lääkärikäynnistä/teroluteista
eli mulla on viikon päästä lääkäriaika epäsäännöllisten menkkojen takia terveyskeskukseen. Kutsussa lukee että lääkäriaika, eli onko tällöin kyseessä tavallinen lääkärikäynti vai gyne? miten teillä ketkä olette käynneet tutkimuksissa kierron epäsäännllisyyden takia? oliko verikokeita, gyne tms? en ole oikein perillä näistä lääkkeistä, mutta onko terolut juuri tällaiseen vaivaan tarkoitettu lääke?
kiitos avusta kovasti kaikille vastaajille!
Kommentit (2)
Moi!
Kävin noin vuosi sitten lääkärillä kiertohäiriöiden takia. Kiertojen pituus heitteli ja sitten viime kesänä ne katosi kesän ajaksi. Mulle lääkäri teki sisätutkimuksen, otti papan, ja kävin verikokeissa joissa testattiin mm. kilpirauhasten toiminta ym. Mitään ei kokeista löytynyt ja lääkäri määräsi mulle 3 kierron ajaksi terolutit. Oisko ollu kp15-24, kuiteskin 10 tablettia per kierto. Mulla ne lyhensi kierron, tosin musta tuli hormonihirviö =). Itkin illat ym. joten en syönyt kuin kaksi kuuria, kolmannen söin sitten kun olin pitänyt yhden välikierron.
Itse en raskautunut näiden kiertojen aikana, mutta kierrot rauhottui vaikkakaan eivät tulleet säännöllisiksi. Mutta pituuksien vaihtelusta huolimatta huomasin ovulaation. Ja nyt sitten ovulaatiotestien avulla menossa rv 7+ ja ensimmäistä neuvolaa odottelen =)
Oma neuvoni olisi: jos ei ole kipuja ja menkat nyt pysyy jonkinlaisten kiertorajojen sisällä (30-40) niin turhaan syö hormoneja kun voi esim. testeillä testailla löytyykö ovulaatio. mutta kyllä se on hyvä käydä lääkärin kanssa juttelemassa.
Onnea matkaan ja kaikkea hyvää sinulle toivottaen,
Kuutti
Eiköhän niillä terolut lääkkeillä juuri koiteta saada sellainen tavallinen kuukautisrytmi, ja jos oikein olen ymmärtänyt niin pitäisi sitten paremmin ovuloidakkin joka kuukausi...
Minulla itselläni kuukautiset " vähän" venahtivat, kestivät 4 viikkoa :D (nyt jo uskaltaa nauraakkiin...) Ja menin sitten lääkäriin niin annettiin resepti noihin terolut lääkkeisiin, eikä kyllä otettu mitään verikokeita tai muutakaan...
Tietty, eri lääkäreillä eri tavat niin en voi varmaksi sanoa, mutta noin minulla! Nyt olen ensimmäisen kuurin syönyt ja tänään alkoi kuukautiset :( mutta jospa tällä kertaa sitten vähän lyhyemmät...