Ystäväni, lääkäri, kertoi, että suuri määrä lapsettomuudesta kärsivistä ovat lapsettomia
siksi, etteivät harrasta seksiä tarpeeksi.
Tulevat siis lääkärin vastaanotolle ja hetken juttelun päästä selviää, että yhdyntöjä on liian harvoin raskauden alullepistämiseksi.
Tällainen asia pitää tulla lääkärin vastaanotolle toteamaan.
Kommentit (39)
vaikka seksiä on ollu max.kerran viikossa
Mennään siis lääkäriin hakemaan apua ennemmin kuin kokeillaan sitä perinteistä keinoa. Tämä on kuulemma vielä valitettavan yleistä.
T: Ap
Kun on vuosia kärsinyt lapsettomuudesta,rakastellut lämpöjen ym mukaan,niin varmasti tästä porukasta löytyy useampia,joille seksin merkitys on muuttunut ja sen myötä vähentynyt.
raskaaksi vaikka rakastelukerotja oli ekalla 2 krt/kk ja toisella 1krt/kk.
Ja en todellakaan tiennyt, että milloin on ovulaatio-aika, koska silloin ei ollut mitään tuntemuksia asiasta. Nyt kylläkin on ja ihan kauheet ovulaatiokivut. Toiseksi kuukautiskierron väli on minulla 25-35 päivää. Eli en koskaan voi olla varma, että milloin kuukautisetkaan tulevat.
Luulen siis, että me olemme "herkästi" raskaaksi tulevia.
Itse asiassa liika rakastelu heikentää siittiöiden laatua ja siksi suositellaankin kerran 3 pvässä frekvenssiä kp 10-20.
Ja tämän opin suomen johtavalta lapsettomuuslääkäriltä.
Vaan siitä, että kerran viikossa seksiä harrastavan on ehkä syytä kokeilla vielä sitä tiheämmin toteutuvaa yhdyntää ennen muita hoitoja.
2-3 yhdyntää/kierto ja aina ekalla kierrolla tärppää
terveisiä vaan A.I.K:lle ilman häntä minäkin kuuluisin tuohon joukkoon...
Itse asiassa liika rakastelu heikentää siittiöiden laatua ja siksi suositellaankin kerran 3 pvässä frekvenssiä kp 10-20.
Minulla on ongelma ehkäisyn kanssa.
Lapsia on kolme ja enempää emme halua.
Ehkäisypillereitä olen syönyt koko pienen ikäni ja ensimmäinen lapsi tuli niitä syödessä. Kaksi muuta lasta on tullut heti ensimmäisestä yrityskerrasta.
Ehkäisypillereihin en luota, koska pelkän uutta raskautta ja en voi syödä hormonipitoisia lääkkeitä. Tämä selvisi vasta lähiakoina, että minulla (kuten äidilläni ja siskollani) on sellainen geenivirhe, että veritulppariski on erittäin suuri hormonilääkkeiden kanssa.
Olen myös ehtinyt kokeilla hormonikierukkaa (reilu 4 vuotta sitten), mutta se ei sopinut vaan tiputteli jatkuvasti sen 10kk mitä jaksoin sitä pitää.
Minulla on ERITTÄIN runsaat kuukautiset (ensimmäiset 3 päivää 300ml) ja sen vuoksi en voi edes harkita kuparikierukkaa, joka vain vielä lisäisi vuodon määrää. Nytkin hemoglobbiini laskee liiankin alas kuukautisten vuoksi.
Kävin luovuttamassa munasoluja ja siellä selvisi, ettei minulla toiminut ollenkaan sellainen hormonipitoinen lääke, joka estäisi normaalin kuukautiskierron, joten siksikään en enää luota siihen, että hormoneilla voitaisiin estää normalit kierron tapahtumat minun kropassa.
Sitten kävin lukemassa tuota ketjua, jossa raskaus oli silti onnistunut/tapahtunut vaikka munajohtimet oli klipseillä suljettu. Joten siihenkään en uskalla luottaa.
Kondomia ollaan käytetty, mutta se ei ole kivaa vuodesta toiseen ja siinäkin tapauksessa en pysty keskittymään ja nauttimaan, koska pelottaa kondomin hajoaminen ja raskaus.
Miehelle ehdotin vasektomiaa jo siksikin, että mies voisi vuorostaan hoitaa tämän ehkäisypuolen, mutta ei halua sitä. Syy: jos vaikka eroaisimme ja hän löytäisi uuden, jonka kanssa haluaisi lapsen (kiitos siitäkin ajatuksesta...). Minä olen 35v ja mies minua 12 vuotta vanhempi.
Mitä muita vaihtoehtoja jää jäljelle? Onko jotakin muuta ratkaisua, josta en ole tietoinen?
