Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMAMMAT

05.02.2009 |

Hei vaan kaikille joilla laskettu aika lokakuussa. Laskettu aika 1.10.2009

En pystynyt pitämään salaisuutta pidempää vaan olen yllättänyt tuttuja ja ystäviä, meillä kun on pojat jo 7 ja 10 ja monikin mukaanlukien me itse olimme vakuuttuneita että meille ei enempää lapsia anneta. Sain keskenmenon 3 v sitten viikolla 10 lapsettomuushoitojen jälkeen. Joten jännittävaa aikaa vielä jokunen viikko, tämä on ihan luomuvauva. Mutta en osaa murehtia etukäteen niinkuin ystäväni sanoi nauti olostasi juuri nyt. En ole aikaisempien raskauksien aikana voinut yhtään näin pahoin kuin nyt, toivottavasti se on hyvä merkki. Väsymys on valtava mutta olo niin ONNELLINEN!! :D

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tilasin ajan neuvolaan tänään. la siis 16.10 laskureiden mukaan. varasin ajan myös varhaisraskauden ultraan yksityiselle, joka on 25.2. mulla siis viikkoja kasassa sitten n.8.ultrasta seuraavalle viikolle otin neuvola-ajan. haluan varmistua ensin,että tuolla masussa on elämää. eka neuvola mulla on siis kun olen viikolla 8-9. katsoin tuossa viime raskauden neuvolakorttia ja silloin mulla oli eka neuvola vkolla 6+6. asun tampereella ja täällä saa valita maksuttomista ultrista joko np-ultran vkolla 11-12 tai sitten varhaisraskauden ultran joka on n. vkolla 10. uutena juttuna on myös se,että verikoeseulontaan saa osallistua ennen np-ultraa. en nyt muista onko se jokin tutkimus vai kuuluuko ihan valtakunnallisesti kaikille. tiedättekö siitä jotain? aikasemmin se tehtiin ainakin yli 40v. tms. kenellä riski down-lapseen on koholla.

Vierailija
42/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän esikoinen, nyt 2v, oksetti mua 7 kuukautta, kuten jo olen aiemmin maininnut. Kovasti siis epäilin tyttöä tulevaksi, kun ultrissakaan ei näkynyt mitään. Sanoinkin silloin, että jos tämä onkin poika, en voi koskaan enää tulla uudestaan raskaaksi. Ei uskalla, jos tyttöraskaudet ovat vielä vaikeampia... Synnärillä kätilö nosti vauvan ylös ja mitä näinkään: sen jalkovälissä roikkui jotain! "SE ON POIKA!?!", oli mun eka kommentti.

Pojat eivät siis todellakaan aina ole helppoja. Tyttövauvasta ei nyt vielä ainakaan ole kokemusta. Huono olo jatkuu, mutta ruoka on pysynyt sisällä keskiviikkoa lukuun ottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoine tyttö, todella helppo raskaus, ei pahoinvointeja eikä oikein muutakaan vaivaa, mutta syntymän jälkeen ensimmäiset 12kk todella vaativa tapaus.

Toinen on poika jonka raskausaika oli huomattavasti vaikeampi, mutta vauvana ensimmäiset 12kk oli todella rauhallinen ja helppo tapaus!

Nyt taas kun poika on 1½-vuotta niin tuntuu että osat vaihtuu, tuo jätkä on niin riiviö eikä usko mitään ja tyttö taas hyvinkin kiltti ja tottelevainen tapaus! :)

Vierailija
44/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkki laskettuaika monesko synnäri

HKL.............................................29.9

soleil10......................................30.9.............................2

HH75..........................................1.10............................3

5villahousu................................1.10

villasukka...................................2.10...........................2

Jaana26.....................................3.10.............................3

Unsa...........................................4.10

kahvipapu..................................4.10..............................1

tinke82........................................4.10..............................1

Minimeloni.................................4.10.............................3

ofelia...........................................4.10............................3

Kata52........................................5.10.............................3

Happy84.....................................5.10.............................2

Ritu85.........................................6.10............................1

Hipsu78.....................................6.10.............................3......PHKS

mini85........................................6.10...............................1

pirre32........................................7.10.............................4

vauvakuumeilija-87..................7.10.............................1

mie555.......................................7.10.............................3

poikavalta...................................7.10.?..............................6......OYS

onnellinen-87............................7.10.?.............................1

tirliina...........................................8.10.............................4

saaraa.........................................8.10..............................2.....................raahe

minitassu....................................9.10.............................2

celeron.........................................9.10.............................3.....................jorvi

