Miksi et käytä kestovaippoja?
Kiinnostaa tietää miksi ihmiset eivät käytä lapsillaan kestovaippoja... Meillä käytetään enimmäkseen kestoja, koska se tulee halvemmaksi, mutta kertakäyttöiset on käytössä hoidossa, reissuilla ym, koska silloin se on helpompaa.
Kommentit (30)
Olen sairastunut sjm:een, joten vauvanhoito pitää tehdä mahdollisimman helpoksi.
Olen laiska enkä jaksa siitä aiheutuvaa lisäpyykkiä. Kyllä oli vakavasti harkinnassa raskausaikana ja se rahansäästö kyllä olisikin tervetullutta. Ehkä seuraavan kanssa aloitetaan maailman pelastaminen.
En jaksa etsiä sopivaa mallia. Enkä jaksa vaihtaa vaippaa niin usein, enkä pestä niitä.
päivittäin niin sitten vielä lisäpyykkiä. No thanks. Laiska olen ja väsynyt pyykkäämiseen...
4:lle tiedoksi että kestovaipat ei haise. Varmaan on ollut vaippojen pesussa ko perheellä jotain vikaa.
Mä taas kestoihmisenä haistan kertiksessä olevan pissan heti -ihan järkky haju, enkä halua lastani sellaisiin kemikaaleihin kääriä 24/7.
Esikoista odottaessa ajattelin että kestoillaan, no ei sitten edes yhtä kokeiltu.
Toisen lapsen aikana sama juttu.
Nyt menossa kolmas lapsi ja vaikka vaippoja tuupattiin nyt äitiyspakkauksessakin niin saa nähdä meneekö ne kuitenkaan lapselle!?
Ei voi sanoa että hintakaan edes olisi syynä, koska hankin esikoiselle pari pakettia Muumeja kunnes tarpeeksi pettyneenä aloin ostaan kalliimpia kertoja.
Pyykinpesua en koe raskaaksi, luultavasti kestot olisi helppoja.
Lapsilla on hyvä ihokin ollut niin peppukin kestäisi jonkun harsoviritelmän, ohjeitakin niitten viikkaamisesta on mutta minkäs teet?
Olen kai vaan laiska, tottunut kestoihin ja tyytyväinen näin.
Ps. Pennut on oppinu vuoden ikäsenä pois vaipoista niin kai sekin on ratkassut osaltaan; yksi talvi vaipoissa ja se oli siinä.
että mitä tykötarpeita se touhu nyt sitten vaatis, kun sanastokin on jo ihan hepreaa. Toisekseen en ehkä jaksais sitä pyykkirumbaa ja ämpärirallia. Kolmannekseen yhden kaverin lapsella on käytössä, ja muksu haisee omituiselle/pahalle.
eikä kyllä oikeastaan kiinnostakkaan..
Innostuneesti tietysti kokeilin ja vauvan unet häiriintyivät heti. Haju oli myös melko kurja ja meidän suurpesukoneessa tuntui todella hurjalta perstä 90 asteessa muutamaa harsoa. Se maailman pelastaminen loppui energiansäästöön:) Onneksi poika oli vaipoissa tod. vähän aikaa ja vaipanvaihtovälit olivat pitkät potattamisen takia. Lisäksi päälivaatteiden jatkuva peseminen ainaisten reuna vuotojen takia otti pattiin ja energiaa taas paloi pesukoneen jauhaessa kakkapyykkiä. Kestot kunniaan heille, jotka sitä jaksavat ja käytössä kokemvat vauvan saavan paremman elämän, mutta meillä kävi juuri päinvatoin:)
Kun vauva oli pienempi, niin käytin Kaikki kestikset kävivät nopeasti pieniksi , kun neiti kasvoi hurjaa vauhti, enkä saanut aikaiseksi tehdä uusi/ostaa uusia vaippoja.
i
Nyt yritän ostaa itselleni parempaa omaatuntoa käyttämällä kohta 1v vauvalla hieman "ekologisempia" kertiksiä.
Pesutupa kerran viikossa ja muutama kestovaippa löytyy, niitä käytetään edeltävänä päivänä.
Kokeilin kolmea mallia ja kaikki falskasivat. Vaippoja ja vaatteita sai vaihtaa koko ajan. Olin muutenkin kahden vauvan kanssa kovilla, enkä jaksanut enää etsiä vaippa-avaruudesta sitä meidän tenaville sopivaa mallia. Kertikset eivät ole vuotaneet ikinä.
kun pyykkiä isossa perheessä on muutenkin paljon.
Kokeilin osakestoilua, mutta mielestäni oli tyhmää pestä puolia koneellisia vaippapyykkiä joka toinen päivä.
Itselläkin on kuppi, joten en tarvitse.
Kaikki pitäisi pestä 95 asteessa, jotta saisi varmasti puhdasta.
eikä kummatkaan sopineet lapsen muodoille. enempää en raaskinut enää ostaa, ne ovat kuitenkin aika kalliita hankintoja ihan vain kerran käytettäväksi :0/
ehkäpä jos joku opastaisi kädestä pitäen..?
Meillä ei ole pesukonetta (kun se ei asuntoomme mihinkään mahdu eikä täällä näytä olevan pesukoneelle hanaakaan) vaan vain todella täyteen varattu pesutupa, jossa pitää hoitaa kaikki pyykit. Kämpässämme on _reilusti_ alle 40 neliötä tilaa, joten en keksi mihin saisin tungettua ämpärin, jossa voisin säilyttää pesemättömiä vaippoja. Pääsemme pesutupaan sen ruuhkaisuuden vuoksi noin joka neljäs päivä. Kestovaippoja pitäisi olla aivan hillittömästi. Tulis aivan mielettömän kalliiksi.
Kertakaikkiaan saan ihan tarpeeksi pyykätä muutenkin, että vielä rupeaisin vaippa harsoja pesemään. Ei kiitos.
Minun vauva-aikanani sitä jo tehtiin, ja minusta se kuuluu historiaan.
Maailmaa voi pelastaa paljon muillakin keinoin!
Onneksi nykyään on jo ekologisempia kertiksiäkin..
Olen pk:ssa töissä ja siellä yhdellä lapsella oli ja me jouduttiin sanomaan vanhemmille, että joko tuovat kestoja paaaljon enemmän tai sitten siirrytään kertiksiin.
Kestoihin kun tulee yksikin pissa niin lapsi haisee todella pahasti.
Ystävämme käytti lapsellaan kestoja ja itse onneksi huomasi hajut ja siirtyi kertiksiin.