Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähtee järki teidän rasistisuuden..

Vierailija
11.02.2009 |

kanssa! Uskomatonta mitä tekstiä lähtee aikuisten ihmisten näppikseltä. Monet maahanmuuttajat ovat joutuneet elämään useita vuosia täyteen tungetuissa leireissä odottamassa pääsyä turvaan perheensä kanssa, ainoana toiveena päästä paikkaan jossa ei tarvitsisi pelätä että hetkellä millä hyvänsä joku tulee ja räjäyttää koko perheen taivaan tuuliin ja te otatte minkä tahansa pikkuasian syyksi miksi heidän ei kuuluisi olla täällä. Luuletteko tosiaan että se jotenkin on teiltä pois että Suomi tarjoaa heille mahdollisuuden elämään. Mitä jos ruotsalaiset olisivat sanoneet ennen suomalaisille että menkää jonnekin muualle. Oikeasti hävettää teidän puolesta!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oman alansa osaajista ei kuitenkaan turvapaikkashoppareista jotka maahan saapuessaan alkavat opettelemaan kirjaimia"

Näinhän se on hyvä sanoa, että halutaan vain koulutettua väkeä, mutta itse näkisin asian vähän toisin. Se kirjaimia maahan tullessa opetteleva ihminen on helppo alistaa luudan varteen, kun ei siivoustyö hurjan kovasti syntyperäisiä kiinnosta. Eiköhän meillä enemmänkin ole pulaa hanttihommien tekijöistä kuin huippuosaajista.

Esimerkiksi monet suomalaisessa peruskoulussa tai lukiossa opiskelevat mamu-lapset (ovat sitten tulleet millä tahansa tavalla Suomeen, mutta suurimmat ryhmät ovat varmaan somalit ja kurdit) saavat helposti vapautuksen toisesta kotimaisesta, ruotsin kielen opiskelusta. Tämä tarkoittaa sitä, että myöhemmin mahdollisesti työllistyessään esimerkiksi terveydenhuoltoalalle heille on tarjolla vain pätkäpestejä, koska vakipaikkaa ei voi saada ilman ruotsin kokeen suorittamista - mikä heille on luonnollisesti vaikeaa, jos peruskoulussa ei ole luotu kielen opiskelulle pohjaa. Näin varmistetaan maahanmuuttajista pätkätöitä tekevien reservi, kun syntyperäisistä suomalaista on tai ainakin tulee olemaan pulaa vanhustenhoidossa ynnä muissa tosi tärkeissä mutta ei niin houkuttelevissa töissä.

Toinen juttu on taas se, onko tämä kovin reilua politiikkaa.

Vierailija
62/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maahanmuuton ongelmista voi puhua ja pitääkin että siihen liittyvät ongelmat voidaan ratkaista. Ja samalla antaa tarvitsevalle elämän edellytykset ilman vainoa ja käyttäytyä häntä kohtaan inhimillisesti ja puhua hänestä ja hänelle niin kuin muillekin ihmisille joilla on täysi ihmisarvo...

Tee muille mitä tahtoisit itsellesi tehtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit ovat muuten määrältään ihan kärkijoukossa Ruotsin pakolaisryhmien joukossa.

sen minä tiedän kyllä.

Vierailija
64/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muista maista

.

Mihin sitten unohdit kymmenettuhannet Ruotsissa asuvat somalit? Ja kun lisätään määrään vielä Ruotsissa syntyneet somalit niin luku onkin jo yli 50 000.

i]

Vierailija
65/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

skarpatkaa nyt vähän! Tarkoitetaanko nyt Yhdysvaltain itsenäistymissotaa Englannista (1700-l.) vain sisällissotaa (1860-l.)?

Vaikka suomalaisia lähti jo aikaisin Amerikkaan, suurin siirtolaisuus kai ajoittuu 1800-luvun loppupuolelle jolloin lähdettiin paremman elämän toivossa ja työn perässä sinne. Silloin täällä mm nälänhätä.

Samoista syistä sadattuhannet lähtivät 1960- ja 70-luvuilla Ruotsiin.

Karjalan evakot, joita oli n. 400.000, olivat sotapakolaisia. Eikä heitäkään katsottu aina hyvällä, muukalaisia kun olivat, monet ortodokseja ja puhuivatkin kummallisesti.

Vierailija
66/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se muidenko määrä tekee somaleiden määrästä jotenkin väheksyttävämmän? Ei niitä muita suurempia pakolaisryhmiä olekaan kuin muutamia jotka ovat somaleita suurempia. Ja noissakin täytyy muistaa se että esim. entisen Jugoslavian alueelta tulleita on enemmän mutta joukossa on niin siirtolaisina kuin pakolaisina tulleita, samoin Turkin kohdalla.

Vierailija
67/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä hommissa hän on?

Vierailija
68/68 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oman alansa osaajista ei kuitenkaan turvapaikkashoppareista jotka maahan saapuessaan alkavat opettelemaan kirjaimia"

Näinhän se on hyvä sanoa, että halutaan vain koulutettua väkeä, mutta itse näkisin asian vähän toisin. Se kirjaimia maahan tullessa opetteleva ihminen on helppo alistaa luudan varteen, kun ei siivoustyö hurjan kovasti syntyperäisiä kiinnosta. Eiköhän meillä enemmänkin ole pulaa hanttihommien tekijöistä kuin huippuosaajista.

ja toisekseen mä olen aika varma että näillä turvapaikkashoppareilla ei kyllä minkäänlaista työvoimapulaa helpoteta. Mä olen myös taipuvainen ajattelemaan niin että niillä ihmisillä jotka tänne oikeasti pakolaisina tulevat on paljon enemmän tahtoa oppia ja tehdä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi