Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HELMET viikko 7 ****

Kommentit (64)

41/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA, nim, ikä ja monesko lapsi

1.2----- sittisontiainen----- 29/ 2

2.2----- Visbe----- 29/ 2

2.2-----santtuvm82------ 26/ 2

3.2----- mamma2009----- 20/ 1

3.2-----mandariini80------ 28/ 1

5.2----- helena_84------- 24/ 2

5.2-----bratzh------ 26/ 1

6.2----- Hilpsu----- 35/ 3

6.2-----Hannekka----- 28/ 1

7.2----- Miina75----- 34/ 3

8.2----- Katjalah----- 33/ 4

8.2-----TiiaMariia----- 26/ 1

9.2----- bambiino----- 27/ 2

10.2----- vauvaksi----- 35/ 2

10.2-----Laurander----- 19/ 1

10.2-----Tigercat----- 25/ 2

12.2 -----V80------ 28/ 2

12,2-----Riksu74-----34/ 2

13.2----- Hilperiina----- 31/ 3

14.2----- McFlurry----- 21/ 2

14.2------AngelEye-86----- 22/ 1

14.2-----Jenskuli2002----- 25/ 3

15.2 -----Mimmi75----- 33/ 3

15.2-----Piparityttö----- 29/ 1

16.2----- nette_85----- 23/ 1

17.2----- Sunny-74----- 34/ 3

18.2----- Tsanni----- 28/ 2

21.2----- normutin----- 22/ 1

22.2----- mittarimato----- 35/ 3

24.2----- Metta----- 28/ 1

25.2----- Leeti----- 20/ 2

25.2------Jonttu76----- 32/ 3

26.2-------Zeldatar------34/4

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

Hilpsu: tyttö 26.1, 3100g 49cm rv38+3

sittisontiainen: tyttö 29.1, 4070g 50,5cm rv39+4

vauvaksi: poika 1.2. rv38+4

bambiino: poika 2.2, 3360g 49cm rv39

mamma2009: poika 2.2, 3275g 49cm rv39+6

Hannekka: poika 4.2, 3790g 51cm rv39+5

miina75: tyttö 7.2, 3130g 48cm rv40

Tigercat: tyttö 10.2, 3900g 52cm rv40

Vierailija
42/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä onnea Miina75, Tigercat ja Hanneka!!!

Eilen tökki taas nämä sivut ihan urakalla... Mutta eipä olis ollu mitään kerrottavaakaan. Neuvola oli, eikä siellä mitään uutta.

No, mutta... Tänä aamuna oli äitipolikontrolli, ja lapsivettä oli tosi niukasti. Silloin viime viikollahan oli normaalin alarajoilla, ja nyt ei juuri ollenkaan. Kohdunsuu 3cm auki!!! Ja nyt olen täällä osastolla odottelemassa käynnistystä. Eli ilman vauvaa en enää kotiin lähde... Hui, ku alko jännittää...

Mimmi75, rv.39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin myös Tigercatille ja Hannekalle <3 Ja paljon tsemppiä ja myös onnea matkaan Mimmille. Kohta se siis tapahtuu...

Minä täällä odottelen edelleen - vielä vähän aikaa ;)

- Metta ja helmi rv 38 + 3

Vierailija
44/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku muu on välistä unohtunut niin onnittelut tasapuolisesti kaikille helmensä noutaneille ja tervetuloa vauvapuolelle. Itsellä om pitänyt vähän kiirettä en ole ehtinyt sielläkään pahemmin piipahtaa, mutta yritetään...

Ja mahakkaille tsemppiä loppuraskauteen, kyllä ne kaikki helmet sieltä kohtapuolin putkahtavat päivänvaloon!

Vierailija
45/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän outo olo neuvolan jälkeen. Terkka antoi kaikenlaisia vinkkejä synnytystä varten.. Mutta enpä tiedä, onko siitä tiedosta, että lantion heiluttelu auttaa, mitään iloa sitten kun sattuu taas karmeasti ja haluaa vain mahdollisimman pian sen epiduraalin!

Tuntui hullulta varata aika vielä viikon päähän, silloinhan pitäisi olla jo synnyttänyt.. Oon kyllä aika pettynyt, jos sinne asti mennään.