A-L...............................................10.10...........................2

Solveig........................................10.10..........................1.................KYS

-jippiii-.........................................14.10...........................4

miuru...........................................14.10

jennu...........................................14.10...........................3

lintunen81..................................16.10...............................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10............................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10...........................3....................TAYS

Marine..........................................20.10............................2

Mairanne................................................................................2

aranja78................................................................................2

sokerihiirus............................................................................2

Raskaus sai alkunsa hedelmöityshoidon (icsi) tuloksena ja ihan alkumetreillä ollaan (LA 20.12.), joten saas nähdä miten tässä käy. Varsinkin, kun mulla ei ole oikeastaan mitään oireita. Alkuraskauden ultra on 3.3. (rv 7+0) ja jos siellä kaikki kunnossa, ehkä sen jälkeen uskaltaa sitten uskoa tämän todeksi. Esikoinen on 1v 4kk. Lasketuissa ajoissa on eroa 2v 4pvää eli tarkkaa työtä - lääkäreillä siis :)

Vierailija
45/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin tänään neuvolatädin kanssa, ja kertoi että neuvolakäytännöt ovat aika lailla muuttuneet verrattuna kolmen vuoden takaiseen. Nyt tämän ekan alkukäynnin jälkeen seuraava neuvolakäynti on vasta viikolla 20 eli rakenneultran jälkeen.

Alku-ultra viikolla 9-10 ja rakenneultra viikolla 18-19.

Sitten vasta tosiaan seuraava neuvola. Yllättäen säästösyyt.

Toisaalta kiva kun ei tarvitse siellä koko ajan ravata, mutta jos olisi ensisynnyttäjä, niin aika pitkä aika olla ilman neuvolaa..

Vierailija
46/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkl87.........................................(25.9)..........................1........ksks

HKL.............................................29.9

soleil10......................................30.9.............................2

HH75..........................................1.10............................3

5villahousu................................1.10

villasukka...................................2.10...........................2

Jaana26.....................................3.10.............................3

Unsa...........................................4.10

kahvipapu..................................4.10..............................1

tinke82........................................4.10..............................1

Minimeloni.................................4.10.............................3

ofelia...........................................4.10............................3

Kata52........................................5.10.............................3

Happy84.....................................5.10.............................2

Ritu85.........................................6.10............................1

Hipsu78.....................................6.10.............................3......PHKS

mini85........................................6.10...............................1

pirre32........................................7.10.............................4

vauvakuumeilija-87..................7.10.............................1

mie555.......................................7.10.............................3

poikavalta...................................7.10.?..............................6......OYS

onnellinen-87............................7.10.?.............................1

tirliina...........................................8.10.............................4

saaraa.........................................8.10..............................2.....................raahe

minitassu....................................9.10.............................2

celeron.........................................9.10.............................3.....................jorvi

A-L...............................................10.10...........................2

Solveig........................................10.10..........................1.................KYS

-jippiii-.........................................14.10...........................4

jennu...........................................14.10...........................3

lintunen81..................................16.10...............................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10............................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10...........................3....................TAYS

Marine..........................................20.10............................2

Mairanne................................................................................2

aranja78................................................................................2

sokerihiirus............................................................................2

Olenkin jo syyskuisiin kirjoitellut mutta, laskettu aika siirtyy selvästi lokakuun puolelle joten, vaihdan tänne.

Viime viikolla kävin ultrassa. Todettiin, niin kuin jo raskaustestin tuloksen odettelusta uumoilinkin että, laskettu on reilusti myöhässä. Ultrassa näkyi nätti raskauspussi. Kohdunulkoisen mahdollisuus karsittiin pois ja tuulimunankaan merkkejä ei löytynyt (mutta uskon vasta kun, alkio näkyy). Kävin ultrassa näin varhain koska, olen lähdössä viideksi viikoksi häämatkalle thaimaahan 23.2 joten, halusin jotain varmistusta. Seuraava ultra on 20.2 neuvolan puolella ja häät 21.2 joten, hieman on jännitystä ilmassa.

Olen myös yksityisen keskustelupalstan kannalla.Kiva oisi avoimemmin jutella.

