Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ HEINÄHATUT ja viikko 8 ¤¤¤

16.02.2009 |

Ja uutta pinoa pukkaa jälleen...

Minä se vissiin olen aina näin maanantaiaamuisin aktiivisimmillani :)

Ihanan aurinkoinen pakkaspäivä näyttäisi tulevan tänään tänne Pirkanmaalle. Auringolla on kyllä minuun niin suuri vaikutus, noin niin kuin energiatason kannalta. Nytkin olen jo ehtinyt heittää petivaatteita ulos tuulettumaan, pesukoneet laulavat ja kohta lähdetään pikkutyttöjen kanssa ulos.

Tarkemmat kommentoinnit jäävät siis myöhempään, mutta oikein hyvää viikon alkua kaikille heinähatuille ja mukavaa hiihtolomaa heille, joilla sitä jo tällä viikolla vietetään!

M ja kuutonen rv 21+1

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.7. Taateliz ......... 81/79....1. ....... KAKS

:)

Taateliz ja 21+1

Vierailija
42/68 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ymmärtänyt tuota asccii jotain koodi juttua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Miksuliinulle!

M

Vierailija
44/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.7...Bejpi......................86/85.....2.(t06)........................K-HKS

Eli la muuttui neuvolassa päivällä, hassua edelleen että netin laskureiden mukaan olis 22., mut neuvola sai samalla päivällä 21..

Me ollaan esikon kanssa kotona, tiistaina todettiin korvatulehdus ja yskä on ärsyttävä niin aattelin pitää kotona. Ja maanantaina lähdetään koko viikoksi mun vanhempien luokse. Ihanaa kun ei tartte sit tehdä itse mitään vaikka haluaisikin. No Eve tietysti hoitoo mut se menee siinä sivussa. :)

Saa mies asua tallilla prätkän raatonsa kanssa koko viikon. :)

Eilen taas pitkästä aikaa kuuntelin dopplerilla pikkuista ja olis se taas niin ihanan kuulosta! Piti laittaa mieskin vielä illalla kuuntelemaan. :)

Selkäkipu on onneksi hieman hellittänyt, en päässyt tukivyötä hakemaan kun tytön kummit oli keskiviikkona kylässä ja nyt en sit viitsi kun on jo niin paljon parempi.

Oli kyllä taas kiva seurata miten tyttö suhtautui 1,5v nuorempaan serkkuunsa. Leluista alkoi kauhea huuto, mut välillä oli sitten hyvinkin söpö häntä kohtaa. :)

Nyt pitää lähteä kaupungille ostaa saumuriin lankoja ym. Jos sais reissuun mukaan tee-se-itse mammafarkut. :)

Bejpi, Tiuhti 18+3 ja Eve 2v 1kk+

Vierailija
45/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mulla pitkä viikonloppu, kun tänään on jo vapaapäivä. Tulee tarpeeseen :) Töitä enää kolme kuukautta kunnes jään kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle :)

Kiitos *Miksuliini* listan päivityksestä! Mun mielestä hyvä kun järjestyksessä la:n mukaan.

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Tasan viikon päästä neuvola ja rakenneultra, niitä odotellessa. Edellisestä neuvolasta onkin sitten vierähtänyt jo 6 viikkoa...

Hassua miten raskaudet voi olla erilaisia, esikoisesta ei olut mitään pahoinvointeja, ainoastaan selkäkipu riesana. Nyt alussahan oksentelin sitten oikein urakalla lähes 4 kk, selkäkivut ei ainakana vielä vaivaa samassa mittakaavassa kun esikoisesta. Ja tukivyöllä helpottaa ne säryt mitä on. Esikoinen oli paljon vilkaampi maha-asukki. Kyllä tämäkin liikkuu muttei samalla adhd-moodilla kuin esikoinen, olisikohan odotettavissa hieman rauhallisempi tapaus (toiveajattelua :)

Nyt jo hieman kauhistuttaa miten sitä jaksaa sitten kahden lapsen kanssa, uskoisin esikoisen jättävän päiväunetkin kesällä pois, nyt nukkuu niitä satunnaisesti. Itse olen sellainen nukkuja, että nukkuisin vaikka 12 tuntia yössä jos saisin. Vauvana esikoinen oli kyllä öisin TOSI helppo: 2 yötä valvoin hänen kanssaan kunnes alkoi nukkua 6 tunnin pätkissä ja 1,5 kk ikäisenä nukkuikin jo 8 tuntia yhteen menoon. Varmaan turha toivoa, että yhtä hyvä tuuri kävisi kakkosen kanssa!

