Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia te ADD/ADHD- ihmiset olette kännissä?

Vierailija
01.07.2017 |

Itselläni on ADD. Olen selvinpäin aika levoton mutta kuitenkin aika rauhallinen. Siis siinä mielessä, että monesti voin olla kuuntelijan roolissa, varsinkin isommassa porukassa.

Muutaman juoman juotuani on rauhallisempi olo ja huomaan, että juomat auttavat keskittymiseen positiivisesti.
Mutta enemmän juotuani kuoriudun täydelliseksi sekopääksi. Ihan tuntemattomat ihmiset voivat kommentoida, kuinka "sä oot ihan ADHD." Kontrolli lähtee täysin ja olen kuin duracellpupu, joko höpöttämässä koko ajan ja vielä liikkumassa paikasta toiseen. Enää en edes juo mitään vahvempaa, kun tietää mikä on lopputulos. Mutta pelkästään siiderillä ja viinilläkin voi olla vastaavia vaikutuksia.

Tiedostan kyllä, että alkoholi muuttaa ihmisiä mutta suoraan sanottuna, en kovin usein ole törmännyt itseni kaltaisiin känniläisiin, joilla virtaa ja sekoilua riittää.

Mietin että voiskohan ADD:lla olla jotalin tekemistä asian kanssa? Toisaalta olen kuullut myös päinvastaista, että alkoholi alkaa väsyttää ADHD- ihmisiä. Miten muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman surullinen ja ahdistunut, hyvin pelokas seurassa.

Vierailija
2/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihania ja kauniita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikee ADHD. Oon kännissä aika estoton, mutta osaan olla sitä kyllä selvin päinkin. Korostuu kännissä toi estottomuus, levottomuus (tarvii olla tekemistä samalla kun juo tai sit menee ihan seinille hyppimiseks), puheliaisuus..

Vierailija
4/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäyksenä vielä, että mistä tuli mieleeni että sekoilu voisi johtua ADD:stä. Niin tässä jokin aika sitten eräs henkilö sekoili kännissä ja nauratti/itketti, kun toilailut olivat hyvin samankalataisia kuin itselläni.

Sitten kuulin, että tällä henkilöllä on ADHD, niin tulipa mieleen, että voisiko näillä olla jotakin yhteyttä. Ap

Vierailija
5/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisostani, jolla adhd, tulee rauhallisempi ja keskittyneempi, jos hän juo alkoholia. En ole koskaan nähnyt häntä "sekoilukännissä". Myös kofeiini rauhoittaa.

Vierailija
6/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ADD ja humalassa minusta tulee iloinen harmiton hihittelijä. Käytökseni ei muutu kuitenkaan mitenkään dramaattisesti.

Vierailija
7/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisostani, jolla adhd, tulee rauhallisempi ja keskittyneempi, jos hän juo alkoholia. En ole koskaan nähnyt häntä "sekoilukännissä". Myös kofeiini rauhoittaa.

Tää on aika tyypillistä ja voi johtaa siihen että ihminen jolla on diagnosoimaton adhd huomaa alkoholin helpottavan oloaan ja alkaa lääkitä itseään sillä. Silloin tietysti on riski että se alko muuttuu ongelmaksi. Siksi olisi tärkeää että jos tunnistaa itsessään adhd tyyppistä oireilua hakeutuu tutkimuksiin ja saa tarvittaessa asianmukaisen lääkityksen.

Vierailija
8/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla siis ainut sekoilija. :-D Ap

Vierailija
9/48 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estottomuudessa tai sekoilussa ei näy ihmeellistä eroa. Ei, vaikka olisin aivan naamat.

Vierailija
10/48 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän kuvailisin, miten alkoholi vaikuttaa! Mä menen jotenkin "enemmän hereille". Olen kauhean päämäärätietoinen toimissani ("mä etsin nyt mun pyörän, menen kotiin käymään suihkussa ja tulen sitten perässä siihen toiseen baariin"). Ja näin sitten tapahtuu. En sammu ikinä kesken kaiken, vaikka kaikki järki olisi kadonnut aikaa sitten. Tuntuu, kuin olisin selvinpäin koko ajan, vaikka jälkikäteen tarkastellen käytös ei yleensä ole ollut hyvää ja loogista.

Vierailija
11/48 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison puolesta vastaan. Hän muuttuu muutamasta annoksesta enemmän keskittyväksi ja puheliaammaksi (on ujo ADD-tyyppi). Viinasta menee samalla tavalla hallitsemattomaan raivaritilaan kuin ADHD-lapsemme pahimmillaan, sanookin ettei pysty lainkaan hillitsemään itseään. Ei satuta ketään kuitenkaan, mutta on kaiken järkipuheen ulottumattomissa.

Vierailija
12/48 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lääkityksen aikana edes juoda?!

Vierailija
13/48 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ihania ja kauniita.

Kukapa ei ;))

Vierailija
14/48 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvin estottomaksi, eläväiseksi ja äärimmäisen kiimaiseksi jo kevyessä humalassa. En pidä näistä uusista puolista itsessäni, joten olen suosiolla absolutisti! T ujo add, jo 9 v ilman mitään päihteitä

Vierailija
15/48 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADD ja humalassa kun olen niin musta tulee jopa hieman rauhallisempi. En pomppi joka paikassa niin paljon mutta puheliaampi minusta kyllä tulee xd

Vierailija
16/48 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ADD ja humalassa kun olen niin musta tulee jopa hieman rauhallisempi. En pomppi joka paikassa niin paljon mutta puheliaampi minusta kyllä tulee xd

tämähän se olis

Vierailija
17/48 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi kännissä täysi sekopää adhd! Parin juoman jälkeen olen täysin estoton, äänekäs hullu ja olen ollut esimerkiksi putkassa ja tappeluissa (ei itse aiheutettuja, mielestäni), harrastanut ryhmäseksiä ja laulanut karaokea osaamatta laulaa. Hullua, eikö. Vihaan kiusaajia, mutta olen alkanut tajuta, että osaan olla aika röyhkeä itsekin kännissä.

Tositv-ohjelma meidän kaltaisten ihmisten toilailuista voisi olla hyvää viihdettä.

Vierailija
18/48 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on add... itse diagnosoitu mutta kaikki oireet täsmää. Kännissä olen ihan sekopää 😞 Välillä juon pullon viiniä ja olen kuin selvinpäin. Välillä pari olutta ja olen ihan sekaisin. Nykyisin on perhe ja lapsia joten juon tosi harvoin ja silloinkin ehkä pari lasia viiniä. Sinkkuaikoina sekoilin ihan hulluna... usein mopo lähti ihan tahtomattaan käsistä huolella. Meni muisti jne. En tiedä ketään toista kehen viina vaikuttaisi niin....

Vierailija
19/48 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/48 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika tyypillistä ja voi johtaa siihen että ihminen jolla on diagnosoimaton adhd huomaa alkoholin helpottavan oloaan ja alkaa lääkitä itseään sillä. Silloin tietysti on riski että se alko muuttuu ongelmaksi. Siksi olisi tärkeää että jos tunnistaa itsessään adhd tyyppistä oireilua hakeutuu tutkimuksiin ja saa tarvittaessa asianmukaisen lääkityksen.

Mulle kävi näin. Olisi pitänyt saada apua ajoissa. Nyt en saa edes diagnoosia ellen ole ilman päihteitä vähintään puoli vuotta. Ja miten olen ilman päihteitä kun viinin tissuttelu tuntuu olevan ainoa asia joka pitää pääni kasassa. Muuten olen ahdistunut ja levoton enkä kykene keskittymään mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi