LOKAMAMMAT
Hei vaan kaikille joilla laskettu aika lokakuussa. Laskettu aika 1.10.2009
En pystynyt pitämään salaisuutta pidempää vaan olen yllättänyt tuttuja ja ystäviä, meillä kun on pojat jo 7 ja 10 ja monikin mukaanlukien me itse olimme vakuuttuneita että meille ei enempää lapsia anneta. Sain keskenmenon 3 v sitten viikolla 10 lapsettomuushoitojen jälkeen. Joten jännittävaa aikaa vielä jokunen viikko, tämä on ihan luomuvauva. Mutta en osaa murehtia etukäteen niinkuin ystäväni sanoi nauti olostasi juuri nyt. En ole aikaisempien raskauksien aikana voinut yhtään näin pahoin kuin nyt, toivottavasti se on hyvä merkki. Väsymys on valtava mutta olo niin ONNELLINEN!! :D
Kommentit (97)
laitoinkin päivällä tuossa viestin erikseen, mutta olen siis perustanut Yahooseen ryhmän lokakuisille2009 ja mukaan pääsee kirjoittelemaan ja ajatuksia vaihtamaan laittamalla mulle s-postin osoitteeseen jennu82@hotmail.com ja mä voin sitten kutsua ryhmään. Ryhmässä etuna on kuten A-L tuossa aiemmin sanoi, että voi huoletta kirjoittaa vaikka omalla nimellä sillä ryhmän sivuja tai kirjoituksia ei näe ketään muu kuin ryhmäläset. Nyt siis joukolla lokakuisten turinoihin :)
t.Jennu ja pipana
mutta kai sitä voipi tännekin kirjoitella :)
Aloin vuotaa eilen. Olo on surkea ja mieli tyhjä.
Tässä teille vielä tuoreempi taulukko:
LOKAMAMMAT
nimimerkki laskettuaika monesko synnäri
jkl87.............................................25.9..........................1........ksks
HKL..............................................29.9
soleil10.......................................30.9..........................2
HH75............................................1.1...........................3
5villahousu.................................1.10
villasukka....................................2.10..........................2
Jaana26......................................3.10..........................3
Unsa............................................4.10
kahvipapu...................................4.10..........................1
tinke82........................................4.10..........................1
Minimeloni.................................4.10..........................3
ofelia...........................................4.10..........................3
Kata52........................................5.10..........................3
Happy84.....................................5.10..........................2
Ritu85.........................................6.10..........................1
Hipsu78.....................................6.10..........................3......PHKS
mini85........................................6.10...........................1
pirre32........................................7.10..........................4
vauvakuumeilija-87..................7.10.........................1
mie555.......................................7.10..........................3
poikavalta...................................7.10.?......................6......OYS
onnellinen-87............................7.10.?......................1
tirliina...........................................8.10.........................4
saaraa.........................................8.10.........................2.....................raahe
minitassu....................................9.10.........................2
celeron.........................................9.10........................3.....................jorvi
A-L...............................................10.10.......................2
Solveig........................................10.10.......................1.................KYS
-jippiii-.........................................14.10.......................4
miuru...........................................14.10
jennu...........................................14.10........................3
lintunen81..................................16.10........................2.....TAYS
MymmeliMyy...............................17.10.......................3........Oulaskangas/Oulainen
ratiritiralla....................................19.10.......................3....................TAYS
Marine..........................................20.10.......................2
aranja78.......................................................................2
sokerihiirus..................................................................2
Manti 82......................................19.10?..............
chilipaprika.................................19.10.......................1 :_|
Mairanne, pahoittelut!
Tämä on mun eka viesti tänne. Plussasin 7.2. ja laskureiden mukaan LA on 18.10. Jänskää, tulossa olisi esikoinen.
Mairannelle täältä lohtuhali!
Toivottavasti kaikki halukkaat on saanut kutsun yahooryhmään. Ja tietenkään mikään ei estä kirjoittelemasta molemmissa paikoissa :)
t.Jennu ja pipana
Mairannelle voimia!!
mulle ei oo tullu kutsua vaikka laitoin mailia...??
Heippa! Piti tänä aamuna oikein neuvolaan soittaa, kun alkoi tuhrutella eilen illalla, kun olin koko päivän ollut jalkojen päällä...Kyllähän se säikäyttää, kun ei kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa semmoista ole ollu! Neuvolan täti sanoi, että niin kauan vaaratonta kun tulee rusehtavaa ettei kirkkaan punaista eikä kramppaa tai muuten kipuile!
Taitaa muutenkin tämä 7 vko olla yksi kriittisemmistä viikoista...mitä olen täältäkin lukenu... No, toivotaan että loppuu ja pääsen hyvillä mielin sinne 10 vkolla olevaan 1.neuvolaan... Niin ja Mariannelle voimahali!!!Se ei välttämättä merkkaa keskenmenoa!
Rohkenen ilmoittautua tänne lokakuuta odottaviin, vaikka toistaiseksi en pysty uskomaan että tästä vauvaa tulisi. Raskausoireita ei ole, enkä ole saanu kirkasta plussaa testiin, vain pari haaleaa vaikka testien väli oli 5 pv.
No, anyway, menkat on yli viikon myöhässä ja haaleita plussia tullut.
La 19.10., toiveissa pikku kakkonen:) Ja kovasti toiveissa onkin, esikoista odottaessa vauvakuume ei ollut puoliksikaan näin korkea!
Hei kaikki,
Rohkenin tulla mukaan, kun vaikuttaa niin mukavalta tavalta vaihtaa kuulumisia muiden odottajien kanssa :) Sähläilin vähän viestin kirjoittamisen kanssa, mutta toiv. nyt tulee oikein...
Plussasin (ps. kaikki tämä termistö on ihan uutta :P) 14.2 ja laskurin mukaan laskettu aika menee jonnekkin lokakuun puolivälille. En ihan ymmärrä tuota lasketun ajan kaavaa, lasketaanko se aina viimeisten kuukautisten alkamispäivämäärästä, vai onko hedelmöitysajankohta tarkempi, jos sen tietää lähes päivälleen?
Olen 29v., vielä opiskelija ja tämä on esikoisemme. Olen innoissani, vaikken vielä mitään oikein tajuakaan :D Raskaus tärppäsi heti ensimmäisestä ehkäisemättömästä kerrasta, johtunee varmaan siitä etten ole syönyt pillereitä. Olisin luullut, että yrittämistä pitää jatkaa pidempään.
Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, vähän on ollut huonovointisuutta, mutten ole kertaakaan oksentanut. Olin viikon influenssassa ja kovassa kuumeessa, jonka jälkeen alaselkää särki useamman päivän. Olin myös ehtinyt napsimaan särkylääkkeitä siihen, ennen kuin sitten olin tehnyt testin ja vasta sen jälkeen tajusin ostaa panadolia.
Jännittävää on se, että olen lähdössä työharjoitteluun kolmeksi kuukaudeksi ulkomaille (huhti-kesäkuu). Onko muilla kokemuksia ja/tai tietoa odotuksesta ulkomailla? Määränpää on Pariisi, eli onneksi saatavana on länsimainen terveydenhoitosysteemi. Noh, ensi kuussa on neuvola, joten sieltä saan varmasti neuvoja tähänkin asiaan. :)
Onnittelut kaikille lokamammoille! Plussasin 16.2 ja laskettu aika olisi 23.lokakuuta. Nyt viikkoja 5+1 eli alussa ollaan. ennestään meillä on yksi 3-vuotias tyttö. :x
Meillä kans toinen tulossa. Poika täyttää kesällä 4v. LA olis laskurin mukaan 20.10, mutta selviää tarkemmin varmaan myöhemmin..tarttee neuvolaan soitella alkuviikosta.
Mukava palata tänne palstoille muutaman vuoden jälkeen=)
Hei,
En ole ainakaan vielä liittymässä mukaan, vaan lähinnä kysymässä neuvoa. Emme vielä ole yrittäneet aktiivisesti, mutta ehkäisemme keskeytyksellä eli siis emme oikeastaan ehkäise :) ja nyt on pari päivää tullut ihan hirveät näpyt naamaan ja väsyttää. Toinen rinta on kainalon alta arka ja ruokahalu on lisääntynyt ja välillä paleltaa. Nämähän voisi olla raskauden oireita, eikö vain? Koska voisi testata? Nyt menossa kp25 (kierto on ollut 27-37 pvää.)
Rohkenen jo ilmoittautua tähän pinoon... Plussattu on ja laskettuaika taitaisi olla lokakuun lopussa. Kiekko näyttää 24.10.
Meille olisi nelonen tuloillaan. Esikoinen on 6v. ja hänellä on vuosi ja kolme viikkoa nuoremmat kaksoset seuranaan. Eli kolmas raskaus vaikka nelosta odotan.
:)
ilmoittautuu joukkoon... Mulla olisi myös laskettu aika 24.10, mikäli olen siis osannut oikein laskea. Tosin kierron pituudesta ei ole täyttä varmuutta, kun vasta pillerit lopetin. Ensimmäinen olisi kyseessä ja olen ihan pihalla, että mitäs nyt. Onneksi on Google keksitty :)
Hei,
En ole ainakaan vielä liittymässä mukaan, vaan lähinnä kysymässä neuvoa. Emme vielä ole yrittäneet aktiivisesti, mutta ehkäisemme keskeytyksellä eli siis emme oikeastaan ehkäise :) ja nyt on pari päivää tullut ihan hirveät näpyt naamaan ja väsyttää. Toinen rinta on kainalon alta arka ja ruokahalu on lisääntynyt ja välillä paleltaa. Nämähän voisi olla raskauden oireita, eikö vain? Koska voisi testata? Nyt menossa kp25 (kierto on ollut 27-37 pvää.)
rahaa testeihin ;) Sinänsä nuo oireet voivat olla raskauden oireita, mutta voivat ne olla myös oireilua siitä raskaustoiveesta... Sinuna varmaan odottelisin vielä muutaman päivän. Mulla oli tätä raskautta yrittäessä kierto tosi sekaisin (30-45 päivää), ja plussan tein lopulta kp 48 (kp 39 oli vielä nega). Jos kiertosi ovat kuitenkin olleet lyhenemään päin (siis että alkuun oli noita pitkiä kiertoja ja sit lyhenneet), niin se voi toki olla merkki myös oman hormonitoiminnan aktivoitumisesta. Pitkä sepustus ;) Testaa kun haluat mutta tule kertomaan meillekin!
-aranja, 8+ ??? ehkä :)
[/quote]
[/quote]
äälläkin aika yllätyneenä ja vähän häkeltyneenä odotetaan. aika puun takaa tuli tämä veijari vaikka varsinaista ehkäisyä emme käyttäneet; keskeytetty ja myös kovasti yritin "varmoja päiviä" laskea ja niitä välttää.. mahtaakohan niitä ollakaan.. :), mutta joku sinnikäs ja päättäväinen kaveri sieltä nyt on kuitenkin tulossa :)
Tämä on 4.lapsi/raskaus. Isommat lapset 6v, 5v ja 9kk. Ja olen kyllä iloinen, että tämän hetkinen kuopuksemme saa myös itselleen leikkikaverin, niin kuin isot veljet ovat toisistaan saaneet. Aiemmin kyllä ajattelin, että en enää tuota yhden vuoden ikäeroa niin toivoisi. Mutta, tuleehan tässä jo 1,5v... tietää todella touhukasta vauva-aikaa. kerätään siis voimia! :)
Onneksi olkoon kanssasisaret. Mun laskettu aika olisi 7.10. En ole vaan oikein uskaltanut aikaisemmin kirjoitella, kun ollaan ihan alussa, mut hoppuhan tässä tulee, jos työ meinaatte semmosen suljetun ryhmän perustaa. Toinen raskaus on menossa, esikoinen on 1v5kk. Aika lähelle esikon 2v synttäreitä siis olisi masukin syntymä. Hieman on erilainen olo verrattuna ensimmäiseen, todella helppoon raskauteen. Nyt on sitten väsymystä ja sitä pahoinvointiakin 24h. En oo onneksi joutunut oksentamaan, mut etoo siis koko ajan. Ja semmosta tuhruvuotoakin on tullut melkein koko ajan :( , joten en ole oikeen vielä uskaltanut 100% iloita. En tiedä voiko fyysinen kunto vaikuttaa näihin raskausajan olotiloihin, mut mulla on sellanen tunne ett kun ekaa odottaessa olin tosi hyvässä kunnossa, eikä siis mitään oireita ollut. Nyt kun on ollut toi esikoinen ja remontti ja opiskeluja ja töitä niin kuntoilu on jäänyt vähemmälle ja nyt on sitten sellanen kehäraakin olotila :D . No, lupasin tossa itselleni ottaa hieman omaa kuntoiluaikaa, niin jaksaa sitten kahden kanssa varmasti paremmin.
Neuvoloista oli puhetta. Itse olen menossa huomenna ensimmäiselle käynnille. Eli siis sille juttelukäynille. Sitten kuuleekin miten käytännön asiat on muuttuneet.
terkuin
sasu ja 'väinö'