Ilmeisesti tästä vauvasta ois tulossa vähän pienempi kuin edellisistä eli vain vähän yli 3 kg - luulen itse, että jouluinen sairastelu on voinut vaikuttaa. Oma painonnousu ainakin tyssäsi moneksi viikoksi tuolloin.

Synnytysoireita ei ole vieläkään, nukuin taas kokonaisen yön ja kaikki tuntuu ihan normaalilta. Lukuunottamatta sitä, että lasten pukeminen on jo täyttä tuskaa, kun maha on tolkuttoman iso.

Jospa maanantaina pääsis Kättärille.. :)

Sunny + Tytti 39+3

Vierailija
46/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnellinen jo askeleen lähempänä :-)

Tänään on la, koko aamun supistellut kivuttomasti, eli vatsan vetää kireälle säännöllisesti. Mutta ei tosiaan satu yhtään eli tilannetta eivät nämä auta. Mitähän ihmettä sitä keksisi, että jotain rupeaisi tapahtumaan. Mies on kieltäytynyt tähän asti "viimeisestä ässästä", sanoi, että mieltää sentässä vaiheessa liian "gynekologiseksi toimenpiteeksi". Tänään sen on kyllä pakko uhrautua! Minäkin olen monesti suostunut vaikkei aina niin olisi haluttanutkaan. Kuulostaa varmasti tosi kivalta tämä meidän parisuhde :-D nimimerkillä 12vuotta naimisissa... :-)

Koko aamun puhelin on piipannut viestejä, luojan kiitos kukaan ei soita! Pikkasen liian herkillä nyt olen, ymmärrän, että ei kukaan pahalla kysele mitä mulle kuuluu. Ärsyttää vain. Mies oli kutsunut meille huomiseksi vieraitakin, en yhtään jaksaisi kestitä ketään ja jutustella niitä näitä. Nämä vieraat ovat vielä englanninkielisiä niin siinäkin on riittämiin tsemppaamista.

Tämmöinen valitusvirsi tänään Hilperiinalta rv 40!!

Vierailija
47/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla kaikilla mahallisilla aika tukalat ja kärsimättömät oltavat.

Kävin tänään tarkistuttamassa verenpaineen kun oli eilen olevinaan vähän koholla. Ihan normaali se sitten kumminkin oli. Mahan kokoa se vähän ihmetteli mutta sille asteelle jäi... ihmetelköön nyt ihan rauhassa :) Minkäs minä tälle voin, jos on iso niin sitten on iso =)

Olen ahkera kävelijä eikä tänäänkään jäänyt lenkki väliin, tuli varmaan sellaiset 6km käveltyä rattaiden kera mutta ihan sama olo siitä seurasi kun eilen tai toissapäivänä... supistuksia ja tukalaa oloa, siinä kaikki. Höh. Sitä mukavinta ässääkin ollaan puuhailtu mutta sekin saa aikaan vaan supistuksia, ihan niitä "tavallisia". Niillä ei vielä synnytetä.

Minulla on vielä kaksi viikkoa laskettuun aikaan joten olen teitä muita viikoissa jäljessä mutta ihan yhtä kärsimätön on olo. Vauva on jo niin iso, että voisi tulla jo.

Sairaalakassi on pakattu ja kaikki odottaa... odottaa ja odottaa..

Z ja yhtyy valivalivalitukseen 38+1

Vierailija
48/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipat,

Eilen yritin kirjoittaa, mutta saitti kadotti viestin ja oli taaaaas epäkunnossa.

Mulla eilen la, ja neuvolakäynti. Sf-mitta 38 tai 38.5.... jeejee. Ja vauvan kokoarvio tällä hetkellä 4 kg... Toivon ettei kovin monta viikkoa enää odotella.

Mitään ei tosiaan täällä ole pariin päivään tuntunut, tiistaina oli pari epämiellyttävän tuntuista fiilistä alavatsalla, josko ne supistuksia? Ei ollut kyllä samanlaisia kuin ekassa synnytyksessä, joten siksi epäröinti.. Voiko ne olla kakkosen kanssa erilaisia? Esim. tuntuakin selässä kun esikoisen kanssa tuntu alavatsalla? Kuka tietäisi?

