Olen yksityinen pph ja mua jannittaa kun huomenna tulee eras aiti tutustumaan, etsii hoitopaikkaa
alle vuotiselle lapselleen. Edellisesta tallaisesta ensitapaamisesta on jo aikaa ja olen vahan jannittynyt. Olen hieman ujo ja naurakaa vaan jos haluatte mutta tallainen jannittaa! Sita on kuin suurennuslasin alla tuossa tilanteessa ja haluaa antaa erittain hyvan vaikutuksen koska haluaisin lisaa hoitolapsia, mutta en haluaisi pilata kaikkea jannityksellani. Kaikki on kunnossa, ei siina mitaan, ja muiden hoitolasteni perheet pitavat minusta...
Minulla on huomenna yksi hoitolapsi hoidossa kun tuo aiti tulee kaymaan ja mietin miten saisin kaiken sujumaan mahdollisimman helposti ja mukavasti? Hoitolapsi on erittain vilkas 2-vuotias.
Mita te kyselisitte hoitotadilta?
Mita katselette/mita HALUAISITTE nahda hoitajan kotona?
Kiitos!
Kommentit (8)
seinillä. Mariskoolit kannattaa piilottaa. Verholaudat kannattaa ottaa alas, jos sellaiset löytyy.
lapsiturvallisen kodin ja iloisen lapsesta aidosti kiinnostuneen hoitajan.
Kivaa on jos lasten leikkihuoneessa on kuvia ja nähtävää myös konttaavan korkeudella, eli siellä lattian tasallakin on viihtyisää :) Hoitajalla iloinen ja lapsesta kiinnostunut asenne.
että kuinka lämpimästi hoitaja suhtautuu hoidokkeihinsa. Äitinä toivoisi, että omalla lapsella, varsinkin noin pienellä, olisi mahdollisimman äidillinen ja rakastava hoitaja. Ilahtuisin jos näkisin hoitajan osoittavan hellyyttä, pitävän sylissä jne. Mutta myös asettavan rajoja (tietysti 1-v kanssa se on erilaista kuin 2-v). Olisi kiva jos näkisin, että hoitaja tykästyy minun lapseeni ja näkee hänet hellyttävänä ja kivana lapsena.
Toivoisin näkeväni että koti on siisti ja puhdas, että siellä on turvallisen näköistä, portaissa portti, riittävän paljon kivoja ja ehjiä leluja, lapselle hyvä päiväunipaikka, puhdas syöttötuoli... ja että erityisesti vessa on todella puhdas, kannattaisi minua varten puunata se oikein kunnolla : )
Hoitajaan olisi kiva saada helposti hyvä kontakti, tekisi hyvän vaikutuksen jos hän olisi hymyilevä ja ystävällinen mutta kuitenkin asiallinen ja vaikuttaisi ammattitaitoiselta. Haluaisin kuulla, millainen päiväohjelma hänen kotonaan olisi ja kuinka paljon lapset pääsisivät olemaan ulkona. Hoitajan olisi hyvä sanoa suoraan omat reunaehtonsa (mihin aikaan voi lapsen tuoda ja hakea viimeistään/aikaisintaan, loma-ajat jne). Eipä olisi paha sekään jos tapaisin hoitajan omaa väkeäkin, jos hänellä olisi kaljoitteleva ja lapsille muriseva ukko, en haluaisi lastani sinne viedä : )
Kasvatuskysymyksistäkin haluaisin jutella, miten hoitajalla on tapana asettaa rajoja (esim. jäähyt tai muut rangaistukset) ja millaiseen käyttäytymiseen hän lapsia ohjaa (tämä tietysti koskisi vähän vanhempaa kuin 1v lasta). Niin ja hoitajan vakaumuksenkin haluaisin tietää, miten hän suhtautuu kristillisyyteen, se kun on minulle tärkeää, en jättäisi lasta fundamentalistiateistin armoille.
osaat varmaan huomioda lapsia mutta sitä haluaisin juuri äitinä nähdä. Hoitotäti polvistuu lapsen tasolle, juttelee lämpimästi, ei hyökkää päälle, vie lapsen katsomaan leluja, pyytää isompaa auttamaan, antaa äidin ottaa vielä syliin jos itku tulee. Paitsi sitten kun on oikea hoitoon jääminen niin hoitaa tilanteen niin, että äiti vaan lähtee.
Muistat olla tarpeeks jämäkkä isommalle hoitolapselle.
Kyselisin varmaan ruokailusta, päiväunista, muista lapsista, tuotavista tarvikkeista, vaipoista, tuteista, pulloista.
Tsemppiä, kuulostat rauhalliselta ihmiseltä mikä on hyvä piirre hoitotädissä!!
Missä olet, mä tuon meidän muksun sulle vuoden päästä hoitoon :)
Yritan ottaa neuvoista opikseni.
Yha jannittaa...
Nyt nukkumaan etta aamulla jaksaa!
ap
siistin ja turvallisen kodin joka ei haise homeelta.
hoitajan haluan olevan ihan normaali ihminen eikä mikään yli-ihminen. eli olet oma itsesi ja mahdollisimman rento.