Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HELMET viikko 7 ****

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hieno ilma, että tuntuu jo siltä että vois lähteä iloisena synnyttämään! Mitään oireita ei tosin ole. Eilen vauva potki melkein koko päivän ihan hulluna ja leffassa istuessa yritti kovasti puskea kantapäitään mahasta läpi. Supistuksiakin oli paljon. Tänään on sitten ollut hiljaisempaa.

Saatiin eilen kerrossänky kasaan ja tänään olen jo ehtinyt siivota vaatekaapin. Pian voi vauva siis tulla!

Toisaalta mulla on hirveitä pelkoja, että joko minä tai vauva tai molemmat kuollaan synnytyksessä, enkä siksi oikein uskalla suunnitella tuleville viikoille mitään. En muista että edellisillä kerroilla olisin ollut näin pessimistinen.. Miten te muut, osaatteko jo iloita tulevasta vauvasta?

Sunny + Tytti 38+6

2/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pitäis mennä laittaa esikoinen nukkumaan. Aurinko paistaa ja on ilonen mieli, kun meinattiin tässä yhtäkkiä että mitä jos muutetaan ja heti löyty sellanen asunto, joka ois mieleen. Sinne vaan pitäis muuttaa nyt kuun vaihteessa.. :) Asennetta kehiin ja eiku pakkaamaan.. Toivottavasti se onnistuu! Ja nyt loppu vauvan syntymiskiire.. tai siis se että itellä ois kiire saada se pois mahasta..! Viime yö oli ihan kamala, ei oikeen pystyny nukkua mitenkää päin ja koko ajan oli liian kuuma ja joka paikka ihan hiestä märkä ja siihen vielä päälle, että yskitti jatkuvasti, ni ei varmasti kuulosta hyvältä. Nyt pitäis saada ittesä vaan sellaseen tilaan, että vois mennä päiväunille vähän paikkailemaan yöunia. Pitäis vaan luottaa siihen, että kyllä se asunto pysyy tarjolla, jos se on meille tarkotettu.. Mutta minkä sille voi kun on ihan täpinöissää?!?! :)

Tällä hetkellä ite ainaki osaa nauttia tulevasta vauvasta. Eikä kauheesti nyt pelotakaan. Pari päivää se oli hiljasempi välillä, mutta tänään on taas potkuja tuntunu hyvin. Ehkä äidin mielentila vaikuttaa niin suoraan, että ku oli kipee ja kiukkunen, ni vauva oli ihan rauhallinen, mutta nyt ku olo on helpompi, ni vauvaki "uskaltaa" myllätä :)

Mukavia päiviä ja aurinkoisia hetkiä!

Leeti rv 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tosiaan ihana ilma. Aurinko paistaa mukavasti, joten kai se pitää mennä pikku lenkki kävelemään. Heh, tekisi mieli ottaa tyhjät rattaat mukaan ja hipsiä niiden kanssa! Voisi samalla nojailla niihin, jos alkaa paikkoja särkemään.

Mulla on välillä mietityttänyt, jos synnytyksessä jotain sattuu..en ole niinkään omalta osaltani asiaa miettinyt vaan vauvan. Täytyy yrittää pysyä kuitenkin positiivisena eikä miettiä liikaa ikäviä asioita.

Nyt imuroimaan ja pyyhkimään pölyjä, joita ihana aurinko paljastaa!

Voimia naiset!