Tytön kanssa yrittänyt ulkoilla joka päivä tuolla pääkallokelissä ja tänään sit kellahdinkin kumoon. Tosin paikoillani seisten;-) Ei käyny onneksi kuinkaan, mutta kyllä siellä varovainen saa olla, on tosi liukasta.

Tsemppiä muillekin ja supistuksia toivomme varmasti tässä vaiheessa jo kaikille:-)

R + poju 40+1

Vierailija
49/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi 11.2 klo:9.15. mitat 51cm ja 3690g. kaikki on hyvin ja tänään kotiuduttiin. viikkoa aikaisemmin hän päätti maailmaan putkahtaa.

Tsanni ja tyttö

Vierailija
50/64 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas, tällä kertaa Tsannille <3

Jep, minä olen viime päivinä käynyt täällä palstalla kohta varmaan useammin kuin koko raskausaikana yhteensä... Ei tässä enää oikein osaa ajatella paljon mitään muuta kuin tulevaa synnytystä ja vauvajuttuja ;) Ja kun ensimmäistä odottaa ja on äitiysloma ja niin edelleen, niin ei paljon muuta siis tarvitsekaan. Vaikka onkin jo aika kärsimätön olo välillä ja noita fyysisiä kolotuksia nyt viime päivinä enemmän... Niin on myös tosi kiitollinen olo että tässä on saanut ja saa valmistautua syntymän ihmeeseen, ja pian saa sen itse tapahtumankin kokea. Tuntuu, että sitä itsekin tässä syntyy ikään kuin uudelleen ;)

- Metta, edelleen rv 38 + 3

Vierailija
51/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti kertomaan että meilläkin on nyt kotona oma helmivauva =) Viime sunnuntaina 8.2 syntyi tyttönen, mitat oli 50cm ja 3850g, syntyi rv.40+3. Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin synnytyksestä, eilen päästiin vihdoin kotiin, vauva kellastui niin sairaalassa jouduttiin olemaan vähän pitempään. Nyt kaikki pitäisi olla kunnossa ja saadaan alkaa opettelemaan arkea esikoisen ja vauvan kanssa.

Jaksamisia kaikille! Ja oikein hyvää ystävänpäivää!

-helena ja tyttönen 6pv.

Vierailija
52/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, itsellä tänään laskettuaika ja vielä täällä odotellaan ja alkaa jo hieman kyllästyttämään. Eilen illalla alkoi taas tuntua se "menkkamainen" jomotus ja polttelu alaselässä ja tuntuu vieläkin ja paine alapäässä. Muuten ei mitään uutta ilmaantunu voinnissa. Haluaa jo oman nyytin syliin... Toivotaan ettei kovin mee yli ajan ainakaan. Limatulppaakaan ei oo vielä kuulunu..huokaus.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

AngelEye 40+0

Vierailija
53/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille! Teitä on jo tosi paljon. Ite voin varmaanki kertoa vauva uutisia vasta maaliskuun puolella.

Nyt on käyty Helsingissä ja Lahdessa, vauvan vaatteet pesty. Laitoin kotiin tulo vaatteet valmiiksi vauvaa varten, itelle en oo vielä laukkua pakannu. En vain oo saanu aikaseks. Pitäis vielä vähän siivota. Kaappeja oon kyllä kolunnu ja järkänny, mutta perussiivous on vähän jääny.

Maanantaina kävin neuvolassa. kaikki oli ok. Sf-mitta oli kasvanut 0,5 cm, nyt 33,5. Painoarvion sain 3,5-4 kg välillä. Ei mitenkään tarkkaan osannu sanoa mutta jättiläistä ei ole tulossa. Turvotusta on myös vähäsen ja kiloja tullut mukavasti viikossa 1 300 kg! Koko ajan tekee mieli syödä ja tietenkin makeaa. Vauva ei ollut vielä laskeutunut.

Menkkajomotusta on ollut useampana päivänä. Ei mitään oikeita supistuksia. Välillä tuntuu, että vauva liikkuu tosi paljon, sitten taas tosi vähän. Tänään on ollut tosi aktiivinen. Liikkeet painottuu ehkä aamuun ja päivään. Yöt antaa nukkua ihan rauhassa. Tytöt kun liikku tosi paljon iltaisin ja yöllä. Terkka muuten veikkasi poikaa. Itellä on myös ollu poika olo. Sykkeet on ollut tosi matalia.

