Onko muilla välit viilentyneet omaan veljeen, veljen kusipäisen vaimon takia?
Itse en ole juurikaan tekemisissä, koska inhoan kälyäni ja veljeni tietää sen eikä hän välitä olla tekemisissä kanssani. Tosin toimeen tullaan kun nähdään "pakollisissa" tilaisuuksissa.. mutta siihen se jääkin.
Kommentit (56)
ja ottaa etäisyyttä ihmiseen, jonka kanssa sinun on vaikea olla. Se on ihan ok ja hyvä juttu.
Se, mikä tässä ihmetyttää, on se, että vaadit veljeäsi olemaan sinun puolellasi, ja ymmärtämään sinua, vaikka on ihan selvä, että miehen tehtävä on olla vaimonsa puolella, eikä sukulaistensa. Eli älä kerro veljellesi tunteistasi, äläkä yritä saada häntä ymmärtämään. Se on paras tapa saada veljesi vieraantumaan sinusta täysin. Mutta jos otat itse etäisyyttä, ja olet ystävällinen kun tapaatte, hän saattaa itse huomata kaipaavansa sinua.
Pitäisi arvostaa enemmän omia sukulaisia...
Mulla on siskonmies, jonka mahdottomuutta en kykene edes kuvailemaan. Onneksi meidän siskoparvi on hyvin läheinen, joten yhden ukon mahdottomuus ei ole välejämme rikkonut, vaikka lankomies on kyllä sitä kovasti yrittänyt.
Siskonikin tietää ukkonsa huonoimmat puolet ja järjestää asiat itse niin, että voimme tavata siskoina toisiamme ilman että hänen miehensä on lähimaastossa (käytämme mm. hyväksemme miehen satunnaisia, pitkiä työmatkoja). Emme me mitään pikkulapsia ole, jotka tapaisivat salaa, eli kyllä miehensä on tietoinen siitä että hänen matkojaan "hyväksikäytetään" tällä tavalla. Parempi vain kaikille ettei sellaisten ihmisten tarvitse tavata toisiaan, jotka eivät voi toisiaan sietää.
Ja minä en toki ole ainut "ei-siedettävä", mies ei tule toimeen sen kummemmin vaimonsa kuin omankaan sukunsa kanssa. Diagnooseja en rupea tekemään, mutta aika moni asia, mitä on viime aikoina kovasti tapetilla olleista "narsuista" puhuttu loksahtaa kyllä kohdalleen kun ko. langosta puhutaan.
Pakko ei ole sukulaisista pitää, mutta jos esim. nimittelet, käskytät, arvostelet, puutut ikävästi toisten asioihin, niin ei ole ihme, että viihtyvät jossakin muussa seurassa.
Veljesi on vain ilmeisesti kunnon mies, kun pitää vaimonsa puolta ja pitää ilkeästi käyttäytyvän lapsellisen siskonsa etäällä!
Oletko sinä aikuinen (?) nainen noin hassu ja katkera, että olet veljestäsi mustasukkainen? Kliseistä ehkä, mutta hanki oma lämä, niin sulle ei jää aikaa mussuttaa tollasta. Kaikki ei sun tahtosi mukaan toimi tässä maailmassa, eikä veljelläsi todellakaan ole minkäänlaista velvollisuutta kysellä sulta hyväksyvää mielipidettä elämänkumppanivalintansa suhteen!
Jos ajattelen asiaa toisin päin, eli jos veljeni tulisi minulle purkamaan mielipiteensä minun rakkaasta miehestäni, jos veljeni siis arvostelisi ilkeästi ja haukkuisi minun rakkainta ihmistäni, niin toivottaisin varmaan veljeni ...vettiin!
Täällä välit kusipäiseen veljeen parantuneet hänen kivan avovaimonsa ansiosta. Että joskus näinkin päin. Toivottavasti velipoika edes tajuaa, mikä onni häntä on potkaissut.
Siis veljelleni en ole hänen vaimoaan haukkunut, puuttunut heidän perhe-elämäänsä millään tavalla enkä varsinkaan käskyttänyt ketään. Oletkohan itse juuri tuollainen kun noin kärkkäästi käyt kimppuun?
Olen vaan jättänyt heidät omaan arvoonsa koska en vaan voi hyväksyä tämän naisen tekosia ja sanomisia.
Parempi pysyä kaukana kuin ajautua vielä syvemmälle.
Ja hassua sinänsä, että tämä ihminen on ainoa jonka kanssa en tule toimeen enää, joten ehkäpä se syy on oikeasti siinä ihmisessä. Hän kun on oikeasti saanut tuhottua ihmissuhteita.
Ja veljeni on ihan ok mies ja tottakai pitää vaimonsa puolia kun ei niitä vikoja näe eikä varsinkaan halua myöntää.
Mutta minun puolesta saavat elää niinkuin elävät, halusin vain tällä avauksella tietää onko muilla vastaavia ongelmia.
Ja tuntuuhan niitä olevan.
Minulla itsellä on asiat hyvin enkä tämä asia elämääni stressaa, ehkä vähän vain harmittaa. Äitini puolesta, hän ei ole nähnyt poikaansa eikä lastenlapsiaan vuoteen ja arvaatko miksi ei? Mielestäsi syy on varmaan äidissäni...
ap
Voi vittu juuri kuin minun anoppi ja tyttärensä.
Minä lopetin kyläilemässä miehen sukulaisten luona, kun se yhteydenpito on niin yksipuolista, vain meidän puolelta tapahtuvaa. Minä saan moitteita kun en kylässä käy, mutta eipä heillä kummallakaan käy mielessä että heillä se liikkuminen on paljon helpompaa. Miehen siskolla kouluikäiset lapset ja anoppi eläkkeellä ja omistaa auton.
Mutta sehän on miniän tehtävä poukkoilla tositen mielen mukaan.
Jos meillä anoppi haluaa lapsenlapsiaan nähdä niin tulkoon meille välillä, pääseehän tuo tyttärensä luokin lähes päivittäin ja samalla suunnalla asutaan.
Veljeni vaimo on täysi hirviö, ainut aidosti paha ihminen jonka tunnen. Hullu, tunne-elämältään täysin häiriintynyt ihmisen irvikuva. Kaikki tuntemani ihmiset jotka tämän naisen tuntevat ovat kanssani samaa mieltä. Vanhempani yrittävät, raukat, sietää ko. akkaa jotta saisivat sentään olla poikansa kanssa tekemisissä. Itse tunnen niin syvää vihaa tuota naista kohtaan hänen tekemisiensä ja sanomisiensa takia, etten voisi edes kuvitella olevani tekemisissä hänen kanssaan.
Onneksi meidän suvulla sukujuhlat tms. ovat harvassa, ja muutenkin aina automaattisesti järjestämme niin että minun perheeni ei ole veljeni perheen kanssa yhtäaikaa samassa paikassa. Itse olen omaksunut mieheni suvun oikeastaan omaksi suvukseni, siellä kun ei vastaavanlaisia hulluja ole.
Itse en ole missään tekemisissä veljeni kanssa, ei niin että olisimme riidoissa, mutta kumpikin meistä ymmärtää että kanssakäyminen on mahdotonta, siis niin että veljen vaimo on paikalla.
Ymmärrän hyvin mitä ap tarkoitit jossakin viestissä mainitsemallasi itsensä suojelemisella. Minä haluan suojella itseäni ja lapsiani veljeni vaimon kaltaiselta ihmiseltä. Niin kuin kirjoitit, kaikkea ei todellakaan tarvitse sietää. Itseäni harmittaa etttä välit veljen kanssa ovat nyt viileät, mutta toisaalta en näe muuta mahdollisuutta.
Ap, en voi sanoa muuta kuin että ymmärrän sinua täysin.
muutenhan täältä ei sympatiaa heru.
Viestisi kuulosti kyllä tutulta ja ikävä kyllä näitä tapauksia varmasti riittää.
Mutta jospa sitten joskus tilanteet paranisi, tosin siihen voi mennä aikaa..
ap
omaan tilanteeseeni on se että veljeni eroaisi vaimostaan. Kunhan nyt eivät vaan alkaisi lapsia tekemään.
t. nro 36
.Onko muilla välit viilentyneet omaan veljeen, veljen kusipäisen vaimon takia?
mutta veljen oman kusipäisyyden takia on.
heissä ei ole mitään vikaa vaikka pikkulusikalla kaivaisi..
