yh, kolmas kerros, ei hissiä, toinen lapsi tulossa.
Miten voi selvitä? Pitäisi yksin siis näillä näkymin selvitä koko lapsen syntymästä. Mulla on ongelmana käytännön asiat. Käyn kaupassa lapsen kanssa, Joudun kantamaan ostokset, vaunut ja lapsen kolmanteen kerrokseen.
Kommentit (45)
ja tulet sitten hakemaan ostokset. Miksi yh tekee lisää lapsia?
Jos kauppa on lähellä, laittaisin vauvan kantoliinaan ja ehkä vielä repun selkään ostoksille, onko esikoinen jo sen verran iso, että kävelisi kauppareissun?. Näin ei tarvititsisi sitten sekä ostoksia ja vaunuja raahata. Kantoliinaa itse käytin toisen kanssa ekat puoli vuotta koko ajan, kun ei suostunut vaunuihin.
Tsemppiä!
painavan repun kanssa kolmanteen kerrokseen. Ja siihen vielä lisäksi 5 vuotias huutolapsi, vauva, vaunut (ja kauppakassit)
asuntuoa, kyllä tuo aika hankalalta yhdeistelmältä kuulostaa. Tsemppiä!
ollessa yksin. Enkä EDEs tiedä mitä mies haluaa. Haluaako olla mun kanssa vai ei. Tää elämä on niin syvältä ku voi vaan olla.
mut tässä tilanteessa sellanen ei tule mieleenkään :( t ap
kavereitasi, sukulaisiasi yms. auttamaan. Tosiaan kantoliinasta on apua kun pieni on syntynyt. Entä jos hankkisit ns. kaupparattaat, jotka voisit jättää varastoon (meillä oli sellaiset, tosin nekin varastettiin lopulta). Pyydät isommalta lapselta kantoapua, antaa lapselle tunteen, että on tärkeä (mutta muista, että et oikeasti odota lapselta apua). Kyllä sä selviät! Ja älä kuuntele näitä yh-äitejä parjaavia, ne ei oikeasti tiedä mitä arjen sankareita yh:t on!
Minulla on kyllä mies, mutta asumme siis toisessa kerroksessa, meillä on vauva ja kaksi koiraa eikä sitä hissiä... Minä käyn päivisin kaupassa ilman miestä.
-voitko jättää vaunut alas? Siis onko vaunuvarastoa? Me pidämme vaunuja rappujen alla, pyöränlukolla kiinni kaiteessa. Ei tarvii roudailla ees taas.
-hommaa iso reppu, niin kädet ovat vapaat
-onko sinulla mitään tukiverkostoa? Voisitko esim. saada jonkun katsomaan lapsiasi kerran viikossa sen aikaa kun käyt ostoksilla. Siinä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: Saat hetken omaa aikaa ja kaksi kättä vapaana, joilla kannat ostokset sinne kotiisi. Kun tuot kerralla paljon ruokaa, niin sun ei tarvii kuin hakea maitoa viikolla.
- jos ei muu auta, niin roudaa vaunut ja lapset ylös ja hae ostokset alhaalta. Toisaalta jos käyt useammin kaupassa, niin ne kamat kulkevat siinä repussakin...
Onnea tulevasta vauvasta. Äläkä tee ongelmaa siitä hissittömyydestä, peppu pysyy ainakin piukeana. Ja kaikki on väliaikaista, ehkä saat vielä asunnon jostain muualta!
Onko talonyhtiön kellarissa vaunuvarastoa? Se helpottaa jo kummasti kun ei tarvitse vaunuja roudata ylös.
Meillä sama tilanne. Siis kolmas kerros, ei hissiä. Vaunut jätetään vaunuvarastoon ja vauva kantokopassa ylös. Painavimmat ostokset voi kantaa repussa ja toisessa kädessä menee vielä vaikka muovipussi. Kannattaa ostella usein pieniä eriä niin ei käy liian raskaaksi.
Voimia.
vasta pulassa oon kun ne rikotaan tai pöllitään :(
Sen enempää puuttumatta siihen, että tehdään lapsia yh:na on pakko sanoa, että oma on valintasi!
Asennemuutos sun on ainakin pakko tehdä, muuten et selviä mistään arjen hommista. Luuletko ikeasti, että on vaikeaa elää vauvan ja esikoisen kanssa? odota pari vuotta niin tiedät mitä se sitten on! Silloin vasta joudut miettimään, että mitenkäs nämä asiat nyt onkaan järkevintä tehdä...
sinua muutossa jne. Onko isä täysi hulttio ja sika, joka ei auta sinua mitenkään? Inhottava tilanne sinulla, koita jaksaa. Olisiko muita sukulaisia tai ystäviä, jotka auttaisivat sinua?
Kun on vaan tottunu johonki ihan eri elämään, niin kyllä tuntuu raskaalta miettiä että joutuu ihan joka asian tekemään yksin ja vielä enemmän. Koitan joo muuttaa asennettani :) ap
Niin ja lisäys, älä itke sen surkean miehesi perään. Paska jätkä ja teit selkeän arviointivirheen, kun aloit pentuja sille väsäämään. Kaikesta selviää, nokka kohti kevättä, katso ettet katkeroidu ja kasvata niistä lapsistasi samanlaisia nilkkejä kuin exäsi!=)
Kysy taloyhtiöstä, oisiko mahdollista saada joku kärrysuoja maan tasossa? Vauvalle kantoliina + reppuun ostokset + isompi lapsi kävelee? Älä huoli, hommat järjestyy kyllä, vanhempi lapsi aina mukautuu hienosti pakollisiin käytännön juttuihin. Tsemppiä!
pyydä rohkeasti apua sukulaisita, ystäviltä, naapureilta... Ei tästä elämästä olekaan tarkoitus selvitä yksin, eikä edes hengissä=) Tsemppiä!
empatian puutos, kapeakatseisuus ja pikkusieluisuus. Ehkä myös ilkeys.
Tiesitkö että yh:ksi voi joutua myös tahtomattaan, siinä vaiheessa kun vauva on jo mahassa? Sitä raskautta on aika vaikea peruakaan.
Sen enempää puuttumatta siihen, että tehdään lapsia yh:na on pakko sanoa, että oma on valintasi!
Asennemuutos sun on ainakin pakko tehdä, muuten et selviä mistään arjen hommista. Luuletko ikeasti, että on vaikeaa elää vauvan ja esikoisen kanssa? odota pari vuotta niin tiedät mitä se sitten on! Silloin vasta joudut miettimään, että mitenkäs nämä asiat nyt onkaan järkevintä tehdä...
Mä EN halua kuulla tässä ketjussa miksi yh tekee lisää lapsia, kun mun elämä on näköjään tätä että ei voi kehenkään luottaa. Itse en tosiaankaan haluaisi olla yksin, mutta ei kai miehen tunteita voi muuttaa :( t ap