Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Pidempään yrittäneiden helmikuu**

05.02.2009 |

Johan on aika tehdä uusi ketju, kuukin vaihtunut ajat sitten. Minä kuulun tämän lisäksi vielä 3-kuumeilijoihin ja lokakuisiinkin kai...

Nyt vähän taikauskoa peliin; meidän molemmat lapset ovat saaneet alkunsa helmi/maaliskuussa, ovat siis marraskuussa syntyneitä. Nyt jos kohta ei onnistu niin jo on kumma!!! ;-)

Huomenna ensimmäinen gynekäynti tämän "lapsettomuuden" tiimoilta, jännittää hieman. Viime huhtikuusta alkaen ollaan siis jyystetty tätä kolmosta. Puuhailut asian hyväksi aloitettava lähipäivinä...

Tsempittelyt jälleen kaikille "konkareille"!

eewokki yk 10, kp 13/31-34

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä taitaa jäädä mun yksinpuheluksi kun muita pidempään yrittäneitä ei ole kuulolla. Pidän täällä sitten omaa "päiväkirjaa"...

Eli gynellä käyty, mulla on melko varmasti pco. Sain jo lääkkeetkin. Vielä tutkitaan miehen näyte ja multa otetaan labrakokeet ja tehdään aukiolotutkimus. Tilanne ei ole lääkärin mukaan mahdoton eikä sisuskalut näyttäneet mitenkään pahalta. Mutta mulle se on nyt tällä hetkellä yhtä kuin että meidän lapset tais jäädä kahteen, ainakin ilman hoitoja. Itkettää ja suututtaa. Mies sanoo että älä nyt ylireagoi, mutta en voi tälle mitään!!!

Aika paha tieto oli sekin, että pco:ssa ovistestitkin voi näyttää plussaa ja siitä huolimatta ovulaatiota ei tapahdukaan... :-(

Onko ketään kohtalotovereita jotka ois tullu raskaaksi pco:sta huolimatta? Antakaa edes pieni toivonkipinä!

eewokki yk 10, kp 14/31-34

2/30 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mukana olen edelleen tässä pinossa... ikävä kyllä :|

miehet ei tunnu ymmärtävän kuinka isoja juttuja nuo uutiset on meille naisille. Omani ihan samanlainen, ei ymmärrä miksi saatan "hermostua" jostain telkkariohjelmasta tai jonkun ihmisen sanomisista.

Itse sain gyneltä soiton tuossa viikolla, kertoili labroja joita otti silloin pari vkoa sitten ja pientä helpotus kun papa ok ja klamydia neg. Olin toki tuollaisia odottanutkin, mutta kovasti sitä ajatus lähtee laukkaamaan... kyllähän te tiedätte mitä tämä on ;)

ai juu, onhan sen verran tuohon pco asiaan että yksi tuttavani on saanut pco:sta huolimatta luomuna yhden lapsen. Toki helläkin hoidot päällä kun toista toivovat, vielä tuloksetta.

pidetään kuitenkin lippu korkealla, eiköhän joku meistä kuitenkin tipu tästä ketjusta tuonne plussanneiden puolelle kevään mittään, ainakin toivon niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan laiskottanut, ettei oo jaksanu kirjoitella!

Harmi että gyneltä tuli huonoja uutisia!! Mutta pidetään toivoa yllä!!=)

Meillekin tuli ei-niin-positiivisia uutisia gyneltä.. Oikea puoli siis näytti paksuuntuneelta ja vasemmalla oli kysta.. Jatkotutkimuksiin aikaa odotellessa... Silloin gynellä kp18 ei ovista näkynyt, mutta kipujen perusteella aattelin sen kuitenkin tulleen kp20 tienoilla... Sen jälkeen iski kuitenkin hirmuinen kuumetauti/flunssa, ettei kauhean korkeita odotuksia tällä kuulla...

Pidetään lippukorkealla ja kuten Ylermi totes, niin eiköhän mekin kuitenkin tonne odotuspuolelle joskus päästä!!

Terkuin Sofi

Vierailija
4/30 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa moi!

Tylsää, että monet ovat saaneet vähän huonoja uutisia gyneltä :( Mutta kaikesta huolimatta tsemppiä yritykseen ja toivottasti plussia tulee!

Mulla taas kierron alku menossa KP2 :( Mä kanssa varasin gyneajan 3 viikon päähän, kun tätä yritystä on jo aika kauan takana, yrityskierroista ei tietoa, mutta lähempänä 20 jo, 1v 3kk taitaa olla takana. Jotenkin aika turtunut tähän...vähän masentaa...Mutta täytyy yrittää ajatella positiisesti...

Onnea kaikille yritykseen!!

t.HOPE-a

Vierailija
5/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu... täällä edelleen roikutaan. Menkat alko aamulla. Tästä kierrosta en todellakaan odottanutkaan raskautuvani, kun siellä gynellä kävin ja todettiin, et luultavasti en ovuloi ja miestäkin haluttiin tutkia, taas. No, menkathan sit teki sen, et olivat ns. päivän myöhässä, joten ehtihän se pieni toivonkipinä nousta, et josko sittenkin! No, aamulla sit tiputus tapahtu:(. Nyt mulla siis Clomit kaapissa odottamassa ja kp 5 pitäs sit niitä alkaa napsiin ja tekeen ovistestejä, et ovuloinko niillä. Toivottavasti!! Mies vei viime ti simppanäytteen ja siitä kuumeisesti vastausta odottelen!

Jotenkin niin kovin turhauttavaa tämä homma! Yritystä kohta vuosi takana ja todella toivois, et jotain ois jo tapahtunut, mut minkäs teet. Ei kait se auta, ku uskoa, et kaikelle on tarkoituksensa. Ja tietty toivoa, et vielä saisin kokea sen raksautumisen ihmeen ja ilon!

Eewokki: ikävää, et sait huonoja uutisia gyneltä. Toivottavasti lääkkeet auttavat ja tekin vielä yhden pienen nyytin saisitte!

On kyl aika moni saanut gyneltä suhteellisen huonoja uutisia. Toivotaan silti, että tähänkin pinoon niitä plussia tulisi!

Kaikkille tasapuolisesti tsemppiä ja jaksamista!

Senny kp 1/23-27 (ehdein jo viimeksi aatella, et kierto max 26, ku viime kesäkuussa ollut viimeksi 27, mut tulipas nyt sit taas se 27!)

Vierailija
6/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taustalta seurailen edelleen. Tosi moni käynyt gynellä ja aika huonoja uutisia saanut :/ Itse kävin antamassa papanäytteen ja sen tuloksia odoteltava vielä ainakin viikon verran. Mulla kiero venyy vaan, nyt oli 30 päivää. Ehdin jo ihmetellä, että nytkö raskauduinkin kun ei ollut edes yritystä tässä kierrossa mutta turha "huoli" sieltähän se täti kurvasi..

Toivotaan parempia uutisia kevään tuloa odotellessa!!

Vierailija
7/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vetänyt mielen tämä aika niin matalaksi, ettei ole pahemmin jaksanut kirjoitella. Varsinkin, kun ympärillä tulee koko ajan uusia vauvauutisia. Osa jopa olleet yhdessä vähemmän aikaa, kun me on yritetty! On se niin väärin...

No joo, meillä siis ei tutkimuksissa löydetty mitään vikaa, miehen simpoista osa epämuodostuneita, mutta määrältää pitäisi onnistua. Vielä ei kuitenkaan tärppiä ja siten siirrymmekin ensi kierrossa hoitoihin. Nyt menossa 4 dpo ja omituista viiltelyä on kyllä tuntunut. Ihmettelen jo, että oireileeko menkkoja, sillä helposti saattaa viisikin päivää ennen kipuilla ja mulla tunnetusti todella lyhyeksi välillä jäänyt tuo luteaalivaihe. Toiveethan tästä taas herää, mutta yritetään laittaa jäitä hattuun. Eipä sitten pudota niin korkeelta.

Olisi kyllä niin piristävää kuulla plussauutisia täällä, niin nousisi omatkin fiilikset. Peukkuja siis kaikille!

Niinuu, yk 9, 24/26-31

Vierailija
8/30 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on mennyt pari viikkoa sairastelessa. Ensin oli tosi raju influenssa ja perään vielä mahatauti. Heikko olo on vieläkin, vaikka periaatteessa olen jo terve. En tiedä, johtuuko sairastelusta vai mistä, mutta eilen ja toissapäivänä oli keskellä kiertoa tiputteluvuotoa. Nyt on kp 12 meneillään.

Uskoisin, että tämä kierto menee harakoille: tuskin ovuloin (enkä jaksa ovista metsästää) ja mies on edelleen niin sairas, että ei varmaan ole makuuhuoneessa kovin aktiivista. Gynelle en ole saanut aikaiseksi varata aikaa. Ehkä seuraavassa kierrossa sitten...

valpuri 12/28-35, yk 7 (kai?)

Vierailija
9/30 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni pidempään yrittänyt onkin jo käynyt gynellä tai harkitsee menevänsä. Tavallaan helpotti kun tuli käytyä ja mahd. vikaakin löydettiin (pco), mutta kyllä se tieto myös tuskaa lisää ja toiveet on aika minimissä. Miehen simppoja ei ole vielä tutkittu, toivottavasti sillä puolella ei ole vikaa. Clomeja alan nappailla seuraavasta kierrosta, vaikka tuntemusten ja testienkin perusteella olen kyllä ovuloinut joka kierrossa.

