Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tunsitte liikkeet?

23.11.2006 |

Hei!

Milloin tunsitte liikkeet? Ja millä viikolla maha ei enää voinut peittää edes vähän isoimmissa vaatteissa?

Enna 16+, eikä sen kummemin mahaa eikä liikkeitä vielä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin liikkeet ekaa kertaa rv 16.... Siitä eteenpäin tunsin niitä aina vaan enemmän ja enemmän :)

Lähes joka päivä kuitenkin... :)

Ja maha alkoi näkymään jo tosi varhaisessa vaiheessa, mutta saattoi osittain johtua siitäkin, että lihosin tosi paljon varsinkin raskauden alussa, ku täyty syödä kokoajan, ettei olis niin paha olo...

Mutta se nyt on niin yksilöllistä millo niitä liikkeitä tuntee... Ja millon maha alkaa selvästi pyöristyyn...

Varmasti pian tunnet pienet piperrykset mahassasi :)

myrtti__ rv 30+3

Vierailija
2/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt kolmas näin pitkälle ehtinyt raskaus (välissä kaksi keskenmenoa) ja liikkeet alkoivat tuntua muistaakseni rv 18+3. Esikoisesta rv 21 ja toisesta rv 18+. Kun ekoja liikkeitä on varmuudella tuntenut, ovat ne heti muuttuneet tosi selviksi (ihan muutaman päivän sisällä) ja näkyneet sitten jo päällekin päin.

Esikoista odottaessa ainakaan puolitutut kaupantädit eivät hoksanneet raskauttani edes ihan lopussa. Silloin olikin talvi ja takilla sai hyvin peitettyä jos halusi :-)

Nyt ei mahaa oikeastaan piilota enää mikään.. Olen ymmärtänyt, että jotkut pärjäävät omilla vaatteillaan vielä näille viikoille asti, mutta minulle ovat jo äitiyshousutkin käymässä pieniksi. Toisissa on saanut jo sen vyötärön kuminauhan säädön laittaa ihan suurimmilleen ja toiset taas puristavat niin ikävästi vatsaa, ettei niitä voi pitää ollenkaan.

Olen normaalipainoinen ja 170cm. Painoa on kertynyt tässä raskaudessa (tähän mennessä) n. 5kg. Edellisissä sitä tuli 17kg molemmilla kerroilla.

mami, 25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla alkoi liikkeet tuntumaan rv22+3 pikkuisen. Ei vieläkään kyllä ole liikkeet päivittäisiä vaan muutamana päivänä viikossa tuntuu vain (istukka edessä).

Vielä ei masua näy vaatteiden kanssa, paitsi jos oikein tyköistuva paita on päällä, voi joku tuttu epäillä raskautta. Muuten ei normaaleissa vaatteissa vielä näy päällepäin.

Ensimmäistä odotan ja viikkoja nyt 26+6

Vierailija
4/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, joten tuntui tosi aikaisin liikkeet.

Vierailija
5/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikkeet siis oli näitä perhosen lepatuksia, mutta selkeesti vauvasta lähtöisin koska lepatus voimistui päivä päivältä. Hoikkuuden vuoksi raskauteni on myös päässeet " julkisuuteen" aikaisessa vaiheessa, osittain tosin myös voimakkaan pahoinvoinnnin takia. Ekaa ei kukaan huomannut mahasta ennen kuin 6. -7. kuulla, mutta silloin olikin talvi. Toinen bongattiin mahan perusteella 4. kuulla ja kolmannen huomasi kaikki jo 8. viikolla, koska oli kesä ja pidän mielelläni kireähköjä vaatteita eikä normaalisti maha pömpötä.

Vierailija
6/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on mennyt kaikki hivelyt ja lepatukset ohi, liikkeet tuntui heti potkuina ja kunnon muksimisena. Tämä pikkukakkonen tuntuu liikkuvan muutenkin enemmän kun esikko, mutta nyt onkin istukka takana, kun esikolla oli edessä, joten voipi olla että liikkeet vaan tuntuu helpommin.

