Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodintätinä ärsyttää..

Vierailija
12.02.2009 |

- tutti isolla lapsella (yli 1v ei enää tarvitse tuttia pitkin päivää)

- vaipat isolla lapsella (on ällöttävää jos 3v-> lapsi on täysvaipoissa)

- liian pienet ja rikkinäiset vaatteet,erityisesti ulkovaatteet(Valitettavasti tätä on juurikin niiden perheiden lapsilla joiden vanhemmat itse pukeutuvat hyvin ja lapsi on ympäri vuorokauden päiväkodissa,koska vanhemmat töissä.Lomilla käydään ja kalliilla harrastuksilla kehutaan)

Erinäisiä tapauksia

- "Meidän lapsi (2v) ei syö kuin pilttiä" (Sitten vanhemmat tuovat purkkiruokaa vähän joka makua päiväkotiin)

- Tuodaan päiväkotiin lapsi jota vielä imetetään päivisin

- "Mistä sellaisia talvihaalareita/kuravaatteita/sisätossuja/talvikenkiä voi ostaa?"

- "Mitä tarkoittaa vanhempainilta?"

- Tuodaan lapsi yövaipassa päiväkotiin

Ja ylläolevat perheet ovat olleet ihan alkuperäissuomalaisia, parempaa tuloluokkaa olevaa porukkaa.

Hohhoijjaa..Mistä hyvää vanhemmuutta voisi ostaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee ja ärsyyntyy tekemättä mitään;) t. 2, joka teki toimintaehdotuksen vallitsevaan ongelmaan ja joka tietää ammattinsa takia erittäin hyvin, miten tumpeloita ihmisiä on olemassa, ja jonka työtä näiden tumpeloista tumpeloimpien auttaminen on.

Vierailija
22/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee ja ärsyyntyy tekemättä mitään;) t. 2, joka teki toimintaehdotuksen vallitsevaan ongelmaan ja joka tietää ammattinsa takia erittäin hyvin, miten tumpeloita ihmisiä on olemassa, ja jonka työtä näiden tumpeloista tumpeloimpien auttaminen on.

Meillä aina ystävällisesti neuvotaan ja keskustellaan asioista vanhempien kanssa. Lapsen aloittaessa päiväkodissa sekä pitkin matkaa. Itse olen sitä mieltä, että henkilökunnan on parempi asioista sanoa, kuin olla hiljaa.Tämän olen myös vanhemmille kertonut jo lapsen aloittaessa. Yhtälailla kuin toivon vanhempien antavan palautetta ja ihmettelevän ja kyselevän. Erityisesti vaippa,ruoka ja varusteasioista tuleekin keskustelua. Parempi kysyä kuin ihmetellä.

Mutta SILTI välillä miettii,että missä näiden vanhempien käytännönjärki tai Google on.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs minä sille voin kun se ei opi? Ei onneksi ole päiväkodissa tätien riesana.

Vierailija
24/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pieni lapsi saa turvaa tutista pitkän hoitopäivän aikana. Pitääkö sekin kieltää siksi, että tätiä ottaa aivoon?

Omat lapset eivät ole käyttäneet tuttia, mutta tiedän monia jotka ovat vielä 2-vuotiaanakin.

Vierailija
25/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eka satsi pissaa tulee vasta heräämisen jälkeen, ja voi olla iso satsi. Meillä ne on vaihdettu kotona kyllä, koska lapset ovat olleet yleensä ainakin 25 min hereillä ennen lähtöä. Mutta käsittääkseni joissakin perheissä lapsi menee suht suoraan aamulla sängystä autoon (ei toki yöpaidassa), eikä siinä tapauksessa meillä välttämättä olis ehtiny pissat tulla vielä.

Varmasti on tolloja vanhempia, mutta oli vaan pakko mainita, että näinkin voi olla.

Vierailija
26/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pieni lapsi saa turvaa tutista pitkän hoitopäivän aikana. Pitääkö sekin kieltää siksi, että tätiä ottaa aivoon?

Omat lapset eivät ole käyttäneet tuttia, mutta tiedän monia jotka ovat vielä 2-vuotiaanakin.

2-vuotiaalla rupeaa jo vaikuttamaan purentaan tutinkäyttö.

Vierailija
27/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti olisi saatava lapselta pois päiväkodissa sen vuoksi, että tutti käy päivän aikana vaikka missä. Milloin toisen lapsen suussa, milloin lelujen seassa. Siis varma tapa hankkia lapselleen kaikki liikkeellä olevat taudit.

Oma lapseni menee päiväkotiin ilman tuttia - sitten kun menee - ihan hänen omaksi parhaakseen, ei suinkaan hoitajan iloksi.

Vierailija
28/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään omat eikä muiden 3v. vaippailijat.

t: lto

Vierailija
29/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapset toki ymmärtää,mutta miksi 3-vuotiaan pitää saada pissata ja kakata housuun??

Eikö jaksa opettaa kuivaksi,vai eikö lapsi "halua"

Vierailija
30/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaamatta housuun. Opeteltu on noin 1,5 vuoden ajan mutta kaikki menee housuun. Eikä tule siitä ilmoittamaan, istuu sitten ne p*kat housussa vaikka loppupäivän täällä, ei tunnu häiritsevän. Mitä minä voin tehdä? Kaikki keinot mitä tiedetään on yritetty, mutta jos ei lapsi itse "hoksaa" niin ei mulla ole mahdollisuuksia pakottaa. Lapsi ei vastustele pottailua, menee ihan mielellään eikä uhmaa tms. Ei vaan osaa. 11

Erityislapset toki ymmärtää,mutta miksi 3-vuotiaan pitää saada pissata ja kakata housuun??

Eikö jaksa opettaa kuivaksi,vai eikö lapsi "halua"