Nette vko 38

4/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.2----- sittisontiainen----- 29/ 2

2.2----- Visbe----- 29/ 2

2.2-----santtuvm82------ 26/ 2

3.2----- mamma2009----- 20/ 1

3.2-----mandariini80------ 28/ 1

5.2----- helena_84------- 24/ 2

5.2-----bratzh------ 26/ 1

6.2----- Hilpsu----- 35/ 3

6.2-----Hannekka----- 28/ 1

7.2----- Miina75----- 34/ 3

8.2----- Katjalah----- 33/ 4

8.2-----TiiaMariia----- 26/ 1

9.2----- bambiino----- 27/ 2

10.2----- vauvaksi----- 35/ 2

10.2-----Laurander----- 19/ 1

10.2-----Tigercat----- 25/ 2

12.2 -----V80------ 28/ 2

12,2-----Riksu74-----34/ 2

13.2----- Hilperiina----- 31/ 3

14.2----- McFlurry----- 21/ 2

14.2------AngelEye-86----- 22/ 1

14.2-----Jenskuli2002----- 25/ 3

15.2 -----Mimmi75----- 33/ 3

15.2-----Piparityttö----- 29/ 1

16.2----- nette_85----- 23/ 1

17.2----- Sunny-74----- 34/ 3

18.2----- Tsanni----- 28/ 2

21.2----- normutin----- 22/ 1

22.2----- mittarimato----- 35/ 3

24.2----- Metta----- 28/ 1

25.2----- Leeti----- 20/ 2

25.2------Jonttu76----- 32/ 3

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

Hilpsu: tyttö 26.1, 3100g 49cm rv38+3

sittisontiainen: tyttö 29.1, 4070g 50,5cm rv39+4

bambiino: poika 2.2, 3360g 49cm rv39

mamma2009: poika 2.2, 3275 49cm rv39+6

5/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma2009 suuret onnittelut! Voi kun tässä nopeasti pääsisi itsekin hakemaan vauvaa...

Huomenna olisi la ja suljin jo äsken puhelimen kun iski stressi. Niinpä stressatessani sauna on siivottu, kaikki pölyt pyyhitty, joka paikka kiiltää ja nyt itsellä hyvä mieli. Ehkä avaan puhelimen taas illalla, huomenna pysyy taas visusti kiinni.

Mulla on jotenkin äärettömän hyvä olo, ihan kuin en edes olisi raskaana! (ainoastaan tuo pallo tuossa mahan kohdalla kielii muuta...) Kävin aamulla pitkällä lenkillä esikoisen vielä nukkuessa isin kanssa, aurinko paistoi ja tuli ihanan pirteä olo!

Neuvolassa kaikki oli jälleen kohdallaan, hb 125, verenpaineet 110/60, sf keskikäyrällä! Vauva mylläsi kamalasti kun terkka kuunteli sydänääniä, ne olivat 145 luokkaa muistaakseni. Pää kuulemma on hyvin kiinnittynyt ja alhaalla, jaaha. Niin taas! Aivan kuin esikoisen kanssa, kaikki kunnossa, jälkijunassa tullaan ja myöhässä synnytään... Mulla ei ole sellainen olo että olisin synnyttämään lähdössä lähiaikoina, ehkä viikon päästä?

vauva jumittaa taas, päivällä kyhäämäni viesti katosi taivaantuuliin, eikä ollut aikaa kirjoittaa kaikkea uusiksi...

toivotaan taas kaikille kipeitä suppareita :D

tiia (la HUOMENNA)

Vierailija
6/64 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä kirjoittelen..

Oli ihana katsella tuota syntyneiden listaa! Onnea kaikille oikein paljon ja voimia tuleviin koitoksiin!

Oma napa alkaa olla poks.. sunnuntaina kävin synnärillä pyörähtämässä, kun turposin niin pahasti etten saanut enää käsiä nyrkkiin enkä pystyny pitämään ees mukia kädessä. Kaikki oli kuitenkin ok. Sain hieman etukäteen yliaikaiskäynnin keskiviikolle ja toivon hartaasti ,et vauva olis valmis kalvojen puhkaisuun tai muuhun käynnistykseen. Voin sanoa, et tässä vaiheessa ne hermot on tosiaan koetuksella. Esikoinen myllää ja kerjää huomiota. Vauvan liikkeet on mitä sattuu ja niitä pitäis jaksaa seurata. Oma fyysinen kunto alkaa olla aika finaalissa, kun selkä jumii ja paikat turpoo. Välillä supistelee jo kivasti, mut kaikki on vain treeniä.

Huolehtikaa loput helmikuiset itsestänne! Mä jätin sen todellakin viime tinkaan ja tässä tulos: väsynyt mamma. :) Juokaa paljon nesteitä ja pötkötelkää. Huusholli ei karkaa mihinkään.

Suppareita ja voimia ponnistuksiin!

Visbe ja tintti 41+0

Vierailija
7/64 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan valvottu kolmesta asti ja laskettu supistuksia.. viidestä asti on tullu 10 min. välein. Tihentyis sinne viiteen minuuttiin nuo välit, niin pääsis lähtemään synnärille. Meikäläisen tuurilla supistukset kumminkin loppuu ja sit saa taas odotella. Toivottavasti ei!

Väsyttäiskin ihan vietävästi, mutta eipä tosta nukkumisesta mitään tule ja saa mitään hyödyllistä muutenkaan tehtyä.

Musiikkia koittanut kasailla mp3een, jos sais soittimen mukaan.

Jos sitä alkais valmistautumaan seuraavaan supistukseen, joten tiistai jatkoja kaikille. :)

TiiaMariia, rv 40+2

Vierailija
8/64 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan ja kiitos onnitteluista. Pikkuhiljaa tässä opitaan vauvaa tuntemaan ja erotetaan nälkä kakkahädästä... mutta voi että voi se vauva olla sitten pieni! Eniten harmia nyt aiheuttaa esikon mustasukkaisuus; äidin hermot on tosi koetuksella.

Tigercat: voit lisätä minut myös nyytin saaneisiin poika 1.2. rv38+4

Suppareita ja synnytyksiä kaikille helmille (ainakin teille 40 rv:n ylittäineille). Muuten itselle sattui hassusti, että taisi synnytysaamun seksi auttaa avautumisessa...Tänään olisi itsellä ollut la ja olen kyllä iloinen että vauva on jo ulkona mahasta!

Nähdään taas vauvapuolella, tulkaa pian perässä!

-vauvaksi-

Vierailija
9/64 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu yksi helmi mukaan? Ihan viime viikoilla mennään mutta ehkäpä jatketaan vauvapuolella myöhemmin.

Olen Uudeltamaalta, pian 34v äiti ja vaimo. Helmivauva on meidän neljäs, edelliset ovat poika 4/00 ja tytöt 1/02 ja 3/07. Synnytyssairaalana NKL.

Odotus alkaa tosiaan olla kaikilla jo loppusuoralla ja osa onkin ja vauvautunut :) Onnea ja nauttikaa vauva-ajasta, se menee ihan käsittämättömän nopeasti...

Meillä odotetaan vauvaa kovasti, myös sisarukset. Tosin pienin ei vielä taida ymmärtää vaikka hokeekin, että "äidilla on masussa vauva". Ja tuplarattaiden toista puolta näyttää ja sanoo, että " vauvan paikka".

Minäkin olen jo valmis luopumaan tästä masusta ja antaa vauvan välillä muidenkin kannettavaksi. Mikähän siinä on, että nämä loppuviikot ovat niin tuskaisia ja olo on todella kärsimätön. Lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä ja ehkä sekin ärsyttää kun sitä ei voi etukäteen tietää.

Voimia edessä olevaan synnytykseen meille kaikille helmea odottaville.

Taisipa olla Leeti jolla on samat viikot kuin minulla :)

Z ja katras sekä masuasukki 37+5

Vierailija
10/64 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saaneet minkälaisia painoarvioita loppuraskaudessa?Ja ovatko pitäneet miten "paikasa"...?

Mulla tosiaan on meneillään vk41+1 ja tänään neuvolantäti teki painoarvion ultralla ja sai tänän hetkiseksi arvioksi 4380g...Että aivan ÄLYTÖN vauva on tulossa jos tuohon on yhtään uskominen...!!

Tosiaan mulle toinen tulossa ja esikko oli syntyessään 3990g.

Tosiaankin sain torstai aamulle ajan äippäpolille,jos ne rupeais pikkuhiljaa käynnistelemään jo!!!

Meikäläinenhän ei sieltä pois tule ilman vauvaa!:)

Rupesi vähän kauhistuttamaan se synnytys,vaikka sitä muuten on jo kovasti odottanutkin..

Mutta kertokaapa muutkin kokemuksianne,miten ison vauvan synnyttäminen on mennyt jne.

Palamisiin!

Santtuvm82 41+1

Vierailija
11/64 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tigercat: sulla on tänään la! Miltä tuntuu, kun tähän päivään on päästy? Kitos muuten munkin puolesta, kun jaksat noita listoja vääntää.

Visbe: odottavan aika on tosiaan pitkä... Mutta vasta vauvan saanut ystäväni lohdutteli, että kyllä odotus vielä minullakin palkitaan! Niin kai, mutta ku ei jaksais enää odottaa. Sulla synnytys on jo tosi lähellä!!! Jaksamista sullekin.

Jokohan TiiaMariia on synnyttänyt? Ainakin taitaa olla hyvin jännät paikat meneillään! (Voi, minäkin haluan suppareita...)

Tervetuloa mukaan Zeldatar!

Santtuvm82: Aika isolta sun vauva kuulostaa, mutta toisaalta mullakin oli kakkonen puoli kiloa isompi kuin eka. Ja ei sulla enää kauheasti vauva ehdi kasvaa ennen synnytystä. Mun aiemmissa raskauksissa painoarviot on pitäneet aika hyvin paikkaansa, mutta ne on olleet lääkärin tekemiä. Siinä ultrauksessahan ei tarvi tulla ku parin millin heitto, niin painoarvio kasvaa... Minut ultrattiin viime viikolla (rv.38+1), ja silloin vauvan painoarvio oli 3,4kg.

Mulla on jotenki tosi raskas ja pökkyräinen olo ollu koko päivän... Tietysti useampi huonosti nukuttu yö vaikuttaa. Viime yönä oli kyllä uskomattoman upea kuutamo! Joskus kolmen aikaan piti ihan tarkastaa, että onko herätyskello pysähtynyt, kun kuu valaisi niin paljon että olis voinu luulla jo auringon olevan nousemassa. Maha on tosi pinkeä ja vähän väliä tuntuu sellaista "menkkajomotusta" alamahalla. Saapa nähdä, mitä perjantaina siellä äitipolilla sanotaan...

Lisää toivotaan synnytyskertomuksia! (Tulee tunne, että kyllä se omakin täältä vielä tulee...)

Mimmi75, rv.39+2

Vierailija
12/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näköjään alan palstahäiriköksi ja höpisen täällä omia juttuja...

Eilen illalla olin tosi väsyny, ja menin n.klo:22 nukkuun. Nukahdin ihan heti (mikä ei ole tavallista). Heräsin sitten tyytyväisenä yöllä, kun oli sellainen tunne, että oon hyvin levänny ja saanu nukuttua tosi pitkän pätkän... Herätyskello näytti 23.30! Eli olin nukkunut kokonaiset 1,5 tuntia... Oli pakko tarkistaa toisistakin kelloista, että onko herätyskello oikeassa, ja olihan se. No, siitä eteenpäin olenkin vaan torkkunu (ja ravannu vessassa), ja klo:6 nousin jo ylös.

Mutta sitten asian... Viime yön jomotteli aika kovasti alamahaa ja välillä oli harjoitussuppareita (tuntuvia, muttei kovin kipeitä). Nyt äsken kävin vessassa ja tuli ihan kunnon limatulppa!!! Viikko-pari sitten mulla tuli jotain limaista verensekaista vuotoa, josta neuvolatäti epäili, että on tuosta kohdunsuulta, kun nyt löystyy ja avautuu. Nyt äsken vessassa tuli sellainen kirkas hieman vaaleanpunertava iso klöntti (vähän ku oikein paksua räkää)... Esikoisella en bongannu missään vaiheessa limatulppaa, ja kakkoselta valui sellaista paksua limaista vuotoa parin viikon ajan ennen synnytystä, mutta kummaltakaan en ole nähny tällaista oikein kunnon klimppiä (oli varmaan 4-5cm pitkä). Oon ihan innoissani, että jos tämä jotain vaikka nyt enteilis... (Sori tällaiset ällöt puheet, jos mukana on herkempiä palstailijoita...)

Mimmi75, rv.39+3

Vierailija
13/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseksi on palstan keskustelut taas hiipuneet. Ei sillä, hienoa jos syy on siinä, että uusia helmiä maailmaan putkahtelee.

Zeldattarelle tervetuloa remmiin! Kirjoittelehan aktiivisesti :-)

Visben turpoaminen kuulosti aika kamalata, itse olen päässyt ihan ilman turvotuksia tämän raskauden. Kiloja mulle on tullut 12, ihan riittävästi kuitenkin. Jospa ne saisi sitten pian pudotettua. Aiempien kanssa kilot ovat lähteneet kyllä tosi nopeasti.

TiiaMariia taisi lähteä synnyttämään, odottellaan kuulumisia sieltä suunnalta.

Santtuvm82 kyselit painoarvioiden pitävyydestä. Mulla ne on ollut ihan p****stä. Esikoisen kohdalla heitti 1,3kg (!!). Rv 39+4 arvioitiin, että n. 3,5kg painaa ja esikoinen syntyi rv 40+6 ja painoi 4,77kg. Eli joko arvio heitti tosi pahasti tai sitten viimeiset viikot oli hurjaa kasvun aikaa. Silloin ei ollut edes mitään diabetestä tai muutakaan syynä kasvuun. Toisen kohdalla arvioivat, että 2-4kg painaa. Aika hyvä arvio ?:| Joo, siihen haarukkaan osui kakkonen kun painoi 3650g.

Toisaalta itsekin yritän nyt luottavaisin mielin odottaa synnytystä ja uskoa siihen, että sitä sairaalassa seurataan ja sektioon mennään jos huomataan ettei mahdu. Mullahan pelkona on myös isokokoinen vauva ja se, ettei vauva mahdukaan syntymään. Että jouduttaisiin väkisin repimään.

(.) Eilen supisteli koko päivän, iltapäivästä iltaan jo 3min välein. Supistukset rauhoittuivat kun menin pitkälleen, mutta pystyssä ollessa tai istuessa olivat napakoita. Pitkällään ollessa kivuttomampia. Limatulppa tuli mullakin eilen kahdeksan aikaan (terkut vaan Mimmi75:lle, yökköjuttuja täälläkin). Yön sain kuitenkin nukuttua hyvin, muutamiin kipeämpiin supistuksiin heräsin. Jospa se tästä...

Tänään pitäisi lähteä kaupoille ja käydä valitsemassa ja tilaamassa laatoitukset ym. kodinhoitohuoneeseen. Siltä varalta jos tilauksessa kestää ja synnytys tästä alkaa. Khh- ja wc-remontti on sovittu alkavaksi 2.3. ja silloin pitäisi laattojen ym. tarvikkeiden olla täällä.

Minähän kirjoitin romaanin ;)

Hilperiina rv 39+5

Vierailija
14/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän teillä kohta ala tapahtua, kun limatulpat meni jo! Itsekin oon yrittänyt bongailla, mutta vielä ei mitään.. Kuopuksen synnytys lähti käyntiin limatulpan jälkeen, joten odotan tietysti että tällä kertaa menee samoin. ;)

Eilen illalla oli vauva selvästi laskeutunut alemmas kuin ennen, oli paljon lonkkakipuja ja supistuksiakin! Eli jotain tässä vihdoin alkaa tapahtua. :) Alamahassa vielä vain tuntui supistukset, selässä ei yhtään. Kummasti siinä kuitenkin tuli jo sellainen olo, että oon henkisesti valmis lähtemään jo yöllä sairaalaan, jos tarve tulee!

No, nukuin koko yön heräämättä ja nyt on ihan sellainen olo kuin en raskaana olisikaan.. Heh, ehkä mä hyvinkin ehdin varaamaani teatteriin lauantaina!

Noista painoarvioista, mulle ei oo mitään varsinaista lääkärin painoarviota koskaan tehtykään, mutta esikoisesta jäi mieleen että sijaistava terkka arveli vauvan olevan laskettuna aikana 3,5 kg. Se olikin sitten täsmälleen 3500g! Nykyinen terkka mun mielestä vaan katsoo keskiarvokäyrältä, että "nyt se vauva on lienee 3,1kg" jne.. Ehkäpä se huomais ja sanois, jos vauva olis erityisen iso tai pieni?

Täällä kotona on edelleen täysi kaaos, taidanpa yrittää ryhdistäytyä ennen kuin kohta haen kuopuksen puistosta.

Sunny + Tytti 39+1

Vierailija
15/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taas pitää tulla odotuspuolelle kurkkimaan... Kohta varmaan loputkin täältä tippuvat tuonne vauvapuolelle niin mullakin oireet ehkä hellittävät.

Zeldatar: kiva etten ole enää listan ainoa "suurperheellinen" (itse tosin en miellä ainakaan vielä neljän katrastani suurperheeksi)

Painoarvioista vain sen verran, että toisilla tuntuvat heittävän kovastikin, itse aikanaan muistan, että esikoinen arvioitiin muutamaa päivää ennen syntymäänsä 3,2kg painoiseksi ja painoi sitten syntyessään 3,6kg. Tässä viimeisimmässä arvio oli 3kg, kun menin sairaalaan 16.1 ja syntyessä oli 3,1kg, eli aika tarkka arvio.

Vierailija
16/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan yhtenä kappaleena :(

maanantaina oli neuvola ja huomenna menen viimeisen kerran.sitten saanki soittaa ä-polille aikaa ensimmäiseen käynnistyskontrolliin..kai ne ens vkolla loppuvkosta sitten käynnistää jos ei mitään tapahdu ennen sitä.

ja pahoin pelkään ettei tapahdu. suppareita jonki verran ollut, lähinnä sellasta menkkapolttoa, ei mitenkää kivuliaita. en edes itse huomannu että neuvolassa supisti, th sanoi kun oli alkamassa tutkii masua.

olo on aika masentunut, hieman pettynyt. tuntuu että olen epäonnistunut kun ei lähde luonnollisesti käyntiin. mies ja äiti..oikeestaa kaikki yrittää tsempata mut en voi tunteilleni mitään.yritän kovasti rentoutua, mutta ei onnistu. lisäksi tämän kaiken päälle tuli kelasta kirje missä ne aikoo periä monen tonnin edestä opintotukia takasin :(..tuli jo sellanen olo etten pääse nauttii vauvasta, hitto pitääx tässä mennä kesätöihin,tuleeko multa edes maitoa näin stressitilassa.

en yleensä ole tällänen,näin negatiivinen siis, voisko johtuu hormooneista..en tiedä..onnex mies pääsee koht töistä,lupas hieroa jos se hieman rentouttais.

sori tää kauhee valitus, toiv seuraaval kerral hieman ilosempia uutisia.

bratzh 40+6

Vierailija
17/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain kun sainkin syntymäpäivälahjaksi 7.2.2009 klo 22 ihanan pikku prinsessan! Täsmällinen tyttö (äitiinsä tullut) syntyi siis ihan laskettuna-aikanaan.

Pituutta pienellä oli 48cm ja painoa 3130g, päänympärys 33,5cm. Eilenä kotiuduttiin sairaalasta ja nyt lähinnä vaan ihmetellään tätä uutta tulokasta.

Synnytys oli lyhyt ja helppo. Lauantai aamulla siis bongasin sen limatulpan, josta täälläkin ehdin käydä mainitsemassa. Supisteluja alkoi sitten päivän mittaan tulemaan jonkin verran,mutta ei mitään pahoja lähinnä sitä mahan kovettumista. Puoli kuudelta illalla supistukset muuttuivat säännöllisiksi ja niitä tuli jatkuvasti 3-5minuutin välein välillä rajummin välillä iisimmin. Anoppi haki tytöt hoitoon puoli kahdeksan jälkeen ja meillä oli tarkoitus jäädä vielä kotiin seuraamaan tilannetta mutta seuraava supistus olikin jo niin raju et lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa oltiin 20.30 (supistuksia tuli silloin noin minuutin parin välein) ja mun kauhukseni en ollutkaan auki kun vasta kolmelle sormelle olin aivan varma et siitä tulee pitkä yö... Mutta eipäs tullutkaan ilokaasua siinä vedellessä kätilö tuli tarkistamaan tilanteen vähän ennen kymmentä ja olin täysin auki ja sain luvan ponnistaa. Minuutin ponnistuksella tasan kello kymmenen syntyi meidän neiti maailmaan. Ponnistusvaihe oli niin nopsa, että hyvä et kätilö ehti ottaa kopin:)

Lapsivesiä ei mennyt missään vaiheessa ja mysteeriksi jäi mihin ne ovat matkan varrella hävinneet. Sairaalaan mentäessä kalvot olivat kiinni ja sitten seuraavalla tarkastuksella revenneet ja missään ei kuitenkaan mitään vesiä näkynyt...Aavistus vettä tuli vauvan syntymän jälkeen.

Kaiken kaikkiaan äärimmäisen helppo synnytys, missään vaiheessa mielestäni kivut eivät käyneet sietämättömiksi ja ilokaasulla pärjäsin. Nyt meillä on sitten kolme tyttöä, ei ihan äkkiä tyttöenergia lopu tästä talosta:)

Miina ja tyttötrio 6v,3v ja 3vrk

Vierailija
18/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanan helpolta synnytykseltä, tänne kans samanlainen tilauksessa ;)

Sunny

Vierailija
19/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas kirjoittelen, kun lapset surffailee viereisellä koneella Pikku kakkosen sivuilla, ja niitähän pitää vahtia :)

Ootteko panneet merkille, että teillä olisi suu jotenkin turvonnut juuri ennen synnytystä? Mun mielestä kaikissa kuvissa, missä näkyy synnyttämään menossa olevia naisia, niillä on huulet oudosti töröllään. Edellisillä kerroilla en älynnyt tätä merkkiä tarkkailla itseltäni, mutta nyt ajattelin katsoa, huomaanko mitään eroa. Eilen totesin että ei ainakaan vielä oo huulet suurentuneet - ja tänä aamuna ne olikin! Näyttää ihan kummalta. :) Synnytyksestä ei tosin vielä ole tietoakaan.. :)

Sunny + Tytti 39+1

Vierailija
20/64 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostipas tuo sun synnytykses helpolta. Mulle samanlainen, kiitos! :)

Pääsispä itekkin jo nyytin hakuun. Edelleenkään ei mitään merkkejä et olis tulossa. Siellä hän riehuu ja ties kuinka kauan vielä. Kaikki ootte puhunu niistä limatulpista, oon yrittäny bongailla jotain semmosta mutta sekin on turhaa. EI MITÄÄN! Ehkä mun ei vielä tartte panikoida kun laskettuunkin on vielä viikko aikaa, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Maha välillä sattuu sillee oudosti, onkohan se jokin pienen pienen merkki? Tuskin :D

Joo, oon taas positiivisella päällä.

normutin & bubu 38+4