Ai niin esittely, olen siis 21 vuotias tyttönen Jyväskylästä ja ensimmäistä tahdotaan mieheni kanssa. Perheeseen kuuluu myös koira.

Siinä jotain tällä erää.

Vierailija
47/97 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin sattumalta tänne lokamammoihin, kun sain positiivisen raskaustestin parikin kertaa (kun eihän sitä yhdestä testistä usko!) Olis kiva heitellä ajatuksia tänne aina välillä odotuksesta. Mulla tämä raskaus on jo kolmas, joten jonkimoinen veteraani kait sitä alkaa jo olla! Kaksi poikaa on -01 ja 05 syntyneet. Tyttöähän tässä ollaan yritetty tehdä jo elokuusta asti, mutta nyt sitten tammikuulla tärppäs ja eka neuvola aikakin on varattu 10 vkon perjantaille. Menenkin aivan uudelle neuvola tädille, kun molemman aikaisemmat pojat olen käynyt samassa tutussa neuvolassa pienellä paikkakunnalla, nyt sitten astun Oulun kaupungin isoon terveydenhuolto verkostoon...Vähän epäilyttää, kun luin Oulun kaupungin netti sivuilta, että vain yksi ultra tulee (alkuraskauden) kaupungin piikkiin! Mitähän se toinen ultra maksais vaikka jossain yksityisellä, onko jollain tietoa?

Jotenkin on erilainen olo nyt kuin edellisissä poika raskauksissa! Pikkuista kuvotuksen tunnetta vain ja kahvikin maistuu...Laskettu aika onkin vasta 9.10. joten 7 vkolla ollaan...Vielä siis ehtii kahviinkin tulla pahaolo ja se 9 kk kestävä oksentelu...tai eihän sitä enää 9 kk ole...Jospa tämä olisikin toisenlainen raskaus ja ehkäpä tyttö! Äidilläni oli pojan kanssa samat pahoinvoinnit, mutta minua odottaessa ei mitään ihmeellistä!!! Toivotaan parasta!!!!

Vierailija
48/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Jyväskylässä varhaisultrassa. Esitteessä hinta oli 70e mutta, mies otti 50e. Oli halvin mitä olen kuullut tai hintoja vertailemalla nähnyt missään.

Vierailija
49/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa ja hyvää ystävänpäivää lokakuisille :)

mä voisin perustaa sen ryhmä, jos AL voisit neuvoa hieman miten kannattaa lähteä liikkeelle? Mun aiemmatr ryhmät, kun on toiminut msn:n groupseissa niin tuo yahoo uusi tuttavuus.. Tai toki jos joku muukin osaa neuvoa niin pistäkääpä jotain aloitusohjeistusta :) Aika suuri osa meidän ystävistä tietää nyt asiasta. En vaan voinut olla kertomatta + eilisissä juhlissa oli aikaa selvää, kun en nauttinut juomapöydän tarjoiluista ;)

t.jennu ja pipana

Vierailija
50/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille lokakuisille! Mä ajattelin, että voisin yrittää perustaa ryhmän, jos joku hieman neuvoisi alkua? En ole aiemmin ollut tuollaisissa yahoon ryhmissä mukana, joten se on uusi tuttavuus sinänsä.. Meillä melkein kaikki kaverit tietää jo asiasta, sillä en ole voinut olla kertomatta + eilisissä juhlissa juomapöydän tarjoiluista kieltäytyminen paljasti kyllä aika monelle ilman kertomistakin :)

Vierailija
51/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli nyt oikein kahteen kertaan tuohon ylle sama asia, kun ei ensin näyttänyt, että olisi lähettänyt tuon ekan viestin.. No nyt ainakin näkyy :)

Vierailija
52/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään ystävänpäivänä positiivisen raskaustestin koska reilun viikon on vatsassa ollut outoja tuntemuksia. Eka raskaudessa oli ihan samanlaista joten toivoin tämän olevan samaa. Ja niinhän se olikin, selkeä plussa tuli !!!!!

Mutta, mutta...mulla alkoi menkat 5.2 ja oli ehkä hitusen niukemmat kuin normaalisti. Sen vuoksi on vähän epätoivoinen olo, että voinko tosiaan olla raskaana vaikka menkat tuli reilu viikko sitten ....

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?

Onnea kaikille plussanneille!

