Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HELMET viikko 7 ****

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hypin pitkin päivää, kun osa ipanoista lähti kylälle ja toinen osa ulkoilemaan, yksi pelaa pleikalla ja neljäs nukkuu... Työnsin ruoat uuniin ja tulin patistamaan kaikki loput yhtenä olevat helmeilijät synnyttämään!

Enpä ole huomannut koskaan huulia tarkkailla ennen synnytystä, pitää panna korvan taakse tuo merkki, jospa sen sitten ensi kerralla (?koskahan?) yrittäisi bongata...

Vierailija
22/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan on alkanut hiljenemään kirjoittelut, joten ei olisi ihme jos muutama helmi olisi parhaillaan tuloillaan :) ..ja nyt kun niitä limatulppiakin irtoilee, ni eiköhän ala sutina kohta käymään.

Miinalla vaikutti olleen aika helppo synnytys. Tovottavasti tällä suunnalla olisi myös!

Tänään kävin naapurin kanssa kävelyllä eikä vihlonut ollenkaan. Muutamalla viime lenkillä on tuntunut inhottavasti, joten ei ole huvittanut kummemmin enää lenkkejä tehdä. Huomenna olisi neuvola ja mietinkin, että jos sitä kokeilisi sinne tallustella.

Siitä, kun jotkut täällä jutteli niistä soittelijoista, niin mulle on alkanut nyt ihmiset soittelemaan ja kyselemään "joko,eikö vielä mitään, joko joko??". Tässähän on vielä aikaa..voi mennä vielä muutamakin viikkokin. Ja kyllä me sitten ilmoitellaan :)

Nette vko 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bratzh: kyllä se teijänkin pieni sieltä vielä tulee..

Pistät tosiaan miehen hieromaan ja rentoudut, niin eiköhän se vauvakin sieltä ala kohta tulemaan :)

Piti käydä vielä toi kirjottamassa, kun tunnuit niin masentuneelta.

Tsemmpiä!

Vierailija
24/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä pesty, lattialistat kuurattu... Jo toiseen kertaan tälle viikolle, siis lattialistojen jynssäys. Mikä ihmeen pakkomielle mulla siitä oikeen on??

Niin ja listaan voi lisätä kylppärin pesun ja verhojen vaihdon. Tuntuu, että viimeisen viikon olen vain siivonnut ja siivonnut. Kai tämä on tätä pesänrakennusviettiä.

Kaikki on vauvaa varten valmiina, puuttuu enää se vauva :) Isohkoa vauvaa täällä odotellaan, että josko sen saisi tällä kertaa ulos ennen laskettua aikaa.... muut ovat menneet yli.

Huomenna taas neuvola, sekin jurppii kun joka viikko pitää siellä ravata. Ja joka kerta toivoo, että seuraavalla kerralla menee vauvan kanssa.

Valivalivali... tätähän tämä on, loputonta odotusta :)

Edelliset vaavit ovat syntyneet 40+4 (3995g), 40+5 (4145g) ja 41+0 (4162g). Painoarviot ultralla noin kuukautta ennen laskettua aikaa ovat heittäneet n. 500g alakanttiin eli joka kerran on tullut isompi vauva... Saa nähdä sitten millaista möykkyä tällä kertaa pusketaan maailmaan?

Z 37+6, huomenna *poks*

Vauvauutisia odotellaan, koittakaas suoriutua mammat. Varsinkin ne joilla viikot alkaa jo 40+ tai 41+

Vierailija
25/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi taas supistaa kohtalaisen kipeästi tuossa klo:17 maissa. Suppareita tuli 10-20min. välein. Sanoin miehelle, että "nyt lämmitetään kyllä sauna, jos nämä siitä vaikka vauhdittuis". No, siellä saunassa makoilin puoli tuntia, ja supparit hiipui sinne... (Eli kaikkiaan n.1,5 tunnin ajan tuli niitä) Nyt on koko ajan sellainen jomotus alamahalla, mutta enää ei ole tullu supistuksia.

Vierailija
26/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäiseksi onnittelut nyyttinsä saaneille :) Ihanaa.

Täällä vielä omaa odotellaan. Pikkasen malttamattomaksi alkaa käymään tämä odottaminen eikä jaksais vaan odotella yksin päiviä kotona. Kyllästyttää.

Itekki olen sitä limatulppa yrittäny pongailla, mut en oo ainakaan vielä hoksanu. Sit mun piti kysyä, kun mulla on eilen ja tänään ollu sellasta menkkamaista särkyä tai polttelua alaselässä, niin voisko se enteillä synnytystä tai jotain? Ensisynnyttäjä kun olen niin en etes tiedä mitä supistelut on tai siis miltä ne tuntuu. Toki ne huomaa sitte ainaki ku kipeet alkaa ennen synnytystä...

Aattelin tänään siivoskella kaikessa rauhassa, jos se vaiks auttais..heh:)

AngelEye 39+5

Vierailija
27/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih,

ajattelin tulla kurkkimaan joskos täältä tarttuisi jotain synnytysenergioita... Onnea vaan kaikille uusien helmien vanhemmille :) Oli kiva lukea varsinkin tuosta Miinan aikas helpon kuuloisesta synnytyksestä ;)

Minulla on kyllä viikkoja vasta 38 + 2, mutta eilen tuli suppareita aika paljon ja illalla jonkin aikaa noin vartin välein... ei kyllä mitenkään erityisen voimakkaita. Ja sellaista ns. menkkakipua oli selässä ja alavatsassa. Olen myös vihdoin ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa että lantiossa tuntuu painetta... nyt on siis sitä alkanut tuntumaan aika lailla. Eilen jo ajattelin - ehkä näin toiveikkaana ensisynnyttäjänä ;) - että joko tästä pian tulee lähtö, mutta ne supparit sitten yöksi hiipui. Nyt on edelleen sitä ns. menkkakipua ja painetta, muttei juurikaan suppareita... No, eihän tässä sinänsä mikään kiire ole, mutta ihana olisi jo saada vauveli syliin - ja mukavaa olisi sekin jos ei ihan tällaista olotilaa kuin nyt on sentään viikkotolkulla jatkuisi...

Synnytysenergoita siis kaikille sitä jo toivoville :)

- Metta ja helmilapsonen rv 38 + 2

Vierailija
28/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina jo ennätin innostua kun supisteli kipeästikin ja limatulppakin tuli, mutta mitä vielä! Seuraavan yön nukuin ihan ok eikä sen jälkeen mitään merkkiä! Pöh. En kyllä edes muistanut, että supistukset on niiiiin kipeitä, tuntui etten hengissä selviä kun supisti. Ei voinut seistä, ei maata, ei mitenkään päin ollut hyvä. Eikä ne olleet vielä edes niitä "tosi-kovia". Nyt on ollut vaan sitä "menkkajomottelua" mikä ei ainakaan mulla vie tilannetta yhtään eteenpäin. Mulla siis synnytykset olleet hitaita, jollakin muulla voi niilläkin tapahtua paljonkin.

Mitähän keksisi, että saisi jotain tapahtumaan. Mitenkäköhän McFlurryn sektio on maanantaina mennyt. Ilmoittelehan itsestäsi kun kotiudut :-) !

Maanantaina olisi taas kokokontrolli äitipolilla, ei kai auta kuin sitä ruveta odottelmaan.

Vierailija
29/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poikavauva Armas syntyi raskausviikolla 39+5 4.2. klo 16.05, painoa 3790 g ja pituutta 51 cm, pipo 37 cm. Sairaalaan lähdettiin tiistaina aikaisin aamulla verisen vuodon vuoksi (ilmeisesti oli kohdunsuulta peräisin) ja seurantaan jäätiin hiukan liian tasaisten sydänkäyrien vuoksi. Päivän olin oksitosiinitipalla, jotta nähtiin miten vauva mahdolliset supparit kestäisi ja jos vaikka synnytys käynnistyisi...ei vaikutusta juurikaan ja vauva näytti jakselevan kohdussa hyvin. Kotiin olisin päässyt, mutta en halunnut lähteä. Yöksi osastolle, supisteli koko yön jo hiukan kipeästikkin ja kun aamulla tutkittiin, todettiin että kypsymistä oli tapahtunut. Sitten saliin, kalvot puhki ja tippaa taas. Nopean ja kivuliaan avautumisen jälkkeen lyhyt ponnistysvaihe ja poika oli maailmassa =) Hyvin meni!

Vauva joutui puoleksitoista vuorokaudeksi vastasyntyneiden osastolle matalien sokrujen vuoksi, mutta ne alkoivat korjaantumaan ja pääsi takaisin osastolle. Sokerit alkoivat kunnolla pysymään kun mun oma maidontuotanto käynnistyi.Bilirubiiniakin seurattiin, mutta ei onneksi noussut niin korkealle, että valoihin olisi tarvinnut laittaa. Henkinen puoli otti hiukan koville, kun olin niin huolissani, mutta onneks oli mies tukena ja henkilökunta tosi ihanaa.

Kotiin päästiin maanantaina, eli päivä pidempään oltiin varmuuden vuoksi. Oli kiva tulla kotiin rauhallisin mielin ja mukavasti on lähtenyt sujumaan, vauva nukkuu, syö ja on tyytyväinen ja maitoa tulee tosi hyvin, hiukan pakkaseenkin saanut varastoa, rinnat välillä niin täydet, että Armaksen on hankala imeä...onneks oli pumppu kotona valmiina.

Eilen jo kirjottelin oikein kunnon synnytyssepustuksen, mutta yllätys yllätys, sivut jumahtivat...Sukulaisia ja tuttuja käynyt siihen tahtiin, etten oo aikasemmin ehtinyt kirjottamaan ja on ollut kiva hääräillä kotihommia ja ihastella vauvaa...se on niin sulonen ja rakas!

Tsemppiä kaikille jotka ovat vielä kasassa, kyllä ne vauvat sieltä tulevat! Vauvapuolella tavataan ja käyn kyllä lukemassa miten täällä menee.

T:Hannekka ja Armas

30/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuun päivittää listaa illalla, meidän tyttö siis syntyi la päivänä! aamulla kello 7 tasan!!! neidillä mittaa 52cm ja paino 3900g! aivan ihana synnytys ja kotiin tultiin juuri äsken!

t tiia ja vauva

Vierailija
31/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miinalle, Hannekalle ja Tigercatille vauvoista!

Hilperiina rv 39+6 (huomenna la)

Vierailija
32/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Tigercat!

ihanan helpolta kuulosti tuo Miinan synntys, itelle kiitos samanlainen.

täällä ollaa jo paremmalla tuulella. vika neuvola tänää ja soitin ä-polille, sinne mennää tiistaina ja torstaina sitten tosiaan käynnistetään. tuntu kuin sata kiloa ois tippunu harteilta, nyt tiedän että se tapahtuu viim ens vkolla. helpotus!

nyt aion nauttia tästä vikasta vkosta. saan olla vielä hetken miehen kanssa aivan kaksin. fiilistellä masua ja vauvan myllerrystä täällä, sitä tulee varmasti ikävä.

kiitos nette-85 tsempistä, tuli ihan itku.

onnellinen bratzh 41+0

Vierailija
33/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi unohtu

Onnea hannekka!

ihanaa kun näitä vauvoja nyt tupsahtelee :)

Vierailija
34/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Tänään 40+0 ja kärsimättömyys sen kuin kasvaa. Neuvola oli aamulla ja sf 38 (aika paljon!) ja poika jo nyt 4 kg, arvio tietysti, mutta uskon, että pitää hyvin paikkansa. Pää ei ole kiinnittynyt vieläkään, vaihtaa kyljeltä toiselle joka päivä ja musta tuntuu, että tässä mennään vielä reippaasti yli = vähintään 4,5 kg:n pungerrus edessä... Fiilikset vaihtuvat toiveikkaasta epätoivoon saman päivän aikana, joten kauan en kyllä enää jaksaisi odottaa;-)

Noh, kai se on uskottava, että poju tulee kun on valmis.

Onko kukaan kuullut pääkaupunkiseudun synnäriruuhkien tilanteesta, vieläkö joutuvat käännyttämään porukkaa ovelta?

R + poju la tänään

Vierailija
35/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille :) Ihanaa kun näitä helmiä tupsahtelee koko ajan.

Jäin miettimään Riksun sf-mittaa.. minulla oli aamulla neuvola ja mitta on 39 ja viikot tänään 38+0. Että silleen :) Mitähän se on kahden viikon päästä??

Tein rattailla nuorimmaisen kanssa pitkän kävelylenkin, tai no joo.. tähän olotilaan nähden pitkän. Supistelee kovin ja on todella ahdistava olo. Selkää polttelee mutta tuskinpa tässä mitään synnytetään pitkään aikaan. Meillä saattaa hyvinkin tulla maalisvauva kun la on 26.2. Alunperin la oli 16.2. mutta ultran mukaan siirrettiin.

Mutta meille mahallisille, ei kai tässä voi muuta kuin odottaa ja olla kärsivällinen.

Z 38+

Vierailija
36/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille vauvan saaneille!! :) Vaikuttaa että kaikilla on menneet synnytykset aika kivasti?! :)

Mulla on tänään huono päivä. Harmittaa kun mies ja lapset ei tunnu ymmärtävän toisiaan ja lopputuloksena on melkein päivittäin itkua ja huutoa. :( Miten miehen sais oppimaan empatiaa?? Tai ihan vain sen, että lapsi on paljon yhteistyöhaluisempi, jos aikuinen oikeasti kuuntelee, mitä lapsella on sanottavaa?

Toivottavasti siis ei tule tänään vielä lähtöä, ei ole oikein synnytysfiilis. Muutaman kerran on jo ollut tosi kipeitä tuntemuksia alhaalla (hassua että näin kolmannella kerrallakaan en ole varma, onko ne supistuksia vai sitä, että vauvan pää painaa..), mutta limatulppaa ei näy, joten en tiedä onko noista kivuista mitään "hyötyä".

Kaaduin myös tossa aamulla jalkakäytävällä, mutta onneksi hitaasti ja sain käden eteen. Tosi liukasta!!

Ollaan menossa lasten kanssa tänään luistelemaan, sain onneksi mummon ja siskoni mukaan, niin voin itse olla kentän laidalla. En viitsi enää ottaa riskiä kaatumisesta, vaikka aiemmilla kerroilla olenkin pysynyt hyvin pystyssä.

Sunny + Tytti 39+2

Vierailija
37/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks taas onnitttelut Hannekalle ja Tigercatille nyyteistä. Mulla oli eile semmonen kutina varpaanvälissä et Tigercat on nyyttinsä saanut, mistä lie johtui :)

Jaaaaaaa omaa napaa. Tänään oli neuvola, taas. sf 34, lienee siinä keskikäyrällä, mutta sentin oli taas kasvanu viimekerrasta. Sanoi et päätä ei saanu liikuteltuu kovin helposti (JEEEEEEE), joten taitaa muksu ottaa jo lähöasetelmii. Tai niin mä ainakin toivon. :D

Eilen joku tunnin verran supisteli aika ahkerasti, mut siihen ne sit jäi. Tänään kun juoksentelin tuolla kaupungilla niin muutama vihlasu tuli mut ei sen vakavempaa. Nyt toivon, et pysyis ainakin keskiviikkoon asti siellä, kun maanantaina pitäisi mennä kavereitten kans viel leffaan.

Eipäs mulla sitten muuta tälläkertaa.

normutin & bubu 38+5

Vierailija
38/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti just hävis kokonaan kun yritin sitä lähettää, mutta edellisistä vahingoista viisastuneena onneksi kopioin sen ennen lähettämistä...

Oikein paljon onnea jo synnyttäneille helmimammoille!!!

Ja olotila aika hankala ja liikkua yritän, minkä seurauksena nivuset aivan tulessa!

Taitaa tää poitsu olla aika laiska ja mukavuudenhaluinen kun ei oo mitään kiirettä ulos... Suppareita tulee aika paljon, mutta ne ei oo niinkään kivuliaita.

Neuvolassa olin alkuviikosta ja sf oli 36. Paino laskenut jonkun verran, mut ei mitään huolta kun se viimisen kk aikana nousikin yllättävän paljon. Pissa puhdas ja rr aika alhanen, muistaakseni 104/70, mut sama mikä aina. Olin muuten varma et se on huippukorkea, kun koko aamun olin juossut ärrien väliä ja stressannut Madonnan lipuista. En muuten sit saanut niitä, ärsyttävää.

Mutta siis, yliajalla jatketaan... Yritän henkisesti valmistautua, että tässä tilassa olen vielä 2 vkoa.

V rv 40+0

Vierailija
39/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nyytisaaneille helmille Tigercat ja Hanneka! Muille mojovia suppareita ja hyvää matkaa synnärille! Vauvapuolella tavataan sitten myöhemmin.

-vauvaksi- ja nuori herra 1vk 4 pv

40/64 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaksi: Voisko saada teidän herran mittoja eli pituutta ja painoa niin lisään ne listaan, jotenkin on päässeet katoamaan multa?!

Mun synnytys oli helppo ja nopea, kaikki meni niin helposti ettei tuota vielä ihan todeksi uskokaan. Odotan että joku herättää mut tästä unesta, kun laahustan huoneesta toiseen typerä hymy naamalla ja kyyneleet poskilla (ihanat hormoonit sekasin). Jotenka jos tässä pahasti mokailen listojen kanssa niin laitan kyllä tuon pienen vauvan piikkiin joka tuossa vieressä tuhisee ja ähkyy.

Tyttö on hyvä syömään ja nukkumaan, sinappiakin saadaan koko ajan aikaiseksi! Hassua miten nopeasti kaikki vauvajutut unohtuvatkaan...

Esikoinen ei varmaan vielä oikein tajua että tuo vauva on oikea ihminen ja onkin ollut täysin normaali itsensä. Välillä käy katsomassa vauvaa ja painelee taas omille teilleen leikkimään...

nyt vauva vänkää, siis syöttämään!

t tiia