Ystäväni, lääkäri, kertoi, että suuri määrä lapsettomuudesta kärsivistä ovat lapsettomia
siksi, etteivät harrasta seksiä tarpeeksi.
Tulevat siis lääkärin vastaanotolle ja hetken juttelun päästä selviää, että yhdyntöjä on liian harvoin raskauden alullepistämiseksi.
Tällainen asia pitää tulla lääkärin vastaanotolle toteamaan.
Kommentit (39)
nykyisen mieheni kanssa....ei sitä seksiä niin hirveästi tarvitse välttämättä harrastaa.
Harrastamme seksiä 1-4 kertaa viikossa. Eikä mieleenkään tullut mennä lapsettomuushoitoihin vaikka siis ehkäisyä ei ole ollut.
Toiset tulee helposti raskaaksi ja toisilla kestää pidempää.
Mutta raskaaksi ei luomusti tule jos ei ole yhdynnässä.
JOOPA JOO :))
Jos ei potilaat ole mitenkään tunnistettavissa niin tuollaiset ylimalkaiset luonnehdinnat ei riko mitään valoja. Taisit tarkoittaa salassapitovelvollisuutta.
Muuten ei sais varmaan kertoa olevansa gynekologi, kun vois päätellä minkä tyyppisiä vaivoja hänen potilailla onkaan.
joka toinen tai kolmas päivä. Ei tulosta.
Eikä sitä osaa ajatella sillä tavalla, tai no en minä ainakaan. Yritettiin useampi vuosi ilman tulosta. Jälkeenpäin ajateltuna, oli aikoja jolloin ei ollut seksiä kuukauteen, toisinaan kerran viikossa, hyvin harvoin sitä enemmän. Minä olisin halunnut, miestä ei kiinnostanut. Eipä ihme, ettei raskauduttu. Asiaa vaikeutti myös minun pcos ja pitkät kierrot. Sain pari keskenmenoa suhteen alkuvaiheella, silloin kun oltiin toistemme kimpussa joka päivä suunnilleen. Tiesimme siis, että raskaus on mahdollinen. Sitten saimme lapsemme luomusti lopulta, kun aloitimme yrityksen, ja minä patistelin miestä suorittamaan ainakin kaksi kertaa viikossa. Ei nyt ihan verenmaku suussa, mutta silti piti suostutella ja muistuttaa. Ikinä en olisi käskenyt häntä siittämään, mutta tuli hepeneitä ostettua ja muuta. Tuloksena 2 lasta kahdessa vuodessa.
maailmalla sanotaan että joka toinen päivä pitäisi olla yhdyntä joka johtaa siemensyöksyyn
Ja voin kyllä todeta, että meillä ainakin hoidot tappaa seksielämän. Kun ovulaation on tiedettävä, niin jotenkin se vaan menee aina niin, että silloin ei vaan huvita, ja kuitenkin on pakko ja sitten huvittaa vielä vähemmän ja kierre on valmis.
Ja se on kamala tunne, kun töissä on raskasta, väsyttää, kotona uhmaikäinen riehuu, miehen kanssa tulee riitaa kaikesta, eikä huvittaisi tehdä mitään yhdessä just sinä päivänä, niin tadaa ovulaatio on juuri silloin ja pakko on seksiä harrastaa ettei rankka lääkitys ole taas siinä kierrossa mennyt hukkaan. Yrityskertoja on aina niin vähän, kun ei lääkkeitä voi syödä paljoa putkeen.
Mies odottaa jo inseminaatioon pääsyä, niin loppuu tämä väkisin yrittäminen ja päivien lasku kotona. Muutoin seksiä on pari kertaa viikossa, se on normaalioloissa ihanaa ja nautimme kovasti=)
toisen lapsen odottelu johtuu ihan tosta. alkoi oikein surettamaan.
toivottavasti te, joilel lapsia tulee kun napsauttaa sormia ja seksiä on koko ajan osaatte olla edes pikkasen kiitollisia tilanteestanne :/
tarvitsee lääkärin sanomaan että hei, kokeilkaapas sen seksin harrastamista ensin.
jotkut ovat todella tyytyväisiä siihen ratkaisuun
tällaisessa tapauksessa lääkärin neuvona olisikaan vaan lisätä yhdyntöjen määrää!?
kai nyt kaikki ymmärtää että tässä on kyse jostain ihan muusta kuin siitä minkä ap otti esiin ja tässä ketjussa oli kyse.
mutta aina pitää tietty jonkun alkaa vääntämään juttua ja puhumaan jostain ihan muusta...