Vierailija
53/97 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitenkään masentaa mut raskaustesti saattaa olla keskenmenonkin jälkeen joitakin viikkoja positiivinen. Eli ei voi olla varmaa oliko kyseessä ns. "normaali" alkuraskauden verenvuoto vai keskenmeno. Kannattais käydä naistenpolilla varmistuttamassa asia. Toivottavasti siellä elämä kuitenkin vielä jatkuu vaikka vuotoa on tullutkin!

Ite kipuilen täällä kans vuodon kanssa, viikkoja pitäis menkoista olla 7+3 mut testi tosiaan oli positiivinen vasta n.viikkoa myöhemmin ku ois luullu (ennen sitä pari kertaa nega) ja eilen alkoi niukka suttuvuoto joka on hieman runsastunut tänään.. Mullahan oli viime vuonna kaksi tuulimunaraskautta, joissa vuoto alkoi myös samoihin aikoihin mut niissä mulla ei ollu pahoinvointia lainkaan, ainoastaan väsytti ja paleli. Nyt on pitäny huolehtia tiheästä syömisestä ettei ehdi tulla huono olo. Täytynee maanantaina hakeutua polille, jospa sitä vielä huomisen jaksais tän epätietoisuuden kanssa..

Vierailija
54/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille! Täällä ilmoittautuu joukkoon mukaan vielä yksi onnellinen ;) Laskettuaika laskurin mukaan olisi 19.10 - LOKAMAMMA SIIS!

Menkat jäi pois, muutama päivän sen jälkeen tein testin joka näytti negatiivistä - perlotti, olin varma että menkkojen pois jääntiin oli jokin muu syy kuin raskaus. Muutaman päivän odottelun jälkeen tein testin uudestaan - se olikin sitten positiivinen! Voi sitä onnea... tosin nyt fiilikset on todella sekavat. Pelottaa ihan kauheesti, en ikinä ole osannut kuvitella että tällaisia fiiliksiä tuntisi raskaaksi tullessa. Kaikki on niin alussa, etten oikein uskalla edes iloita asiata, odotan vain että aika kuluisi ja pääsisin kriittisimmän ajan yli. HUH!

Mutta positiivisin mielin eteenpäin...

Vierailija
55/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkl87.............................................25.9..........................1........ksks

HKL..............................................29.9

soleil10.......................................30.9..........................2

HH75............................................1.1...........................3

5villahousu.................................1.10

villasukka....................................2.10..........................2

Jaana26......................................3.10..........................3

Unsa............................................4.10

kahvipapu...................................4.10..........................1

tinke82........................................4.10..........................1

Minimeloni.................................4.10..........................3

ofelia...........................................4.10..........................3

Kata52........................................5.10..........................3

Happy84.....................................5.10..........................2

Ritu85.........................................6.10..........................1

Hipsu78.....................................6.10..........................3......PHKS

mini85........................................6.10...........................1

pirre32........................................7.10..........................4

vauvakuumeilija-87..................7.10.........................1

mie555.......................................7.10..........................3

poikavalta...................................7.10.?......................6......OYS

onnellinen-87............................7.10.?......................1

tirliina...........................................8.10.........................4

saaraa.........................................8.10.........................2.....................raahe

minitassu....................................9.10.........................2

celeron.........................................9.10........................3.....................jorvi

A-L...............................................10.10.......................2

Solveig........................................10.10.......................1.................KYS

-jippiii-.........................................14.10.......................4

jennu...........................................14.10........................3

lintunen81..................................16.10........................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10.......................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10.......................3....................TAYS

Marine..........................................20.10.......................2

Mairanne.......................................................................2

aranja78.......................................................................2

sokerihiirus..................................................................2

Manti 82......................................19.10?...................

Vierailija
56/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tässä tiivistetysti ryhmän perustamisen periaate:

Nettisivu, josta aloitetaan:

http://groups.yahoo.com/

Sign In (jos ennestään yahoon tunnukset) tai

Sign Up (jos ei ennestään tunnuksia, muistaakseni myös Hotmailin

tunnukset käy.)

Kun kirjauduttu sisään:

Valitaan: Start A Group

Choose Group Category (Valitaan listasta, Esim. Families) - ( Painetaan: "Place My Group Here")

Group Name: (Esim. Lokakuiset2009 tai vastaava)

Group E-mail: (Esim. lokakuiset2009@yahoogroups.com

Describe Group: Joku lyhyt määritelmä.. "Ryhmä tarkoitettu

Lokakuussa 2009 syntyvien lapsien vanhemmille" esim.

