseen koskematta hanaan.
Alunperin seisoin vauvan ammeessa kun keksin että tulee paljon lämpimämpi olo kun jalat on lämpimässä. Nykyisin käytän sellaista pientä saavia/vatia jossa mahtuu seisomaan. Auttaa oikeasti kun veri ei jäähdy käydessä jaloissa vaan lämpenee siellä tuoden sen ympäri kehoa.
Musta suihkussa käynnissä on inhottavimman tuntuista se kun päänahka on märkä.
Tulee paljon viluisempi olo kuin hieman nälkäisenä.
Teen täsmälleen samoin.
Otan niin tulikuumia suihkuja, että iho hohkaa punaisena. Aloitan suihkuttelun aina kyykyssä, jolloin alun palelu ei iske päälle. Viivyn siellä myös riittävän pitkään (15-20min), eli niin kauan kunnes tulee jo jano ja läkähdyttää. Sen jälkeen sieltä on miellyttävä tulla ulos, eikä enää palella yhtään. Koko loppuillan pysyn lämpimänä.
Ennen olin samanlainen kuin te.
Eniten inhottaa se, että suihkun jälkeen olo on kyllä puhdas, mutta iho kuiva ja hilseilevä. Eli on pakko rasvata. Mikä vie aikaa ja sen jälkeen ei ole enää raikas olo.
Suihkussa olen kauan kuuman veden alla. Se rentouttaa niskaa. Hiukset pesen usein erikseen, koska märät pitkät hiukset ovat niin epämiellyttävät.
Siis itse suihkussa käynti on ihanaa, mut just se pois tulo on ihan hirveetä. Varsinkin kun olen raskaana ja tuntuu että iho tuntee herkemmin kaikki kylmät ja märät hiukset ja kylmän ilman HYIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Onpa meitä monta! Mullakin tosi tuskaa suihkuun meno, mietin aina siivoamisen ja lenkkeilynkin samalle päivälle ettei tartte joka päivä olla suihkussa. Atooppinen iho on vielä niin tuskainen näin talvella kun suihkun jälkeen tuntuu että koko kroppa rapisee lattialle. Ja sitten tosiaan kun rasvaa itsensä, niin se puhdas olo on poissa. Saunassa tykkään käydä, mulla auttoi sellainen saunahattu asiaa. Ennen tuli aina huono olo saunassa, mutta tuon huopamyssyn kanssa sitä pahaa oloa ei tule. Mistä johtunee mutta toimii.
Siksi lämmitän saunan joka päivä kaveriksi.
Ja hiusten pesua inhoan, kun on pitkät hiukset. Niitä saa kuivattaa ja harjata ja tosi rasittavaa. En jaksa pestä, sidon ne vaan kiinni ja käyn suihkussa kastelematta hiuksia laisinkaan.
Suihkussa käynti sen jälkeen ja saunominen ei rasita, se on mukavaa.
Tämä palelija palelee minkä tahansa suihkun jälkeen. Toki pahinta on isossa kylmässä pesuhuoneessa suihkussa käyminen, mutta ihan normaali suihkukoppisuihkukin paleltaa jälkikäteen. Asunnossamme on lämpöä 20 astetta, ihan normaali lämpö minusta.
Pienestä pitäen on tuota minun palelemistani ihmetelty. Usein syyksi sanotaan hoikkuuteni (BMI nyt 18,5 ja lapsena olin varsinainen rimpula). Poikani on samanlainen palelija ja myös hoikka. Tyttö taas ei ole moineskaan suihkusta.