kutooko kukaan räsymattoja?
Kommentit (9)
varmaan muuten netistä löytyy ohjeita miten kangaspuut kootaan, tai kirjastosta lainaat jonkun kirjan.
Minä olen kutonut mattoja kotiin, tosin en kotona voi kutoa kun ei ole sitä tilaa, eikä puita.
Kun saisin puut kotiin, voisin kutoa vaikka koko suvulle! Maton kutominen on kivaa. Vielä kun saisin jostain niitä kuteita, alkaa olla kotonta kaikki joutilaat/rikkinäiset verhot, lakanat, vaatteet pilkottu kuteiksi ja kudottu kauniiksi matoiksi.
jatkaa..
pääsen siis kutomaan mummolassa, mummo ei enää kudo mutta puut on vielä mummolla ja on kovasti mielissään kun joku niitä jaksaa paukuttaa. Mummolaan on matkaa sen verran ettei sinne ihan joka päivä jouda. Noin kerran kuussa tulee käytyä. Vapaata lapsista ja miehestä!
siellä kun on kangaspuut, loimitusta en hallitse mutta tätini auttaa siinä silloin harvoin kun on tarvis.
Kudon ihan perusmattoja, eri pituisia ja levyisiä. Omaan kotiin on kudottu sopivan leveät matot eteisessä ja parvekkeella.
on puut ja laatikoittain kuteita: räsyjä, trikoota, lankaa jne. Lisäksi löytyy alan koulutuskin, joten saan tehtyä yhtä ja toista niillä puilla ihan alusta asti (löytyy välineitä mm. luomiseen jne), jos vaan aikaa riittää ja rahaa materiaaleihin...
Kotoa löytyy ihan muutamaa (max 5) mattoa lukuunottamatta itse kudottuja, myös verhoja, pöytäliinoja, sängynpeitteitä jne. Nyt vaan on pienoinen ajan- ja tilanpuute, joten puut on kasattu odottamaan parempaa aikaa. Niillä on ihan oma lämmin tila, joten kun saadaan muuta tavarat sieltä pois, niin taas kasaan kudontakuntoon...
kaverin tati oli tehnyt joskus 80/luvulla tjs pyorean
kauniin maton todellakin muovipusseista,eika nayttanyt
yhtaan ns. halvalta, vareina oli valkeaa,kultaa,punaista,
keltaista.... hammastyin toedella kun vahan aikaa sitten
puhuttiin etta ompa natti matto ja kamu sanoi etta tehty
muovipusseista...
kun olisi aikaa niin alkaisin pistamaan meidan muovipusseja
matoiksi!!! siina ei tarvitse kuin osata normaali silmukka,
ja loytaa oikean kokoinen virkkuukoukku.
ja miksei voi tehda esim laukkuja myos niista,ylimaaraisia
pusseja kun loytyy varman joka kodista.
kunhan kiire hellittaa niin yritan ainakin tata juttua!
niin ja tamahan olisi kierrattamista parhaillaan!
mutta kiitos vinkistä, mikseipä sitä kokeilisi...
mutta oikeasti se matto oli kaunis!!!
varmaan virkkuukoukku numero 4,5,6 voisi olla sopiva,ja sitten
vaan kokeilemaan minka paksuisia suikaleita muovipusseista
kannattaa leikata ja virkata..
en osaa tarkemmin neuvoa kun en ole kokeillut.. nyt teen koukulla
nro 2 pienia pyoreita tilkkuja,joihin teen pienia reika riveja,ja ajattelin
tehda taman poytaliinan valmiiksi ettei tule taas yhta keskeneraista
tyota kaappiin roikkumaan. viime vuosina olen vain virkannut
isoaidin nelioita sankyvaatteksi n.3 koukulla langasta, ja se on liian pitka
aikaisena tyona jaanyt kesken..
myin ne kun 2 lapsi syntyi.. ei ollut aikaa enää. Nyt lapsia on kolme.
Olen kutonut eteisen, lastenhuoneen ja muutamia muitankin mattoja. Oli aika rankkaa se loimitus mutta tykkäsin suunnitella mattoja ja kutominen on kivaa!
tilaakin olis, ja puutkin löytyis mummolasta, mutta ei ketään joka osaisi ne koota. Ja oikeasti mulla ei ole aikaakaan. Kutoisin ihan itselleni ja poppanakakaita myös.