Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyis tarvikepaketti tms. nuken/mollamaijan tekoon?

Vierailija
15.02.2009 |

Tahtoisin tehdä tytölle itse nuken mutta ihan niin kätevä en ole että sen osaisin tehdä jostain kangastilkusta ja lankakerästä:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan pakan kasvoja, ajattelin tehdä tusinan vaikka johonkin, (minulla yleensä monta "rautaa tulessa")

Sain sieltä kädet ja jalat nilkkaan asti myös.

Millaista nukkea ajattelit. Molla-Maija on sellainen litteä-naamainen tietääkseni, iloiset silmät..askarteluliikkeestä voi saada, samoin kuin ompelutarvikeliikkeestä. Cernit massasta tai Fimosta voi ainakin kädet ja jalat muotoilla.

Jos kiinnostaa sellainen ns. kapalovauva, itselläni sydämeni suli eri kangamalleissa oleviin kääröihin.

Siinä täytetään ruskeasta sukkahoususta pumpulilla päänmuoto. Päälaelle solmu ettei pumpuli pursua ulos. Myös kaulan kohdalle solmu, jolloin jää vartalolle tilaa täyttää. Taas alas solmu, saa olla kuin se olisi täytetty varpaisiin asti. Vauvan pään koko on 1/4 vartalosta.

Sitten aletaan kietoa vauvaa kokokapaloon, päästä ei näy kuin kasvot, Kukaan ei tiedä onko jalkoja tai käsiä oikeasti kapalon alla. Yhtä pehmeätä vauvaa kokonaan. Voi möyhiä sukan päältä pumpulia ennen kapalointia, jolloin saa muotoiltua mielensä mukaan vartalon ja esim. posket (joihin voi laittaa erilliset pumpulit palloina lisäksi...)

Kasvoihin voi ommella langalla silmien kohdalle kaariviivat kuin vauva nukkuisi, ja pienen ympyräsuun tms. Pään yläreunassa kapalokankaan alle olen jättänyt näkymään muutamia lankoja tms. hiuksiksi. Tekemällä nämäkin asiat hioutuvat. Olen ommellut kapalon muutamilla pistoila kiinni, ettei purkaannu kotileikesisä tai unikaverina.

Tein näitä useamman eri värisistä kankaista kun tyttö piti leikistä jossa vauvat ovat synnytyssairaalassa. Huomasin kuinka hän oli ottanut korivaunun ja laittanut kapalovauvat kerroksittain - vähän kuin synnärillä! Voi antaa "kortin" johon saa laitettua painot ja pituudet, nimen jne. Jokaiselle vauvalle oma. Kaulasta voi roikkua tunnusketju, kuten äidin aikaan oli käytössä.

Vierailija
2/2 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta, millaisia taitoja vaaditaan? Kiinnostaa kapalovauva, netistä varmaan myös kapalointiohjeita, ei varmaan vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi