Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMAMMAT

05.02.2009 |

Hei vaan kaikille joilla laskettu aika lokakuussa. Laskettu aika 1.10.2009

En pystynyt pitämään salaisuutta pidempää vaan olen yllättänyt tuttuja ja ystäviä, meillä kun on pojat jo 7 ja 10 ja monikin mukaanlukien me itse olimme vakuuttuneita että meille ei enempää lapsia anneta. Sain keskenmenon 3 v sitten viikolla 10 lapsettomuushoitojen jälkeen. Joten jännittävaa aikaa vielä jokunen viikko, tämä on ihan luomuvauva. Mutta en osaa murehtia etukäteen niinkuin ystäväni sanoi nauti olostasi juuri nyt. En ole aikaisempien raskauksien aikana voinut yhtään näin pahoin kuin nyt, toivottavasti se on hyvä merkki. Väsymys on valtava mutta olo niin ONNELLINEN!! :D

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siihen LA-listaan minut on jo ystävällisesti siirretty. Tosin muutosta on tapahtunut sen verran, että laskettu päivä muuttui neuvolassa 3.10.

Meille on siis kolmas tulossa. Isommat ovat 2001 ja 2005 syntyneet pojat. Tyttöä hieman toivon... mutta loppupelissähän sillä ei oo mitään merkitystä, kunhan on terve vauva.

Tänään oli eka ultra, pikkunen, tekonimeltään EelisElviira, on 1,7cm pitkä. Ja sydän tykytti hirmu kyytiä. =) Tänään rv 8+2

Jotain erilaista tässä raskaudessa on verrattuna edellisiin, sillä nyt minä epäilin jo kahta viikkoa ennen kun menkatkaan piti alkaa, että nyt on tärpännyt, sillä tuli raskausoireita: hajut voimistui, rinnat kipeyty, rupes yököttämään. Oottelin kuitenkin viikon verran kunnes tein testin, joka oli plussa. Ja tähän päivään saakka on tämä raskaus tuntunut joteskin työläämmältä, kun poikia oottaessani, tosin olinhan minä nuorempikin...

Ja mua väsyttää jatkuvasti... mutta olo on, kuten HH75 sanoi, väsynyt mutta onnellinen!!

Vierailija
82/97 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väärään paikkaan, mutta täällä sitä taas siis ollaan! LA on ilmeisesti 24.10, ja muita juttuja voi lukea tuolta otsikkovalikosta, tästä etiäppäin toivottavasti osaan tänne lisätä juttuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika olisi sitten kiekon mukaan 23.10.2009 ja tuskin maltan odottaa ;D

tissit älyttömän kipeänä ja nälkä melkoinen koko ajan, isommat lapset tyttö 12 ja pojat 11 ja 6... testin perusteella luulen että tyttö tulossa, koska plussaa näytti heti ja pojilla mennyt aina kuukausi ennenkuin näytti positiivista.

Jänniä hetkiä kaikille lokamammoille

masja

Vierailija
84/97 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mulle ihan uutta, kiva kun on tällainen ketju. Mukava lueskella kaikkien jutut ja löytää vertaistukea!

Me alettiin puhumaan yhteisestä lapsesta joskus häiden jälkeen (viime kesänä). Mulla yksi lapsi ja miehellä kaksi, muttei vielä ollut sitä yhteistä joka sitoisi koko perheen ihanasti yhteen :x Sukulaiset odotelleet jo tovin vauva uutisia...

Nyt sitten tärppäsi toisella kierrolla kierto oli heti säännöllinen joten oli raskauslaskurilla laskettavissa että LA olisi 26.10. Ihan alussa vasta mutta tuntuu niin ihanalta. Ajattelin että jos tässä menee vuosi tai ei tapahdu mitään...

Tää tuntuu melkein eka kerralta kun esikoiseni täyttää viikon päästä jo 7.v, joten onhan tässä tovi vierähtänyt sitten vuoden 2002. Tietoa on saatavilla ihan eri tavalla kuin silloin.

Oireita on ollut juuri väsymys ja palelu. Esikoisen kohdalla ei ollut pahoinvointia lainkaan ja silti tyttö tuli. Anoppi ennusti että tästä tulisi poika, se todennäköisesti tietää, on nimittäin selvännäkijän lahjoja. Mutta saas nähdä!

Vierailija
85/97 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laskettu aika 26.10. Neljäs lapsi tulossa. Ennestään 8v. poika, 6 v. ja kohta 2 v. tytöt. Eka kerrasta ja yhdestä kerrasta tärppäsi. Siksi hieman yllättynyt ja ihmeissäni. Olin niin ajatellut, että jos vasta kesällä yrittäisi ja nyt sitten vauva syntyykin vielä tämän vuoden puolella. Yksi alkuraskauden keskenmenokin oli ennen tuota kolmatta.

Vierailija
86/97 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli kylään, joten ei ollut sitten vielä raskausoireista kyse. Kiitos kuitenkin avusta.

Onnea odotukseen kaikille! :)

Vierailija
87/97 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki sain tietää ihanasta uutisesta 27.02.09 vessassa :) Nyt olisi menossa RV 6 ja laskettu aika olisi nettilaskurin mukaan 30.10 :) Sain ensimmäisen neuvola ajankin 11.03... minkälaisia oireita teillä oli alkuraskaudessa. mulla ei vielä mitään muuta kun rinnat arat, väsymys, selkäkivut harvoin ja vessassa ravaaminen, onneksi ei vielä huonoa oloa ole ilmestynyt :)

Vierailija
88/97 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

hauskaa kun suurin osa kuulee elämänsä ihanimpia uutisia vessassa.. :D

Kirjoitin eilen pitkästä aikaa tänne pitkän viestin, mutta sitten pamahti tuttavat kylään ja äkkiä ruutu äksästä kiinni ja sivuhistoriaa putsaamaan. Olen luullut, että tämä ketju on kuollut ja kuopattu, kun tuo yahoon suljettu ryhmä perustettiin. Mutta onhan täällä kanssakumppaneita vielä.. :)

Mulla alkoi ensimmäiset raskausoireet jo viikolla 3, jolloin en vielä ollu tehny testiäkään. Rintoja nipisteli ja kutitti aivan että niitä piti raapia. Ja ne oli aremmat kuin normaalisti menkkojen alkaessa. Sitten kun kahvista alkoi tulla niin huono olo, menin päivää ennen menkkojen laskettua alkamispäivää apteekkiin ostamaan raskaustestin ja selkeä plussahan sieltä tuli.

Etova olo on vähän väliä tässä elämässä mukana, varsinki jos ei muista vähän väliä nakata suuhun jotain. Olen löytänyt Gefilus-piimästä uuden tuotteen, joka helpottaa (ennen en voinu edes kuvitella juovani piimää). Toissailtana piti sitten ihan käydä oksentamassa, mutta se on ainoa kerta, muuten olen selvinnyt vain yökkimisillä.

Maha alkaa jo hieman näkyäkin, ainakin omasta mielestä. Mutta en usko että muut osaavat sitä katsoa, luulevat vain minun lihoneeni. (Näin mie ainakin kuvittelen). Ei olla kerrottu kuin kumpikin yhdelle kaverillemme. Vois kai sitä kohta isovanhemmillekin kertoa, mutta aateltiin oottaa se np-ultra, jos ne eivät sitä ennen arvaa mitään.

Ensimmäinen neuvola on huomenna. Katsotaan laittaako täti minun neuvolakorttiin menkoista lasketun lasketun ajan vai ultran perusteella. Kävin muutama viikko sitten varmistamassa viikot ultrassa, kun joulukuun menkat olivat niin ihmeelliset. Silloin oli tasan 7 ja nyt siis 10+1. Laskettu aika on menkoista laskettuna neuvolatätin mukaan 2.10.

Nyt teitä on moni, jotka on n. viikolla 6. Tiedän tunteen, kun odottaa, että lähenis ees se viikko 12, että uskaltais kertoa jo muillekin. Mutta kyllä ne viikot sieltä kertyy! Päivät vain kuluvat välillä niin hitaasti. Itse kun vielä jaksaisi vaikka ensi viikkoon odottaa. Tsemppiä!

Nukkua voisin vaikka kellon ympäri. Mieluummin kärsisin vaikka koko aikaisesta pahoinvoinnista kuin tästä järettömästä väsymyksestä. (Olisinkohan toista mieltä, jos asia olisi noin?) :D

Palataan siis asiaan!

Unsa, 10+1

Vierailija
89/97 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, meilläkin kalenterin mukaan olisi 17.10 laskettu aika. Odotetaan ensimäistä lasta ja ilo on suuri. Mulla on ollut paljon pahoinvointia, vaikka en ole oksentanut. Väsymys ja rintojen kipu on ollut alussa kova, mutta nyt ei niin paha.

Ei olla kerrottu kuin kummankin vanhemmille. Odotetaan 4.4 jolloin keskenmeno uhka olisi ohi. Sitten voin jakaa ystävien kesken uutisen.

Olen varanut neuvolan 11.03.2009, jotenka sitten saadaan kysymyksiin vastaukset ja myös olen ostanut kirjan, mihin voin kirjoittaa kokemuksistani ja samalla lukee mitä vartalossani tapahtuu..

Jänittää että töissä joku huomaa jotain kun en ole ihan viellä valmis kertoo ja muutenkin.

Olisi kiva jakaa kokemuksia. Kun täällä kahdestaan pähkäilään :D

LOKAMAMMAT

nimimerkki laskettuaika monesko synnäri

jkl87.............................................25.9..........................1........ksks

HKL..............................................29.9

soleil10.......................................30.9..........................2

HH75............................................1.1...........................3

5villahousu.................................1.10

villasukka....................................2.10..........................2

Jaana26......................................3.10..........................3

Unsa............................................4.10

kahvipapu...................................4.10..........................1

tinke82........................................4.10..........................1

Minimeloni.................................4.10..........................3

ofelia...........................................4.10..........................3

Kata52........................................5.10..........................3

Happy84.....................................5.10..........................2

Ritu85.........................................6.10..........................1

Hipsu78.....................................6.10..........................3......PHKS

mini85........................................6.10...........................1

pirre32........................................7.10..........................4

vauvakuumeilija-87..................7.10.........................1

mie555.......................................7.10..........................3

poikavalta...................................7.10.?......................6......OYS

onnellinen-87............................7.10.?......................1

tirliina...........................................8.10.........................4

saaraa.........................................8.10.........................2.....................raahe

minitassu....................................9.10.........................2

celeron.........................................9.10........................3.....................jorvi

A-L...............................................10.10.......................2

Solveig........................................10.10.......................1.................KYS

-jippiii-.........................................14.10.......................4

miuru...........................................14.10

jennu...........................................14.10........................3

lintunen81..................................16.10........................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10.......................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10.......................3....................TAYS

Marine..........................................20.10.......................2

Mairanne.......................................................................2

aranja78.......................................................................2

sokerihiirus..................................................................2

Manti 82......................................19.10?...................

Maria ............................................17.10.........

Vierailija
90/97 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa MariaMia09! Pohdit, mitä teet jos joku huomaakin raskaudestasi etkä tiedä oikein mitä teet. Meille kävi näin: naapurin mies oli mieheni vanhemmille selittänyt, että noillehan (siis meille) on tulossa perheenlisäystä. (Oli menossa rv7 eikä todellakaan kukaan tiennyt asiasta.) Mieheni äiti oli tuumannut sitten miehelleni, että vaimosko on raskaana. Mieheni oli kiistänyt kaiken. Anoppini ja appeni kävivät vielä samana päivänä katsomassa minua, muka tietysti jollain muulla asialla, mutta heidän piti käydä varmistamassa, näkyykö raskaus vai ei.

Kiellettiin siis tuolloin kaikki, mutta en tiedä menikö läpi. Nyt jos kävisi samoin, ehkä tunnustettais jo (nyt rv 10+3). Oltiin sovittu, että jos joku kyselee niin kielletään, koska ei koskaan tiedä vaikka se menis sitten kesken. Kavereillani on ollu tapana nakella kysymyksiä "jokos teille on tulossa" jne. Ootellaan ainaki sitä rv 12, vaikka haluttais jo kertoa. :D

Mulla on kans esikoinen tulossa ja tosiaankaan ei ole noita ihmisiä, joiden kanssa vielä puhua asiasta. Eli olisi kiva jakaa täällä näitä kuulumisia.. :)

Itse asiassa mun täytyy sanoa, että mulla alkaa väsymys ja pahoinvointi jo hieman vähentyä. Viime ja toissa viikko ovat olleet aivan järettömiä väsymyksen suhteen.

Kävin eilen muuten neuvolassakin. Sydänäänet kuului ja nyt odotellaan kutsua np-ultraan.. :)

Unsa, 10+3

Vierailija
91/97 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi neljäs tulossa, miehelleni kolmas.