Nasqu 19+0

Vierailija
46/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä vauva-keskustelupalstaa, mutten ole vielä kirjoitellut itse.

Olen 27-vuotias opiskelija/pätkätyöläinen. Odotan siis esikoistamme (mies 28v), jonka pitäisi syntyä heinäkuussa. Laskettu aika on 16.7. viimeisten menkkojen mukaan laskettuna ja np ultran mittauksen mukaan.

Rakenneultraan olemme menossa ensi viikon tiistaina 24.2.

Synnyttämään olisi tarkoitus mennä Kätilöopistolle jos kaikki vain menee hyvin.

Toistaiseksi raskaus on edennyt hyvin. Alkuraskaudesta voin kylläkin TODELLA pahoin ja laihduin muutaman kilon. Olin myös järkyttävän väsynyt. Neljännen kuukauden aikana pahoinvointi sitten onneksi vähän helpotti ja nykyisin jo ruokakin maistuu. Nyt olen saanut jo lähtöpainoon hieman lisäystä, hyvä niin. Vieläkin tulee välillä paha olo, mutta yleensä saan pidettyä tavarat sisälläni :)

Liikkeitä olen tuntenut jo toista viikkoa. Alkuun piti tietenkin vähän arvailla onko kyse liikkeistä, mutta nyt ei enää voi erehtyä :D Papu on varsinkin iltaisin rauhoituttuani hyvinkin aktiivinen kaveri. Nyt vain odottelemme milloin mieskin tuntisi liikkeet (milloin mahdollista?).

Tässäpä näin lyhyesti esittelyä, jatkoa seurannee myöhemmin.

t. Evinia rv 19+1

Vierailija
47/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ja miten saitte kutsun rk ultraan? Itselläni ei ole tullut postissa kutsua ainakaan vielä, vaikka olen jo rv17+0 tänää ja np ultra kutsu tuli aikaisessa vaiheessa postissa. Toiset tutut ovat saaneet samalla np ultrassa kutsun sinne.

Multa kaikki kyselee et millonkas mulla se sit on ku ei oo ees kutsua vielä tullu :o

Joku sano et tarvii ite tilaa aika ja joku sano et neuvolasta se sit tilataa sen kautta jne.....

Miranna 17+0

Vierailija
48/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kumpaaki ultraan samassa paperis kutsu joulukuun alussa. Sitte ekas ultrassa sitä muutettii ku la siirty eteenpäin. Kehottaisin kyl sua kysymään sitä vaiks neuvolasta tai sielt äitiyspkl mis olit ekas ultras. Mulla on se maanantain sillon viikot 19+5. Kiva jos sais tietää papusen sukupuolen..

Luulen et oon muutamana päivänä tuntenu liikeitä, tuntuu ku joku siirtelis mun suolia. Ja itse asias yks aamu ku makoilon sängys ja käsi oli mahan pääl ni havahduin ku vatsa vähän "pullahti" et ehkä se oli potku. Mut eilen enkä tänää taas oo kyl tuntenu mitää mut sydän kyllä tykyttää.

Harmi ku vatsa on koko ajan kovin kipeä ja tänää on taas supistellu. Heti ku joutuu nostaa jotai tai on vähän raskaampaa niin se alkaa. Ja mun jalat ja kädet on turvokkeessa JO NYT... Mitäs sitte kesällä..? Mut vatsanympärys ei oo yhtää kasvanu ja siitä oon tyytyväinen. Kukaan ei viel huomaa mitää.

