Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNTÄHTÖSET VKO 50***

08.12.2008 |

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä

30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

4.12. Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *

8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

9.12. siisa * Lahti* PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

10.12. Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

11.12. Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

14.12. Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *

17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

18.12. kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

19.12. -Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

21.12. armi *

22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

26.12. Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite * Vantaa, KOS *

27.12. Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

29.12. karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

6.1. Mae3 * Vantaa, KOS *

9.1. Nudivas * TAYS

Syntyneet:

11.11. Jepuli; tyttö, 2420 g, 46 cm. Rv 35+2

15.11. Fatmama; poika, 3000 g, 48 cm, py 33 cm. Rv 37+6

27.11 Hanne; tyttö, 2845g, 47 cm, Rv 39+1

02.12 Kapa; poika, 4100g, 53 cm, Rv 39+1

02.12 Minihattis; tyttö, 3960g, 51cm, py 35,5cm

03.12 Leanna; tyttö, 3410g, 50cm

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaakin olla joulukuun tähtösten aika tulla... 6 onnellista ainakin jo saaneet maailmaan pikkunyytit! Kaikille sydämelliset onnittelut vielä syntymien johdosta!

Tässä viime viikon jutusteluihin linkki:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Vierailija
2/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen moi kaikille ja tosiaan onnittelut vauva uutisista!

Näin meidän pinosta vain alkaa vauvoja tupsahtelemaan, jännää aikaa eletään!

Itselläkin olo levoton ja limatulppaa jo kolmatta päivää tulee.... hieman menkkatyyppistä kipua/jäytämistä ja supistelujakin. Odotellaan vielä niitä kovempia supistuksia tulevaksi!

Joulukortiti pitäisi saada kirjoiteltua tänään ja lahjat paketoitua. Vahva aavistus siitä, että vauva tulee tällä viikolla on olemassa. Mutta viimeistään sitten 15 pvä. Hyvä mieli siitä, ettei tarvitse kauemmin odotella! Akupisteitä ollaan käytetty ja suosittelen. Mistäs sitä tietää mikä jouduttaa, mutta ainakin hyvälle on tuntunut vaikutukset! Koko ajan sellainen olo, että tapahtuu pikkuhiljaa jotain. Sehän se olisikin parasta... Pikkuhiljaa lempeästi paikat kypsyisivät ja sitten lähtö tapahtuisi luonnollisesti. ; )

Kertoilkaahan kuulumisia ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Ai niin - laskettu aika on HUOMENNA! ; D

Siisa 39+6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Ihanaa että noin monella on jo nyytit ja meillä lopuilla jännitystä riittää! Paljon onnea tuoreille äideille ja heidän pikkunyyteilleen ja perheille!

Siisallakaan ei varmaan enää kauaa mene :) Itselläni viikkoja on nyt 38+5 ja kovasti jo jännitetään, yöunetkin ovat hävinneet kokonaan. Supisteluja on heti melko roimasti jos intoudun touhuilemaan liikaa.

Eilen saatiin vihdoin, pienellä viiveellä kaikki tavarat vauvalle kasaan. Nyt ei puutu käytännössä mitään muuta kuin ulkopuku. Millaiseen ulkopukuratkaisuun olette päätyneet? En yksinkertaisesti osaa päättä millaisen ja MINKÄ KOKOISEN ostan! Todella rasittavaa! Käyttääkö joku teistä alusta asti äp:n suojapukua? Kaipa sekin hätätilanteessa menee vaikka onkin aluksi melko iso? Kaipailisin vinkkejä, millainen ja minkä kokoinen puku vauvalle kannattaisi ostaa?

Tsemppiä kaikille loppumetreille, minun pitää lähteä tästä neuvolaan... Tuunpas sitten kertoileen kuulumisia... :D

Vierailija
4/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on vauvoja tässä välissä syntynyt, kun en ole kerinnyt koneelle. ONNEA oiken hirmuisesti nyyttinsä saaneille.

