Onko muilla välit viilentyneet omaan veljeen, veljen kusipäisen vaimon takia?
Itse en ole juurikaan tekemisissä, koska inhoan kälyäni ja veljeni tietää sen eikä hän välitä olla tekemisissä kanssani. Tosin toimeen tullaan kun nähdään "pakollisissa" tilaisuuksissa.. mutta siihen se jääkin.
Kommentit (56)
Eikö nyt aikuinen osaa pitää tunteitaan sen verran kurissa, että voisi olla yhteydessä omaan sisarukseensa? Mitä kerrot lapsillesi syyksi miksi lapset eivät tapaa enoaan?
ja kuitenkin sinä olet se, joka olet haukkunut veljellesi tämän vaimoa. Kukaan normaali ihminen ei halua olla kovin läheisissä väleissä sellaisen ihmisen kanssa, joka omaa puolisoa törkeästi nimittelee.
Ehkä kannattaisi miettiä mitä itse puhuu. En minäkään kaikista ihmisistä älyttömästi pidä, mutta ei tulisi mieleenikään haukkua heitä heidän puolisoilleen, ja sitten ihmetellä, miksi eivät halua olla läheisiä kanssani.
Ja ovat ne vielä aika pieniäkin.
Mutta siis veljelleni en ole haukkunut hänen vaimoaan kusipäiseksi vaan kaikki on lähtenyt siitä mitä pahaa se ihminen on saanut aikaan sen jälkeen kun hän on sukuumme tullut...
Aluksi olimme hyviäkin ystäviä mutta emme todellakaan enää..
Tämän ihmisen takia veljelläni on mennyt välit äitini ja toisenkin siskoni takia että revi siitä..
ap
edes isäni ei pysty keskustelemaan näistä asioista veljeni kanssa, se hermostuu heti ja alkaa huutaa..
ap
Hei ap. Tiedän todellakin mistä puhut, itselläni on sama tilanne. Ei sitä voi oikein kukaan ulkopuolinen ymmärtää.
Oikein kyylien kyylä ja kaikki mitä hän ajattelee on ehdottoman oikeaa ja hienoa. Anoppikin puhuu hänestä rasittavana ja käyvät kylässä vain ne pakolliset itsenäisyyspäivät (Niilon-päivä), pääsiäiset ja synttärit.
saada aikaan... jotkut läheisetkään eivät voi uskoa, että se ihminen voi olla niin kamala.
Mutta itse olen tällä hetkellä sitä mieltä, että on omaksi parhaaksi pysyä kauempana ja pitää välit neutraaleina.
ap
kestää... mutta en nyt ala erittelemään tämän ihmisen tekosia mutta kaikki ei ole niin yksinkertaista.
Ihan veljeni takia yritän pysyä edes neutraaleissa väleissä.
ap
mutta kälyyni en pysty luottamaan enää ikinä mutta neutraaleissa väleissä kykenen olemaan. Eli en pakoile kun jossain nähdään.
ap
Jos minun veljeni tai isäni haluaisi minulle haukkua miestäni, niin todellakin suuttuisin, enkä lähtisi asiasta keskustelemaan. En ymmärrä, miksi veljesi pitäisi ymmärtää, että et pidä hänen vaimostaan. Et pidä jos et pidä, mutta ei sitä tarvitse veljesi tietää.
ihan mahdottomaksi. Ei olla missään tekemisissä ikinä. Onneksi asutaan eri puolella suomea joten se on helpompaa.
niinhän minä teenkin koko ajan, eli annan heidän elää omaa elämäänsä enkä tosiaan aio puuttua heidän liittoonsa vaan odotan että veljeni silmät aukeavat.
ap
Ja se ei ole todellakaan mikään syy purkaa tuntojaan kenellekään. Joten välien viilentyminen voi johtua ihan vaan sinusta.
Ja muutenkin, jos veljen vaimo on jollain lailla vaarallinen ympäristölleen, niin ette vaan ole tekemisissä, anna veljesi elää omaa elämäänsä. Minusta kenelläkään ei ole mitään syytä sekaantua toisen avioliittoon. Pahoinpitely voisi ehkä olla peruste puhua veljellesi, onko veljen vaimo pahoinpidellyt veljeäsi?
vaikka en ihan noin rumia termejä käyttäisikään... Sanotaan vaikka, että en tule toimeen veljeni vaimon kanssa muuten kuin pakon edessä, eli sukujuhlissa tai muissa virallisissa yhteyksissä. Veljeni vaimo on keksinyt minusta satuja ja panetellut minua, vaikka olen yrittänyt olla mahdollisimman neutraaleissa väleissä. Tämä kaikki syö suhdetta rakkaseen veljeeni, sillä tokihan vaimon täytyy mennä siskon edelle (mikä on minustakin siis ihan selvä juttu)...
Jos inhoaa jotain ihmistä niin eikös kusipää ole siitä ihan osuva termi.. kun sitä nyt ei lasten kuullen käytä.
mä ajattelisin että se on kusipää joka ei voi asiallisesti noista keskustella veljensä ja hänen vaimonsa kanssa...
Se nyt vaan on niin että meidän ei tarvii kaikista tykätä, toimeen voi tulla silti.
Eihän sinun tarvitse edes sivulauseessa mainita hänen vaimoaan. Keskustelkaa jostain ihan muusta.
Onneksi älysi veli vaihtaa aikuiseen fiksuun naiseen. Nyt ollaan tekemisissä enemmän kuin koskaan sen jälkeen kun on kotoa muutettu. Itsekkäästi olen iloinen omasta puolestani, mutta toki myös veljeni puolesta (joka on onnellisempi kuin vuosiin).
Kyllä mä toimeen tulin sen edellisenkin kanssa, mutta en todellakaan ollut niin paljon tekemisissä veljeni kanssa kuin nykyään. (Huomiona sille, joka luennoi "kaikista ei tarvitse tykätä...")
Että näinkin onnellisesti voi joskus käydä =)
joskus vaan on parempi pysyä kaukana tietyistä ihmisistä ihan oman mielenterveydenkin takia, vrt. narsistin kanssa oleminen...
mutta uskon että jonain päivänä olen veljeni kanssa läheisempi kuin aikoihin mutta sen aika ei ole todellakaan vielä. Mutta toivossa elän.
Ja jos joku minua pitää kusipäänä sen takia että haluan suojella itseäni niin ajatelkoot niin.
vaimoaan.. ja kaiken lisäksi en voi luottaa veljeeni sillä hän kertoo vaimolleen ihan KAIKEN, koska tämän naisen on pakko tietää kaikki.. auta armias jos veljeni unohtaa kertoa jostain ihmisestä jonkin asian, jonka käly saa tietää vasta paljon myöhemmin...
ap