Hyvää viikonloppua, minä olen töissä.

IS ja PAPUNEN 19+2

joka ei kyl oo enään papunen mutta kutsuttakoon häntä nyt siksi...

Vierailija
49/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmää kun ei tää sivusto näytä kaikkia kommentteja jos on seuraavalle sivulle tullu ennenku on enemmän niitä...

Vierailija
50/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul ei lue tos paperis muutaku se np aika mikä tuli PHKS:sta sillo... Noo täytyy sitä ihmetellä ens viikolla neuvolassa sillo onki tasan 18+0.

Vierailija
51/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranna PHKS:ssa ei välttämättä olekkaan vielä kuin satunnaisille rakenneultra, minulla syynä oli "huono näkyvyys" np ultrassa ja siksi sain jo ajan samalla kun kävin np ultrassa.

Tämä vuosi on tosiaan siirtymäaikaa noihin uusiin käytäntöihin, joten ilm. pikkuhiljaa lisäävät rakenneultrauksia, sekä myös muita seulontoja.

Jos ei ole niin ainahan voi mennä yksityiselle, ihan normiultra ilman 4D:tä ei luulisi olevan ihan älyttömän kallis ja aina voittaa varmaan 5 minuutin pikaultrauksen joka meilläkin, vaikkakin kyllä siinä kaikki olennainen katseltiin ja hintaahan tuollekkin tulee poliklinikkamaksu 25 ja rapiat, eli ei todellakaan ilmainen sekään.

Vaavi on muuten innostunut kovasti mylläämään nyt niin, että liikkeet näkyvät jo päällepäin, vaikka siis istukka edessä ja tuota eristettäkin enemmin kuin riittämiin. Mies ja tuleva siskokin niitä tänään ihmettelivät kun potkuja sateli navan seudulle.

Mirella & kovasti potkiskeleva vilperi :-)

Vierailija
52/68 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Miranna* : ystäväni, joka synnyttää PHKS:ssa sanoi, ettei siellä tehdä kaikille rakenneultraa, ystävälleni ei oltu sitä tehty ja kävi sitten yksityisellä. Kysy tosiaan tarkemmin neuvolasta. Mun mielestä ei kovinkaan tasa-arvoista, että kunnasta riippuen jotkut tutkitaan tarkemmin kuin toiset. No, yhtenäisiä käytäntöjä päin ollaan onneks menossa :)

*Isosmurffi* : oon niin kade sulle mahan koosta... Mulla on jo järkyn iso potkupallo ja monet ovat luulleetkin rasksuden olevan pidemmällä mitä se on. "Hieman" taitaa olla vatsalihakset huonossa kunnossa kun maha alkoi näkymään tosi varhaisessa vaiheessa, eikä enää ole toivoakaan mahtua tavallisiin farkkuihin... ;)

Naqu 19+0

Vierailija
53/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta mun la siirtyi aiemmaksi eli 18.7 ja ikääkin tuli vasta lisää eli 24v ollaan nyt molemmat.

Potkut tuntuu jo aika selvästi ja aktiivinen kaveri tuolla tuntuu möykkäävän. Rakenneultra olis viikon päästä Kokkolassa.

Oon ollu jo koko helmikuun saikulla tän "kireen perseen" takia ja eilen fysioterapeutti meinas, että voi kestää kauankin enneku se hermo pääsee pinteestä. Venytyksiä, jäätä takapuoleen ja uusi aika. Hip hei ja nyt nukkumaan!

Vierailija
54/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille siis odotellaan kolmosta ja eilen rakenneultrassa slevisi, että poikaa, kahden tytön perään.. jännää :) Kuinkas sitä osaa olla poikien äiti..

Meilläkin siirtyi laskettu päivällä jo ekassa neuvolassa, ja tosiaan vissiin jollain muullakin neuvolassa oli eri tapa lasea kuin raskauslaskureilla.. Meillä siis alkukuun päivä ja 2.7. on laskettu virallisesti.. Luulen kyllä että yli menee mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.

