mitä karkkia tai jäätelöä olet jäänyt kaipamaan kun sitä ei enää kauposita löydy?
minä ikävöin kunkkupingviini tuutteja
ja en muista millä nimellä myytiin mutta fazerin ''kiinanrakeita'' sellainen keltainen pussi jossa oli punahattuinen kiinalainen kuvana..kumminkin suklaakuorutettuja olikohan maissipalloja?..muistaako kukaan?
Kommentit (121)
jos joku muistaa: "tää on pastirol-päivä, päivä joka muistetaan" :)
pussista mukanatulevalla punaisella pillillä sen jälkeen kun oli repäisty pussinkulmaan pieni reikä. Sitä sitten yskittiin...kunnes pilli meni tukkoon syljestä...
Musta-Fa!!! Muistaako kukaan?? Koko ketjua en jaksanut selata, joten voi olla mainittukin jo.. Ihana lakritsikuorrutteinen vaniljajäätelöpuikko lakusydämellä - nam!!
Ja vähän musta-fa jätskin jälkeen tuli minttu-fa ja sekin oli hyvää! Suklaakuorrute, minttujätski ja suklaasydän.
Näitä siis molempia myytiin ainakin 90-luvun alussa.
Haribon Salt Pirates, ostan aina kilokaupalla Göbiksen kentältä.
Sellaista kolmikerroksista, joita oli kahta makua. Pohjalla hilloa, sitten vanukasta tms. ja ihanaa jugurttia päällimmäisenä. En muista nimeä, mutta viimeksi viime vuosikymmenellä söin tätä...
ja rio cola mehujäätä ei taida enää olla...se oli niin hyvää!!
sellaista punaista Ankkalinna-karkkipussia jonka sulkijana oli samanlainen muovi-metallinipsu, joita on leipäpusseissa. Sain tällaisen "säkin" (pussi oli siis vähän kuin Roope Ankan rahasäkki) aina karkkipäivänä perjantaisin 80-luvulla. Pussin sisältö oli vähän niin kuin lauantai-pussissa eli sisällä oli tikkaria, karkkiaskia, irtokarkkia ym. Tupu-Hupu-Lupu karkkiaski oli tosi hyvä. Niitä erivärisiä rakeita taitaa nykyään saada irtomyynnistä esim. CandyKingiltä.
Mutta muistaako noita säkkejä kukaan? Kun olen niistä puhunut myöhemmin, lyö muilla tyhjää?? En ole voinut niitä kuvitellakaan..
Polkka-jäätelö
Super-jäätelötuutit
Salmiakkitikkarit
Tikkarit, joita dippailtiin suussa rätisevään jauheeseen
Smurffi valkosuklaatikut, jotka myös rätisivät suussa
Fazerin minttusuklaalevyt (saa vissiin vielä pieninä patukoina)
Fazerin kahvisuklaa
Maraboun crisp suklaa
Minttudumlet
Minttupepet
Kiina suklaakarkit, harmi kun ei myydä Suomen puolella enää
Vanhat lauantai-pussit (nykyään sisältö surkea)
Känkkäränkkä-karkkiaskit
Pehmeät turkinpippurikarkit
Näitä voisi luetella ihan äärettömästi.
Kaikkien mun suosikkien tuotanto aina lopetetaan :(
Tuli vielä mieleen eräät pastillit, joita aina lapsena sain isän sedän luona.
Ne oli pussissa, jossa oli ampiaisten ja ampiaispesän kuvia. Ja pussi oli oranssi. Ah, ne oli niiiiin hyviä ja makeita. Mutta eipä niistä juuri ollut juuri apua kurkkukipuun :D
On vaan tarjolla sitä päärynämansikkavaniljaa. Samoin kaipaan Lidlin vastaavaa vaniljajäätelöä, kevyen oloista ja raikasta.
Pupu Tupunan mansikkatoffee tms.
Päärynä-jenga!
Ei ne ukrainalaiset kopiot vaan maistu samalta.
Suklapatukka jossa oli joko vihrea tai punainen marmeladiviiru. Kai se vihrea oli parempi, mietin sita kovasti 9-vuotiaana. Olipa rasistinen tv-mainos, joku nigerialainen kavelee rantaa ja huutaa "SAMBO!!".
Mustaherukka-trippi oli paras. Paljonkohan siihenkin oli tungettu sokeria.
Jyvaskylan Sokoksessa myytiin mahtavia suklaakiekkoja, joissa oli marmeladitayte. Irtokarkkeina. Vielakin paras.
Fazerin marmeladivalikoima oli paljon nykyista parempi - rasiasta meni se tummanpunainen ekaksi, oliko sekin mustaherukka. Paaryna oli myos varsin maukas.
Voi että tuli ihanan nostalginen olo ketjua lukiessa! Minä olen sitä vuosikertaa, joka muistaa hämärästi Tom-catit (70-luvun loppu, 80-luvun alku?), nimi vaan oli hukassa, kiitos kun joku muistutti!. Niissä oli ne muoviosat punaisia ainakin jossain vaiheessa ja maku saattoi olla kirsikka.
Jambot tulivat uustuotantoon jokin aika sitten, mutta ne taidettiin vetää taas pois markkinoilta, en ole ainakaan puoleen vuoteen nähnyt niitä enää. Ostin kerran sellaisen, eikä se enää maistunut samalla tapaa kuin lapsena...
Aitoja merkkareita mainostetaan myytävän ainakin Turun kauppahallissa.
Joku valitti, että merenneidot ovat pienentyneet. Minä veikkaisin että suusi on vaan kasvanut:D Ainakin minä saan suuni vieläkin melko täyteen siitä ja makukin tuntuu samalta kuin ennen.
Minä kaipaan:
-Roope-Ankan kolikoita (se aarrearkkupussi)
-Pluto-karkit askissa
-Isossa pahviaskissa olleita Fazerin tummia suklaanappeja, jotka joku täällä jo mainitsikin. Mikään nykyinen tumma suklaa ei maistu aivan samalle, mutta saattaa olla että se johtuu vaan siitä, että suklaassa ulkonäkö ja pakkaus vaikuttaa ainakin minulla niin paljon makuelämykseen...
-irtokarkkeina myytyjä salmiakki-lentokoneita -muistaako kukaan sellaisia kiiltäväpintaisia ja pulleita lentokoneita, jotka eivät olleet kovin väkevää salmiakkia?
-aivan hetken myynnissä ollutta päärynäjätskiä (80-luvun loppu?), jota myytiin makkaran mallisessa pötkylässä, jonka päät oli laitettu metallinipistimillä kiinni. Muistaako kukaan? Maku tuntui silloin todella päärynäiseltä ja herkulliselta.
-aivan hetken aikaa myynnissä olleita voimakkaan makuisia vadelmakarkkeja, jotka olivat karkkiaskissa ja vinojen salmiakkien mallisia, ne olivat rakenteeltaakin ihan kuin olisi tehty salmiakin hedelmäversio...
Sellaista kolmikerroksista, joita oli kahta makua. Pohjalla hilloa, sitten vanukasta tms. ja ihanaa jugurttia päällimmäisenä. En muista nimeä, mutta viimeksi viime vuosikymmenellä söin tätä...
Se päärynäjätskipötkylä oli tosi iso (halkaisija ehkä 13-14 cm), luullakseni jotain 1,5-2 litraa eli jonkinlainen säästöpakkaus. Siitä leikattiin isoja kiekkoja ja maku oli tosiaan niin hyvä ainakin siihen aikaan, että sitä taidan kaivata kaikista eniten...
sellaista punaista Ankkalinna-karkkipussia jonka sulkijana oli samanlainen muovi-metallinipsu, joita on leipäpusseissa. Sain tällaisen "säkin" (pussi oli siis vähän kuin Roope Ankan rahasäkki) aina karkkipäivänä perjantaisin 80-luvulla. Pussin sisältö oli vähän niin kuin lauantai-pussissa eli sisällä oli tikkaria, karkkiaskia, irtokarkkia ym. Tupu-Hupu-Lupu karkkiaski oli tosi hyvä. Niitä erivärisiä rakeita taitaa nykyään saada irtomyynnistä esim. CandyKingiltä.
Mutta muistaako noita säkkejä kukaan? Kun olen niistä puhunut myöhemmin, lyö muilla tyhjää?? En ole voinut niitä kuvitellakaan..
oli Asterix-jäätelötuutteja. Muistaakseni ainakin päärynän makuisena. Ja niissä oli sisällä värillinen muovinen tikku, jonkin asterix-hahmon muotoinen:) Hyvää oli!