Kuulemma usein pojilla on matalemmat kuin tytöillä. Itku kurkussa pakkasin tyttömäiset vauvanvaatteet laatikkoon jo valmiiksi. Ne saa sieltä jos tarvii. Vähän taitaa hormooneilla olla asiaa:)

Nyt pitää viedä tytöt ulos, muuten meillä katotaan telkkaa koko päivän ja ite istun koneella. Tietokone meni rikki viikonloppuna ja oli korjattavana koko viikon , kauheet vierotusoireet tuli kun en päässyt surffailemaan:)

Jonttu 38+4

Vierailija
54/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maanantaina 9.2 klo 14.40 syntyi poika suunnitellulla sektiolla. Painoa 3660g ja pituus oli kotiin lähtiessä 51cm. (KYSissä ei mitata juuri syntyneenä pituutta).

Leikkaus ei mennyt mitenkään hyvin kun puudutuksen laitto ei tahtonut onnistua. Se oli tosi kivuliasta ja siitä seurasi monen päivän kamalat pääkivut. Torstaina jouduttiin vielä korjaamaan sitä hommaa eli laitettiin veripaikka selkäytimeen. Tässä sitten jotenkuten toivutaan, mutta vauva on ihana. =)

McFlurry ja pikku poju 5vrk

Vierailija
55/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toivotan pikaista toipumista leikkaustoipilaalle!

Kohta taitaakin olla jo niin, että suurin osa on nyyttinsä jo syliin asti saanut...

täällä vanhemmat pojat tappelee keskenään, ei millään jaksaisi puuttua, mutta kohta taitaa olla jo pakko.

Vierailija
56/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..alkaa olemaan jo niin monta helmivauvan onnellista äitiä, ettei tässä enää perässä pysy!

Ylihuomenna olisi LA. Kovasti toivoin, että olisi voinut jo putkahtaa vauva maailmaan. Koko raskausaika mennyt niin mukavasti ja kivuttomasti paitsi nyt. Vauva venyttelee ja potkii toiselle puolelle masua niin paljoa, että se on alkanut repeillä ja kunnolla.. Au au ja au. Viimeisen parin viikon ajan vauva on myös alkanut vetämään omaa jumppaa joka yö parin tunnin ajan (miten se edes jaksaa niin kauan putkeen). Sellasta pomppimista ja puskemista tuolla masussa. Jos se on totta, että vauvan liikkeet vähenee raskauden loppua kohden, niin ei kyllä näytä meillä pitävän paikkaansa..tosin vielähän tässä voi mennä pari viikkoakin :)

Mutta eiköhän tämä tästä!

Mukavaa ystävänpäivää teille!

Vierailija
57/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhiljaa lähteny vauva-arki pyörimään niin ehtii kirjoittaa. Elikkäs pieni poikamme syntyi 2.2, päivää ennen laskettua aikaa. Aamuyöllä alkoi pikkuhiljaa lapsivettä tihkuttamaan, aluksi oli niin vähäistä vuoto etten ollut edes varma onko se sitä itseään. Kymmenen aikaan alkoi sitten supistukset kipeytyä ja soittelin jo synnärille päin, mutta antoivat luvan olla kotona kun kerran supistukset vielä siedettäviä.

Puolen päivän jälkeen aloin hätyytellä miestä harrastusten parista kotiinpäin, kun ei enää suihkut ja kaurapussit riittäny kivunlievitykseksi. Ukko sieltä sitten kotiutui, ei tainnu heti oikein ymmärtää että oli tosi kyseessä..:) No käytti sitten koiran pihalla ja lähdettiin sairaalaan. Piti vielä pysähtyä matkalla ostamaan pattereita kameraan ja sairaalassa oltiin loppujen lopuksi 17.15. Siinä vaiheessa olin vasta 2 cm auki.

Jonkun aikaa odoteltiin sitten että synnytyssali vapautuu, ja kun päästiin saliin alettiin valmistella epiduraalia. Supitukset oli kyllä siinä vaiheessa ja todella kipeitä. Epiduraalin sain 19.30, se alkoi onneksi vaikuttaa kohtalaisen nopeasti. Puoli tuntia epiduraalin laittamisen jälkeen alkoi kuitenkin jo ponnistuttaa ja kun kätilö tarkisti tilannetta pieni pää näkyi jo tekevän tuloaan.

