Mihin aikaan heräät arkisin ja mihin aikaan lähdet ovesta ulos?
Mitä teet tuon välisen ajan?
Itse herään klo 7 ja lähden ovesta ulos klo 8.
-Herätän lapset ja laitan aamupalaa heille
-Autan pienempää aamutoimissa, eskarilainen selviää niistä itse
-Keitän aamukahvin ja syön aamupalaa
-Teen itselleni aamupesut ja meikkaan kevyesti sillä aikaa, kun lapset katsovat lastenohjelmia.
-Autan lapsia ulkovaatteiden pukemisessa
Ja anteeksi, jos rivivälit puuttuu, mutta ne ei vaan toimi :(
Kommentit (87)
Herään 6:25, laitan kahvin tippumaan, notkut netissä, nautin hiljaisesta aamusta jne. Noin klo 7:05 menen suihkuun, sitten kuivaan hiukset, meikkaan, laitan vaatteet jne. Töihin lähden 7:30 tai hiukan jälkeen. Työt alkaa joka aamu tasan 8:15, mutta pyrin olemaan työpaikalla jo ennen kahdeksaa. Ajomatka on noin 20 minuuttia. Olen opettaja, joten tuo 8:15 on oikeasti ihan takaraja, jolloin paikalla on oltava. Yleensä aamulla sitten otan kopioita ja teen muita hommia sen 20-25 minuuttia, jonka ehdin olla töissä ennen kuin lapset tulee sisälle.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:10"]
Herään 6:25, laitan kahvin tippumaan, notkut netissä, nautin hiljaisesta aamusta jne. Noin klo 7:05 menen suihkuun, sitten kuivaan hiukset, meikkaan, laitan vaatteet jne. Töihin lähden 7:30 tai hiukan jälkeen. Työt alkaa joka aamu tasan 8:15, mutta pyrin olemaan työpaikalla jo ennen kahdeksaa. Ajomatka on noin 20 minuuttia. Olen opettaja, joten tuo 8:15 on oikeasti ihan takaraja, jolloin paikalla on oltava. Yleensä aamulla sitten otan kopioita ja teen muita hommia sen 20-25 minuuttia, jonka ehdin olla töissä ennen kuin lapset tulee sisälle.
[/quote]
Lisään vielä, että lapset meillä herää vasta sen jälkeen, kun olen lähtenyt. Esikoisen koulu alkaa aina vasta ysiltä ja samaan aikaan nuorempi menee päiväkotiin. Mies menee töihin liukuvasti ysin maissa vasta. Aivan ihanaa, kun saa vaan tuunata itseään aamulla. Oli pitkiä aikoja, kun mies meni aikaisemmin töihin ja mun piti puljata lasten kanssa.
Olettepa nopeita. Haluaisin itsekin olla tunnissa valmiina. En oikeasti edes tiedä miten nopeuttaisin itseäni.
Kello on soimassa kuudelta, mutta herään usein ennen. Lähtö tavallisesti 7.30 talvikelillä, työmatkaan kävellen menee vähän vajaa puoli tuntia. Käyn vessassa, suihkussa jos en ole illalla käynyt ja vähän putsailen aamulla joka tapauksessa. Keitän kahvit, syön aamupalaa ja surffailen netissä; käyn usein täällä, luen sarjakuvat ja ip-lehdet. Sivistävää, eikö totta? Joka aamu teen jotain pieniä kotitöitä, kevyitä, missä ei hikoa. Pesen hampaat.
Tätä ketjua kun lukee, ei tarvi varsinaisesti ihmetellä, miksi suomalaisia naisia pidetään yleisesti ottaen hoitamattoman näköisinä homsantuusina. Tuntuu olevan aivan erityinen hyve selvitä aamulla ovesta ulos noin puolessa tunnissa väittäen, että ehtii siinä ajassa peseytyä, pukeutua, syödä, meikata ja laittaa vielä lapsetkin matkaan. Voi teitä, kukahan saa kirkkaimman kruunun.
Herään 5.40, puen, meikkaan, laitan hiukset, juon kupin kahvia, pesen hampaat ja ulos ovesta 6.20.
