Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttoapua!! Vaatteet, meikit, tavarat! Vinkit kehiin.

Vierailija
19.02.2009 |

Vihaan muuttamista. Ensi viikon sunnuntaina pitäisi tämä nykyinen kämppä olla tyhjä ja täällä on vielä kaikki tavarat melkein paikoillaan kun ei mitään päästä muuttamaankaan ennen ensi viikon loppua.

Olen vaatteitani plokannut kyllä aika rankalla kädellä, silti tuntuu, että niitä on aivan hirveästi! Yks jätesäkillinen menee uffiin ja toinen yhdelle teinille. Kolme muuttolaatikollista on täynnä vaatetta ja siellä ei ole edes vielä alusvaatteet, ei kengät, ei tangoilla olevat vaatteet.

Miten astiat kannattaa pakata? Tavarat? Kirjat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on helppoa

Vierailija
2/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun välillä sitäkin tarvii tehdä. No itse olen pakannut astiat tukeviin muuttolaatikoihin puhtaiden pyyhkeiden sekaan tai talouspaperiin käärittynä, jotta uudessa paikassa on astiat saanu kaappiin ilman pesua. Jos edelliset ovat loppuneet niin sitten olen käyttänyt sanomalehteä, mut sitten olen kyl vielä pessyt astiat ennen kaappiin laittoa.

Yhdessä muutossa huomasin, että kun muuttolaatikot pakkaa täyteen kirjoja paino on aivan järkyttävä. Kaveri neuvoi pakkaamaan kirjoja muovokasseihin, niin eivät paina liikaa. mutta pussit pitää olla kestäviä.

Onko sulla matkalaukkuja, joihin voisit noita vaatteita pakkailla? Laatikoihin kannattaa merkitä myös mihin laatikko on tulossa ja mitä sisältää. Esim. keittiö lasit, olohuone cd:t jne. helpottaa kun laatikot kannetaan suoraan oikeaan huoneeseen mikäli mahdollista. Tämä helpottaa myös muuttokaaoksen purkamista.

Jos sulla ei ole kauheasti noita muuttolaatikoita, niin itse en välttämättä laittais noita vaatteita kyl niihin vaan jätesäkkejä käyttäisin noihin vaatteiden kuljettamiseen ja laatikoihin laittaisin tosiaankin enemmän helpommin rikkimenevää kamaa kuten just noit astioita.

Vähän sekava kirjoitus, mutta tsemppiä muuttoon ja onnea uuteen kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin peitot, tyynyt. Myös lakanat ja pyyhkeet menee kätevästi jätesäkeissä. Varmuuden vuoksi niitä voi laittaa kaksi päällekäin.

Kirjat meilläkin on ollut ongelmana ja olen pakannut ne mahdollisimman pieniin laatikoihin. Edellisen vinkki pakata ne muovipusseihin on varmasti käyttökelpoinen.

Vierailija
4/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten ripustaa uudessa kodissa suoraan kaappiin.

Alahan pakkaamaan kaikkea mitä et enää tarvitse (eli jätät vain pari astiaa ja ruokaa) koska aika kuluu yllättävän nopeasti. Pinoa valmiit laatikot johonkin nurkaan. Ahdasta ja sekaista tulee olemaan, mutta koeta kestää!

Vierailija
5/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kaikki muu heti pois.

Laatikoita tarpeeks.

Jos ei muuta niin käy ostamassa pahvisia muuttolaatikoita itsellesi, niitä voi säilöä pidempäänkin nurkissa muuton jälkeen jos ei heti jaksa purkaa.

Vaatteet vaan jätesäkkeihin. Maalarinteipillä tarra päälle että mitä pussissa on.

Kengät kans muovipussiin ja sen jälkeen muuttolaatikkoon. Voi helposti nostaa sieltä pois sitten.

Unohda siivous, tai sitten siivoot kaiken mitä pakkaat tosi rankalla kädellä. Roskiin vaan. Tai sitten niihin pahvisiin säilytyslaatikoihin, joista voit hävittää pikkuhiljaa varaston kautta. :)

Vierailija
6/6 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan huone huoneelta järjestyksessä kaikki laatikoihin. Mä olen muuttanut monta kertaa ja havainnut, että ei tavaroita kannata edes lajitella; laatikoihin vaan suoraan järjestyksessä, vaikka tavarat olis eri "kategoriaa", sillä jos ne nykyisessä kodissa sijaitsee lähekkäin niin näin on uudessakin kodissa, ja purkaminenkin on sitten helppoa.

Lapset voit ihan hyvin laittaa pakkaamaan omat huoneensa noin 5-vuotiaana viimeistään.