Pro-life ihmisille tuntuu olevan tärkeää että kaikki lapset synnytetään,
miten huono elämä lapselle olisi tulossa ei ole mitään väliä. Ja tuskin on mitään tekopyhempää kuin vastustaa aborttia mutta kannattaa kuolemanrangaistusta.
Kommentit (136)
Lapsilleni tulen tekemään selväksi, että meillä ei aborttia suvaita.
en ole Suomessa aiemmin törmännyt pro life -liikkeeseen, mutta av:ltahan senkin edustajia löytyi! Jee. Lisäksi täällä ovat Suomen ainoat jenkkiläiset uskonnolliset republikaanit.
Päätätkö SInä lastesi elämästä koko heidän elämänsä ajan? Tämä on todella pelottavaa ja minä tunnen suurta sääliä teidän lapsianne/läheisiänne kohtaan. Kamalan mustavalkoista ja suvaitsematonta. Hui hirveetä ja kuinka surullista!
Ainoa syy voisi olla uskonnollinen, ja uskonto on puppua joten se siitä.
ap
Mun mielestä abortin ja kuolemanrangaistuksen välilä on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Abortissa tapetaan joku täysin viaton, kuolemanrangaistusta taas ei saa kuin ihan äärimmäisestä teosta.
Ei sillä, en ole mikään pro life tyyppi sinänsä, mun mielestä abortti on murha ja on tekopyhää väittää muuta, mutta mun mielestä sen silti pitää olla naisen oikeus. Mun mielestä aborttiin liittyvät eettiset ja moraaliset ongelmat on huomattavasti suuremmat, kuin esim. eutanasiaan tai kuolemantuomioon liittyvät. Mutta näissä asioissa aina painaa eniten se, missä vaiheessa ihmisen mieltää ihmiseksi. Mä en pysty myöskään niin tekopyhään ajatteluun, että ne toivotut vauvat on vauvoja jo plussaviivana raskaustestissä, mutta ei-toivotut on solumöykkyjä. Varsinkin kun omat vauvat on bongattu aina jo viikoilla 6+, ja silloin on löydetty sykkivä sydän jne.
Tuomitsetko tulevat lapsesi, jos he päättävät toisin? Toivottavasti et kuitenkaan aivopese heitä vaan he saavat aikuisina ihmisinä ajatella omilla aivoillaan. Siis hylkäätkö lapsesi, jos he tekevät Sinun uskomuksiesi vastaisesti! Sinähän, et voi, ikävä kyllä, tietää mitä tulevaisuus tuo tullesaan, edes teidän "maailmassanne".
Kumpikin on tappamista. Sitäpaitsi syyttömiäkin on tuomittu kuolemaan.
Minulle abortin teko on yhtä pahaa kuin jos teinini tappaisi jonkun ihmisen.
miten tähän mielenkiintoiseen abortin ja kuolemanrangaistuksen vertailuun teidän mielestä sijoittuu sota, jossa myös tarkoituksellisesti tapetaan iso kasa ihan viattomia ihmisiä. Entä tappaminen esimerkiksi omaa lastaan puolustaakseen?
Muuten tuon viestin kailottaminen on tyhjää puhetta. Suomessakin on huutava pula sijaisvanhemmista so. hoitajista juuri niille lapsille, jotka ovat saaneet syntyä, mutta huonoille vanhemmille, jotka eivät kykene heitä hoitamaan.
Vink vink, sanoista tekoihin.
Muuten tuon viestin kailottaminen on tyhjää puhetta. Suomessakin on huutava pula sijaisvanhemmista so. hoitajista juuri niille lapsille, jotka ovat saaneet syntyä, mutta huonoille vanhemmille, jotka eivät kykene heitä hoitamaan.
Joka kerta kun näitä abortti on murha -ketjuja esiintyy, fanaatikot eivät kommentoi mitenkään näihin lapsiin, joiden elämä on, helvettiä!
ENtäs jos otetaan kuvitteellinen sosiaaliturvaton kehitysmaatilanne, joss toisen lapsen syntymä liian pian todella kirjaimellisesti riistää ruoan nälkiintyvän lapsen suusta. Onko abortti silloin murha ja mikä se sitten on, kun vuoden vanha lapsi kuolee ripuliin ja nälkään kun äiti tietoisesti riskeeraa ruoan riittävyyden?
Sitten kun katsotte vauvaa, jonka sydän on epämuodostunut, ei koskaan pääse kotiin, itkee tuskasta, saa morfiinia useita kertoja päivässä, on happiviiksissä, niin tulkaa sitten vasta puhumaan abortista.
Helvetti, mitä PULLAMÖSSÖÄ!!
ENtäs jos otetaan kuvitteellinen sosiaaliturvaton kehitysmaatilanne, joss toisen lapsen syntymä liian pian todella kirjaimellisesti riistää ruoan nälkiintyvän lapsen suusta. Onko abortti silloin murha ja mikä se sitten on, kun vuoden vanha lapsi kuolee ripuliin ja nälkään kun äiti tietoisesti riskeeraa ruoan riittävyyden?
kuten nyt vaikka että "abortti on murha ja ehdottoman väärin " niin kyllä sen pitäisi päteä kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Tai sitten on syytä lisätä/poistaa/muuttaa siitä normista jotain. Sillä tavalla filosofia ja etiikka oikeasti toimivat.
Ja miten tämä liittyy suomalaiseen raskaana olevaan teiniin joka pohtii aborttia??
miksi abortista tehdään niin iso juttu. Paskaako se kuuluu muille, edes abortin tehneen vanhemmille. Ja by the way, ei teinit oo se väestönosa, joka tekee eniten raskaudenkeskeytyksiä.
..poikkeuksena hyväksyn abortin vain jos lapsi on saanut alkunsa raiskauksessa.
Pääpontti tässä on se, että kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta päättää toisen elämän lopettamisesta. Ei oikeutta tappaa sikiötä, eikä oikeutta antaa kuolemanrangaistusta. Ihmisellä ei ole oikeutta toisen ihmisen elämää riistää, ei vaikka mikä olisi tilanne.
Oikeastaan, jos asiaa ajattelisi järjellä eikä tunteella, voisi lähteä vaikka jonnekin sosiaalihuoltoon ja vammaisten hoitolaitoksiin, ja tappaa kaikki vastaantulijat. Ajatelkaa, miten meilläkin annetaan ihmisten elää, vaikka elävät surkeaa elämää sossun rahoilla.