yh, kolmas kerros, ei hissiä, toinen lapsi tulossa.
Miten voi selvitä? Pitäisi yksin siis näillä näkymin selvitä koko lapsen syntymästä. Mulla on ongelmana käytännön asiat. Käyn kaupassa lapsen kanssa, Joudun kantamaan ostokset, vaunut ja lapsen kolmanteen kerrokseen.
Kommentit (45)
mä muistan edellisess' kämpässä kun oli kuukauden hissiremontti ja asuttiin 6dennessa kerroksessa, voi jumalauta ettei tehny mieli edes kauppaan lähteä lapsen kanssa..
sellaisen "päivärepun" eli lapsi selkään ja kevyet ostokset siihen reppuosaan, sitten hommaat vielä vaikka mummojen ostoskärryn jota vedät perässä, sen kyllä saa portaitakin ylös.
Tai muutat vaan, kerranhan se kirpaisee kova homma mutta sitten onkin taas helppoa.
Tosin itse varmaan kantaisin rattaat alas ja vauva odottaa vaikka pinnasängyssä sen aikaa. Ostokset isoon reppuun selkään.
Sanoo vaan ettei osaa sanoa mistään mitään. VOI OLLA että olen yksin lapsen syntymästä, VOI OLLA että seurustellaan vielä. Mun elämää helpottais todella paljon kun tietäisin, miten voin suunnitella työvuoroni ja muutanko hissilliseen taloon jne jne. Olen monet kerrat kertonut nämä faktat miehelle miksi haluan tietää, muttei suostu mitään sanomaan. t ap
T: 10 vuotta vaunuja varastossa pitänyt, eikä koskaan ole rikottu tai pöllitty
Ja pidät sitten niitä toisia vaunuja, joilla kuljet taloyhtiön varastossa.
Mä en tommosta vastuutonta ukkelia katselis hetkeäkään!
tilanne ja kävi ilmi, että miehellä ei ollut pokkaa sanoa päin naamaa että haluaa jättää minut ja syntymättömän lapsen eikä halua olla missään tekemisissä. SInuna en odottaisi miehen armollisuutta vaan alkaisin järjestämään elämää yh:na. Etsisin paremman asunnon.
saat helposti rattaat ylös ja bonuksena vielä ruokatavarat mukana.
ja lapsihan kävelee itse, eiks juu
Mä kanssa vähän pelkään, että tässä on kyse siitä että ei uskalla sanoa suoraan :( mut silti antaa luulla jotain muuta.
Jossa on hissi tai alimpaan kerrokseen. Jos kerrot tilanteesi, voit saada nopeastikin asunnon kaupungilta. Voimia sinulle, sitä juuri tarvitset, sillä yksinhuoltajuus ei tule varmastikkaan olemaan helppoa. Tiedän kokemuksesta, olin aikoinaan 2 lapsen yksinhuoltaja yli kymmenen vuotta, enkä huonoa miestä siihen olisi ottanutkaan. Onneksi vaikeat ajat ovat ohi, ja saan vihdoin huokaista helpotuksesta ja lapset ovat isoja jo.
asuntoon muuttaminen kuulostaa järkevältä joka tapauksessa, tuskinpa se mies on siellä lapsia, ostoskasseja ja vaunuja kantelemassa 24/7, vaikka jatkaisikin yhteiseloa teidän kanssanne. Ja vaikka muutto raskas onkin, niin se on varmasti pienin murheistasi ja kuitenkin askel parempaan suuntaan.
Minä tein silla tavalla jossain vaiheessa, suunnilleen kerran kuukaudessa tilasin isomman satsin kaikenlaista kuivatavaraa ja muuta säilyvää perusvarastoon. Tuoretavaraa tilasin vain muutaman päivän tarpeiksi.
Hintojen kanssa kannattaa vähän olla tarkkana, mutta nettiruokakauppa ei ole aina kallein, ja sielläkin on tarjouksia.
Ei ratkaise koko juttua, mutta onpahan jauhot, ryynit, kahvit ym . painavampi poissa omailta hartioilta:)
Ei ihme, että miehesi jahkaa, jos on tuollainen nainen :(. Rakenna oma elämäsi, äläkä ruikuta miehen perään. Voi käydä niin että se mies ruikuttaa kohta sun perääsi.
Totta kai mies jahkaa, jos sä ole ihan selkärangaton. Laita piste tuolle miehen päättämättömyydelle. Rakenna elämäsi yksin lastesi kanssa - ja unohda tuollainen mies. Roikumisella annat vain miehelle sen kuvan, että mies SAA jahkata ja sä otat miehen, kävi miten kävi. Näytä, että sulla on omakin elämä ja oma tahto.
Asuin Helsingissä yksinhuoltajana kolmannessa kerrroksessa. Miehen ollessa kuvioissa hän oli päivät työssä, joten jo silloin jouduin kuskaamaan kaiken päiväsaikaan ilman apua.
Erottuani minulle jäi 4v. 3v, ja vastasyntynyt. Erosin jo viimeistä lasta odottaessani. Kauppakassit kannoin ulkoa sen jälkeen kun olin vienyt vauvan sisälle. Isommat kulkivat itse. Lastenvaunut olivat alakerrassa varastossa ja parvekkeella eri vaunut ulkona nukuttamiseen. Joskus oli jopa avain jäänyt ulkopuolelle oveen, kun oli kädet täynnä ja sisään päästyäni lapsissa heti kiinni. joten en aina edes muistanut avaimia...
Aviossa ollessa päivisin oli selvittävä rappusista kahta kantaen, sillä ensimmäisten ikäero oli vain 1v1kk. Otin heidät esim. kainaloon jolloin sain molemmat samalla kertaa vietyä, kassit oli kyllä haettava alhaalta. Lapset joutuivat olemaan sen ajan yksin, muutamasta minuutista kyse. Vauva päälysvaatteineen häkkisänkyynsä, sisar istui esim eteisen lattialla kiltisti, koska oli tottunut tähän. Ei ollut kukaan auttamassa enkä iltaisin saanut kauppa-apua mieheltäni.
Pyykkitupa ja kuivausnarut, mattoteline ja hiekkalaatikko lapsille oli alhalla, ja sinne vaan tuli mentyä. Kyllä sitä selviää arjen tuomista asioista, kun joutuu niitä tekemään. Aina kehittyy ja oppii kokemuksista, minä en siinä vaiheessa päässyt muuttaman alakertaan.
tilanteessa ja annaoin miehen kohdella minua ala-arvoisesti, pompottaa, kutsua kolmen aikaa yöllä petikaveriksi jne. Vain jotta mies ei olisi jättänyt minua raskaana. On pelottavaa odottaa lasta yksin ja nainen on aika turvaton ja avuton siinä tilanteessa.
Tee selväksi että jos ei silloin ole päättänyt, sinä teet päätökset. Oikeasti mies tietää mitä haluaa mutta ei vaan saa sanottua ja päätöstä tehtyä.
Itse olin kerran tilanteessa jossa tajusin ettei silloinen poikakaveri kiinnostanut pätkääkään, ei mitään yhteistä. En pystynyt sanomaan suoraan että kiitti mutta mulle riitti. Sanoin miehelle että mun täytyy miettiä vähän mitä haluan ja miettiä tunteitani jne muuta höpöä. Siitä viikon päästä ilmoitin että että haluan erota, etten rakasta tarpeeksi. Onneksi ei asuttu yhdessä. Kuitenkin sitä mietti että mitä muut ihmiset sanoo ja ajattelee minusta kun jätin niin mukavan ja hyvän miehen. Kyllä se pisti miettimään miten eron hoidan...
neuvolan kautta apua kun toinen lapsi syntyi. Olin käytännössä yh kun mies oli työreissussa ja paljon poissa. Isompi oli meillä 3 v.
Perhetyöntekijä voi hoitaa lapsia kun käyt kaupassa tms.
eli itse olen äitiyslomalainen, asutaan hissittömän talon neljännessä kerroksessa, ja kaksi koiraakin vielä löytyy.. meillä on vaunuvarasto, ja vaunujahan ei muualla saa edes säilyttää (paloturvallisuus) kun jossain viestissä mainittiin että vaunut oli rappujen alla.. arki on hankalaa kun ei voi lähteä suoraan ulko-ovesta vauvan ja koirien kanssa pihalle, vaan pitää pistää ensin vauva kantoreppuun ja roudata koko porukka vaunuvarastoon ja siellä sitten vauva rattaisiin ja lenkille, ja takastullessa sama.. puhumattakaan siitä jos on vauvan lisäksi hoitolaukku ja ostoskassi kädessä, kyllä hikeä pukkaa näin talvellakin =)
ollaan haettu uutta kämppää jo pitkään, nyt vaan vuokrat on niin hurjia ettei ole varaa ihan mihin tahansa muuttaa ja lainaakaan ei tämänhetkisillä tuloilla oikein saada.. neuvon sinua ehdottomasti muuttamaan jos mahdollista, maan tasalta tai hissillisestä talosta on paljon helpompi lasten ja tavaroiden kanssa lähteä liikkeelle..
jos saisit apua jostain edes ensimmäisiksi viikoiksi kun tulet kotia,jos sinulla ei ole perhettä,sukulaisia tai ystäviä.