A.A. rv 20+1

Vierailija
7/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon heinä76:n viestiin viitaten, mä taas en oo hoikka, päinvastoin ja nyt vielä pulskempi kuin esikon aikana, mutta ei näköjään mulla vaikuta liikkeiden tuntemiseen :o)

Ja mahan näkymisestä: ekalla alkoi näkymään oikeasti ulospäin rv 22 tienoilla, mutta silloin olikin kesä ja tiukat vaatteet. Nyt maha röllähti rv 19 eli viime viikolla ihan älyttömän selkeästi esiin, vaikka painoa ei ole vielä tullut tässä raskaudessa yhtään grammaa lähtöpainoon verraten. Kumma juttu, vaikka mulla on niiiiin timmit vatsalihakset ;o)

A.A. taas

Vierailija
8/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimäisen ja toistaiseksi ainoan pikkuiseni kanssa tunsin liikkeet jo tosi varhain, vkolla 14. tosin ne siis tuntuivat jo tosi varhain ja aluksi ei neuvolassakaan meinannut uskoa, mutta kun tuntemukset jatkui ja voimistui sielläkin sitten jo uskoivat että olivat tosiaankin liikkeitä. minulla liikkeet tuntui aluksi aivan kuin elohiirenä joka vaihtoi paikkaa :) muistaa kyllä hyvin kuinka istuin bussissa ja ensin ihmettelin että ompa elohiiri keksinyt paikan, mutta siinä niitä seurailin ja tajusin että vaihtelee paikka koko ajan tajusin että eipä taidakkaan olla elohiiri vaan masuhiiri :)

mahan näkyminen... hmm... tarkalleen en muista mutta odottappas kun laskeskelen... jossain 5kk tienoilla näkyi jo selvästi koska ystävälläni oli häät silloin ja hameen mallin takia oli pakko kertoa jo muillekkin raskaudesta. ei voinut enää salata koska sen verran selkeä raskaus maha :) eli tästä päätellen oliskohan alkanut näkyä jossain tyyliin 4kk:lla ?

itse en usko että istukan paikka vaikuttaa liikkeiden tuntemukseen vaikka niin sanotaan, koska minulla oli etuseinämässä ja silti tuntui tosi aikaisin, mutta mahan näkymiseen oman koon vaikuttaminen, siihen en osaa sanoa mitään. itse olen pitkä ja lihon muutenkin pömpösti(alkuun pysty syyttämään lihoamista kun maha kasvoi ;) , sai pitkitettyä kertomista)

Vierailija
9/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta tunsin tosi varhain jo rv 13-14 ja liikkeet tuntui ja näkyi ulos jo rv 16. Olen tosi hoikka, lapsivettä oli normaalia vähemmän ja istukka takana eli tästä syystä varmaankin liikkeet tuntuivat jo näin varhain.

Nyt toinen raskaus menossa rv 12+0 ja jännittää milloin ensimmäiset liikkeet tuntuu.:o)

Tuulia 12+0

Vierailija
10/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat liikkeet tunsin viikolla 14. Maha alkoi tulemaan esiin joskus viikon 23 aikoihin. Tosin vaatteilla olisi voinut peitellä tuon jälkeen vielä aika pitkäänkin.

Vierailija
11/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui ensimmäiset liikkeet, jotka olivat sellaista pulputusta ja lepatusta. Ensimmäinen raskaus minulla. Viikolla 19 näkyi ja tuntui liikkeet ulospäinkin, tosin harvakseltaan vielä silloin.

Han ja Rumpali 30+2

Vierailija
12/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin rv 19. ¨

Kaveri bongasi raskauteni jo rv 14 tienoilla. Normaalisti olen melko hoikka ja noilla viikoilla se maha oli jo turvoksissa, että normaalin " kolon" tilalla oli pieni pömppö. Tuolloin oli kyllä ihan normaali ja tiukka paita päällä. Näillä viikoilla kyllä minä ainakin saisin raskauden " piilotetta" kun hieman vaan löysemmän paidan valitsisi. Esimerkiksi nyt kun päällä on normaali s-kokoinen huppari (kiinnioleva) ,niin tuskinpa sitä kukaan raskautta huomaa. Jos vetskarin aukaisee niin sitten ehkä jokin harjaantunut silmä :D

Colsfoot ja elsa 20+5

Vierailija
13/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis semmonen turvotuspömppö ilmestyi heti. Joskus rv 13:n paikkeilla alkoi olla jo vähän vauvamassun muotoa, ja nyt rv 21 ei kyllä voi enää erehtyä.

Liikkeitä alkoi tuntua joskus rv 16, melko heti tunnistin ne liikkeiksi kun oli ihan " ennenkokematon" tunne. Nyt kunnon potkuja tuntuu jo päivittäin :)

Serenity, rv 21+0

Vierailija
14/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin liikkeet jossain 11 viikon tienoilla ei sitä neuvolassa uskottu mutta sanoivat sen kyllä olevan mahdollista ,tunnen varsinkin makoillessani kun se vaihtaa puolta ja kiertää edes takaisin tai potkii kylkiin ja virtsarakkoon mutta onneksi ei ole voimaa vielä kunnolla potkia.Itsellä nyt rv 13+1 ja kauhee vauhti on pikkuisella päällä ja ultrassakin näytti lääkärille vain selkänsä .Mutta hyviä talven jatkoja kaikille.