Itse odotan josko tänään saisin jo maksakokeiden tulokset. Perjantaina oli tarkotus ne saada, mutta eipä olleet vielä valmistuneet joten lupailivat tulokset tänään 12 jälkeen jolloin soitan neuvolaan. Saapi nyt nähdä mitä sieltä tulee, en ole tänkään asian takia nukkunu taas kolmeen yöhön ollenkaan. Muutenkin kaikki vaivat valvottaa, ja nuo flunssaset lapset.

Mietiinkin jo kovasti, miten tätä nykyä selviydyn imetyksestä yöllä, kun nytte on vieressä aina kolme muksua. Kaikki pojat kömpii aina puolenyön jälkeen meitin sänkyyn, tyttö on ainoa joka pysyy omassa sängyssää. Joku ratkasuhan tähänki pitäs keksiä...

Supisteluja tulee usein, mut tuntuu että heti kun toivo alkaa herätä lähdöstä loppuvat kun seinään.

Kivi kyseli vauvan ulkopuvusta. Mä olen itte huomannu helpoimmaksi toppapukupussin talvivauvalla. Helppo pukea ja riisua:) Nyttenkin hommasin taas sellasen, tällä kertaa mallin mikä käy sitten myös turvakaukaloon ja tuosta saa lahkeellisenkin jos haluaa.

Mä olen aina vaikeroinnu sitä vauvan jalkojen työntämistä sinne lahkeisiin, joten sitki kait mun niin helppo pistää vauva tollaseen pussiin:) Hommasin jälleen kokoa 50-56, joka meni edellisen vauvankin kanssa koko ekan talven, vaikka vauva olikin isokokoinen. Viime Jouluvauvallamme jäi ä-pakkauksen puku kokonaan käyttämättä. Ekana talvena kun puku oli niin jättisuuri , että vauva siihen hukkui ja tokana talvena ei sitte enää mahtunutkaan. Nyt tuo toppapuku kyl näyttää olevan hieman pienempää kokoa, mutta isohan se silti on. Hätävarana pidän itse sitä, jos vauva kasvaa tosta pussista ulos ennen aikojaan.

Eipä tässä nyt taasen kummallisempia uutisia ole. Suppareita kaikille niitä odottaville, itte jännitän mitä seuraavaks tapahtuu.

Vierailija
5/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikkoa! Ja onnitteluja [b]Leannalle[/b] vauvasta!

[b]Siisalla[/b] tosiaan käyvät päivät vähiin, pian on nyytti kainalossa! Vähiin käymme me odottajat pikkuhiljaa. Jaksuja jouluvalmisteluihin, itse olen niiden kanssa vähän luovuttanut. Ei oikein nappaa nyt mikään, hyvä kun jotenkin tän huushollin pyöritän (ruoka & pyykki, siivouskin on todella pikasutaisumeininkiä...).

[b]Kivi[/b], mulla on esikoiselta tallessa 56 cm kevyttoppapuku, sellainen vähän lämpimämpi kuin se ä-pakkauksen kevyttoppis. Sinne alle ajattelin tunkea villavaatetta ja sitten vauvan ä-pakkauksen makuupussiin, lampaantalja vaunuun alle ja tarvittaessa vielä peitettä pussin päälle. Puku on melko reilu 56 cm eli saattaa mennä talven loppuunkin, ellei, otan sitten ne ä-pakkauksen puvut käyttöön. Se pakkauksen toppapuku on kyllä aika reilu 68 cm eikä todennäköisesti kyllä hihat ja lahkeet käärittynäkään oikein istu vastasyntyneelle. Mutta mä olen aina vannonut ton kerrospukeutumisen nimiin :).

[b]Lillalle[/b] iso voimahali ja toivotukset, että maksakokeiden tulokset olisivat hyvät!

(.) ei mitään kerrottavaa, samaa vanhaa. Suppareita joskus mutta ne napakat supparit tuntuvat kadonneen jonnekin. Perjantaina viimeksi tuli yksi, joka selässäkin jomotteli, muuten ovat olleet tosi kesyjä. No sama se tietty, jos vaan tekevät tuolla alhaalla jotain. Joulun jälkeen otan ne akupisteet käyttöön :).

Väsynyt olen, kun on tämä nukkuminen mitä sattuu, kuten monilla muillakin. Eipä tässä kauan mene enää kellään, vaikka viimeiset viikot tuntuvatkin niin pitkiltä. Mulla nyt onneksi ei ole mitenkään paha tilanne vielä, jotenkin sentään nukun (ei yhtä pahat lonkkasäryt kuin esikoisen kanssa) ja liitoskivut ovat siedettävät, eniten ehkä elämää hankaloittaa tämä möhköolo, kun ei taivu mihinkään jne. Mutta sen kaiken vielä kestän, harmillisinta on tämä joulunaika + kitudieetti -yhdistelmä :( :( :(.

Huh, ei pitäisi edes kirjoittaa ruuasta kun on näin nälkä. Ja kuitenkin söin just ennen koneelle tuloa... Argh.

Gnatte 37+6

6/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea kaikki vauvan saaneet!

Täällä vaan ennakoivia merkkejä tunnustellaan. Menkkasärkyä ja pahoinvointia yms. on ilmassa. Sairaalalaukku saa täydennystä kokoajan. Ostin sinne karkitkin tänään. Mun tuurilla syön ne moneen kertaan ja ostan uudet ; )

Mä olen ollu hurjan väsynyt enkä jaksaisi innostua mistään... Tästäkin tuli vaan tällanen pika viesti. Sorry.

mae3 rv 35+6

Vierailija
7/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli verikokeiden tulokset tulivat. Hb edelleen matalat ja ne sappihapot?..vai mitä olivatkaan raja avoilla. Eli torstaina 11 päivä mennään sitten käynistykseen. Mulle iski nyt hirveä paniikki, ja tässä olenkin kasaillu omia ja vauvan tarvikkeita. Lastenhoitaja saatiin onneks tilattua, eli ei tartte mennä yksin synnärille. Tuntuu tosi oudolle, ajatus siitä et ei montaa yötä, ja sitten on omakin vauva kainalossa.

Nyt koiran kaa vielä iltalenkille, kun on niin ihana ilma. Vielkin koitan, jos sais supistuksia vähän voimistumaan niin ei tarttis sitä käynistystä...

Heh, hyvä kun mae3 mainitsi karkeista...pitää ne vielä kassiin pakata:)

Vierailija
8/39 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Joulukuiset!

Olen taustaillut jo iät ja ajat. Mieli on tehnyt kirjoittaakin, mutta kun unohdin salasanani! Nyt sitten tuskailin asiaa miehelleni, joka tietty tiesi samantien miten sen saa selville - joka tapauksessa, olen vihdoin keskuudessanne! =)

LA on mulla tuolla listoilla Jouluaatto, mutta virallisesti se on nykyään 25.12. Toista siis odotan. Esikoinen on 3v neiti.

Raskausaika on mennyt todella äkkiä! Kotona olen ollut jo monta viikkoa, koska jouduin jäämään töistä saikulle selkäkipujen ja korkean verenpaineen takia jo rv 30:lla. Verenpaine laski levolla (oiskohan siihen syynä ollut osittain myös työstressi ja huono ilmapiiri työpaikalla?).

Tällä hetkellä ylimääräistä tuskaa aiheuttaa yövalvominen (niinku ilmeisesti monella muullakin!), vihlovat kivut kyljissä (kun yrittää vaihtaa asentoa yöllä) ja edelleen se alaselän kipu (varsinkin jos joutuu pitkiä aikoja seisomaan/kävelemään). Taakse jäänyttä tuntuu olevan hengenahdistus ja aamuisin vaivannut korkea syke, joka aiheutti lamaannuttavaa väsymystä ja heikkoa oloa.

Vauva liikkuu nykyään vähemmän. Eilen viimeks olin jo huolissani kun yritin laskea liikkeitä, mutta jumppa alkaa tuolla masussa vasta myöhään illalla ja aamuyöllä olin myös todella tietoinen jonkun potkusarjoista! :x Hirvittääkin, onko tuolta tulossa samanlainen tyyppi kuin esikoinen vauvana oli - vrk-rytmi TÄYSIN päälaellaan.

Huomenna neuvolaan (vaikka jo viime vkolla terkka uhkaili ettei enää nähdä)! Luulen vahvasti, että tämä vauva antaa odottaa itseään (esikoinen syntyi 41+6) tammikuulle...supistuksista ei mitään tietoa, saati sitten limatulpista tms.! Ikuinen pissahätä kyllä vaivaa...öisin 5-6 vessakäyntiä ei oo mikään ihme. :_|

Taustailen edelleen ja saatan välillä intoutua kirjottelemaankin...

HaHa78 + Nipi 37+4

Vierailija
9/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yhden hankalan yön jälkeen piti tulla kertomaan eilisestä neuvolakäynnistä. Jäi tosi epävarma olo reissusta kun tuntui että neuvolan täti ei ollutkaan enää aivan varma mitenpäin vauva on mahassa. Viime yö meni sitten minulla paikannellessa potkujen tulo- ja menosuuntaa. En tiedä pitäisikö soitella neuvolaan ja käydä varmistuttamassa vauvan asento... Uskon kyllä että ei se ole perätilaan kääntynyt... Enpä tiedä.

Muuten oli kyllä kaikki hyvin, painoa oli tullut edellisen kerran pudotuksenkin edestä, mutta taisi olla suurimmaksi osaksi turvotusta viikonlopun suolaisen ruokavalion ansiosta. Hb on alhainen 114 mutta en aloita rautakuuria, tulee niin huono olo niistä lisistä! Sf-mitta oli 32, vauva kasvaa tasaisesti, mutta ei ole ilmeisesti mikään jättiläinen.

Kiitokset ulkoilupukuvinkeistä! Erityisesti nuo kokovinkit ovat tarpeen. Siskoni 2 kk:n ikäiselle vauvalle 56 on jo liian pieni koko, mutta hänen vauvelinsa onkin normaalia jytympi tapaus.. Siksi epäröin koon suhteen. Taidan vain ostaa sellaisen pussimallisen suojapuvun vaikkapa kokoa 58-60, sillä mennään kuitenkin varmasti tämä talvi ainakin.

Tervetuloa joukkoon HaHa! Kiva kun löysit salasanasi ja saadaan vielä tässä viime hetkilläkin uutta verta joukkoon. Sinulla on melko hauska la, millaistahan on olla jouluna synnyttämässä? Onko kenelläkään kokemuksia? Itselläni saattaisi hyvinkin venähtää jouluksi tämä synnyttäminen, vaikka la on 17. pvä. Kohdunsuu on kokonaan kiinni ja kiinteä, supistuksia edelleenkin tosi vähän, vaikka rehkin rakennuksellakin illat pitkät melko kovalla volyymillä.

Tuttua on todellakin tuo yövalvominen! Koitetaan kestää, hyvää totuttelemista tulevaan. :) Täällä tulee lunta ja kovasti, eilen alkoi eikä loppua pyrylle näy! Ihanaa kun on vielä parin päivän pakkasetkin tulossa niin lumi pysyy maassa! Oikein joulufiilis tulee.

Jään odottelemaan kuulumisianne. Onkohan kaikki synnyttämässä kun on näin hiljaista ;)

Vierailija
10/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näillä viikoillahan sitä rampataan neuvolassa joka viikkoa ainakin täällä meillä päin...Tuntuu, että koko ajan joutuu sinne menemään, kun viikot hurahtavat niin nopeasti (Luojalle kiitos!!). Mua alkaa jo jotenkin tympimään tämä raskaus. Tiedän, tiedän, että sellaiset ikävät tuntemukset kuuluvat kuvioihin loppumetreillä, mutta se ei paljon lohduta. Joka ilta sitä on pieni toivonkipinä nukkumaan mennessä, että jospa tulevana yönä alkaisi tapahtumaan...

Eihän mulla ole vielä laskettu aikakaan ohitettu, joten ei pitäisi valittaa yhtään, mutta minkäs sitä tunteilleen tekee. (Tiedoksi vielä että mulla on kaikkia kolme edellistä raskautta menneet sen 2 viikkoa yl la:n...)Olo on tukala, turvonnut, supistelee silloin tällöin välillä ihan kivan napakastikin, kohdunsuu muutaman sentin auki, kaikki siis "valmiina" vauvan syntymään, mutta eipä sitä asiaa voi kiirehtiä. Vauvanvaatteetkin sain vihdoin ja viimein pestyä ja hyllylle laitettu viime viikonloppuna ja sairaalakassikin tuli puoliksi pakattua. Vielä pitkät housut, jotain evästä, kamerat ja sen semmoista pitää sinne viime tingassa heittää. Jos synnytys etenee normaalisti, enkä olisi ihan "tajuttomana" haluaisin, että mies kuvaisi jopa videokameralle pätkiä tapahtumasta. En tiedä onko ihan hullu ajatus. Voihan se olla, että kamera lentää jossain vaiheessa synnytyshuoneen ikkunasta, kun oikein itseä sattuu ja toinen vain kuvailisi tilannetta. Ja totuus on kyllä se, että aikaisemmin olen tarvinnut miestä hieromaan ym. joten taitaa jäädä kuvaamiset sikseen... Ehkä sitten, kun vauva on jo maailmassa on aikaa kuvailemiseen. Videomuisto olisi vain siinä mielessä kiva, että meillä tämä vaavi on viimeinen ja aikaisemmista ei ole sellaisia muistoja heti syntymän jälkeenkään (normaalikuvia tietysti on).

Valitettavasti tästä tuli nyt tällainen omanapainen yksinpuhelu, mutta nyt on pää vähän tyhjänä, enkä edes muista muiden viestejä kunnolla. Neuvolassa oli kaikki arvot kohdallaan, joten siinä mielessä raskaus jatkukoon vaikka sinne tammikuulle. Järjellä sen kestän, mutta tunteet kyllä sanoo, että alkaisi jo tapahtumaan!!

Toivottavasti en tartuta tätä alakuloani teihin muihin...ei ole ainakaan tarkoitus. Päät (ja mahat) pystyssä siis eteenpäin!

t. Menninkäinen rv38+4

Vierailija
11/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsenäisyyspäivänä, klo 10:30, syntyi suloinen, tummatukkainen tonttutyttömme, rv 39+2.

Pituus 48cm, ja paino 3350g.

Palailen paremmalla ajalla kertoilemaan tarkemmin, nyt kakkapyllyn pesulle =)

mannerto & tonttuneiti 3 vrk

12/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että muillakin äideillä on näitä viime hetken ärsytyksiä kun henkisesti on valmis mutta vauvaa ei vaan kuulu.

Neuvolassa syke oli vauvalla laskenu 152:sta 138:n. Vauva oli kuulemma ihan lähtökuopissa ja pää niin alhaalla että tukka pitäis jo näkyä. Sf mitta oli laskenu 2cm ja kaikki merkit on ilmassa tulevasta synnytyksestä. Toivotaan että kuitenkin ens viikolle menis niin olis vauva valmiimpi.

Onnea Mannerto pienestä prinsessasta!!

mae3 rv 36

Vierailija
13/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannertolle ja kaikille muillekin joulukuisille - tosi isot onnittelut tuhisijoiden johdosta! Teillä se isoin ponnistus on jo takana....meitä muita se vielä hirvittää, mua ainaki!

Neuvolakäynti takana. Ekaa kertaa pissassa sokeria ja ihan kolmen plussan verran! Epäilen vahvasti, että johtui aamulla syömästäni Arnoldsin donitsista (öhöm...), mutta en kehdannut sitä terkalle kertoa. Huomenna joudun sitte kiikuttamaan neuvolaan aamupissanäytteen, huoh...ihan niinku siellä ei jo sais tarpeeks ravata nytki. :|

Esikoinen oli mukana ja samalla laitettiin neidille influenssarokote. Oli tosi reipas ja sai palkinnoksi neuvolakäynnin jälkeen jäätelöannoksen. :p Vähän venähti meillä toi rokotteen otto...pähkäilin pitkään kannattaako vai ei...vuosi sitte nousi kuume yms. katotaan miten nyt käy.

Muuten neuvolassa kaikki hyvin. Sykkeet n.150 kokoajan, verenpaine ok jne. Vahvasti epäilen tämän kakkosenkin olevan tyttö. Kun vertaa neuvolakortteja, on selvää yhdennäköisyyttä havaittavissa! Jopa tämä sokerinen pissa on ollut esikoisen kohdalla aivan samoilla viikoilla, sillon "vaan" 2 plussaa kylläkin. :)

Nyt meen vaakatasoon. Selkä alko taas särkeä kun oltiin tytön kanssa ulkona vajaa tunti. Ei vaan jaksa seistä enää yhtään ylimäärästä!

HaHa78.....37+5

Vierailija
14/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnen toivotukset kaikille nyyttinsä saaneille!

Tervetuloa HaHa78, meillä sama LA ja sama synnärikin näyttää olevan! Ties vaikka yhtä aikaa siellä puhkuttais...:)

Täällä on olo kyllä tosi pullee...pää olis kyllä ihan valmis kans lähteen jo tosi toimiin, mutta mutta...pikkunen tulee kun on valmis...

Onnex sain vihdoin lähetteen TAYS:in äitipolille sinne kokoarvioon, kun en ole ensimmäistäkään vielä keltään saanut. Sf-mitta huitelee 34cm, mut ei kuulemma kerro mitään kun ite oon niin lyhyt(153cm) ja vauva heiluu viä tosi korkeella. Niin on kyllä noi meijän kaks aikasempaakin ollu loppuun asti korkeella ja kiinnittymättä, että ovat tulleet sitten ulos asti kerta laakista, joten enpä odottele tämänkään laskeutumista.

Onpa kiva jos jossain päin suomee on kaunis lumikeli... Tampereella sataa räntää/vettä ja ilma on tosi ällötys.

No, nyt ruuan laittoon...vointeja kaikille pikkutonttujen odottajille!

Anneiki+bebek37+5

Vierailija
15/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut muillekkin vauvansa jo saaneille!!!Meillä kotielämä lähtenyt hyvin käyntiin,tyttö syö ja nukkuu hyvin ,maitokin on riittänyt ja vaikuttais siltä että tyttö saa ihan tarpeeksi.Huomenna mennään sit ensimmäistä kertaa neuvolaan katsomaan kuinka hyvin on viikossa painoa tullut:-)Pulleat posket ainakin on jotta varmaan on ihan kivasti paino noussut.Ei onneksi kauheesti tippunutkaan eka päivien aikana.Tsemppiä kaikille vielä nyyttiänsä odotteleville!!!

Minihattis ja Iita 1vko

Vierailija
16/39 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun isot onnittelut [b]Mannertolle[/b]!

Ja tervetuloa takaisin [b]Haha78[/b]! Toivottavasti oli vaan väärä häly tuo sokeri pissassa; ja joillakinhan sitä falskaa pissaan koko raskauden vaikka verensokeriarvot olisivatkin ok (sillä "häiriöllä" oli joku ihan nimikin, en vaan muista mikä, mutta ihan vaaratonta on).

Kiva kuulla, että [b]Minihattiksella[/b] ja neitosella on lähtenyt menemään hyvin kotona! Kerro sitten mitä neuvolassa sanottiin painosta ym., vaikka varmaan kaikki kyllä on hyvin kun maitoakin mukavasti tulee. Teillä ei sitten tainnut olla sitä terkan kotikäyntiä? Ei niitä kyllä monessakaan paikassa kai enää ole.

[b]Anneikille[/b] tsemppiä polikäyntiin, vaikka eipä tosiaan sf-mitta kerro kaikkea. Mulla mennyt koko raskauden mitta yläkäyrän reippaasti yläpuolella, ja ultran mukaan keskikäyrällä vauvan paino (samaa mieltä oli lääkäri kliinisessäkin tutkimuksessa, ei ollut iso hänen mielestään).

[b]Lilla[/b] oli käynnistysajan saanut ja [b]Maellakin[/b] jo vauva lähtökuopissa! Me taidetaan tosiaan [b]Menninkäisen[/b] kanssa kökkiä täällä kahdestaan tammikuussa :D. Mulla nyt on kokemusta vain yhdestä, mutta hän syntyi 43. viikolla, ja meillä on tätä suvussa (olen itse syntynyt 2 viikkoa la:n jälkeen, velipuoleni viikon ja hänetkin käynnistettiin, ei olis muuten sieltä tullut vielä silloinkaan).

Toivottavasti saat [b]Kivi[/b] vauvan asennosta selvyyden! Ja tuohon pukujen kokoasiaan vielä sen verran, että riippuu ihan hirveästi valmistajasta minkä kokoinen vaikka joku 56 on. Meidän esikoisemme oli jo syntyessään 55-senttinen ja silti hänelle tuo Kappahallin 56 cm kevyttoppapuku meni pitkälle syksyyn, sen sijaan monet bodyt ja potkarit jouduin pakkaamaan jo muutaman viikon päästä pois.

Osastoon (.) ei kuulu mitään uutta, en ole sitä sairaalakassiakaan edelleenkään pakannut kun en todellakaan odota mitään tapahtuvaksi ennen tammikuuta. Suklaat ja mehut sinne on kyllä ostettu :D ja tohvelit etsin valmiiksi, mutta siihen jäi kun lopahti inspis. Eikä ole kyllä kiirettäkään.

Huomenna neuvola, joten lisää kuulumisia myöhemmin.

Gnatte 38+0

Vierailija
17/39 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

ENSIKSI ...

ONNEA MANNERTO!!!!!!

Sitten...

Todella hienoa HAHA, että ilmestyit kirjoittelemaan!!! Kaikki vaan sieltä taka-alalta kertoilemaan uutisia myös! Teretulemas joukkoon!

Ja...

Lillalle onnea matkaan huomiselle! Kohta pikkuinen jo tuhisee vierelläsi.... : )

Kivi oli kysellyt toppapuvuista.. Meillä äp toppapuku (en siis ottanut pakkausta, mutta sellainen löytyy) on ja äp makuupussi. Alle on varattuna fleece/villapukua jne... riippuu millainen talvi tulee. MUtta uusi juttu on nyt miehen tilaama tollanen fleecepussi, joka taipuu yös kantokassiksi samalla! Siinä kolot niin, että saa turvakaukaloon ja sitten voi näppärästi ottaa olalle ilman herättämättä vauvaa. Mies innostui siitä niin, että tilasi netistä ja ainakin vaikuttaa tosi kätsältä. Kokemusta siitä nyt sitten ei vielä ole.....

JOnka jäkeen...(.)