Tästä huolimatta yritettiin taas hyödyntää ovis. Iski vaan hirveä ajatus mieleen, jospa me ollaan lopetettu petitouhut aina liian aikaisin! Nyt ovis oli tuntemusten perusteella keskiviikkona, n. 6 tuntia oli kipuiluja vasemmalla puolella. Kivut on tiessään, mut miks sitä limaa tuli vielä tänä aamunakin??? Eilen en sitä huomannut. Pakko kai vielä tänään varmistella harrastamalla pakkoseksiä :-(

Pupuiltu on nyt monta päivää, ei enää yhtään jaksais.

On tää aikamoista salatiedettä koko touhu.

eewokki yk 10

Vierailija
10/30 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli kylään tänä epäonnen päivänä...=( Ei mitään suuria odotuksia ollut, mutta kun täti viivytteli päivän yliaikaa, niin tottahan siinä ehti jo päivän aikana haaveilla...=( No, viime kierron lopulla oli hurja kiire ja stressiä, että sen takia tätiä odottelinkin...

Nyt taisi alkaa yk10, mutta voi olla että laskuissa jo sekasin... Nyt vaan odotellaan, että tulis aika sinne tutkimuksiin tosta kystasta ja muusta.. Mies ei kovin halukas oo tohin simppatestiin, vaikka olis lähetekin siihen...

Mutta tämmösiä kuulumisia täältä.... Hauskaa ystävänpäivää kaikille!!!

Terveisin Sofi

11/30 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaanotolle pitäisi mennä reilun 2 vkon kuluttua. Mies jännittää myös kovasti ja hänellä vielä omaa sairastelua tämän yhteisen lisäksi.

Aika nopeesti tuli toi srl aika kuitenkin, olin mielessäni pessimistinä varautunu muutaman kuukauden odotteluun, mutta nyt lähetteen kirjottamisesta vastaanottoon vajaa 3 vkoa.

Vierailija
12/30 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypätä joukkoon mukaan? Oon kirjotellut sillontällön tässä palstalla jo monta vuotta... siis monta vuotta on esikoista yritetty. Niin että vauvakuumekin on suurimmaks osaks taka-alalla, mut nyt alkaa nousta taas pintaan ku tulee uudet keinot käyttöön. Huuhaata ehkä jonku mielestä mut kaikki keinot käytettävä... homeopaatille menen huomenna ja parin viikon päästä akupunktioon. Jotku on saanu niistä avun. Mulla ne on viimeiset oljenkorret ennen lapsettomuushoitoja. Tutkimukset on tehty muutama vuosi sitten, mitään isoa syytä ei löytynyt, mulla vain lievä endo ja kohdun rakennevika, gynen mielestä ei pitäs juuri vaikuttaa.

Nyt meneillään kp 3/25-27. Mies tulee työmatkalta kotiin viikon päästä, toivotaan ettei ovis tuu ennen sitä!

Iloa ja voimia jokaiselle,

Groove

Vierailija
13/30 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Groove!!

Vierailija
14/30 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetiöpa mukaan Groove!

ON: Miehen simppatesti vastaus postissa vihdoin tuli ja... Eipä oo hurraamista. Lapussa lukee, et hedelmöityskykyarvio: alentunut. Normaaleja siittiöitä vain 15%. Suosittelivat jotain lisätutkimuksia.

Nyt kyl tippu kovaa ja korkeelta :( ! Ja otti kipeetä! Nyt oikeesti sellanen olo, et me ei sit ikinä sitä kolmatta saada. Mäkin täs kierrossa ne clomit popsein ja ihan turhaan. Hemmetti nekin makso ihan sairaan paljo.

Tämmöstä siis tänne.

Masentunut ja epätoivoinen Senny

Vierailija
15/30 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei ole kiva että on jouduttu pidempään yrittämään. Sais nyt joku jo plussan niin antais toivoa muillekin!