Herään 5.45. Laitan puuron hautumaan, käyn suihkussa. Pyykkien heitto rumpuun jos on kone ollut päällä. Herätän lapset, aamupala, hampaidenpesu ja meikkaus. Lasten hiusten laittoa. Ulos ovesta 7.20.
Herään 6.40. Syön jonkun hedelmän ja juon teetä, käyn vessassa, pesen hampaat + naaman ym., puen ja meikkaan. Bussipysäkille lähden kävelemään siinä 7.30.
Herään klo 9-11 ja lähden 10-11:30
Kello ei soi koskaan, herään 8-11.00 mies on keittänyt kahvit ennen työhön lähtöään. Olin kotiäiti nyt kotirouva, ei ole kiire mihinkään. Tänään en mennyt ulos, koirat vain päästin ovesta, huomenna ajelen shoppailemaan, lähden joskus kymmeneltä. Tämä on elämän laatua ja aivan ihanaa! Onneksi ei tarvitse juosta kellon perässä eikä ulostautua kahdeksalta!
Hirmu harva syö aamupalan ennen töihin lähtöä, miten te jaksatte? Mun on pakko keittää ihan kaurapuuro, ennen kun lähden töihin..tosin silläpä sitä jaksankin painaa koko päivän, jos töissä ei kerkeä syömään :/
T:sh
Herään klo. 5 ja pääsen lähtemään n. 8.30-9.00. Kyllä. Käyn vessassa, juon litran vettä, käyn paskalla, juon kahvin, luen uutiset ym. Muuta hommaa koneella kuten laskuja, meilejä.. Käyn taas paskalla, suihkuun, hampaiden pesu, herätän lapsen, aamupala hänelle, siivoon keittiön, vessat, petaan sängyt ja pistän paikat kuntoon kotona. Lapsi lähtee kouluun, minä jään pakkaamaan kamani ja lähden.
Herään 7.37, lähden töihin 7.50. En meikkaa, aamupalan syön vasta töissä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:27"]Tätä ketjua kun lukee, ei tarvi varsinaisesti ihmetellä, miksi suomalaisia naisia pidetään yleisesti ottaen hoitamattoman näköisinä homsantuusina. Tuntuu olevan aivan erityinen hyve selvitä aamulla ovesta ulos noin puolessa tunnissa väittäen, että ehtii siinä ajassa peseytyä, pukeutua, syödä, meikata ja laittaa vielä lapsetkin matkaan. Voi teitä, kukahan saa kirkkaimman kruunun.
[/quote]
Heh, työssäni ulkonäöllä ei ole merkitystä. Vaatteetkin tulee firman puolesta ja yhdentekevää missä rytkyissä lyhyen junamatkani taitan. Panostetaan mielummin sitten kun on sen aika. Nimim. seitsemän minuutin nainen.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:27"]
Tätä ketjua kun lukee, ei tarvi varsinaisesti ihmetellä, miksi suomalaisia naisia pidetään yleisesti ottaen hoitamattoman näköisinä homsantuusina. Tuntuu olevan aivan erityinen hyve selvitä aamulla ovesta ulos noin puolessa tunnissa väittäen, että ehtii siinä ajassa peseytyä, pukeutua, syödä, meikata ja laittaa vielä lapsetkin matkaan. Voi teitä, kukahan saa kirkkaimman kruunun.
[/quote]
Väitän, että ulkomuotoni on hehkeämpi kun saan nukkua sen 30 minuuttia pidempään joka aamu kuin että nukkuisin vähemmän. Olen iltavirkku joten mieluummin organisoin seuraavan aamun toiminnot valmiiksi illalla ja minimoin kaikki aamupuuhat.
Työaamuina herään yleensä n. 6.30. Pesut,vaatteet,meikki,hiukset. Sitten lasten herätys , pesut ja pukeutumiset. Noin 7.30 aikaan ulko-ovesta autolle ja tarhaa ja työpaikkaa päin.
Herään klo 6:53, juna-asemalla 7:00. Minuutti pukemiseen, kaksi minuuttia vessassa, minuutti ulkovaatteisiin ja kolme minuuttia asemalle. Minulla on töissä hammasharja.