Vieläkin kasassa, yhtenä kappaleena, turvonneena pallona täällä ; D

Näin tuli keskiviikkokin ilman yöllistä/aamuista sairaalaan lähtöä... Ja taasen täällä valvonut olen jo neljästä lähtien. Ihanaa tämä loppuodotus, eikö vain kanssasisaret ;D Turvotuksetkin iskeneet päälle, olo möhköfanttimainen- iso ja pullea siis ;D

Pisteitä painellaan ja odotellaan...eipä muuta... Mietin, voisiko kysellä ihan vyöhyketerapeutin aikaa- tosin en tiedä saisiko sitä näin äkkiä....

Ainakin eilenkin illalla, kun mies paineli pisteitä ja hieroi , niin alkoi taas jäytämään alamahaa....

No, nyt lopeteltava ja keitettävä aamupuuro.

Hyvää keskiviikkoa kaikille! Gnattella oli ainakin nla, käyhän kertomassa kuulumiset!!!

Siisa 40+1 !

Vierailija
18/39 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gnatelle;meillä terkka kysy jotta tuleeko hän kotikäynnille vai mennäänkö sinne ja mä valitsin itse että mennään sinne niin pääsee vähän ulos täältä talosta:-)En oo käyny missään sen jälkeen kun tultiin kotiin kun ei oo itse voinu autolla vielä ajaa(tikkien takia) ja mies on tietysti ollu töissä.Tänään sit ajattelin että nyt kokeilen autolla ajoa ja kävinki tuossa pojan viemässä koulutaksille ja ihan hyvin onnistui jo ajaminen.Tuun sit päivällä kertoo mitä neuvolassa sanottiin...

Minihattis

Vierailija
19/39 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffion perhe kasvoi pojalla perjantaina 28.11. rv 39+3 :)

Strategiset mitat 3,9kg ja 52cm, pipo 35,5cm. Kotona ollaan oltu nyt 1,5vkoa ja syödessä ja ihmetellessä tämä menee :)

Tarkempaa infoa tapahtumasta löytyy plussanneista lapsettomista, ken kiinnostunut on.

Hyvät voinnit ja mukavaa joulunodotusta kaikille :)

Vierailija
20/39 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorottelin sit aamulla klo 5 kuppiin satsin ja kiikutin sen päivän valjettua neuvolaan. Kaikki hyvin, eli ei enää sokeria...oli siis sen donitsin tekosia ne kolme plussaa eilen.=)

Yöt on kyllä rasittavia! En vaan saa enää aamuyöstä uudelleen unta, sit nousen viim. samaan aikaan kun miehen herätyskello soi, laitan miehen ja lapsen matkaan...torkun sohvalla ja sit nukun pari tuntia. Ihan höntti olo sit ku siitä herää.=/

Jos muuten jollain teistä on ongelmia ns. levottomien jalkojen kanssa ja ne esim. valvottavat teitä, suosittelen sydämestäni hankkimaan apteekista magnesium-lisää (Diasporal)! Sain itse tähän vinkin kätilökaveriltani ja oireet helpottivat heti. Otan yhden poretabletin aina ennen nukkumaanmenoa, eikä tartte enää potkia ja sätkiä jalkoja pitkin yötä!

Nyt en muista nimimerkkiä, mutta sinä joka sanoit olevasi myös menossa TAYS:iin synnyttämään ja vieläpä samalla LA:lla...saapas nähdä törmätäänkö siellä!=)

Vauvan pää on jo niin alhaalla, että välillä vessassa käydessä tarttee keskittyä pissaamiseen, kun tuntuu että jos pynnää väärin, alkaa jonkun pää kurkata! Saa siis nähdä kauanko vauva meinaa noissa asemissa olla! Melkonen tonttulakki sillä taitaa syntyessään sit olla.=) Toisaalta sais syntyä heti, mutta sit taas...haluisin mieluummin että menis tammikuun puolelle, ihan vaan lapsen ittensä takia (vaikka tiedän että selviää reppana elämästään vuoden viimeisenäkin, mutta silti....). =)

HaHa78 ja huomenna 38!!!