Vaan katsos kun kaikille tämä ei ole niin helppoa
Vaikka annettaisiin sille lapselle lupa tulla ja ei stressattaisi niin jos esim. miehellä on simpat huonoja niin sitten ovat. Tai jos naisella on munasnjohtimet tukossa niin sitten ovat. Siinä ei auta se 2-3 krt viikossa rakastelu.
takia pahasti ja sekstailtiin vain ja ainoastaan kierron puolenvälin tienoilla. KUn mentiin tutkimuksiin, selvisi, että ovikseni tapahtui vasta viikkoa myöhemmin. Eli bylsittiin vuosi väärään aikaan.
_varsinkin_ jos aiotaan saada vauva aikaiseksi. Siis miten niin noin vähän?
Kyllähän siittiöidenkin määrä lisääntyy yleensä siemennesteessä, jos mies on aktiivinen. Eli jos otat ns. hyvä käyttämättömän miehen, niin sillä ei ole juurikaan, mitä antaa naiselle. Sen sijaan aktiivisella miehellä siittöidenkin määrä spermassa kasvaa. Näin muistan lukeneeni joskus koulubiologiassa (tämä tietysti 80-luvulla, joten tämäkin asia on voinut jo muuttua).
..hän sanoi minulle, että on todella surullista kun useita vuosia lasta yrittäneet parit tulevat vastaanotolle ja heille ei vain yksinkertaisesti voi sanoa, ettette te voi yhdessä saada lapsia. Joidenkin geenit eivät vain tärppää keskenään tai sitten kuulema toinen yleisin syy on yliyrittäminen, eikä niinkään aliyrittäminen kuten ap sanoit.
On kuulema monia tapauksia, joissa parit ovat kyllästyneinä lapsettomuushoitoihin lopulta eronneet ja sitten on oltu huuli pyöreänä kun uuden kumppanin kanssa on heti tärpännyt. Samaa ovat ihmetelleet ne parit, jotka ovat luovuttaneet yrittämisen ja stressaamisen ja kappas vaan testi näyttää parin kierron jälkeen plussaa.
Ainakaan meidän kohdalla ei pidä paikkaansa. Kerran kolmessa kuukaudessa harrastettiin seksiä ja raskaaksi tulin.
Itse uskon että nainen ja mies itse tietävät ihan luonnostaan milloin on otollisin hetki tulla raskaaksi, eikös ne kemiajutut(feromonit yms.) juuri lähetä viestejä naisen ja miehen välillä, milloin on otollisin hetki. Eli minun mielestäni jos haluaa tulla raskaaksi pitää pidättäytyä seksistä ja harrastaa sitä vasta kun nainen ja mies sitä erityisen paljon haluavat. Eli kuunnella vaan oman kehonsa viestejä eikä stressata ovulaatiotesteistä ja miettiä tyyliin "nyt on pakko harrastaa seksiä kun edellisestä kerrasta on kulunut jo 48 tuntia!".
Itse en tunne ketään tuttua joka olis käyttänyt koskaan ovulaatiotestiä. Mitä tarkoitat kysymällä "Eikö nykyään käytetä ovulaatiotestejä?"
kun luonto toimii oikein, ja nainen on herkistynyt omille tuntemuksilleen, otollisina raskautumispäivinä tekee mieli seksiä ihan eri tavalla kuin muissa kuukautiskierron vaiheissa (eläimellinen panetus). Tutkitusti nainen on ovulaation lähestyessä miesten silmissä puoleensavetävämpi ja myös tuoksuu hedelmällisen kutsuvalle. Kohdunkaulan lima on läpäisee siittiöt ja kohdunnapukan asento muuttuu vastaanottavammaksi siittiöille, kohtu imee sisäänsä siemenet.
Pieni osa lapsettomuudesta voisi hoitua ihan sillä että heitettäisiin ovistikut hemmettiin ja lopetettaisiin vauva-palstalta kysely " kannattaako nyt vai huomenna tehdä sitä vauvaa". Rentoudutaan ja kuunnellaan omaa kroppaa ja harrastetaan seksiä silloin kun OIKEESTI tekee mieli, eikä tikku sano niin.
Ovistikut voi jättää niille, joilla on oikeesti ongelmaan raskaaksitulon suhteen.
Tulee mieleen se vanha vitsi, että lääkäri näyttää vaimon kanssa miten homma hoidetaan ja mies näyttää taskulampulla valoa. :-))))
meillä oli seksiä noin 2 x vk- silti esikoista tehtiin 10 v...