1 vuotiaani kylpee kerran viikossa, montako kertaa teillä?
Neuvolan terkka jopa suuttui siitä minulle. On kuulemma hygieniariski. Lapsella on iho kuiva kuin saharan autiomaa, jota kyllä rasvailen ja öljyän apteekin tuotteilla. Se siis syynä harvoihin kylpykertoihin. Kasvo- ja alapääpesu hoidetaan päivittäin. Muu hygienia myös.
Kuinka usein teidän 1 vuotias kylpee/kylpi?
Kommentit (33)
kerran viikossa ja nykyään kun lapsi 2,5v, kaksi kertaa viikossa. Iho ei kerta kaikkiaan kestänyt, niin atooppinen iho on. Ja olen terkka, mitähän tämä kollega on hourinut.
iltarutiiniksi . Veteen laitan kylpyöljyä ja kylvyn jälkeen on aina sitten vielä öljyn laittaminen vauvalle.
Ja vauva pitää tosissaan kylvystä ja öljyilystä :) Hymyilee ja "jokeltaa" kovasti ( ikää 2.5kk ).
Iho on hyvä .
Tällä tavalla menty parin vkon verran, sitä ennen oli aina vain yksi kylpypvä vkossa ja muuten oli aina se normaali pväpesu ja tietenkin tilanteiden mukaan putslaakia.
joka päivä vauvasta alkaen. Tytöt nyt 3.5v ja 1.5v. JOka kerta pestään myös tukka. Molemmilla paksu ja pitkä irkku-tukka :D.
Kylvyn jälkeen öljytään ja tarvittaessa rasvataan....Ei ole ollut iho-ongelmia. Kuuluu iltarutiineihin.
Joka ilta kylpivät. Välillä rasvattiin, välillä ei. Ei mitään iho-ongelmia.
Olen tuo sinua edeltava tyyppi tassa ketjussa, itsekin siis Irkuissa. Taalla on tosiaan aika tavallista, etta joka ilta kylvetetaan osana iltarutiineja.
Mun mielestä toi kylvettäminen on joku vanhanajan jäänne, kun ei ollut suihkuja. Onhan kylpeminen tietysti kivaa joskus, mutta kyllä ton ikäset päivittäiset pesut pitäis hoitua suihkussa.
Vauvana tietysti vaipan vaihdon yhteydessä tuli pestyä alapäätä ja pyyhittyä kaulapoimuja, kasvoja ja käsiä syömisen jälkeen. Neuvolantädin mielestä se oli aivan tarpeeksi ja niin meidänkin. Vauva oli aina siisti ja hyväntuoksuinen.
Koskaan ei ollut mitään ihottumaa tms. vaan iho oli harvinaisen hyvässä kunnossa, ilman rasvauksia - ja vaikka meillä kummallakin vanhemmalla on allergioita ja minulla atooppinen iho, mitkä helposti periytyvät ja aiheuttavat lapselle iho-ongelmia.
Mun mielestä toi kylvettäminen on joku vanhanajan jäänne, kun ei ollut suihkuja. Onhan kylpeminen tietysti kivaa joskus, mutta kyllä ton ikäset päivittäiset pesut pitäis hoitua suihkussa.
Meillä tämä kylpy juuri siksi, ettei iho kuivaa öljyisessä vedessä. Suihku minunkin mielestäni kätevämpi ja hygieenisempi. Silloin tällöin harvakseltaan saatetaan vain suihkutella, mutta sen jälkeen rasvaillaan entistäkin perusteellisemmin.
puoliksi irkku :D. Ihan Suomessa asutaan, tosin muuttaisin Pohjois-Irlantiin viivana, jos vain saisin miehen suostuteltua :D.
Koska sotkee ruuan kanssa, niin luonnollisesti lähes joka paikkaa tulee pestyä päivittäin.
mutta suihkussa käydään joka päivä. Se on helpointa, ja ihokin tuntuu kestävän sen hyvin. Pikkukaverilla kun on ruokaa aina päässä ja ties missä, olisi tuskallista yrittää pestä sitä meidän pienessä lavuaarissa. Olen miettinyt että onko tuo joka pv liikaa, mutta ei varmaan kun iho tosiaan ei ole mitenkään hirmu kuivan oloinen vaikka en sitä rasvaakaan.
Välillä saunoo kaksikin kertaa viikossa. Mut muuten pestään vain pyllyä, kasvoja ja käsiä päivittäin.
Itselläni on kuiva iho ja talvisin pyrin käymään max 3krt viikossa suihkussa/saunassa. Muuten kuivuu liikaa.