soitin sairaalle lapselle ambulanssin ja jouduin vaatimalla vaatia sitä,
Kommentit (50)
kun pojan vapina alkoi,laitoin mittarin kainaloon joka näytti 37,vapina jatkui,silmät oli välillä kääntyneinä ympäri--en ole koskaan nähnyt tuollaista kramppaamista. Kuume mitattiin uudestaan ambulanssin tullessa muutaman minuutin kuluttua ja olikin noin korkea.
kaikki tapahtui varmaan 20min sisällä. Hätäkeskus soitti meillepäin useamman puhelun.
ap
Onpa erikoista toimintaa ei voi muuta sanoa. Meillä on soitettu paljon pienemmästäkin ambulanssi, kun perussairaalle ihmiselle on noussut kuume ja jalat ovat menneet alta. Siinä vaiheessa ei vielä tajuttu, että se oli se kuume, joka vei jalat alta. Kyllä siinä pienikokoinen nainen tuntee aika tarpeettomaksi itsensä jos 190 pitkä kaveri ei pysty kävelemään - siinä ei omat autot tai taksit auta. Se on tietty sitten toinen juttu, että miten kiire asialla on. On minut siirretty esim. terveyskeskuksesta ambulanssilla sairaalaan, kun minulla oli vatsatauti, mutta a) se ei ollut minun idea vaan terveyskeskuksen henkilökunnan ja b) kuljetus ei ollut mikään kiireellinen.
alkanut kouristella. Arvatkaa, mitä hälytyskeskus oli sanonut? Oli käsketty tuomaan itse autolla, kun on niin ruuhkaa!
Miettikää! Tutun piti viedä päänsä lyönyt ja niskansa vääntänyt kouristeleva taapero 15-20 min päähän henkilöautolla! Mitä jos lapsella olis ollut nikamamurtuma ja maallikon siirtäessä henkilöautoon olis saanut neliraajahalvauksen!
varmasti tarviiko potilas ambulanssia. Eihän niitä potilaita ole koskaan Suomessa kuollut hälytyskeskuksen väärän arvioinnin vuoksi. Eipä tietenkään, ei...
Meillä on ambulanssi tullut paikalle kun olen soittanut. Tosin kyseessä oli hätätilanne kun lapsi melkein tukehtui. Oli hengittämättä pitkään ja meni jo ihan valkoiseksi ja jäykäksi :( Ambulanssi lähti välittömästi matkaan, ei tarvinnut paljon selitellä, tosin en olisi ehtinytkään pitkään jutella kun piti samanaikaisesti antaa ensiapua lapselle. Meilläkin tilanne oli jo ohi ja lapsen hengitystiet vapaat kun ambulanssi tuli. Mutta hyvä että tuli, sillä jos en olisi itse saanut tilannetta hoidettua olis siinä vaiheessa ollut myöhäistä soittaa ambulanssia enää...
Minä en tajua teitä haukkujia ollenkaan.
Tottakai ap:n täytyi tuossa tilanteessa soittaa hätäkeskukseen! Lapsi kouristelee, eikä näin ole ennen käynyt, eikä ole mitään varmaa tietoa mistä johtuu...ja siinäkö pitäisi jatkaa sopan keittoa ja olla kuin ei mitään olisi tapahtunut vai? Burana huuleen se auttaa kaikkeen? Hohhoijaa.
Käsittääkseni lapsella/nuorella ei ollut ennestään mitään epilepsiataustaa eikä mitään. Totta kai soitetaan ambulanssi.
Tsemppiä ap:lle ja perheelle. Toivottavasti poika jo voi hyvin.
(Itsellä kokemusta kun lähiomaiselle soitettiin ambulanssi monta tuntia jatkuneen alavatsakivun takia. Ei pystynyt juuri liikkumaan, oli raskaana..Ambulanssi kävi, mutta tulos se että käskettiin lähteä omalla autolla sairaalaan jos pahalta tuntuu..eivät siis ottaneet kyytiin.
Sairaalassa kävi ilmi että kyseessä kohdun ulkopuolinen raskaus, ja munanjohdin revennyt, verta vuotanut jo paljon jne.. Mutta toki siinäkin kunnossa kykenee kömpimään omaan autoon ja lähtemään sairaalaan..)
jonka syy ei ole tiedossa, on AINA soitettava ambulanssi (tiedoksi hänelle joka neuvoi menemään lääkäriin seuraavana päivänä).
Voi olla epileptinen kohtaus, aivoverenvuoto, mikä vain. Tai vain kuumekouristus.
poika on kunnossa nyt tai ei kunnossa,mutta ei ole mitään vaaraa nyt.