Syyhän on niissä jotka reagoivat pahan tekosiin, niinkö?
Elämässä kun välillä tulee vastaan sairaita ihmisiä joiden kanssa ei todellakaan voi olla tekemisissä vaikka miten yrittäisi.
Elämässäni ei ole ketään muuta ihmistä jonka kanssa en tulisi toimeen. Myös veljen entisten tyttöystävien kanssa olen aina tullut hyvin toimeen. Nyt vaan osui kohdalle niin henkisesti häiriintynyt ihminen etten edes minä pystynyt hänen kanssaan olemaan tekemisissä.
t. 36
Paitsi että olen se veljen vaimo.
En ymmärrä, miksi mieheni sisko tuntuu suorastaan vihaavan minua. Sukujuhlat ja muut yhteiset tilanteet ovat kuvailemiasi, viileät välit huomaa. Tätä on jatkunut jo vuosia. Aiemmin pohdin, miksi näin. Nykyään olen hyväksynyt tilanteen ja käyttäydyn itsekin etäisesti.
Mieheni ja siskonsa ovat aikoinaan olleet läheisiä, mutta meidän 12 vuoden yhteisen taipaleen aikana ovat etääntyneet toiseen äärilaitaan. Toki tähän on muitakin syitä kuin minä, mutta selkeästi minun tuleminen kuvioihin ei ole ollut siskon mieleen.
Tiedostan, että olemme hirvittävän erilaisia emmekä tule toimeen. Tänä päivänä olen asian kanssa sinut. Silti minusta on kummallista, että kenenkään muun ihmisen kanssa minulla ei ole tätä samaa ongelmaa. Eikä kai käsittääkseni mieheni siskollakaan?
Toisaalta ymmärrän, että mainitsemasi kaltainen tilanne on olemassa ja että se on surullista. Toisaalta sinun käyttämäsi sanavalinnat ja "harmi että heille on siunaantunut lapsia" saa miettimään, että liekö olet itsekään täysin syytön.
siihen olen syyllinen, että olen luottanut liikaa tähän ihmiseen ja syyllinen siihen, että otin tarkoituksella heidin välimatkaa. Mutta niinkuin tässä eräs kirjoitti, jotkut vaan ovat pahoja luonnostaan ja sille minä en ikävä kyllä voi mitään.
Toivottavasti teidän syyllistäjien kohdalle ei ikinä satu samanlaisia ihmisiä.
ap
en voi sietää veljen vaimoketta. En vaan voi sietää toisten hyväksikäyttöä ja haukkumista, joten katsoin parhaaksi jättää yhteydenpidot pois. Ainoa haittapuoli on se, että kaipaan veljeäni, joka on valitettavasti muuttunut samantapaiseksi kuin "parempi puolisko"
Mieheni sisko voisi varmaan noin kirjoittaa...
Mutta mikä onkaan syynä asiaan! Mieheni on maksanut siskonsa menoja, auton korjausta, webaston, polttoaineet, puhelinkulut jne. jne. vaikka siskon perheen tulot on samaa luokkaan oman perheemme tulojen kanssa ja menot heillä on huomattavasti pienemmät kun he asuvat ilmaiseksi isossa omakotitalossa (on suvun omistama talo) ja anoppi hoitaa heidän lapset ilmaiseksi (ja perhe kuittaa kotihoidontuen) ja lapsia haettaessa koko perhe syö ilmaiseksi anoppilassa. Appivanhempani vielä ostavat lasten harrastusvälineet ja suurimman osan vaatteista. Koskaan en ole asiaa kommentoinut, mutta kun yrittivät maksattaa minulla yhden postimyyntiostoksen pistin rahahanat meidän suunnalta poikki ja siitä sitten mieheni sisko veti herneet nenään, mutta kun meillä itsellakin on niille rahoille menoa.
Toinen mikä aiheuttaa sinnepäin mielipahaa on se, että minä onnistuin tekemään sen tytön, tuossa miehen siskon perheessä on vain poikia.