Sokereist aoli juttua ollut.. Mullakin edessä sokerirasitus, ja viime raskaudess apaastoarvo yli. Nyt oon mitannu omalla mittarilla kamalia arvoja, paastossa 5,8 mutta toi on tietty hiukan eri kuin labrassa kun on sormenpäästä otettu.. huonon olon iakana mun sokru on ollu jopa 13, vaikka on siis nälkä olo, enkä ole ihan hetkeen syönyt.. Nyt siis pelkäänkin, et diabetes löytyy. No sitten täytyy se ottaakin vakavasti ja elää sen kanssa.

Meilä juhlistetaan huomenna esikoisen 3-vuotissynttäreitä, joten pitänee painua siivous ja leipomispuuhiin :)

Kaikille heinähatuille tsemppiä ja terkkuja

T: miina ja niilo rv 21+2

Vierailija
55/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni nähtävästi ensimmäinen viesti väärään paikkaan, piti tänne vastata mutta meni tuonne yleiseen puoleen eikä tämän ketjun perälle, mitenköhän sen saa sieltä pois?

Olen pitkään palstaa sivusta seurannut mutta en ole aiemmin kirjoitellut. Täällä siis Lahden alueella ensimmäistä odotellaan, LA 18.7.

Täällä oli puhetta PHKS:n rakenneultrasta. Itse kävin viime vuoden puolella päksissä ekassa ultrassa, mihin tuli postitse kutsu. Käynnin yhteydessä varattiin aika rakenneultraan. Mitään normaalista poikkeavaa tietääkseni raskaudessani ei ole ollut, annettiin ymmärtää että rakenneultra on täysin normaali tutkimus, mikä oli tämän viikon keskiviikkona. Seuraavakin ultra-aika varattiin jo, se on noin. 10 viikon päästä.

Mielestäni kyllä hieman erikoista mikäli et ole saanut kutsua rakenneultraan, kannattaa varmasti kysyä neuvolasta että miksi aikaa ei ole varattu.

Vierailija
56/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kovasti kakkosultraa...on vasta 26.2 - siis hieman myöhään. On sääli, ettei II UÄ ole joka paikka kunnalla itsestään selvyys. Helsingissähän oli myös asiasta keskustelua viime kesänä, ei varmaan mennyt täällä läpi sen poistaminen.

Pinon mukaan olen edelleen ainoa Jorvilainen.. onneksi (toivottavasti) kaikki heinähatut eivät ole kirjautuneet vauvan keskusteluihin ja yleensä sieläkin on toisia mammoja... Ei kyllä neuvolassakaan ole tällä kertaa törmännyt saman kokoisiin vatsoihin...

Sain oltua töissä to ja pe :) 5h menee ihan ilman tuntemuksia, 6h alkaa hiukan nipistellä (3 /h lyhyitä). Perjantaina tein 7h päivän ja se oli sitten liian pitkä päivä. Tässä aamupäivällä ollut pitkiäkin suppareita.

Nyt viikonlopuna lepäillen ja maanantaina taas töihin. :D

Onko kukaan muu alkanut tutkia vaunuja tai rattaita? Viimeksi meillä oli Emmaljungat vaunukoppa ja ratasistuin... toimivat hyvin, mutta myin sittemmin ne pois. Nyt olen katsonut noita teutonia yhdistelmiä, joihin saa kiinnitettyä auton istuimen. Yli ½v vauva kun alkaa painaa autonistuimessa roikotettuna. Toisaalta siinähän ei saisi vauva olla pidempiä aikoja kuin välttämätöntä, koska ei ole täysin makuullaan... Pre Peregolla on kuulemma vastaavanlaiset, ja olin lukevinani, että emmaljungakin on lisännyt tuon ominaisuuden runkoihinsa?

Onhan tässä aikaa miettiä...

Pyykkikone meni rikki viime sunnuntaina ja tänään saatiin uusi kotiin. Onneksi kotivakuutus korvaa. Sainoivat kodinkoneliikkeissä, että kova käyttö aste lyhentää käyttöikää . . . No se kovenee tässä entisestään. . . HMM

Tai rv 20+2

Vierailija
57/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös, mutta enpä tuota jaksa mainostella, enkä ole sitä tuohon listaan laittanut sen takia. Jorvissa ovat syntyneet myös kaksi ekaa. Mullakin on rakenneultra vasta tasan rv 21+0 eli sanoivat, että silloin näkyy paremmin kaikki kuin mitä jos aikaisemmin tiiraisi. On ilmeisesti siis Jorvin yleinen käytäntö.

Ja rv:t tänään jotain 18+3, ei oikein jaksa kirjoitellakaan, kun ei ole mitään asiaa...

Vierailija
58/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelenpa itekin. Mukava on ollut lukea kuulumisia ja vertailla vähän omiin tuntemuksiin ja kokemuksiin.

Ultrista on ollut paljon puhetta ja ei ole TODELLAKAAN itsestäänselvää, että kunt tarjoaa esim. rakenneultran. Meille itse asiassa julkinen puoli ei ole tarjonnut yhtäkään kunnon ultraa! Oltiin käyty yksityisellä jo viikolla 7+ alkuraskauden ultrassa, joten ekalla neuvolakerralla totesivat vain, että kun raskaus on todettu jo yksityisellä, eivät ultraa.. No, neuvolalääkärille sit vinguttiin, et kyllä me ultrakin halutaan, vaikka sydänäänet jo kuuluivatkin (rv 10+) ja sit neuvolantäti hätäisesti ultrasi, mut sai näkyviin vain harmaan "möykyn" kun hällä ei ole koulutusta ultraukseen. Että näin. Kyllä vähän sieppaa, et meitä sorsitaan sen takia, et ollaan menty käymään yksityisellä eikä haluttu odottaa ja mennä julkisen puolen aikataulujen mukaan. Varhaisultrassa haluttiin käydä sen takia, että takana IVF-hoito ja myös reilun vuoden takaa keskeytynyt keskenmeno.

Yksityisellä ollaan siispä nyt käyty, ensin viikolla 12+ ultrassa ja ensi viikolla ollaan menossa samaan paikkaan myös rakenneultraan. Eli julkinen ei tarjoa täällä mitään näitä. Kuulemma kokeilussa on rakenneultrien teko sairaalalla, mut valikoidusti tietyllä otannalla sinne pääsee. No, ei auta, ollaan kyllä yksityiseen oltu tosi tyytyväisiä ja tarkasti on ultrattu ja hienoja kuvia saatu. Ja tietty pääasia, että vauvalla kaikki kunnossa. Maksaahan se tietty vähän, mut ei oo muuta vaihtoehtoa.

t. Suzan 19+4

Vierailija
59/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä epäreilua joissain asioissa. Kyllä noissa ultrissa ja muissa seulonnoissa vaan kunta/shp kohtaisia eroja on ei mahda mitään toistaiseksi. Ensi vuonnahan sitten "säännöt on samat kaikille"

Epäreiluja on monet muutkin asiat mm. kuntalisät kotihoidon tukeen, ilmainen julkisten käyttö vaunujen kanssa jne jne..... meillä ei oo sitten esim. mitään niistä.

Ihan vaan huvin vuoksi ei noita ultra aikoja ylimääräisiä tule, eli kyllä sille joku peruste on jos esim. rakenneultran jälkeen vielä ennen mahd. synnytystapa-arvioita ultra on. Vauva ei ehkä ihan vastaa viikkoja tai joku mitta on vähän hassu tai sitten istukan tilanteessa on jotain seurattavaa. Ihan kaikesta ei vaan tehdä hirveää numeroa, varsinkaan jos kyse on esim. juuri hieman huonosta näkyvyydestä.

Vierailija
60/68 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta jos ei oo rk ultraa... mitä siel yksityisel sit maksaa?