Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirot "keijukaisnaiset", ruokavalion ne?

Vierailija
27.01.2015 |

Liikuntatottumuksenne? Pituutenne, painonne, ikänne? Kertokaa miten syötte päivittäin, vaikka ruokavalioesimerkki tyypilliseltä päivältänne?

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan jees olla vähän isompi keiju.
- tonnikeiju

Vierailija
22/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sirous on yleensä geeneissä, pieniluisuus jne. Tietysti tiukalla dieetillä jokainen pääsee hoikaksi, mutta silloinkin vain osa on "siroja ja keijumaisia" ja osa näyttää vain hontelolta, huonovointiselta ja laihalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tosi laihat, joita tunnen, on geeniensä puolesta sellasia, ja syövät tasan mitä huvittaa.

Vierailija
24/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

147cm/40kg
27v.
syön kaikki. paljon karkkia. :)

Vierailija
25/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26v. Pituuteni 162 ja painoa vain 49kg.
Saatan siinä mielessä olla poikkeus, sillä inhoan riutuvaa minääni.
Syön aamuisin jotain leipää. Leikkeleillä ja juustoilla höystettynä. Lämpimän aterian hotkaisen 2 kertaa päivässä. Välipalana useimmiten taas leipää, välillä jotain herkkuleivonnaisia(mikäli olen kerinnyt leipomaan) ja iltapalana taas tuhti leipä. Napostelen mitä ikinä käteen sattuu.

En tiedä mikä ihme kroppaani iski raskauden ja synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta painoin vaihtelevasti 55-60 kg. Synnytyksen jälkeen paino tippui 54 kiloon, ja näin laskee jatkuvasti, jo puolentoista vuoden ajan.
En tiedä, olisiko entinen elämäntapani ja äkillinen muutos syömisessä tämän takana.

Ennen raskautta saatoin syödä lämpimän aterian viikossa, silloin tällöin pientä ja hyvin epäterveellistä. Miten nyt "kerkesin" syömään. Typerä syy, mutta tuli tehtyä äärettömän paljon töitä, eikä asiakaspalvelijana ollut soveliasta syödä asiakkaiden edessä. Ei tässä ammatissa tunneta lakisääteisiä taukoja. :)

Liikuntaa tulee väkisin töistä. Ees taas juoksua, ja tuoli on työpaikalla vain koristeena. Ei yksinkertaisesti kerkiä istumaan. Lisäksi kotona minulla on koira ja nykyään pieni lapsi. Kyllähän touhuamista riittää, enkä ole laskenut kaloreita suhteutettuna saantiin ja kulutukseen. Sen vain sanon, että kun on saanut lapsen nukkumaan ja koiran käytettyä iltalenkillä, on taivaallista ISTUEN rauhoittaa mieli ja käydä nukkumaan. :)
Toivottavasti tämä tieto auttaa jotain.
T. Tyttö, joka tahtoo tuhdimmaksi. :)

Vierailija
26/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:08"]

:D Haha oon näköjään "siro keijukainen" (juu ei) mittojeni perusteella... Jännä kuinka eri mallisia meitä on samoilla mitoilla :)

[/quote]

Toisella on leveämmät hartiat kuin toisella, jollain paksut ranteet ja pohkeet jne kun toisella kapeat. Lihasmassa mahtuu pienempään tilaan kuin rasva ja painaa enemmän. Joillain rasva kerääntyy takalistoon, toisilla käsivarsiin, kolmannella vatsaan ja neljännellä on kaksoisleuka vaikka painoa hyvin vähän. Suora keskivartalo näyttää erille kuin selkeästi erottuva vyötärö. Myös rintojen koko vaikuttaa tosi paljon olemukseen, puhumattakaan ryhdistä. Joten luulisi ettei kenellekään aikuiselle ihmiselle ole yllätys että samanpainoinen ja -pituinen ihminen voi näyttää aivan erilaiselle. 

Vierailija
27/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin noin 30-vuotiaaksi "keijukainen", bmi 18-18,5. Söin aamuisin kahvia ja pienen ruisleipäviipaleen, päällä margariinia ja siivu kevytjuustoa tai puolet viilipurkista (maustamaton), lisäksi vettä. Lounas oli joko keitto tai esim. puolet lautasesta salaattia, puolikas peruna ja yksi jauhelihapihvi, neljännes maksalaatikkoa (n. 100g) ja puolukkaa. Iltaruualla pieni annos tavallista ruokaa, ei yleensä leipää aterioilla, jano-ja ruokajuomana vesi. Illalla ehkä hedelmää ja leipää tai pieni annos muroja ja maitoa tai puuroa. Kerran viikossa pieni annos karkkia. Ei koskaan limsoja tms. hyvin harvoin alkoholia tai esim. pizzaa (silloinkin pari siivua). Liikuntaa joka päivä. Ja kyllä, mulla oli syömishäiriön tapaista. Jos paino nousi esim. kilon vedin paastopäivän.

Vierailija
28/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keijukainen enkä nainen. Vaan nuori mies. 25v sellainen. Mietin tätä ruokapolitiikkaanne. 164~cm pitkä ja paino pyörii siellä 75-80kg välillä. Rasvaprosentit ympäri vuoden siellä 5-10%.
Esimerkkinä eilisestä ruuasta.
aamupala ja lounas (ruoka jaettu puoliksi molemmille): n. 400~450g kaslerpihvejä (pilkottuna palasiksi) paprikan, sipulin ja valkosipulin kanssa sekä riisiä jonka seassa pellavansiemenrouhetta.
välipala: pari paistettua kananmunaa ja omena.
päivällinen: 700g paketti kanansiipiä ja riisiä sekä salaatilla
iltapala: Pari ruisleipää oikealla voilla ja juustolla sekä aurinkokuivatulla tomatilla. Raejuustoa.

Lisätietoa:
n. 2dl jasmin riisiä keittämättömänä eli n. 6dl~keitettyä yhteensä päivän aikana. Salaattina oli "perus" Tomatti+fetajuusto+sipuli+kurkku salaatti. Muutama ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta (hyvä kuidun lähde ja omega3 rasvoja).
multivitamiini tabletti sekä 8kpl kalaöljy kapseleita. 4aamulla multivitamiinin kanssa jotta vitamiinit imeytyisivät (moni vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen kehoon) ja 4 illalla ennen nukkumaan menoa.
iltaisin tulee myös monesti otettua magnesiumia ja sinkkiä.

Kaslerit paistoin voissa ja kananmunat kookosöljyssä. Ruuat vaihtelevat päivittäin enkä pahemmin laske mitään.

Käyn salilla vähintään 5pv/vk mutta monesti 6-7pv/vk. Käytän hyötyliikuntaa hyväkseni ja jos ei ole kiire niin kävelen vaikka 3-5km matkat kauppaan ja takaisin. Lyhyemmät matkat kävelen lähes aina. Salilla tulee välillä vedettyä juoksumattoa ennen tai jälkeen treeniä. 15-45min. Kävellen ylämäkeen. Käyn myös monesti kävelyillä/lenkillä etenkin kesäisin. Välillä painoliivin kanssa ja välillä ilman. Ennen kävin uimassa mutta viimeaikoina en ole käynyt. Minulla tosin on monta käyttämätöntä kertaa uimahalliin joten pitää varmaan käyttää nekin pois.
En polta ja juon harvoin. Käyn kuitenkin aina välillä viihteellä koska tykkään tanssia ja olla ihmisten seurassa. Usein kuitenkin juon vettä tai jotain alkoholitonta.
Pääsääntöisesti syön terveellisesti ja oikeaa kunnon ruokaa. Joskus tosin kiireessä välipalat ym saattavat muuttua proteiinijuomiksi tai vastaavaa. Myös aina välillä tulee syötyä herkkuja esim jäätelöä tai leivonnaisia. Jäätelöt ja hyvät leivonnaiset ovat heikko pisteeni. Karkeista en niin välitä mutta kyllä niitäkin tulee välillä syötyä. Suklaasta en myöskään niin välitä vaikka jotkut ovatkin hyviä. Usein tulee myös "herkuteltua" dippi vihanneksilla. Välillä itse tehdyillä mausteseoksilla ja välillä valmisdippi esim american. Mihin teen dipin vaihtelee myös välillä bulgarialainen jugurtti. Toisinaan maitorahkaan ja välillä taas kermaviiliin.

Vettä tulee juotua sellainen 3-4 litraa päivittäin. Välillä tulee juotua mehuja ja limuja. Lähinnä tosin sokerittomia.

Vierailija
29/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v 157cm/42kg. 

Su-To 800-1000kcal. Vihreitä omenia, kesoa, kaurapuuroa, kasvissosekeittoa, salaatteja, rahkaa, ananasta, näkkäriä...

Pe syön 1500kcal, viikon ainoa päivä, kun syön jotain "kunnollista" lämmintä ruokaa esim. riisiä ja kanaa. 

La on herkkupäivä, jolloin syön noiden perusruokieni lisäksi n. 200g irtokarkkeja, silloin tällöin myös pulla tms. 

Ja Su taas ruotuun. 

Liikuntana enimmäkseen kävelylenkit ja hyötyliikunta. 

Vierailija
30/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen jotain 168 ja 50-55kg aina, ympäri vuoden, tarkkailematta ruokavaliota sen kummemmin. siro keijukaisnainen olen sen takia, että olen heikkoluinen, heikkolihaksinen ja lopetan aina syömisen kun olen kylläinen. jos esim. ranteet, kaula, polvet, nilkat ja vvyötärö on "luonnostaan" ohuita, niin sitä yhtä tai kahta kiloa peräpäässä ja alavatsassa ei oikein edes huomaa (viittaan siis siihe, että vuoden aikana painoni heittelee 50 ja 55 välillä "luonnostaan"). myöskin jos on luonnostaan "heikkolihaksinen", eikä jalat esim. ole sellaiset vahvat "kiipeilijän jalat" (mistä olen itse henkilökohtaisesti aina hyvin kateellinen, olisi ihanaa sellaiset jalat joissa on pyöreyttäkin). muualta vartalosta keijukasmaisilla ei yleensä ole myöskään erityisen pulleat kasvonpiirteet, mikä osaltaan tekee paljon.

vielä kun osaa pukeutua vartalolleen sopivasti (keijukaisvartalo ei ole yhtään kauniimpi kuin vahvempi tai vankempi) niin että terävät polvet ja kyynärpäät peittyy, kapeat nilkat, vyötärö, ranteet ja kaula korostuu, niin kuvitelma kauniist keijukaisnaisesta on valmis :)

sitä aina haluaa mitä ei itse ole :)

Vierailija
31/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on mielestäsi siro. Monet ystäväni ovat tanssijoita, joiden rinnalla näytän amatsonilta. Olen 165/52 kiloa

Vierailija
32/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mun ystävät on keijukaismaisia. Kahden kanssa oon asunut. Syövät kaikkea, myös roskaruokaa, mutta pieniä annoksia tai harvoin.

Vierailija
33/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä syömishäiriötapaus.

Vierailija
34/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa 120kg/155cm 21v. Käyn aamulla mäkkärissä, päivälliseksi raxissakäynti, illalla makkaraa ja sinappia. Silti pysyn nättinä ja solakkana.
-Herkkupala

Vierailija
35/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala:ruisleipä, flora, kinkkuleike, rasvaton jogurtti, kahvia

lounas: salaatti ja broileria, real ruisleipä, flora

töissä lisäksi eväänä omena ja greippi

päivällinen: makaronilaatikkoa lautasellinen

iltapala pari porkkanaa, ruisleipä, kinkku, polar-juusto, flora. 

Päivän mittaan juon paljon vettä ja muutaman kupin kahvia. Melko lailla samalla kaavalla syön arkisin. Viikonloppuisin aamupala sama, mutta sitten saattaa olla jotain "herkumpaa" ruokana, tosin silloin syön vain kerran päivässä lämmintä ruokaa. Harrastan liikuntaa yleensä kolmesti viikossa: juoksua, hiihtoa, uintia, jumppaa, mikä nyt sattuu milloinkin huvittamaan. 

Olen 39 vuotias, Painan 58kg ja olen 169cm pitkä. En siis ihan mikään keijukainen, mutta xs/s kokoa kuitenkin. Rasvaprosentti on 17. 

Vierailija
36/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

175cm/52kg. Syön päivässä yhden lämpimän aterian, hedelmiä, ehkä leivän, pari palaa tummaa suklaata, ja 3-4 kuppia teetä.
Esim. tänään söin kasvispyöryköitä, itsetehtyjä lohkopottuja & salaattia ruuaksi, jälkkäriksi rivi steviasuklaata, nyt söin ruisleipää aurinkokuivatulla tomaatilla+juustolla ja teetä on mennyt 3 kuppia. Iltapalaksi syön kai vielä pari omenaa lohkoina.

Vierailija
37/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:31"]

[/quote]

Niin, hyvin harva on luonnostaan sellainen ap:n ihannoima keijukaisnainen. 

Vierailija
38/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm, 48 kg, 20 vuotta

Liikun vähän. Kävelen alle 2 km matkat. Muut menen yleensä bussilla. Lentopalloa yksi tunti viikossa.

Tässä tyypillinen päivä:

Aamulla 1,5 annosta neljän viljan puuroa ja päällä mustikoita ja pellavansiemeniä, lisäksi pähkinöitä, kuppi kahvia mustana tai teetä hunajalla.

Lounaaksi vaikka broileria + perunaa + vihanneksia tai makronilaatikkoa + vihanneksia, lasillinen maitoa.

Välipalaksi hedelmä tai ruisleipää.

Illalla vielä raejuustosalaatti tai munakas ja teetä hunajalla ja vielä joku hedelmä.

Vierailija
39/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:31"]

[/quote]

Niin, hyvin harva on luonnostaan sellainen ap:n ihannoima keijukaisnainen. 

[/quote]

kyllä täytyy tarkkailla mitä syö ja myös liikkua säännöllisesti. Muuten onkin pian sitten vähän isompi keijukainen :)

Vierailija
40/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

169cm/54kg, aamupalaksi smoothie ja/tai itse tehty mehu marjoista, hedelmistä ja vihanneksista. Smoothiessa en käytä ikinä mitään maitotuotteita. Näiden lisäksi kahvia.

Tuhti lounas, voi olla ihan mitä vaan.

Välipalana joku hedelmä+kahvi.

Päivälliseksi jotain perusruokaa, ei kuitenkaan niin suurta annosta lounaalla.

Iltapalaksi (jos on nälkä) esim. keitettyjä kananmunia. Koko päivän ajan mittaan paljon vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän