Miten käy imetyksen, jos Wallinin ehdotus menee läpi?
Ehkä ne tiukasti ajattelevat, että puoli vuotta imetystä on tarpeeksi ja sillä hyvä.
Kommentit (96)
Eli nainen on elätti jos pitää kotona lapsista huolta maksimoidakseen perheen elintason? Mies on sankari kun tekee samat hommat kotona? Aika erikoinen logiikka.
vapaa maa, joten miehen "elättinä" tai vaikka "lemmikkinä" oleminen pitäisi olla ihan laillista jos joku niin haluaa.
64:lle
Yrittäjillä ympärivuorokautista firman pyörittämistä. Ilman kellonaikoja. Hommaa, mitä on vaikea jättää kenenkään muun hoidettavaksi. Vai kuka suostuu olemaan työhön valmiina tarvittaessa ympäri vuorokauden..
Pitää vain vuoden, joka sekin on enemmän kuin nykymalli.
Tai sitten voi tosiaan valita sen, että käyttäytyy kuin vastuullinen aikuinen, ei mikään miehen elätti.
ja toinen vain sattuu tienaamaan 2500-3000 ja toinen 4500, mikä ihme elätti se heikompituloinenkaan on? Ihan hyviä palkkoja molemmat, toisesta vain jää piirun verran enemmän verojen jälkeen.
Elämä on naiset muutakin kuin jatkuvaa kilpailua miesten kanssa. Tässä ollaan taas päädytty siihen asetelmaan, että naisten pitäisi päästä miesten niskanpäälle ja vähät välittää siitä mikä on koko perheelle parhaaksi.
ja kantaa sen seuraukset. Siten niin.
Meillä haluaa mies olla muutenkin kotona. Jokaisen lapsen synnyttyä on olult vähintään 2kk kotona, ja nyt viidennen kohdalla haluaa olla kuulemma vähintään puoli vuotta. Nyt on ollut jo 2kk, koska jäi kotiin n. 1kk ennen vauvan syntymää. Taidan olla ainoa kenen mielestä idea on mahtava.
Mä en ymmärrä miten tämmöinen voi toimia yrittäjäperheessä? Ei ole yrittäjiä kohtaan tasa-arvoista, että yhtäkkiä yrittäjämiehen pitäisi pystyä jättämään yrityksensä puoleksi vuodeksi!!?? Kun tämmöinen vaihtoehto ei ole koskaan tullut kuuloonkaan. Mutta yrittäjiähän sorretaan tässä maassa muutenkin.
Selittäkää mulle, jos osaatte!
Miten ne perheet, joissa on yrittäjä-äiti, tulevat toimeen?
Just tapa jolla kaikki ideat jyrätään, koska MEILLE se ei sovi.. Aha.
Kyllä minäkin olen sitä mieltä että jos naisella on yritys niin se on joko kotona ja hankkii sijaisen ittelleen, ehkä vahtii hiukan taustalta. Tai menee töihin.
Entä jos molemmat on yrittäjiä? Silloin hankitaan lisää työväkeä. Tai tehdään itse työt.
Ei se ole PAKKO oltava kotona vaikka semmonen PIDEMPI mahdollisuus annettaisiin miehillekin. Joka on VAAN parannus entiseen.
Meidän perheessä voisi toteutua se että minä palaisin töihin ja mies olisi kotona! Saisi mieskin nauttia lapsista enempi, varmasti on raskasta lähteä aamusin töihin kun toinen saa jäädä kotiin vauvan kanssa. Isyysloma kestää niin vähän aikaa.
Elämä on naiset muutakin kuin jatkuvaa kilpailua miesten kanssa. Tässä ollaan taas päädytty siihen asetelmaan, että naisten pitäisi päästä miesten niskanpäälle ja vähät välittää siitä mikä on koko perheelle parhaaksi.
Harmi että sulla ei ole älyä, kykyä tai tahtoa siihen ja täytyy alkaa joku 1800-luvun länkytys kilpailusta miehen kanssa.
Miten ne perheet, joissa on yrittäjä-äiti, tulevat toimeen?
Niin, ei oo varmaan yksinkertaiset järjestelyt semmoisissa perheissä. Tilanteeseen on kuitenkin osattu varautua.
mitenhän tuo sun lässytyksesi tähän liittyy. Vaikutat lievästi vajaalta.
Säkö?
olen tehnyt kummankin lapsen kanssa töitä kotoa käsin, mies pitänyt hoitovapaat.
Tokan tultua oli vähän tiukkaa, mutta ekan lapsen kanssahan luppoaikaa on pilvin pimein, eikä ollut mikään ongelma.
mitenhän tuo sun lässytyksesi tähän liittyy. Vaikutat lievästi vajaalta.
ehdotus. Oikeasta tasa-arvosta kaukana. Ja ne jotkatätä puoltaa, ajattelevat että kotona olevat naiset vaan laiskottelevat.. Kertoo kyllä paljon tästä yhteiskunnasta.. hohhoijaa
Miten se mahtaa siellä toimia?
Entä miten huomioidaan yksinhuoltajat? Jos äiti ei saa pitää isälle kuuluvaa 6kk:n perhevapaata, eikö se aja perheet eriarvoiseen asemaan? Tai siis saahan sitä hoitovapaalla kai olla niin kuin tähänkin asti mutta rahallisesti on aika huomattava ero, jos kahden huoltajan perheissä saa olla isommalla rahalla 6kk kauemmin kotona. Kaikki eivät ole vapaaehtoisesti yksinhuoltajia.