Group Settings-kohdasta säädetään yksityisyys-asetukset, mutta pitää kysyä kuinka ne säädetään. Lähinnä se pitää säätää että ryhmän jäseneksi pääsee kun muut hyväksyneet, ja että viestien lukeminen ja niihin vastaaminen + yleisesti sivulle pääsy vaatii jäsenyyden.

Sitten e-mailin voi laittaa tänne palstalle, ja halukkaat

kirjoittavat siihen, jonka jälkeen voi kirjautua ryhmään.

Kirjoittele uudelleen, jos ohjeet liian epämääräiset :)

A-L

Vierailija
57/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on ollut puhetta yksityisillä tehdyistä ultrista ja hinnoista.

En suosittele katsomaan vain ultrauksen hintaa.

Yksityisten ultrien (laitteiden) ja lääkäreiden kokemuksen välillä eri lääkäriasemilla on tosi isoja eroja. Esim. Mehiläinen-ketjussa eräs lääkäri itsekin sanoi (kun viime raskaudessa kävin oireiden takia alku-utrassa), ettei heidän ultralaitteitaan voi edes varrata esim. lapsettomuusklinikoiden ultralaitteisiin ja myös lääkäreiden raskaus-ultrauskokemukseen. Lapsettomuusklinikat tekevät myös alkuraskauden seurantaa, vaikka klinikoiden päätarkoitus onkin toinen. Hinnat hieman kalliimmat kuin normaalilla yksityisellä, mutta ero kuitenkin muutassa kymmenessä eurossa, ei satasta.

Vierailija
58/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asuu Jyväskylässa ja aikoo yksityiselle ultraan mennä menkää ihmeessä Kairalle puistoklinikalle. Kaira tekee työkseen vain ultra tutkimuksia ja selittää asiat hyvin ja on muutenkin mukava. Eikä ollut edes kallis.

Vierailija
59/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOKAMAMMAT

jkl87.............................................25.9..........................1........ksks

HKL..............................................29.9

soleil10.......................................30.9..........................2

HH75............................................1.1...........................3

5villahousu.................................1.10

villasukka....................................2.10..........................2

Jaana26......................................3.10..........................3

Unsa............................................4.10

kahvipapu...................................4.10..........................1

tinke82........................................4.10..........................1

Minimeloni.................................4.10..........................3

ofelia...........................................4.10..........................3

Kata52........................................5.10..........................3

Happy84.....................................5.10..........................2

Ritu85.........................................6.10..........................1

Hipsu78.....................................6.10..........................3......PHKS

mini85........................................6.10...........................1

pirre32........................................7.10..........................4

vauvakuumeilija-87..................7.10.........................1

mie555.......................................7.10..........................3

poikavalta...................................7.10.?......................6......OYS

onnellinen-87............................7.10.?......................1

tirliina...........................................8.10.........................4

saaraa.........................................8.10.........................2.....................raahe

minitassu....................................9.10.........................2

celeron.........................................9.10........................3.....................jorvi

A-L...............................................10.10.......................2

Solveig........................................10.10.......................1.................KYS

-jippiii-.........................................14.10.......................4

jennu...........................................14.10........................3

lintunen81..................................16.10........................2.....TAYS

MymmeliMyy...............................17.10.......................3........Oulaskangas/Oulainen

ratiritiralla....................................19.10.......................3....................TAYS

Marine..........................................20.10.......................2

Mairanne.......................................................................2

aranja78.......................................................................2

sokerihiirus..................................................................2

Manti 82......................................19.10?..............

chilipaprika.................................19.10.......................1

Vierailija
60/97 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ilmoittaudun myös Lokamammoihin mukaan! Hurjan onnellisena viime viikon positiivisesta testituloksesta. Onnea myös kaikille muille plussanneille!

1. neuvola aika varattu tänään. Katsotaan miten tämä tästä etenee. Yritystä oli 5 kiertoa ja sitten vihdoin tärppäsi ja haikara laskeutui vihdoin meidänkin katolle :) Ensimmäinen vaavi siis tulossa, jos kaikki menee hyvin :)

Milloinkas se kaikkein kriittisin aika on muuten sitten ohi? Viikon 10 jälkeen vai myöhemmin?