Kohdun poisto olisi varmaan yksi, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Pitäisikö syödä jotain hormonipitoisia lääkkeitä vai ei?
Olen kiitollinen kaikista ideoista. Kiitos!
Yhduntöjen lukumäärää kysytään sillä hetkellä,kukaan ei kysy mitä se on ollut sillon kun lasta on alotettu yrittämään.Ja kuten kaikki tietävät,kukaan ei mene lääkärille kuukauden yrittämisen jälkeen,monet ei edes vuoden jälkeen.
...niin kyllä se rupeaa kyrsimään. Kun joka kerta rakastellessa mielessä takoo olisiko juuri tämä se kerta. Ja joka ikinen kuukausi vuodon alkaessa kummatkin pettyisitte.
Tottakai alussa tämä toimii hyvin mutta kun vaikka 6kk on mennyt tällä mallilla eikä raskautta ole saatu aikaiseksi niin ei enää hirveästi naurata.
parisuhteenne joutuu ongelmiin?
Nyt ymmärrän Suomen avioerotilastot.
joilla ollaan toivottu raskautuvan.
Nykyään hakeudutaan hyvin varhaisessa vaiheessa lääkärin pakeille. En tietenkään puhu tässä niistä ihmisistä, jotka todella ovat lapsettomia, vaan heistä, jotka menettävät heti malttinsa vuoden yrittämisen (seksiä max 1 kerta viikkoon) jälkeen.
Yhduntöjen lukumäärää kysytään sillä hetkellä,kukaan ei kysy mitä se on ollut sillon kun lasta on alotettu yrittämään.Ja kuten kaikki tietävät,kukaan ei mene lääkärille kuukauden yrittämisen jälkeen,monet ei edes vuoden jälkeen.
suussa kolme vuotta, vaan ihan tavallisista yrittäjistä, jotka eivät ymmärrä miten nainen tulee raskaaksi = seksiä harrastamalla. Nämä ihmiset tulevat kyllä myöhemmin raskaaksi ihan sillä reseptillä, kun lääkäri sanoo, että seksiä lisää.
T: Ap
surkuhupaisaa siinä on se että tällaiset ihmiset on tuntunee tunohtaneen sen perimmäisen keinon miten niitä lapsia yleensä hankitaan...
Just joo
Kun on vuosia kärsinyt lapsettomuudesta,rakastellut lämpöjen ym mukaan,niin varmasti tästä porukasta löytyy useampia,joille seksin merkitys on muuttunut ja sen myötä vähentynyt.
meillä on harrastettu seksiä jo 12 vuotta enemmän tai vähemmän vähintään ton 2-3 kertaa viikossa, ihan ilman verenmakua suussa.
ja siinä sivussa 2 lasta saanut alkunsa ihan helposti ekoilla kierroilla kun on annettu lupa tulla.
Vaikka annettaisiin sille lapselle lupa tulla ja ei stressattaisi niin jos esim. miehellä on simpat huonoja niin sitten ovat. Tai jos naisella on munasnjohtimet tukossa niin sitten ovat. Siinä ei auta se 2-3 krt viikossa rakastelu.
tietty jso siiät häviää perimmäine idea j aseksitä tulee vaan lapsenhankintakeino suoritusmielessä, voihan siinä niin sitten käydäkin.
siinä vaiheessa olisi varmaan vaan parasta laittaa koko suhde, seksi ja verenmkuinen vauvanteko tauolle joksikin aikaa...
meillä on harrastettu seksiä jo 12 vuotta enemmän tai vähemmän vähintään ton 2-3 kertaa viikossa, ihan ilman verenmakua suussa.
ja siinä sivussa 2 lasta saanut alkunsa ihan helposti ekoilla kierroilla kun on annettu lupa tulla.
Jos harrastaa veren maku suussa 2-3 kertaa viikossa seksiä vaikkapa 3 vuotta...
...niin kyllä se rupeaa kyrsimään. Kun joka kerta rakastellessa mielessä takoo olisiko juuri tämä se kerta. Ja joka ikinen kuukausi vuodon alkaessa kummatkin pettyisitte.
Tottakai alussa tämä toimii hyvin mutta kun vaikka 6kk on mennyt tällä mallilla eikä raskautta ole saatu aikaiseksi niin ei enää hirveästi naurata.
asioita täysin ulkopuoliselle ihmiselle=)
Itse tulin esim. raskaaksi niin että lopetin pillerit, odotin vuodon ja laskin siitä tarvittavat päivät. Rakasteltiin kahtena päivänä, kumpanakin yhden kerran. Ei seksiä ennen eikä pariin viikkoon tuon jälkeen - ja tulin raskaaksi.