3-haaveilijoissa jo esitin pahoittelut Sennylle. Toivotaan kovasti ettei tuo estä vauvantuloa pahasti. Meikäläistä alkaa jo jännittää oman miekkosen vekkulien vilkkaus, vaikka näytettä ei ole vielä edes toimitettu.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempää, tänään on dpo 7 vaikka yritin olla laskematta mutta onhan se koko ajan takaraivossa. Rinnat on taas samalla lailla pingottuneet niinkuin aina oviksen jälkeen, eli arat kun ottaa liivit pois tai nousee ylös makuulta, puristellessa ei yhtään kipeet. Minä kun pyhästi lupasin taas olla tunnustelematta mitään oireita, mutta pakostakin tollaset huomaa. Kokemuksesta tiedän että nää tissikivut ei johda mihinkään muuhun kuin tätiin. Miks nyt tärppäis kun ei tähänkään mennessä ole tärpänny... pessimismiä. En ois tätä näin vaikeeksi kuvitellu, 2 ekaa lasta tuli suht helpolla - mutta siitä onkin jo 10 ja 8 vuotta...

Koittakaahan jaksaa siskot!

eewokki kp 26/31-34

Vierailija
16/30 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä kokonaan toivoa menetä, kyllä noillakin siittiöillä voi vielä raskautua!

Mä kävin tänään sillä homeopaatilla ja se antoi kaksi lääkettä, yks suola tai joku joka vaikuttaa mielialoihin yms. ja toinen sitten joka stimuloi ovulaatiota ja pitäs vähentää pms-oireita ja tiputtelua. Nähtäväksi jää, tehoaako ne. Monen mielestä homeopatia on huuhaata ja mäki muodostan mielipiteeni vasta sitten ku nään toimiiko ne mulla.

eewokki saakin kohtaa alkaa jännäilemään...

Groove kp 4/25-27

Vierailija
17/30 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tähän pinoon eo toivoisi kenenkään joutuvan, mutta pidetään toivoa yllä! Ja käsittääkseni Groove tekin olette toivoneet omaa vauvaa pitempään, joten kovasti plussatuulia teille ja kaikille muillekin!!=)

Ja Senny: Eihän tulos vielä toivoton ole, se yksikin simppa riittää, joten älä menetä toivoa!=)

Ja sitten omaa napaa... Eilen tuli postissa papa-tulos, se otettiin sillon gynekäynnillä... No antibiootti resepti tuli, normaali löydös luokka yks, mut joku puhtausluokka oli 2, mikä viittaa bakteeriepätasapainoon... Jotenkin tuli parampi olo, jos tuo kuuri nyt sais paikat "tasapainoon" ja tämä oliskin se kuukausi sitten...=)

Kävin hakemas eilen luontaistuotekaupasta sellasen "puhdistuskuurin", mutta pitääpä kuuria hakiessa kysyä, että voiko sen aloittaa antibiootin kanssa samaan aikaan, vaiko pitääkö jättää sisäinen puhdistuminen ensi viikolle...=)

Tälläsin terveisin, Sofi yk10

Vierailija
18/30 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis,

olenkin jo tovin seuraillut keskusteluanne ja vihdoin rahkaisen mieleni ja kirjoitan. Meillä lähti tänään sitten yk 10 tai 11 käyntiin, tässä on mennyt jo laskutkin sekaisin.

Jospa kertoisin hitusen itsestäni/meistä. Kauan jo vaavia ollaan haaveiltu, ja vihdoin viime keväänä rohkaistuttiin toimintaan :) Nyt ei sitten vain tärppää. Ja taidan kokeilla keskustelupalstojen kunigasta -greippi mehua! Saako sitä ihan normaalista kaupasta, onko kokemuksia?

Tuuria kaikille makkariin!

Minna

Vierailija
19/30 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat pari päivää myöhässä ja ihan huvikseen testasin kotitestin liuskalla. Viivahan sieltä tuli, haaleampi kuin kontrolli, mutta ihan selkeä.

Onkos kellään kokemusta ko. testistä. Uskaltaisiko tässä jo toivoa?

Vierailija
20/30 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea! :) Menkat myöhässä ja plussaviiva, eihän se voi tarkottaa muuta ku sitä et oot raskaana! Varmista vielä jollain toisella testillä jos tahdot vahvistusta, eiköhän se viiva tule sieltäkin!

mussun toivottaa toinen uusi tervetulleeksi. Ja tuosta greippimehusta, kyllä sitä kannattaa kokeilla. Pitäs löytyä normaalikaupasta, monet on kehunu valion täysmehua, löytyy kylmäkaapista. Sitä esim. 2 dl päivässä. Mä oon kans omat kuurini sitä juonut ja lima on selkeesti heti lisääntynyt ja jopa sitten ilmaantunut säännöllisesti sen jälkeenkin seuraavissa kierroissa vaikken oo enää mehua juonut. Vaikka ennen greippimehun juomista ei ollut varmaan ainakaan vuoteen minkäänlaista ovislimaa. Suosittelen siis!

Tänne ei mitään uutta luonnollisestikaan kun kierto vasta tässä vaiheessa...

Groove kp 5/25-27