Minulla on entisestä liitosta pojat 03/01 ja 05/03 sekä yhteinen tyttö 09/08.

Miehelläni edellisestä suhteesta tyttö 04/02. Hän on meillä viikonloppuisin.

Eli menoa riittää.

Hirveän väsymyksen huomaan (toivon) pikkuisen jo hellittävän, pahaolo on rajoittunut ajoittaiseen huonoon oloon, monet hajut tekee pahaa.

Neuvolalääkäri kurkkasi ultralla että masussa oli kaikki ok.

Marili80 ja "Jesse" 10+1

(Synnäri on K-HKS ja laskettu aika 15.10.)

Vierailija
92/97 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkl87.............................................25.9..........................1........ksks

ofelia...........................................4.10..........................3

Hipsu78.....................................6.10..........................3......PHKS

poikavalta...................................7.10.?......................6......OYS

tirliina...........................................8.10.........................4

saaraa.........................................8.10.........................2.....................raahe

celeron.........................................9.10........................3.....................jorvi

Solveig........................................10.10.......................1.................KYS

kirsikkanuttu...............................10.10.......................3.................HUS

lintunen81..................................16.10........................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10.......................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10.......................3....................TAYS

Mairanne.......................................................................2

aranja78.......................................................................2

Vierailija
93/97 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki!

Nyt olis 11+0 viikkoja ja mulle on yllättäen tullut kauheita pelkoja.

Pelottaa että tää menee nyt kesken. Alamaha on kipeä.

Eilen nukuin putkeen 18h. Mies hoiti kahta kouluikäistä lastamme eilisen illan

että sain levätä. Ja nyt mieheni lähtee työreissulleen ja palailee lähempänä maanantaita. Yksinäinen olo, vaikka jäähän noi mun reippaat koululaiseni tähän kotosalle.

Saas nähdä pysyykö masuasukki vatsassa ensi viikkoon, jolloin mulla on np-ultra.

Kummallisen varmat fiilikset on ettei tämä raskaus mene niin kuin pitäisi.

Kaunista kevättä teille!

Vierailija
94/97 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, mullakin on ollut Alamaha on kipeä menossa 11+2 . Sama pelko tämä kun on ensimäinen niin kaikki jännittää... Mulla on ollut 5pv kova flunssa ja 3pv oli kuumetta. Olen ollut sairauslomalla ja yrittänyt levätä mutta uni on tullut huonosti ja paikat on ollut tosi kipeet.

Menen nyt lääkäriin niin kysyn tosta alavatsa kivuista uudestaan..

Hyviä vointeja sulle ja uskon että kaikki on hvyin.. Jos on hätä niin voit soittaa 10023 ne auttaa ihan hyvin. Yksin ei tarvitse murehtia :)

Vierailija
95/97 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariaMia09,

Toivottavasti toi alamaha kipu ei ollut vakavaa. Yleensä raskaana olevan naisen kivut otetaan tosissaan ja tutkitaan hyvin.

Mä kävin ultrassa ja kaikki on niin kuin pitääkin. Maha-papu oli kyllä 5pvä vanhempi kuin luultiin, eli nyt on 12+1. Oli jännä käydä sairaalassa jossa vilisti naisia jolla oli iso maha. Ensi kesäksi minunkin on jostain hommattava kunnon muumuu-mekko, johon mahtuu maha. Edellisiä vauvoja odottaessa maha oli julmetun iso ja meni yli kaikkien käyrien.

Väsymys iskee käpälään ja on vähän kiukkuinen olo. Voi kumpa kunnon kevät tulisi pian!

Vierailija
96/97 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirsikkanuttu..............................5.10..........................3.........HUS

Hipsu78.....................................6.10..........................3.........PHKS

poikavalta...................................7.10.?......................6..........OYS

saaraa.........................................8.10.........................2..........raahe

celeron.........................................9.10........................3...........jorvi

Solveig........................................10.10.......................1...........KYS

lintunen81..................................16.10........................2..........TAYS

MymmeliMyy...............................17.10.......................3...........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10.......................3...........TAYS

Vierailija
97/97 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 8.10. on laskettu aika ultran mukaan :) Vointi on jo nyt ok, viikkoja 11+6. Maha on kasvanut tästä toisesta ihan julmettua vauhtia, ei oo pariin viikkoon enää ollut työkavereiltakaan mitään salailtavissa!