24 minuutin ponnistamisen jälkeen syntyi tummatukkainen poikamme. Koko homma oli siis ohi jo 20.24. Painoa tulokkaalla oli 3275g ja pituutta 49 cm. Välilihaa ei jouduttu leikkaamaan eikä tullut repeämiä, kaikki muukin sujui uskomattoman nopeasti ja helposti( vaikkakaan ei kivuttomasti). Sairaalassa oltiin kolme päivää, poika on aika rauhallinen ja vähäitkuinen ainakin tähän saakka ollut..:)

Kaikin puolin jäi siis positiivinen kuva synnytyksestä, toivottavasti kaikki loputkin helmet saavat pian omat nyyttinsä syliinsä! Jaksamisia masujen kanssa.

mamma2009 ja pikku-ukko13pvä

Vierailija
58/64 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on tässä viime päivinä putkahtanut maailmaan niin monia, etten enää perässä meinaa pysyä:)

Ja kiitos kaikille minua onnitelleille; täällä on opeteltu vauva-arkea ja kaikki ainakin toistaiseksi sujunut mallikkaasta. Isot siskotkin ovat ottaneet vauvan hyvin vastaan. Hassua, että meillä on ollut jo viikon vauva vaikka tuntuu, että vasta eilenähän tuo maailmaan syntyi:)

Pikku hiljaa taidan siirtää itseni tuonne vauvapuolelle... Mutta käväisen toki täällä katsomassa teidän kuulumisianne. Supistuksia toivottelen kaikille vielä yhdessä läjässä oleville mammoille:)

Miina ja tyttövauva tasan viikon 3h päästä...

Vierailija
59/64 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla... muilla vaan näitä putkahtelee ;)

Onnea ja vauvantuoksuisia päiviä omansa saaneille!

Minulla on ollut kummallinen olo jo toista päivää. Vauva muljahtelee ilkeän oloisesti masussa, vihlaisee välillä kurjasti alapäähän. Häpyluuta vihloo, varsinkin yöllä ja nukkuminenkin alkaa olla tukalaa. Parin, kolmen tunnin välein pitää kipittää vessaan eikä sitten unikaan oikein enää tule. Voih.

Olenkohan ainoa valittaja?? Kanssasisaret, onko teidän olo auvoista vai joko on yhtä kärsimätön olo kuin minulla?

Z 38+3

Vierailija
60/64 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa tuntuu vähän siltä, että vois vauva vaikka jo syntyä. Vain vähän! Käytiin eilen kaverin kanssa lenkillä. Ihan hyvältä tuntui ja vauhtiakin oli vähäsen. Olipa sitten illalla aika väsynyt olo, liitoskipuja tuli heti. Tänään on taas ollut niin jäykkä olo. Pitäisi varmaanki lenkkeillä enemmän, jospa sitä vetreytyisi. Yöt olen nukkunu kohtalaisen hyvin. Ehkä kun ei tarvitse enää lähteä töihin, sekin stressi on ohi. Vaikka näen tosi usein töistä kaikenmoisia unia.

Joku kirjoitti peloista. Ensimmäisen kohdalla en osannut pelätä oikein mitään. Toisen kanssa vähän pelotti. Nyt olen ollut ihan vainoharhainen. Välillä vauva on kuollu mahaan, ei mitään liikkeitä tunnu, tai sitten on jokin vamma syntyessään tai synnytyksessä tapahtuu jotain. Pari päivää neuvolan jälkeen tuntuu hyvälle sitten taas kaikki ihme asiat rupeaa pyörimään päässä. Sen puoleen vauva voisi vaikka jo syntyä.

Kovasti olen yrittänyt miettiä onko kaikki laitettu valmiiksi vauvalle, mutta en keksi mitään mikä puuttuisi. Paitsi se sairaala kassi! Ihanan helppoja synnytyksiä on ollut helmiksillä. Onko kenelläkään ollut mitään vaikeuksia, en ainakaan muista. Toivottavasti tämä myös jatkuisi!

Jonttu 38+4